Dat dus. Vroeger ging dat voor veel studies helemaal automatisch (bij bedrijfskunde hoefde je je de eerste twee jaar voor geen enkel vak in te schrijven). Maar nu, met VUnet, moet je je voor elk vak apart inschrijven. Je wordt dan ook automatisch ingeschreven voor eventuele werkgroepen en het eerstvolgende tentamen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:14 schreef DJN het volgende:
[..]
Je moet je wel zelf inschrijven, maar je bent dan ook gelijk ingeschreven voor de tentamens.
Als het nu kan zou ik dat doen, als het nog niet kan zou ik het in je agenda schrijven en een paar weken van tevoren het tentamen toevoegen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 02:09 schreef flyingribbon het volgende:
Ehm, moet ik direct mijn tentamendata aanvinken of kan ik nu inschrijven zonder tentamen en deze later nog toevoegen? Of gaat me dat weer ¤25,- administratiekosten opleveren?
Het "moet" niet direct maar wel twee weken voor het begin van het tentamen. En als je het dan dus vergeet ben je de klosquote:Op zondag 28 augustus 2011 02:09 schreef flyingribbon het volgende:
Ehm, moet ik direct mijn tentamendata aanvinken of kan ik nu inschrijven zonder tentamen en deze later nog toevoegen? Of gaat me dat weer ¤25,- administratiekosten opleveren?
Twee jaar geleden hadden sommige studenten tijdens de eerste tentamenperiode nog geen collegekaart. Bewijs van inschrijving moet je wel binnen hebben voordat je moet beginnen. Ik weet niet meer precies hoe die volgorde bij mij was.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:13 schreef RacerDKB het volgende:
Hebben jullie al een collegekaart binnen ofzo?
Ik heb nog helemaal niks binnen van de VU, geen pasje, geen info, geen brieven...ga er eigenlijk maar van uit dat ik 5 september begin, maar de rest weet ik niet.
Is die introductie verplicht? Ik kreeg een mail, hier stond niet in dat het verplicht is.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:36 schreef RacerDKB het volgende:
Oh jezus zie nu op internet dat ik 31 augustus verplicht bij een introductie moet zijn, maar goed dat ik even keek.
Nog geen brief namelijk.
Bij mijn studie wel:quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:39 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Is die introductie verplicht? Ik kreeg een mail, hier stond niet in dat het verplicht is.
linkje?
Het werkt bij jullie net anders denk ik. Wij hebben geen Aureus. ik zit bij fsw en alles ging via vunet en studielink.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:41 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Bij mijn studie wel:
http://www.feweb.vu.nl/nl(...)fseconomie/index.asp
Maargoed, ik heb helemaal niks nog, ook geen nummer van een groepje waar ik in zit ofzo, of collegekaart dus, of eigenlijk maar iets waar VU op staat.
Ben ook benieuwd naar welke boeken ik moet kopen, kan ik dat pas zien als ik ¤40 aan Aureus betaal? 40 euro is wel veel trouwens, op de UvA was het een tientje.
Kom nu van UvA Economie en Bedrijfskunde af en ga nu op de VU economie en bedrijfseconomie doen, hoop dat er boeken overlappen.
M'n blackboard is leeg, zie verder ook niet dat ik ingeschreven ben voor vakken, inschrijving van studie is wel approved. Ook geen mail op VUmailquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:44 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Het werkt bij jullie net anders denk ik. Wij hebben geen Aureus. ik zit bij fsw en alles ging via vunet en studielink.
op www.vuboekhandel.nl staat ook welke boeken je nodig hebt.
al op blackboard gekeken of daar info staat?
Nee.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:51 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
M'n blackboard is leeg, zie verder ook niet dat ik ingeschreven ben voor vakken, inschrijving van studie is wel approved. Ook geen mail op VUmail
Schijnt dat je 1e periode de inschrijvingen voor vakken voor jou gedaan zouden zijn, maar betwijfel of dat zo is:
[ afbeelding ]
Maar ik weet niet eens waar ik voor moet inschrijvenquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:54 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Nee.
Je dient echt zelf in te schrijven voor alle vakken. Je hebt tot 3 weken NA begin van periode 1 om in te schrijven. Ik zou dat doen. Je kunt voor heel semester 1 inschrijven.
Na het inschrijven zie je pas op BB of er al info is per vak.
http://www.feweb.vu.nl/nl(...)fseconomie/index.aspquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:56 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Maar ik weet niet eens waar ik voor moet inschrijvenNou ja ik wacht wel even af tot die introductie woensdag denk ik.
Dus ik moet nu inschrijven voor:quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:59 schreef dude1986 het volgende:
[..]
http://www.feweb.vu.nl/nl(...)fseconomie/index.asp
http://www.feweb.vu.nl/nl(...)erste-jaar/index.asp
hier staat je studieprogramma op. Je kunt ook gelijk zien of er boeken overlappen
Bij ons is het blijkbaar net anders. Je schrijft je in en later komen de groepen op BB te staan. Ze hebben allemaal dezelfde tijden. Klik eens op een plusje naast zo n groep om de tijden te checken?quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:09 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dus ik moet nu inschrijven voor:
Kwantitatieve methoden 1.1: beschrijvende statistiek
Management en organisatie 1.1: strategie en besluitvorming
Marketing 1.1: inleiding Marketing Strategy
Micro-economie 1.1: productengedrag en marktstructuur
E_EBE1_KM1
E_EBE1_MO1
E_EBE1_MKT1
E_BACH_TAALT
E_EBE1_MIEC1
Kan me nauwelijks voorstellen dat alle eerstejaars studenten dit zelf uit moeten zoeken, het is niet alsof het voor zichzelf spreekt
[ afbeelding ]
Welke groep je zit mag je zelf uitkiezen denk ik?
De tijden van respectievelijk groep 1 t/m 4 en groep 5 t/m 8 zijn hetzelfde.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:13 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Bij ons is het blijkbaar net anders. Je schrijft je in en later komen de groepen op BB te staan. Ze hebben allemaal dezelfde tijden. Klik eens op een plusje naast zo n groep om de tijden te checken?
of check het via rooster.vu.nl
Dit wordt waarschijnlijk gewoon uitgelegd bij je facultaire introductie, hoorquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:16 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
De tijden van respectievelijk groep 1 t/m 4 en groep 5 t/m 8 zijn hetzelfde.
Ga morgen wel ff kijken hoe ik het beste kan regelen qua rooster. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat alle eerstejaars dit zelf moeten uitzoeken, het is nu een beetje ''Bekijk het maar, op internet moet je je inschrijven''.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:11 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Als het nu kan zou ik dat doen, als het nog niet kan zou ik het in je agenda schrijven en een paar weken van tevoren het tentamen toevoegen.
Oke, bedankt!quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:47 schreef MWP het volgende:
[..]
Het "moet" niet direct maar wel twee weken voor het begin van het tentamen. En als je het dan dus vergeet ben je de klosBeter doe je het nu, dan ben je er vanaf.
Trouwens, weet iemand waarom er in augustus een herkansing T&I is geweest? Ik wist nergens van, maar als ik het tentamen had kunnen maken had ik het graag gedaan.
Bij FEWEB moet je je zelf voor elk vak inschrijven via VUnet. Via http://studiegids.vu.nl kan je opzoeken welke vakken je in welke periode hebt. Daar kan je trouwens ook vinden welke boeken je nodig hebt -- die hoef je niet bij Aureus (studievereniging) te kopen, maar ze zijn daar sowieso 15% goedkoper dan in de VU Boekhandel -- en die is over het algemeen even duur als bol.com. Om je op weg te helpen, hier alle eerstejaarsvakken & boeken: studiegids.quote:
Dan zal het zonder twijfel daardoor komen dat je nog niets hebt binnengekregenquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:24 schreef RacerDKB het volgende:
Oké bedankt allen, studielink is volledig geregeld en dat is allemaal gecontroleerd en succesvol, op VUNet staat ook dat ik toegelaten ben.
17 augustus is is alles op studielink voltooid en ook die digitale machtiging, beetje laat dus ik denk dat ik daarom geen post heb.
Bedankt in ieder geval hier, ben nu heel wat wijzer en ga morgen maar gewoon inschrijven voor die vakken, en nu even mailen welke groep ik zit.
Tsja ik dacht van, nu is iedereen vast al ingeschreven dus zullen ze het wel rustiger hebbenquote:Op zondag 28 augustus 2011 23:27 schreef MWP het volgende:
[..]
Dan zal het zonder twijfel daardoor komen dat je nog niets hebt binnengekregenZe moeten al die gegevens immers ook nog controleren, een hele zooi gegevens uitdraaien, een aantal brieven naar jou sturen -- en dat voor aardig wat studenten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |