11 jaar terug he.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:03 schreef fratsman het volgende:
Op je 15e al op jezelf?En je hebt nooit jeugdzorg op je dak gekregen?
Problemen thuis. Niet heel ernstig, maar ik kon niet langer met mijn vader onder 1 dak wonen aangezien onze karakters teveel op elkaar lijken. Onze ruzies liepen enorm uit de hand, niet alleen van mijn vaders kant maar ook van mijn kant. Ik heb toen aan mijn ouders voorgesteld om uit huis te gaan en daarin stemden ze toe. Ik ben nog steeds van mening dat het de beste oplossing is geweest.quote:
Zoals de poster na je al zegt, het is een tijd geleden. Ik heb nooit iets te maken gehad met jeugdzorg, ik betrok gewoon een kamer en nam een baantje. Nadeel is wel dat ik mijn middelbare school toen niet heb kunnen afmaken maar dat heb ik later goedgemaakt (ben via een colloquium doctum de universiteit binnengekomen en zit nu in mijn 2e jaar).quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:03 schreef fratsman het volgende:
Excuses zijn niet nodig hoor.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:09 schreef fratsman het volgende:
Ah oke, dat had ik niet begrepen excuus. Wel goed dat je je opleiding hebt afgerond!
Ja, ik kan me voorstellen dat het tegenwoordig een stuk lastiger is om als minderjarige een woning te vinden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:10 schreef kdrietjeh het volgende:
Ik wil eigenlijk ook zo snel mogelijk het huis uit. Maar gezien het feit dat ik minderjarig ben is onderdak voor mij heel moeilijk te vinden.
Hier hetzelfde.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:10 schreef kdrietjeh het volgende:
Ik wil eigenlijk ook zo snel mogelijk het huis uit. Maar gezien het feit dat ik minderjarig ben is onderdak voor mij heel moeilijk te vinden.
Nou ja, er was niet echt een andere oplossing.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:18 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Hier hetzelfde.
En TS je hebt wel chille ouders dat ze dat toestaan op 15 jarige leeftijd.
Jeugdzorgquote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:03 schreef fratsman het volgende:
Ja, je groeit er wel snel van op. Ik miste mijn moeder in het begin, vooral wanneer ik het moeilijk had met iets.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:27 schreef fh101 het volgende:
Ik ben twee jaar geleden op mn 17e op kamers gegaan (kan dus prima als je minderjarig bent). Wel nog de weekenden bij mn ouders, maar toch doordeweeks op mezelf. Toch niet helemaal te vergelijken met TS dus. Merkte wel dat dat voor mij mss toch een beetje te vroeg was. Het was wel een enorme klap, dat je daar dan alleen op je kamertje zit. Aan de andere kant ben ik er enorm volwassen van geworden. Ik schiet niet meer van de kleinste dingen in de stress en wat beurt dat beurt.
Overigens was ik op mn 14e al twee weken alleen thuis terwijl mijn ouders en broer op vakantie gingen. Dat kwam ook doordat we enorm veel ruzie hadden tijdens de vakanties daarvoor. We gaan altijd met de boot op vakantie, en die ruimte was voor mij te klein waardoor ik echt duivels werd.
Maar de zelfstandigheid was er dus in principe al wel vroeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |