Ja, op werk zit ik ook nooit meer op Fok. Ik ben gewoon belachelijk vroeg wakker.quote:
JIJ niet?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 07:53 schreef Godtje het volgende:
Ik heb te lang geen strandfeest meer gezien.
Ik zat me al af te vragen wat je zo vroeg op Fok moet op een vrije dagquote:Op vrijdag 18 maart 2011 07:54 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, op werk zit ik ook nooit meer op Fok. Ik ben gewoon belachelijk vroeg wakker.
[..]
JIJ niet?Ik denk dat ik in mijn leven hooguit 5 keer een strand gezien heb man.
Dat heb ik hier al vaker gezien.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 07:54 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, op werk zit ik ook nooit meer op Fok. Ik ben gewoon belachelijk vroeg wakker.
[..]
JIJ niet?Ik denk dat ik in mijn leven hooguit 5 keer een strand gezien heb man.
Werk bevalt super, niet minder drukte, en dat verdwijnt ook niet hoor, maar dat is tevens een van de voordelen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 07:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zat me al af te vragen wat je zo vroeg op Fok moet op een vrije dag
Maar, werk bevalt goed nog? Inmiddels al minder drukte?
Ik ben gewoon een wereldvreemd provinciaaltje.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 07:58 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat heb ik hier al vaker gezien.
Alleen al met kitesurfen![]()
Pfff hoeveel dagen strand in mijn leven..... is ontelbaar ook een aantal?
Ik bedoel meer of 't nu beter te doen isquote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:00 schreef Kluts het volgende:
[..]
Werk bevalt super, niet minder drukte, en dat verdwijnt ook niet hoor, maar dat is tevens een van de voordelen.Heb de laptop dit weekend ook thuis zodat ik nog wat kan doen.
[..]
Ik ben gewoon een wereldvreemd provinciaaltje.
Ja, wel iets beter, omdat ik dingen wat beter onder de knie heb inmiddels. Maar ik ben er wel achter dat het voor iedereen bij ons altijd rennen vliegen is. En idd, dan kan ik op mijn gemak wat dingen doen waar ik mijn kop bij moet houden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:01 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik bedoel meer of 't nu beter te doen isEen laptop thuis is wel lekker ja!
En het strand... Kom er al m'n hele leven
Bij het strand gaan wonen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:00 schreef Kluts het volgende:
[..]
Werk bevalt super, niet minder drukte, en dat verdwijnt ook niet hoor, maar dat is tevens een van de voordelen.Heb de laptop dit weekend ook thuis zodat ik nog wat kan doen.
[..]
Ik ben gewoon een wereldvreemd provinciaaltje.
In het weekend hoor je te zuipen, niet te werken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:00 schreef Kluts het volgende:
[..]
De andere dagen ook.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:04 schreef Q. het volgende:
[..]
In het weekend hoor je te zuipen, niet te werken.
Ik ga ook heus niet het hele weekend werken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:04 schreef Q. het volgende:
[..]
In het weekend hoor je te zuipen, niet te werken.
Wel het hele weekend zuipen?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:09 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik ga ook heus niet het hele weekend werken.
Daar heb ik niet genoeg drank voor in huis.quote:
Uhmmm er is ook nog iets als buiten, winkels, stappen, etcquote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:14 schreef Kluts het volgende:
[..]
Daar heb ik niet genoeg drank voor in huis.
Ik heb niet echt de financiën om te winkelen, en daarbij heb ik het hartstikke druk gehad deze week en vind ik het heerlijk om lekker een dagje thuis te zijn eigenlijk.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:22 schreef Godtje het volgende:
[..]
Uhmmm er is ook nog iets als buiten, winkels, stappen, etc
En welke film?
Drank kopen is niet winkelen maar voorzien in je basisbehoefte.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:24 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik heb niet echt de financiën om te winkelen, en daarbij heb ik het hartstikke druk gehad deze week en vind ik het heerlijk om lekker een dagje thuis te zijn eigenlijk.
Ik word vadsig van teveel zuipen. Ik heb vorig weekend al een fles amaretto soldaat gemaakt.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:25 schreef Godtje het volgende:
[..]
Drank kopen is niet winkelen maar voorzien in je basisbehoefte.
Er af neuken!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:26 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik word vadsig van teveel zuipen. Ik heb vorig weekend al een fles amaretto soldaat gemaakt.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:16 schreef Kluts het volgende:
Ik ben gewoon een romantische film aan het downloaden die ik wil zien.
Het moet niet gekker worden.
Al een bestemming in gedachten?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:11 schreef stbabylon het volgende:
Jaaaa, bijna weekend
En bijna vakantie uitzoeken voor eind mei. Iets warms
De honden eilanden zijn genoemd. Nog nooit geweest en in het voorseizoen nog niet supertoeristisch.quote:
Het vagevuur.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:11 schreef stbabylon het volgende:
Jaaaa, bijna weekend
En bijna vakantie uitzoeken voor eind mei. Iets warms
Honden eilanden?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
De honden eilanden zijn genoemd. Nog nooit geweest en in het voorseizoen nog niet supertoeristisch.
Ik zit ook ff te denken welke eilanden hij ermee kan bedoelenquote:
De eilanden zijn vernoemd naar de honden die er leefden. Vervolgens is er weer een klein geel vogeltje naar die eilanden vernoemdquote:
En om welke eilanden gaat het nu? Want ik ken echt niet de geschiedenis van ieder landje op de wereldquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:20 schreef stbabylon het volgende:
[..]
De eilanden zijn vernoemd naar de honden die er leefden. Vervolgens is er weer een klein geel vogeltje naar die eilanden vernoemd
Klein geel vogeltje... kanarie??quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
En om welke eilanden gaat het nu? Want ik ken echt niet de geschiedenis van ieder landje op de wereld
http://en.wikipedia.org/wiki/Canisquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:20 schreef stbabylon het volgende:
[..]
De eilanden zijn vernoemd naar de honden die er leefden. Vervolgens is er weer een klein geel vogeltje naar die eilanden vernoemd
Stimmt. Canis = hond. Daar zijn ze naar vernoemd.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
En om welke eilanden gaat het nu? Want ik ken echt niet de geschiedenis van ieder landje op de wereld
Maar ik gok de Canarische eilanden.
Ja, ik had 'm door toen ik dat postequote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Stimmt. Canis = hond. Daar zijn ze naar vernoemd.
Neh, dat hoorde ik ook al. Maar even relaxen in de zon is nooit ergquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:26 schreef Kreator het volgende:
Ik ben wel es op gran canaria geweest. Op zich wel leuk voor een weekje, maar het is niet echt hoogstaand, qua cultuur ofzo.
Cultuur niet, qua weer en betaalbaarheid was het 5 jaar terug nog prima. Geen idee hoe het nu is.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:26 schreef Kreator het volgende:
Ik ben wel es op gran canaria geweest. Op zich wel leuk voor een weekje, maar het is niet echt hoogstaand, qua cultuur ofzo.
Nau en!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:31 schreef Samzz het volgende:
Ongelooflijk hoe slecht mensen typen... Krijg net een offerte binnen bol van de taal- en spelfouten
Mwah. Hele eiland rondgegereden. Enige leuke 'vulkanische' gedeelte is centrum eiland, de berg oprijden en dan een stukje klauteren. Maar daar heb je na 20 minuten ook wel gezien.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Neh, dat hoorde ik ook al. Maar even relaxen in de zon is nooit ergEn er schijnen wel mooie vulkaan landschappen te zijn.
Tenerife was niet echt vol cultuur enzo, maar heerlijk weer, prima weekje gehad.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Neh, dat hoorde ik ook al. Maar even relaxen in de zon is nooit ergEn er schijnen wel mooie vulkaan landschappen te zijn.
Als je echt alleen maar voor het weer gaat, kun je net zo goed naar zuid spanje. Goedkoper en meer te doen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:32 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Tenerife was niet echt vol cultuur enzo, maar heerlijk weer, prima weekje gehad.
Ik zal er nooit meer wat van zeggenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nau en!Juh begreipt tog wad ic bedoel!!!!
. taalnaazie!!!
Daar heb je een punt.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als je echt alleen maar voor het weer gaat, kun je net zo goed naar zuid spanje. Goedkoper en meer te doen.
Je ex?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:34 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Daar heb je een punt.Maar met kleine man was het goed vertoeven daar. En maar 1 kakkerlak gezien
quote:
ach, inkoppertjequote:
Was niet in me opgekomen hoorquote:
Nu welquote:
Ja bah, laten we er over ophoudenquote:
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:38 schreef Kluts het volgende:
Heb je nog een kaartje gescoord voor AWFS, miss b?
+1 hopen dat die sollicitatie in Barcelona door gaat, mag ik lekker een paar dagen op kosten van een groot IT bedrijf er heenquote:
Zou ik ook wel een paar dagen naartoe willen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:39 schreef PeuRac het volgende:
[..]
+1 hopen dat die sollicitatie in Barcelona door gaat, mag ik lekker een paar dagen op kosten van een groot IT bedrijf er heen
Oeh echt wel, nog nooit geweest, lijkt me geweldigquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:41 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Zou ik ook wel een paar dagen naartoe willen.
Nu is t niet eens zo duur, ik zou graag ff er uit willen, dus als ik iemand vind die mee wil, ga ik misschien alsnog.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:41 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Zou ik ook wel een paar dagen naartoe willen.
Een van de mooiste, misschien wel de mooiste stad van Europa.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:42 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Oeh echt wel, nog nooit geweest, lijkt me geweldig
Ik ook nog nooit, maar iedereen is er altijd positief over.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:42 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Oeh echt wel, nog nooit geweest, lijkt me geweldig
MWC?? Elke kans om naar Barcelona te gaan, moet je aanpakkenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:43 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik ook nog nooit, maar iedereen is er altijd positief over.
Stomme lul die ik ben geweest om dit jaar de MWC daar te skippen.
Mobile World Congresquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:44 schreef PeuRac het volgende:
[..]
MWC?? Elke kans om naar Barcelona te gaan, moet je aanpakken
aahquote:
De hele dag de onafhankelijkheid van Slovenië vierenquote:
locaties? Sfeer in het bedrijf, groei mogelijkheden in de functie en/of het bedrijf.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:44 schreef Spirit82 het volgende:
Hey all, dus, moet dit even kwijt... Vorige week 2 sollicitaties gehad en gister heb ik van beide bedrijven een officieel aanbod gehad. Heb nu ook alles zwart op wit en daar ben ik natuurlijk superblij mee () maar nu komt het moeilijkste: kiezen voor welk bedrijf ik wil gaan werken. Ze bieden ook beiden exact hetzelfde salaris en beide goede secundaire arbeidsvoorwaarden... heeft iemand tips?
Hee, moet dat nou?quote:
Zou dus voor bedrijf 1 gaan, je gevoel is beter en je kan direct al je talent laten zien. Bedrijf 2 mag het wel beter doen, maar volgens mij heb jij het niet nodig om voor een dergelijke baanzekerheid te kiezen, als ik je verhaal zo hoor.quote:
Beide geen onaardige bedrijven lijkt mij zo.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:57 schreef Spirit82 het volgende:
Qua bedrijf heb ik een beter gevoel bij bedrijf 1. Ook de lijnmanager lijkt daar meer een type dat van wanten weet. Tevens is de functie exact gelijk als ik nu uitoefen met daarbij de kanttekening dat zij een nieuw model implementeren waar ik hier bij mijn huidige werkgever al anderhalf op werk. Ben daar dus zeer ervaren in, wat ook de reden is dat zij mij direct bij de sollicitatie de baan al aanboden.
Bedrijf 2 is solider, doet het beter op de markt, groeit zeer snel, is kwalitatief gezien ook een zeer hoog aangeschreven bedrijf onderscheiden met verschillende awards in de farma. De functie is beperkter dan wat ik nu doe, met slechts een deel van de werkzaamheden. Zij maken onderscheiden tussen in house en out house waarbij ik veel meer buiten zal zijn en moet vertrouwen op mijn collega om zijn/haar deel van het werk te doen (daar ben ik zeer van afhankelijk). Aan de ene kant een groot voordeel en ook erg gezellig, mits je goed met elkaar overweg kan. Aan de andere kant maakt het de functie minder uitdagend.
Groot verschil in secundaire arbeidsvoorwaarden is dat dit bedrijf 9 extra vakantiedagen biedt (maar ik krijg mijn 27 dagen nu al niet op, laat staan 38). Bij het eerste bedrijf zou ik meer loon overhouden omdat zij 40¤ per maand aan mijn sportkosten en een (klein) deel van mijn zorgverzekering zullen betalen (50% aanvullende verz bij iedere zorgverz) en omdat zij een eindejaarsbonus hebben (naar eigen zeggen ongeveer 1 maandsalaris).
Ik krijg sowieso een lease auto, bij bedrijf 1 waarschijnlijk een ford focus (20% bijtelling, weet niet precies hoeveel me dat zou kosten). Bij bedrijf 2 kan ik zelf kiezen tot een lease waarde van ¤575 pm. Kan dus zelf kiezen of ik een flink dikke bak wil rijden of een zuinig, kleiner model met weinig bijtelling (ter vergelijking rij ik nu een peugeot 308 welke ¤450 pm lease waarde heeft waar ik ongeveer ¤300 netto voor betaal ivm 25% bijtelling, graag zou ik dus terugbrengen naar max 200¤ netto).
Ik zou denk ik voor bedrijf 1 gaan. Het gevoel dat je erbij hebt is imo heel belangrijk.quote:
Het is duidelijk waar t verschil em er in zit. Ga je voor je netto salaris + arbeidsvoorwaarden (bedrijf 2 dus) of voor de uitdaging en voor bedrijf 1.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:57 schreef Spirit82 het volgende:
Qua bedrijf heb ik een beter gevoel bij bedrijf 1. Ook de lijnmanager lijkt daar meer een type dat van wanten weet. Tevens is de functie exact gelijk als ik nu uitoefen met daarbij de kanttekening dat zij een nieuw model implementeren waar ik hier bij mijn huidige werkgever al anderhalf op werk. Ben daar dus zeer ervaren in, wat ook de reden is dat zij mij direct bij de sollicitatie de baan al aanboden.
Bedrijf 2 is solider, doet het beter op de markt, groeit zeer snel, is kwalitatief gezien ook een zeer hoog aangeschreven bedrijf onderscheiden met verschillende awards in de farma. De functie is beperkter dan wat ik nu doe, met slechts een deel van de werkzaamheden. Zij maken onderscheiden tussen in house en out house waarbij ik veel meer buiten zal zijn en moet vertrouwen op mijn collega om zijn/haar deel van het werk te doen (daar ben ik zeer van afhankelijk). Aan de ene kant een groot voordeel en ook erg gezellig, mits je goed met elkaar overweg kan. Aan de andere kant maakt het de functie minder uitdagend.
Groot verschil in secundaire arbeidsvoorwaarden is dat dit bedrijf 9 extra vakantiedagen biedt (maar ik krijg mijn 27 dagen nu al niet op, laat staan 38). Bij het eerste bedrijf zou ik meer loon overhouden omdat zij 40¤ per maand aan mijn sportkosten en een (klein) deel van mijn zorgverzekering zullen betalen (50% aanvullende verz bij iedere zorgverz) en omdat zij een eindejaarsbonus hebben (naar eigen zeggen ongeveer 1 maandsalaris).
Ik krijg sowieso een lease auto, bij bedrijf 1 waarschijnlijk een ford focus (20% bijtelling, weet niet precies hoeveel me dat zou kosten). Bij bedrijf 2 kan ik zelf kiezen tot een lease waarde van ¤575 pm. Kan dus zelf kiezen of ik een flink dikke bak wil rijden of een zuinig, kleiner model met weinig bijtelling (ter vergelijking rij ik nu een peugeot 308 welke ¤450 pm lease waarde heeft waar ik ongeveer ¤300 netto voor betaal ivm 25% bijtelling, graag zou ik dus terugbrengen naar max 200¤ netto).
Op zich maakt dat me weinig uit. Ik ga echt nietin een koekblik rijden, maar die nieuwe fiesta is bv ook erg leuk! Een kennis van me least die en heeft ongeveer hetzelfde salaris als ik daar zou krijgen en die houdt een erg leuk bedrag over: zon 300 netto meer dan ik nu heb. Dat zou ik HEEL graag willen. Sowieso ga ik er bruto al 300 pm op vooruit...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:05 schreef Wicked-Game het volgende:
[..]
Beide geen onaardige bedrijven lijkt mij zo.
Even op auto terugkomend, zelfs met 20% bijtelling naar max 200 netto is best een uitdaging als je qua klasse niet op achteruit wilt. Je rijdt nu een 308 neem aan dat je die klasse wel wilt behouden. Denk wel dat het haalbaar is maar qua opties en keuzes weer beperkter. Ook weer afhankelijk van leasemij uiteraard, en de mogelijkheden van het bedrijf tot kortingen bij bepaalde merken.
Ja, ik denk het ook inderdaad, dat voelt vanaf moment 1 echt al super, maar ik ben zo bang voor verborgen addertjes. Plus dat ik een jaarcontract ga krijgen, maarja, dat zou bij bedrijf 2 ook zo zijn. Heb nu een vast contract. Maarrrr... die stomme recruiter heeft me zo aant twijfelen gebrachtquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:10 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zou denk ik voor bedrijf 1 gaan. Het gevoel dat je erbij hebt is imo heel belangrijk.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mwah. Hele eiland rondgegereden. Enige leuke 'vulkanische' gedeelte is centrum eiland, de berg oprijden en dan een stukje klauteren. Maar daar heb je na 20 minuten ook wel gezien.
Verder vond ik het eten er matig en het is er ultracommercieel/toeristisch. Voor mij ieg niet voor herhaling vatbaar.
Oh damn! Dat had ik nog niet overwogen. Hm als we het zo gaan bekijken hebben beide bedrijven goede opties. MAARRR!! Bedrijf 2 heeft een IT afdelingquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:15 schreef HeatWave het volgende:
In jouw geval telt er toch maar 1 factor: waar werken de neukbaarste kerels?.
Tja als je er een klasse lager voor wilt rijden dan zou ik ook voor een Fiësta, Audi A1, VW Polo gaan. Wil je dat niet en wil je een dergelijk laag bedrag dan zou je kunnen kijken naar een VW Golf, Seat Leon. Kan je zeggen een Audi A3 lukt niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:13 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Op zich maakt dat me weinig uit. Ik ga echt nietin een koekblik rijden, maar die nieuwe fiesta is bv ook erg leuk! Een kennis van me least die en heeft ongeveer hetzelfde salaris als ik daar zou krijgen en die houdt een erg leuk bedrag over: zon 300 netto meer dan ik nu heb. Dat zou ik HEEL graag willen. Sowieso ga ik er bruto al 300 pm op vooruit...
Ze rijdt 308 en wil goedkoper, denk niet dat ze dan aan een A3 zat te denkenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:24 schreef Wicked-Game het volgende:
[..]
Tja als je er een klasse lager voor wilt rijden dan zou ik ook voor een Fiësta, Audi A1, VW Polo gaan. Wil je dat niet en wil je een dergelijk laag bedrag dan zou je kunnen kijken naar een VW Golf, Seat Leon. Kan je zeggen een Audi A3 lukt niet.
Tja kies je voor bedrijf 1 dan heb je een focus en dat is ook een prima wagen
Netto schat, niet brutoquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:26 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ze rijdt 308 en wil goedkoper, denk niet dat ze dan aan een A3 zat te denken![]()
Overigens vraag ik me wel echt af wat je voor 200 in de maand kan leasenKan me niet voorstellen dat je daarvoor zelfs al een Aygo krijgt.
Audiquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:24 schreef Wicked-Game het volgende:
[..]
Tja als je er een klasse lager voor wilt rijden dan zou ik ook voor een Fiësta, Audi A1, VW Polo gaan. Wil je dat niet en wil je een dergelijk laag bedrag dan zou je kunnen kijken naar een VW Golf, Seat Leon. Kan je zeggen een Audi A3 lukt niet.
Tja kies je voor bedrijf 1 dan heb je een focus en dat is ook een prima wagen
Ik ken je te goedquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:24 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Oh damn! Dat had ik nog niet overwogen. Hm als we het zo gaan bekijken hebben beide bedrijven goede opties. MAARRR!! Bedrijf 2 heeft een IT afdelingEn laat ik nou net een zwak hebben voor IT-ers
![]()
Ok, ik ben er uit
okequote:
Dat red je niet voor 350 euro brutoquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:27 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
AudiVerdorie weer een reden om voor bedrijf 2 te kiezen
Bij een Aygo zou je er geld bij moeten krijgen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:26 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ze rijdt 308 en wil goedkoper, denk niet dat ze dan aan een A3 zat te denken![]()
Overigens vraag ik me wel echt af wat je voor 200 in de maand kan leasenKan me niet voorstellen dat je daarvoor zelfs al een Aygo krijgt.
Een Audi A1 is geen Audiquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:27 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik vind t zo'n autotje die je aan een verwende, zeurende dochter geeftquote:
Geen idee, nooit in gereden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:29 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Bij een Aygo zou je er geld bij moeten krijgen.
Vanaf 365¤quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:29 schreef PeuRac het volgende:
[..]
oke
[..]
Dat red je niet voor 350 euro bruto
Audiquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:30 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik vind t zo'n autotje die je aan een verwende, zeurende dochter geeft
Nouquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:30 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik vind t zo'n autotje die je aan een verwende, zeurende dochter geeft
Als je eens op een rijtje zet welke auto's je graag zou willen rijden en dan bekijken of je ze voor dat bedrag zou kunnen krijgen?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:31 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Vanaf 365¤(google) maareh, wat ik nu rij is dus 450 bruto met 25% bijtelling. 200¤ netto is dus echt niet onhaalbaar als je 15% of 20% bijtelling hebt en een leasebedrag van 350 tot 400¤ bruto. Denk ik... Ik ben hier zo slecht in
Die calculaties zijn ook niet makkelijk, zijn hele programma's voor ontwikkeld, omdat de gemiddelde autoverkoper niet in staat is om die berekeningen zelf uit te voerenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:31 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Vanaf 365¤(google) maareh, wat ik nu rij is dus 450 bruto met 25% bijtelling. 200¤ netto is dus echt niet onhaalbaar als je 15% of 20% bijtelling hebt en een leasebedrag van 350 tot 400¤ bruto. Denk ik... Ik ben hier zo slecht in
Ik zou voor een Fiat 500 gaan, danquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:33 schreef Royco1 het volgende:
Wat vind je van een fiat punto evo?
Zit maar op 14% bijtelling.
Maat van me heeft er 1, en rijdt wel lekker.
Mini is inderdaad wel duur.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:34 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zou voor een Fiat 500 gaan, danOf een mini, maar die zal wel te duur zijn
Ik betwijfel of je een 500 voor dat bedrag krijgt. Lease prijzen zijn niet inherent aan aanschafprijs.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:34 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zou voor een Fiat 500 gaan, danOf een mini, maar die zal wel te duur zijn
Ik rij een Audi A3 met 20% bijtelling, netto komt die op 280 euro.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:27 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dat valt me nog heel erg meequote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:37 schreef Wicked-Game het volgende:
[..]
Ik rij een Audi A3 met 20% bijtelling, netto komt die op 280 euro.
Ik schreeuw ook maar watquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:36 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik betwijfel of je een 500 voor dat bedrag krijgt. Lease prijzen zijn niet inherent aan aanschafprijs.
Onderhoud en afschrijving speelt een grote rol. Dus een auto met een lage aanschafsprijs, een lage verwachte restwaarde en hoge uurtarieven bij de garage. Kan veel duurder zijn dan een auto met een veel hogere aanschafsprijs, hogere restwaarde en lagere uurtarieven.
Vetquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:37 schreef Wicked-Game het volgende:
[..]
Ik rij een Audi A3 met 20% bijtelling, netto komt die op 280 euro.
Ik weet niet wat voor contract ze hebben ik denk alleen niet dat je de a3 gaat redden voor 450pm aan lease bedrag. Je zei toch dat dat het bedrag was bij bedrijf 2? Wat wel heel weinig klinkt overigens.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:42 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
VetDan is die dus gewoon al goedkoper dan de 308 die ik nu rij.
Maar ik kan alleen mijn eigen auto kiezen als ik bij bedrijf 2 zou gaan werken en mijn voorkeur gaat op dit moment dus naar bedrijf 1... Dus waarschijnlijk hoef ik niet eens zelf een auto te kiezen want daar is het standaard een focus (of een vergelijkbare huurauto of wat ze dan ook nog in hun wagenpark hebben staan).
Hangt ook weer af of het incl. of excl. brandstof is.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:43 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor contract ze hebben ik denk alleen niet dat je de a3 gaat redden voor 450pm aan lease bedrag. Je zei toch dat dat het bedrag was bij bedrijf 2? Wat wel heel weinig klinkt overigens.
Nee hoor. Inc brandstof is dat godsgruwelijk onmogelijk dus die optie zat niet eens in mijn hoofd.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:44 schreef Wicked-Game het volgende:
[..]
Hangt ook weer af of het incl. of excl. brandstof is.
Ik lease nu voor 450 bruto pm inc brandstof. Overal zit een benzinepas bij en bedrijf 2 heeft een bedrag tot 575 pm bruto. Maar die auto boeit me dus niet zoveel...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:45 schreef Godtje het volgende:
[..]
Nee hoor. Inc brandstof is dat godsgruwelijk onmogelijk dus die optie zat niet eens in mijn hoofd.
Ex brandstof zou je dat eigenlijk al niet gaan redden om het woord onmogelijk nog maar even niet te gebruiken.
Ik zou blij zijn dat ik uberhaupt de mogelijkheid had een auto te leasenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:54 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik lease nu voor 450 bruto pm inc brandstof. Overal zit een benzinepas bij en bedrijf 2 heeft een bedrag tot 575 pm bruto. Maar die auto boeit me dus niet zoveel...
Ja? Ik heb bij een bedrijf een km-vergoeding gehad van 35ct/km (waarvan dus 16ct belast was). Daarvan kon ik heel prima auto rijden, anders moest ik een of andere polo leasen. Nu kon ik in mn eigen Alfa 156 rijdenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zou blij zijn dat ik uberhaupt de mogelijkheid had een auto te leasen
Heb dit ook gehad toen ik een civic op LPG reed.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:57 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ja? Ik heb bij een bedrijf een km-vergoeding gehad van 35ct/km (waarvan dus 16ct belast was). Daarvan kon ik heel prima auto rijden, anders moest ik een of andere polo leasen. Nu kon ik in mn eigen Alfa 156 rijdenop LPG wat me 12ct/km kostte (incl onderhoud, WB/verz, etc).
Dat is ook mooi. Maar ze kunnen je ook helemaal geen leaseovereenkomst bieden. Dat kan ook nog.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:57 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ja? Ik heb bij een bedrijf een km-vergoeding gehad van 35ct/km (waarvan dus 16ct belast was). Daarvan kon ik heel prima auto rijden, anders moest ik een of andere polo leasen. Nu kon ik in mn eigen Alfa 156 rijdenop LPG wat me 12ct/km kostte (incl onderhoud, WB/verz, etc).
Dat jij de benzine vergoed krijgt dat geloof ik wel. De vraag was of de lease inc of ex brandstof was. Inc voor dat soort bedragen is eigenlijk onmogelijk lijkt mij.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:54 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik lease nu voor 450 bruto pm inc brandstof. Overal zit een benzinepas bij en bedrijf 2 heeft een bedrag tot 575 pm bruto. Maar die auto boeit me dus niet zoveel...
maakt mij niet uit. Als ik straks in A'dam kom te werken, gooi ik wel LPG in die S80, rijdt een stuk beter dan een Aygoquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat is ook mooi. Maar ze kunnen je ook helemaal geen leaseovereenkomst bieden. Dat kan ook nog.
Maar niet iedereen heeft een S80. Voor mensen zonder auto is een leaseovereenkomst een mooie secundaire voorwaarde.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:00 schreef PeuRac het volgende:
[..]
maakt mij niet uit. Als ik straks in A'dam kom te werken, gooi ik wel LPG in die S80, rijdt een stuk beter dan een Aygo
Ik had destijds een clio uit 99, maar die had al 2 ton op de teller dus heb ervoor gekozen die te verkopen en te gaan leasen. Vind het ook heerlijk dat ik me nergens meer zorgen over hoef te maken qua onverwachte uitgaven enzo. Heerlijk! En je rijdt gewoon een spinternieuwe auto, in de winter winterbandjes eronder, oliecrisis is niet boeiend.. heerlijk!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:01 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar niet iedereen heeft een S80. Voor mensen zonder auto is een leaseovereenkomst een mooie secundaire voorwaarde.
ik ook niet, maar jat em dan wel, wordt toch tijd dat mn moeder een nieuwe auto kooptquote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:01 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar niet iedereen heeft een S80. Voor mensen zonder auto is een leaseovereenkomst een mooie secundaire voorwaarde.
Onzin.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:03 schreef PeuRac het volgende:
maar eigen auto is in veel gevallen goedkoper.
Preciesquote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:03 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik had destijds een clio uit 99, maar die had al 2 ton op de teller dus heb ervoor gekozen die te verkopen en te gaan leasen. Vind het ook heerlijk dat ik me nergens meer zorgen over hoef te maken qua onverwachte uitgaven enzo. Heerlijk! En je rijdt gewoon een spinternieuwe auto, in de winter winterbandjes eronder, oliecrisis is niet boeiend.. heerlijk!
Dat kan wel zijn (is dat eigenlijk wel zo?), maar niet iedereen heeft de mogelijkheid een eigen auto te rijden die ook nog een beetje representatief is voor de zaak, mocht dat verwacht worden. Leasen is gewoon een mooie constructie, wat dat betreft.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:03 schreef PeuRac het volgende:
[..]
ik ook niet, maar jat em dan wel, wordt toch tijd dat mn moeder een nieuwe auto koopt![]()
En het is een mooie secundaire voorwaarde, dat zeker, maar eigen auto is in veel gevallen goedkoper.
Voor mij was het dat in elk geval wel! Wegenbelastig, verzekering, benzine, onderhoud etc. Kwam ongeveer op een gelijk bedrag, maar dan een veel luxere auto. Makkelijke keuzequote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:04 schreef Godtje het volgende:
[..]
Onzin.
1 op 1 vergelijkingen is het nog steeds goedkoper om te leasen in de meeste gevallen.
Haha, collegaatje hier rijdt een aftanse, paarse twingoquote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:05 schreef Samzz het volgende:
[..]
PreciesVoor veel mensen is dat gewoon een prima oplossing.
[..]
Dat kan wel zijn (is dat eigenlijk wel zo?), maar niet iedereen heeft de mogelijkheid een eigen auto te rijden die ook nog een beetje representatief is voor de zaak, mocht dat verwacht worden. Leasen is gewoon een mooie constructie, wat dat betreft.
Ligt er aan, ik had heel lang 2 auto's, in de weekenden reed ik het liefst in mn hobby auto, dan maakte ik dus geen gebruik van de "gratis" kms van mn lease auto. Waardoor het uiteindelijk goedkoper werd om met mn prive auto te rijden. Ook omdat als ik geen bijtelling zou nemen, ik niet vanuit mn werk naar een prive afspraak zou kunnen, dan moest ik eerst mn auto's omruilenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:04 schreef Godtje het volgende:
[..]
Onzin.
1 op 1 vergelijkingen is het nog steeds goedkoper om te leasen in de meeste gevallen.
Kijk, nu heb je het alweer over twee auto's. Die heeft ook niet iedereen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:06 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ligt er aan, ik had heel lang 2 auto's, in de weekenden reed ik het liefst in mn hobby auto, dan maakte ik dus geen gebruik van de "gratis" kms van mn lease auto. Waardoor het uiteindelijk goedkoper werd om met mn prive auto te rijden. Ook omdat als ik geen bijtelling zou nemen, ik niet vanuit mn werk naar een prive afspraak zou kunnen, dan moest ik eerst mn auto's omruilen
Representativiteit was jammer, ik reed wat ik wilde rijden. Ik zorgde dat die schoon was en er verzorgd uit zag, daar moesten ze t mee doen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:05 schreef Samzz het volgende:
[..]
PreciesVoor veel mensen is dat gewoon een prima oplossing.
[..]
Dat kan wel zijn (is dat eigenlijk wel zo?), maar niet iedereen heeft de mogelijkheid een eigen auto te rijden die ook nog een beetje representatief is voor de zaak, mocht dat verwacht worden. Leasen is gewoon een mooie constructie, wat dat betreft.
Heel veel gezinnen hebben twee auto's. Sterker nog, de mensen die ik ken hebben of geen, of twee auto'squote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Kijk, nu heb je het alweer over twee auto's. Die heeft ook niet iedereen.
Als ik personeel in dienst ga nemen mogen ze uiteraard alleen Honda rijden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:07 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Representativiteit was jammer, ik reed wat ik wilde rijden. Ik zorgde dat die schoon was en er verzorgd uit zag, daar moesten ze t mee doen.
Ik heb helemaal geen auto.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Kijk, nu heb je het alweer over twee auto's. Die heeft ook niet iedereen.
Dus omdat jij een hobby had is leasen meestal duurder?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:06 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ligt er aan, ik had heel lang 2 auto's, in de weekenden reed ik het liefst in mn hobby auto, dan maakte ik dus geen gebruik van de "gratis" kms van mn lease auto. Waardoor het uiteindelijk goedkoper werd om met mn prive auto te rijden. Ook omdat als ik geen bijtelling zou nemen, ik niet vanuit mn werk naar een prive afspraak zou kunnen, dan moest ik eerst mn auto's omruilen
Weet ik waar ik iig niet ga werkenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:09 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Als ik personeel in dienst ga nemen mogen ze uiteraard alleen Honda rijden.
Je gaat verhuizen naar downtown?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:09 schreef HeatWave het volgende:
Als alles doorgaat (ik bid niet, maar maak een uitzondering) kan ik binnenkort gewoon met 20 naar mijn werk lopen.
Maar goed ook, een auto kan ik daar echt niet kwijt.
En jouw kennissenkring is representatief voor heel Nederland?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:08 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Heel veel gezinnen hebben twee auto's. Sterker nog, de mensen die ik ken hebben of geen, of twee auto's
Dat is het ook. En oude met nieuwe vergelijken is appels en peren. Ik kan ook goedkoper rijden in een punto vergeleken met een porsche. Daarom ook 1 op 1 vergelijken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:05 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Voor mij was het dat in elk geval wel! Wegenbelastig, verzekering, benzine, onderhoud etc. Kwam ongeveer op een gelijk bedrag, maar dan een veel luxere auto. Makkelijke keuze
Logisch toch?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:09 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dus omdat jij een hobby had is leasen meestal duurder?![]()
Een nieuwe kale polo vs een luxe snelle 156, die een jaar of 6 oud is, dan weet ik het welquote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:11 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat is het ook. En oude met nieuwe vergelijken is appels en peren. Ik kan ook goedkoper rijden in een punto vergeleken met een porsche. Daarom ook 1 op 1 vergelijken.
hmmm, volgens mij zie ik jou nooit wat anders doenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
En jouw kennissenkring is representatief voor heel Nederland?
Je snapt toch zelf ook wel dat je beredenatie kant nog wal slaat he
Geheel!quote:
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:13 schreef Godtje het volgende:
[..]
Geheel!![]()
Ik ben ook wel eens duurder uit. Ik heb als hobby treinen. Dan ga ik met de lease auto naar mijn werk (haarlem naar Arnhem) en dan ga ik met de trein terug omdat dat mijn hobby is.
MOet ik daarna wel helemaal met een taxi terug om mijn auto weer op te halen!Dus lease moet je echt niet doen dat is fucking duur!
Misschien ja, als alles doorgaat. Ik probeer uiteraard mezelf er nog niet teveel op te verheugenquote:
Dat is een keuze. Dat maakt de andere niet duurder. Misschien minder leuk voor je maar niet duurder.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:12 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Een nieuwe kale polo vs een luxe snelle 156, die een jaar of 6 oud is, dan weet ik het wel
Als het doorgaat is dat wel tof. En gevaarlijk: zit je zometeen NOG meer in de kroeg.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Misschien ja, als alles doorgaat. Ik probeer uiteraard mezelf er nog niet teveel op te verheugen.
Niet echt neequote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:09 schreef HeatWave het volgende:
Als alles doorgaat (ik bid niet, maar maak een uitzondering) kan ik binnenkort gewoon met 20 naar mijn werk lopen.
Maar goed ook, een auto kan ik daar echt niet kwijt.
En dan heb je er commentaar op, maar zelf doe je het net zo hardquote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:13 schreef PeuRac het volgende:
[..]
hmmm, volgens mij zie ik jou nooit wat anders doen
Geloof me, tenzij je in de 14% zit, is leasen allang niet meer zo goedkoopquote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:17 schreef Samzz het volgende:
[..]
En dan heb je er commentaar op, maar zelf doe je het net zo hard
Ik geloof gewoon niet dat voor het overgrote deel van Nederland leasen niet goedkoper is. En dat is het dus ook niet, behalve in jouw uitzonderingspositie.
En met die beredenatie bedoelde ik jouw twee auto's situatie![]()
Ik weet het niet. Ik heb er niet genoeg verstand van. Mijn pa zegt iig wel dat leasen voor hem veel goedkoper is dan kopen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:19 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Geloof me, tenzij je in de 14% zit, is leasen allang niet meer zo goedkoop
Lopen is goedkoper.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:19 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Is in elke situatie weer verschillend.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:20 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik heb er niet genoeg verstand van. Mijn pa zegt iig wel dat leasen voor hem veel goedkoper is dan kopen.
Ik geloof je niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:19 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat mag, dan ben ik wel heel benieuwd naar je onderzoeken en resultaten.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:24 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik geloof je niet.
Vanwege het simpele feit feit dat ik er elk jaar weer een studie van maak en dus weet waar ik het over heb.
Hoiquote:
Ik neuk nietquote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:05 schreef Kreator het volgende:
Zijn er trouwens nog (leuke matige) nieuwe roddels over wie het momenteel met wie doet? Of is het stilletjes...
Jeeeeej! Wat voor koffie?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:06 schreef PeuRac het volgende:
ohja, t is vrijdag!Straks nog ff lekkere koffie halen
Weet ik nog niet, ga eens kijken wat ze nu allemaal hebben. T is voor in de bonen malerquote:
ja, niets, het is mijn tekst nietquote:
Ooo okequote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:08 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Weet ik nog niet, ga eens kijken wat ze nu allemaal hebben. T is voor in de bonen maler
Dat het een doorzichtig deurtje is, denk ik.quote:
En zo te zien niet luchtdicht.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:12 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Dat het een doorzichtig deurtje is, denk ik.
