quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Mij lijkt dat ze wel doorgeven aan die rebellen waar en wanneer er aanvallen gaan komen
Het verleden heeft uitgewezen dat je daar niet van uit kunt gaan..quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:26 schreef Michael-H het volgende:
[..]
Als ze geen bom op je kop gooien, zijn ze Westers
rondtwitteren dan?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
![]()
Dan weet Ghadaffi dus ook wanneer de aanvallen komen, dat zou niet erg slim zijn. De rebellen hebben geen commandostructuur als een echt leger dat kent, dus je kan dat soort informatie niet gericht doorgeven.
zei ik tochquote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:28 schreef Mr_Memory het volgende:
AirForce One is richting Brazilie, Obama is daar voor een 3 daags bezoek in de regio.![]()
H. Clinton neemt hem waar in Parijs.
Sorry heb ik over het hoofd gezienquote:
Je moet niet alleen aan militaire kracht denken, dan is hij tegenover het westen kansloos. Maar in het verleden heeft hij als reactie op de bombardement van de Amerikanen (1986) terrorisme gebruikt om terug te slaan. Dus de dreiging zou ook best eens op terroristische vergelding kunnen slaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:33 schreef QBay het volgende:
Ik vraag me echt af wat Khadaffi nou denkt te bereiken met elke keer het westen bedreigen. Wat wil hij nou serieus doen dan? De Arabische Liga steunt hem niet meer en westerse troepen aanvallen betekent een directe zelfmoord. Frankrijk, Italië, Canada, Engeland en de VS vegen zijn leger zo van de kaart man als ze echt zouden willen
Dat is waar, maar zodra er duidelijk aanwijzingen zijn dat de aanslagen afkomstig zijn vanuit Khadaffi is hij alsnog ter dood opgeschreven.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je moet niet alleen aan militaire kracht denken, dan is hij tegenover het westen kansloos. Maar in het verleden heeft hij als reactie op de bombardement van de Amerikanen (1986) terrorisme gebruikt om terug te slaan. Dus de dreiging zou ook best eens op terroristische vergelding kunnen slaan.
DAn heb je toch ook geen heul vervelend leven eigenlijk hequote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:28 schreef Mr_Memory het volgende:
AirForce One is richting Brazilie, Obama is daar voor een 3 daags bezoek in de regio.![]()
H. Clinton neemt hem waar in Parijs.
Veel gevechtstoestellen voor 18:000 man. Maar ja,geld moet rollenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:45 schreef Bartholomaeus het volgende:
Even wat cijfers en weetjes uit de Telegraaf overgetypt:
Libische leger:
Manschappen: +- 18.000
Bommenwerpers: 7
Gevechtstoestellen: 336
Transporttoestellen: 91
Trainingsvliegtuigen: 176
Helikopters: 136
Luchtafweer: +- 216
Raketten die het Libische leger heeft:
SA-5 Gammon
SA-2 Guideline
SA-3 GOA
SA-6 Gainful
SA-8 Gecko
Crotale Edir
Belangrijkste NAVO-schepen in de Middellandse Zee
USS Enterprise (nucleair vliegdekschip)
USS Mt. Whitney (commando schip)
USS Kearsarge (vliegdekschip)
USS Ponce (amfibisch aanvalschip)
USS Barry (geleid wapen fregat)
USS Providence (onderzeeër)
Deelnemende landen:
Groot-Brittannië
Frankrijk
Verenigde Staten
Katar
België
Noorwegen
Denemarken
Polen (logistiek)
Weet je dat zeker?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:45 schreef Bartholomaeus het volgende:
Veel van die vliegtuigen verkeren een zeer twijfelachtig staat, vooral aangezien ze meer dan 30 jaar oud zijn, en dankzij de lange jaren van sancties amper onderhoud hebben gehad. Op wikipedia staat een completere lijst van luchtmacht.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:45 schreef Bartholomaeus het volgende:
Even wat cijfers en weetjes uit de Telegraaf overgetypt:
Libische leger:
Manschappen: +- 18.000
Bommenwerpers: 7
Gevechtstoestellen: 336
Transporttoestellen: 91
Trainingsvliegtuigen: 176
Helikopters: 136
Luchtafweer: +- 216
Raketten die het Libische leger heeft:
SA-5 Gammon
SA-2 Guideline
SA-3 GOA
SA-6 Gainful
SA-8 Gecko
Crotale Edir
USS Mt. Whitney (commando schip)
USS Kearsarge (vliegdekschip)
USS Ponce (amfibisch aanvalschip)
USS Barry (geleid wapen fregat)
USS Providence (onderzeeër)
Deelnemende landen:
Groot-Brittannië
Frankrijk
Verenigde Staten
Katar
België
Noorwegen
Denemarken
Polen (logistiek)
Die hebben eindelijk bericht gekregen dat het loos gaat daar.... gaan ff versneld kant klossen met mekaar nu, nog ff voor de lunch dus.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:43 schreef SemperSenseo het volgende:
Al Jazeera English: vervroegde bijeenkomst tussen Cameron, Sarkozy en Clinton
Ik weet het niet zeker. Deze informatie staat allemaal op de voorpagina van de Telegraaf.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Weet je dat zeker?
Want die hele USS Enterprise heb ik nog niet in de Middelandse Zee gezien, en gister was er nog een bron die aangaf dat dat schip in de Rode Zee (?) lag.
Het kan natuurlijk ook collateral damage zijn he, misschien ligt er pal naast wel een rebellengebeuren waar ze op miktequote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:49 schreef aerdt het volgende:
1038: Al-Jazeera report shelling at a Libyan Red Cross camp in central Benghazi.
Dit is in strijd met de Geneva Conventions, maar ik denk niet dat onze Libische vriend daar echt wakker van zal liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |