abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94312972
Ik was 15 toen ik het huis uit ging en zelfstandig ben gaan wonen. Ik ben nu 26 en ik merk dat ik toch een aantal dingen 'gemist' heb. Zo heb ik niet echt een band met mijn jongere broertje, aangezien hij pas 12 was toen ik verhuisde. Aan de andere kant heb ik me wel op jonge leeftijd de zaken onder de knie gekregen die nodig zijn voor het runnen van een huishouden (denk aan administratie, geld management, huishoudelijk werk).

Zijn hier nog meer mensen die op jonge leeftijd het huis uit zijn gegaan? Welke voor- en nadelen heb je hier achteraf aan ondervonden?
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_94313200
15!?!? waarom zou je zo vroeg weggaan?
pi_94313527
Op je 15e al op jezelf? :') En je hebt nooit jeugdzorg op je dak gekregen?
pi_94313601
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:03 schreef fratsman het volgende:
11 jaar terug he.
pi_94313676
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 21:58 schreef brammerd het volgende:
15!?!? waarom zou je zo vroeg weggaan?
Problemen thuis. Niet heel ernstig, maar ik kon niet langer met mijn vader onder 1 dak wonen aangezien onze karakters teveel op elkaar lijken. Onze ruzies liepen enorm uit de hand, niet alleen van mijn vaders kant maar ook van mijn kant. Ik heb toen aan mijn ouders voorgesteld om uit huis te gaan en daarin stemden ze toe. Ik ben nog steeds van mening dat het de beste oplossing is geweest.
pi_94313863
quote:
Zoals de poster na je al zegt, het is een tijd geleden. Ik heb nooit iets te maken gehad met jeugdzorg, ik betrok gewoon een kamer en nam een baantje. Nadeel is wel dat ik mijn middelbare school toen niet heb kunnen afmaken maar dat heb ik later goedgemaakt (ben via een colloquium doctum de universiteit binnengekomen en zit nu in mijn 2e jaar).
pi_94313925
Ah oke, dat had ik niet begrepen excuus. Wel goed dat je je opleiding hebt afgerond! ^O^
pi_94314004
Ik wil eigenlijk ook zo snel mogelijk het huis uit. Maar gezien het feit dat ik minderjarig ben is onderdak voor mij heel moeilijk te vinden.
pi_94314051
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:09 schreef fratsman het volgende:
Ah oke, dat had ik niet begrepen excuus. Wel goed dat je je opleiding hebt afgerond! ^O^
Excuses zijn niet nodig hoor. :) Maar ik heb nog geen opleiding afgerond he :P Ik heb nog steeds geen middelbaar schooldiploma maar ik studeer wel aan de universiteit. Als ik dat succesvol afrond dan heb ik pas een afgeronde opleiding. :)
pi_94314196
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:10 schreef kdrietjeh het volgende:
Ik wil eigenlijk ook zo snel mogelijk het huis uit. Maar gezien het feit dat ik minderjarig ben is onderdak voor mij heel moeilijk te vinden.
Ja, ik kan me voorstellen dat het tegenwoordig een stuk lastiger is om als minderjarige een woning te vinden.
pi_94314444
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:10 schreef kdrietjeh het volgende:
Hier hetzelfde.

En TS je hebt wel (misschien zelfs iets te) chille ouders dat ze dat toestaan op 15 jarige leeftijd. :o
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_94314674
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:18 schreef BarrieButsers het volgende:

[..]

Hier hetzelfde.

En TS je hebt wel chille ouders dat ze dat toestaan op 15 jarige leeftijd. :o
Nou ja, er was niet echt een andere oplossing. :P De situatie thuis was echt onhoudbaar op een gegeven moment. Het hele gezin leed eronder, niet alleen ik en mijn vader maar ook voor mijn broertje en moeder leverde het een hoop stress op.

Maar ik moet inderdaad toegeven dat mijn ouders behoorlijk dapper zijn geweest met het akkoord gaan dat ik uit huis ging. Ik weet dat vooral mijn moeder kritiek van familie en vrienden heeft gehad op hun beslissing. Ze hebben het er niet makkelijk mee gehad.
pi_94315153
Maar goed, ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen van mensen die net als ik vroeg uit huis zijn gegaan. :)
pi_94317895
Ik ben twee jaar geleden op mn 17e op kamers gegaan (kan dus prima als je minderjarig bent). Wel nog de weekenden bij mn ouders, maar toch doordeweeks op mezelf. Toch niet helemaal te vergelijken met TS dus. Merkte wel dat dat voor mij mss toch een beetje te vroeg was. Het was wel een enorme klap, dat je daar dan alleen op je kamertje zit. Aan de andere kant ben ik er enorm volwassen van geworden. Ik schiet niet meer van de kleinste dingen in de stress en wat beurt dat beurt.

Overigens was ik op mn 14e al twee weken alleen thuis terwijl mijn ouders en broer op vakantie gingen. Dat kwam ook doordat we enorm veel ruzie hadden tijdens de vakanties daarvoor. We gaan altijd met de boot op vakantie, en die ruimte was voor mij te klein waardoor ik echt duivels werd.
Maar de zelfstandigheid was er dus in principe al wel vroeg.
pi_94324927
quote:
Jeugdzorg :')

Die incompetenten kunnen nauwelijks goeie ouders regelen laat maar weggelopen kinderen opsporen.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 08:13:01 #16
337072 Zyzz
The King.
pi_94325187
@TS, hoe kwam je eigenlijk rond? Want een 15 jarige verdient niet zoveel.. Of was vroeger een huis huren stuk goedkoper?
Zyzz, son of Zeus, brother of Hercules and father of modern day Aesthetics.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 08:49:08 #17
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_94325394
Ik ben ook op mijn 17e het huis uit gegaan. Was een kutpuber en had altijd ruzie met mn ouders en trok het niet meer. Gelukkig had ik vrienden in een groot studentenhuis die een kamertje voor me over hadden voor weinig zodat ik nog even mn middelbare school af kon maken.

Beste beslissing ooit, denk niet dat de band met mijn ouders anders ooit nog goed was gekomen.
an urge to help mankind overcomes me
  zaterdag 19 maart 2011 @ 08:53:01 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94325419
Ik ook op mn 17e, ook ivm mot met ouders vooral. Jaar lang van alles gedaan wat God verboden heeft en toen was dat er ook weer uit :P
Niet meer actief op Fok!
pi_94325987
Ik zou pas rond mijn 18de uit huis gaan nooit zo vroeg hoor.
pi_94330025
ik was 18 toen ik het huis uit ging, wel moeilijk in het begin qua financieen maar uit eindelijk komt het goed
pi_94330931
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 23:27 schreef fh101 het volgende:
Ik ben twee jaar geleden op mn 17e op kamers gegaan (kan dus prima als je minderjarig bent). Wel nog de weekenden bij mn ouders, maar toch doordeweeks op mezelf. Toch niet helemaal te vergelijken met TS dus. Merkte wel dat dat voor mij mss toch een beetje te vroeg was. Het was wel een enorme klap, dat je daar dan alleen op je kamertje zit. Aan de andere kant ben ik er enorm volwassen van geworden. Ik schiet niet meer van de kleinste dingen in de stress en wat beurt dat beurt.

Overigens was ik op mn 14e al twee weken alleen thuis terwijl mijn ouders en broer op vakantie gingen. Dat kwam ook doordat we enorm veel ruzie hadden tijdens de vakanties daarvoor. We gaan altijd met de boot op vakantie, en die ruimte was voor mij te klein waardoor ik echt duivels werd.
Maar de zelfstandigheid was er dus in principe al wel vroeg.
Ja, je groeit er wel snel van op. Ik miste mijn moeder in het begin, vooral wanneer ik het moeilijk had met iets.

Er was trouwens bij mij geen reden om jeugdzorg in te schakelen: ik was immers geen weggelopen kind. Qua rondkomen: het was in die tijd inderdaad een stuk goedkoper, ik geloof dat mijn kamer iets van 200 gulden kostte. Ik kwam rond van baantjes (MacDonalds, schoonmaakwerk etc.) en daarnaast gaven mijn ouders me een toelage. Geen vetpot maar genoeg om van rond te komen.

@saaw: ik denk er hetzelfde over, nu heb ik een goede band met mijn ouders maar ik denk dat wanneer ik thuis was blijven wonen de zaken heel anders zouden zijn geweest.

@Viking84: das wel herkenbaar. Bij mij duurde het iets langer dan een jaar, maar echt een braaf meisje was ik niet in die tijd. :P
pi_94338054
ik ben 19 en woon nog thuis, niet dat ik hier nog tientallen jaren wil wonen.. maar heb ook niet echt een drang om snel te vertrekken ofzo :P
There are only 151 Pokémon.
pi_94338283
Ik ben op mijn 17e uit huis gegaan en een jaar naar het buitenland gegaan. Ik had wel een goede relatie met ze, maar thuis was het allemaal niet zo super omdat mijn ouders aan het scheiden waren enzo. Dus toen ik mijn middelbare school diploma had ben ik weggegaan :)

Ik vond de vrijheid die ik toen opeens had heel fijn, maar mijn ouders en zusjes en broertje miste ik wel. Nu (=4 jaar later) nog steeds, hoewel ik ze nu vaker kan zien dan toen. Ik merk wel dat ik een minder hechte relatie heb met mijn zusjes en broertje dan toen ik daar nog woonde. Mijn broertje was ook 12 toen ik het huis uit ging, en ik heb ook het idee dat ik toen veel heb gemist.
Met mijn ouders heb ik sindsdien juist een veel betere band ;)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_94338452
ik ga op mn 20este uit huis

over een jaar dus
Met de Y
pi_94338870
Ik was net 18 en compleet onvolwassen :P Bij mij thuis was het alleen maar stress en gedonder. Mede daardoor was het dat ik een opleiding aan de andere kant van het land uitkoos om daar zo ver mogelijk vandaan te komen. Mijn zusje was 15 en broertje was 11. Heb ik inderdaad een hoop van gemist, maar door de afstand kregen we gelukkig wat meer lucht en heb ik juist door die afstand er toch een goede band mee kunnen opbouwen, terwijl we elkaar daarvoor van pure stress de hersens bijkans insloegen. Het heeft wat dat betreft dus prima uitgepakt.

Ik weet nog wel dat ik me een paar weken ontzettend klote heb gevoeld, zo ineens op dat ene kamertje. Je raakt aan het constante gevit, gehijg in je nek en de onrust gewend, dus je moet daar ook weer van afkicken als het ware.

Mijn zusje en broertje zijn trouwens een jaar en twee jaar daarna respectievelijk uit huis gegaan (als in: gezet). Mijn broertje is daarna nog terug gekomen maar woont inmiddels weer op zichzelf. En we zijn alledrie ontzettend op onze rust gesteld _O-
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')