Dat geeft nog eens een kledderboelquote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:32 schreef Godtje het volgende:
[..]
Mooi klote als er een tsunami komt. Komt er allemaal water in!
ik hoop echt dat dit photoshop isquote:
Volgens mij is het heel stil aan het neukfront. Iedereen is weer netjes waar hij/zij hoort: autistisch thuis achter het scherm of al lang in een relatie en toch in Singles aan het posten (sneue lui die laatste...)quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:05 schreef Kreator het volgende:
Zijn er trouwens nog (leuke matige) nieuwe roddels over wie het momenteel met wie doet? Of is het stilletjes...
Het is nu toch hip om zo'n hondje te hebben?quote:
Dit was sowieso een katquote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:51 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Het is nu toch hip om zo'n hondje te hebben?
Hondje?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:51 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Toch val ik buiten deze categorieën.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:51 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Volgens mij is het heel stil aan het neukfront. Iedereen is weer netjes waar hij/zij hoort: autistisch thuis achter het scherm of al lang in een relatie en toch in Singles aan het posten (sneue lui die laatste...)
+1!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Toch val ik buiten deze categorieën.
Je ziet toch wel dat dat Pikachu isquote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:51 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Het is een gave. Oh wachtquote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:32 schreef automatic_ het volgende:
Wat kom je vandaag met vreselijke plaatjes Sting!
quote:
Nee, eigenlijk niet. Ik heb een deel van de opleiding Communicatie gedaan aan de HvA, maar ik weet niet zeker of ik daarmee verder wil. Voordeel wel; ik heb mijn P iig. Ik wil geen opleiding doen in het vakgebied waar ik nu zit (Logistiek) maar meer richting Marketing, maar ook daar heb ik mijn twijfels over...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:35 schreef Samzz het volgende:
Heb je zelf al een idee? Of ben je nog echt aan het brainstormen?
Wat is sowieso je drijfveer om voor een HBO opleiding te gaan? Onvoldoende doorgroeimogelijkheden waar je nu zit of?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:37 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Ik heb een deel van de opleiding Communicatie gedaan aan de HvA, maar ik weet niet zeker of ik daarmee verder wil. Voordeel wel; ik heb mijn P iig. Ik wil geen opleiding doen in het vakgebied waar ik nu zit (Logistiek) maar meer richting Marketing, maar ook daar heb ik mijn twijfels over...
Haha, beetje lastig om daarover na te denkenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:35 schreef Nouk84 het volgende:
Als jullie toch nergens over praten, dan kunnen jullie misschien nadenken welke opleiding ik ga doen aan Hogeschool Rotterdam.
Indeed, hij is wel komischquote:
Dat kan helaas niet, in deze versie van Singles zijn dit de enige twee categorieën. Sorry...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Toch val ik buiten deze categorieën.
Ja, dat hoor ik vaker, die twijfels over marketing. Waarom twijfel jij? Het nut van de opleiding of denk je dat je er niks mee kunt?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:37 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Ik heb een deel van de opleiding Communicatie gedaan aan de HvA, maar ik weet niet zeker of ik daarmee verder wil. Voordeel wel; ik heb mijn P iig. Ik wil geen opleiding doen in het vakgebied waar ik nu zit (Logistiek) maar meer richting Marketing, maar ook daar heb ik mijn twijfels over...
op dit moment is er in Nederland weinig werk in marketing, tenzij je meer dan 5 jaar ervaring hebt. Dat is mijn ervaring tenminste. In het buitenland is er genoeg te vinden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:37 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
ja, I knowquote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:44 schreef STING het volgende:
[..]
Zie hem hier niet, 'violates Imageshack ToS'
Ja, dat doe ik somsquote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:46 schreef automatic_ het volgende:
Peu! Jij hebt je onderschrift aangepast!
Dan moet je vooral je site image-shag noemenquote:
kan, maar dat is hier niet het probleemquote:
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan moet je vooral je site image-shag noemen.
I knowquote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:47 schreef PeuRac het volgende:
[..]
kan, maar dat is hier niet het probleem
Daar heb ik al jaren maar één reden voor. HBO diploma halen. That's it.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:38 schreef STING het volgende:
Wat is sowieso je drijfveer om voor een HBO opleiding te gaan? Onvoldoende doorgroeimogelijkheden waar je nu zit of?
Omdat ik niet weet of ik het werk wat mijn marketingcollega's hier zie doen, wil doen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:44 schreef Samzz het volgende:
Ja, dat hoor ik vaker, die twijfels over marketing. Waarom twijfel jij? Het nut van de opleiding of denk je dat je er niks mee kunt?
Ik zit op dit moment bij een bedrijf waar er voldoende marketing te doen is, en er is genoeg beweging in deze functies dat ik me daar dan niet zoveel zorgen om maak..quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:45 schreef PeuRac het volgende:
op dit moment is er in Nederland weinig werk in marketing, tenzij je meer dan 5 jaar ervaring hebt. Dat is mijn ervaring tenminste. In het buitenland is er genoeg te vinden.
Waar ligt dat aan? Krijg je alle aspecten van hun functie mee of alleen de minder aantrekkelijke? Misschien kan je vragen of je een keer mee kan kijken of zo, als je dat al niet gedaan hebt.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:51 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Daar heb ik al jaren maar één reden voor. HBO diploma halen. That's it.
[..]
Omdat ik niet weet of ik het werk wat mijn marketingcollega's hier zie doen, wil doen.
[..]
Ik zit op dit moment bij een bedrijf waar er voldoende marketing te doen is, en er is genoeg beweging in deze functies dat ik me daar dan niet zoveel zorgen om maak..
Zelfde vraag dan, wat is je drijfveer om een HBO diploma te halen?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:51 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Daar heb ik al jaren maar één reden voor. HBO diploma halen. That's it.
Ik geloof wel dat ik de meeste aspecten meekrijg.. Dat meekijken zou ik wel willen doen, maar dan moet ik wel eerst even overleg hebben erover hier..quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:52 schreef Samzz het volgende:
Waar ligt dat aan? Krijg je alle aspecten van hun functie mee of alleen de minder aantrekkelijke? Misschien kan je vragen of je een keer mee kan kijken of zo, als je dat al niet gedaan hebt.
Redenen die ik hier verder niet wil besprekenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:55 schreef STING het volgende:
Zelfde vraag dan, wat is je drijfveer om een HBO diploma te halen?
Whut, HEAO-opleidingen produceren managers?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:03 schreef stbabylon het volgende:
En daarbij, hebben we nog niet genoeg managers?
Misschien is het een goed idee dat te doen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:03 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat ik de meeste aspecten meekrijg.. Dat meekijken zou ik wel willen doen, maar dan moet ik wel eerst even overleg hebben erover hier..
[..]
Redenen die ik hier verder niet wil bespreken
Ja, waar anders?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:06 schreef STING het volgende:
[..]
Whut, HEAO-opleidingen produceren managers?
Niet echt, maar dat denkt iedere arrogante 17 jarige HAVO verlater welquote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:06 schreef STING het volgende:
Whut, HEAO-opleidingen produceren managers?
Vorige keer heb ik gewoon gekozen welke opleiding die minste dingen bevatte die mijn tegenstonden. Communicatie was ondanks dat toch een goede keus!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:07 schreef Samzz het volgende:
Misschien is het een goed idee dat te doen.![]()
Ik zou verder ook niet weten waar je interesses liggen en welke opleiding daarbij zou kunnen passen.
Eeehhm, de werkvloer? Ervaring? You name it.quote:
Nou, die gehele tussenlaag, dat noem ik dus managers, hebben iig qua twee dingen ervaring: tijd en geld verspillen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:15 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Eeehhm, de werkvloer? Ervaring? You name it.
Leidinggeven staat over het algemeen los van opleidingenquote:
Zoiets jaquote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:14 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Niet echt, maar dat denkt iedere arrogante 17 jarige HAVO verlater wel![]()
Wat komt er dan in hemelsnaam wel van die 30+ HBO en Uni opleidingen die te maken hebben met bedrijfskunde, marketing en andere meuk??quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:17 schreef STING het volgende:
[..]
Leidinggeven staat over het algemeen los van opleidingen
Hangt helemaal af van de schaal en complexiteit van wat je 'managed'.
En zeker als je net een studie afgesloten hebt, duurt het over het algemeen een lange tijd voor je ergens als leidinggevende aan de slag kunt.
Volgens mijn professor Arbeidsrecht, helemaal niks.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:19 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wat komt er dan in hemelsnaam wel van die 30+ HBO en Uni opleidingen die te maken hebben met bedrijfskunde, marketing en andere meuk??
Ik zit te denken om me te laten omscholen naar iets heel anders dan ICT, Human Resource Management. Ben benieuwd of ik dat over een paar jaar nog steeds wilquote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:14 schreef Nouk84 het volgende:
Vorige keer heb ik gewoon gekozen welke opleiding die minste dingen bevatte die mijn tegenstonden. Communicatie was ondanks dat toch een goede keus!
Bedrijfskunde afgestudeerden komen volgens mij voornamelijk terecht in Business Process Management/Analisten rollen en bij Marketing kan ik me voorstellen dat je gewoon onderaan begint en dan opklimt.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:19 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wat komt er dan in hemelsnaam wel van die 30+ HBO en Uni opleidingen die te maken hebben met bedrijfskunde, marketing en andere meuk??
Blijft nonsens om daar zoveel opleidingen voor te hebben, terwijl die middenlaag al 4x te groot is (minstens).quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:24 schreef STING het volgende:
[..]
Bedrijfskunde afgestudeerden komen volgens mij voornamelijk terecht in Business Process Management/Analisten rollen en bij Marketing kan ik me voorstellen dat je gewoon onderaan begint en dan opklimt.
Verschilt een beetje per opleiding lijkt me, de een is wat algemener/breder dan de ander.
Dat verschilt natuurlijk per bedrijf, of de management laag te dik is. Maar nogmaals, dat staat los van HBO opleidingen. Je hebt ook genoeg niet HBO-ers in management positiesquote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Blijft nonsens om daar zoveel opleidingen voor te hebben, terwijl die middenlaag al 4x te groot is (minstens).
Nou ja, er zijn veel van die overlappende HEAO opleidingen, waar mensen niet voor echt werk worden opgeleid, en die moeten toch ook wat te doen hebben.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:30 schreef STING het volgende:
[..]
Dat verschilt natuurlijk per bedrijf, of de management laag te dik is. Maar nogmaals, dat staat los van HBO opleidingen. Je hebt ook genoeg niet HBO-ers in management posities
We bellen je nog.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:04 schreef Samzz het volgende:
Verrek, wat zet je in godsnaam in en afwijzingsmail
Het ligt niet aan jou maar aan onsquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:04 schreef Samzz het volgende:
Bel ons niet, wij bellen jou ook nietquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:04 schreef Samzz het volgende:
Middagdip/ weinig concentratie in combinatie met een enorme kutklus waar ik enorm voor op mijn flikker ga krijgen als ik het niet af krijg vandaag. Topquote:
Sorry " vul single-naam in" ik moet je nietquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:04 schreef Samzz het volgende:
Was het maar zo'n afwijzingquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sorry " vul single-naam in" ik moet je niet
Stroomt je PM box niet over met verzoeken dan?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:17 schreef Samzz het volgende:
Ik heb er iets heel anders van gemaakt
[..]
Was het maar zo'n afwijzing
Ze heeft alle Singles al afgewezen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:24 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Stroomt je PM box niet over met verzoeken dan?
dat was toch Spiritquote:
Neequote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:24 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Stroomt je PM box niet over met verzoeken dan?
Heet ik Spirit?quote:
Hoe kan ik nu afwijzen als ik geen PM'etjes met vulgaire en obscene verzoeken krijg?quote:
geen idee, ik stuur dat soort dingen nooitquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hoe kan ik nu afwijzen als ik geen PM'etjes met vulgaire en obscene verzoeken krijg?
Jij krijgt ze alleen?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
geen idee, ik stuur dat soort dingen nooit.
Klinkt alsof je het jammer vindquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hoe kan ik nu afwijzen als ik geen PM'etjes met vulgaire en obscene verzoeken krijg?
Wiens kloon ben jij nu weerquote:
Ik snap dat het wellicht als een teleurstelling komt, maar neequote:
Nou ja, PM's die je niet krijgt, kan je niet beantwoordenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
geen idee, ik stuur dat soort dingen nooit.
Kan je je dat niet voorstellen? Al die fijne mannen in Singlesquote:
Neuh, daarvoor profileer ik me hier allang niet meer genoegquote:
Wil je best een PM sturen, maar ik ben heel erg verlegenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik snap dat het wellicht als een teleurstelling komt, maar nee
[..]
Nou ja, PM's die je niet krijgt, kan je niet beantwoorden
[..]
Kan je je dat niet voorstellen? Al die fijne mannen in Singles
Niet geschoten is altijd misquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:32 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Wil je best een PM sturen, maar ik ben heel erg verlegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |