Ik ook... het fysieke bewijs met mijn bloedgroep erop, heerlijk doorsnee 0 positiefquote:
Dit staat op de site van sanquin, dus neem maar aan dat jij (helaas) geen donor mag zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2011 08:55 schreef stbabylon het volgende:
Ik ben bi, heb een open relatie en wisselende partners (3~4 per jaar, man en vrouw). Wel altijd met condoom (behalve met mijn vaste partner (vrouw)). Moet ik het uberhaupt proberen?
quote:mannen die seksuele contacten hebben (gehad) met andere mannen mogen niet doneren. Dit seksuele gedrag brengt een verhoogde kans op HIV- en andere infecties met zich mee. (Zie ook: Commissie-Gelijke-Behandeling-Bevestigt-Sanquin-Beleid)
Jij doorsnee....quote:Op donderdag 19 mei 2011 08:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ook... het fysieke bewijs met mijn bloedgroep erop, heerlijk doorsnee 0 positief
Nee, mijn bloedgroepquote:
Doe ik, al zal deze niet snel verhuizen, neem ik aan. Deze zit in Eindhoven naast een ziekenhuis.quote:Op donderdag 19 mei 2011 08:01 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Volgende keer direct mee verhuizen als de Bloedbank verhuist, he?
Hadden we in Utrecht ook, zaten ze naast ziekenhuis Oudenrijn. Nu zitten ze in Leidsche Rijn ergens in een kantoorpand.quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:49 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Doe ik, al zal deze niet snel verhuizen, neem ik aan. Deze zit in Eindhoven naast een ziekenhuis.
Ik had dat probleem gister ook, maar hij viel zo vaak bijna stil dat ze na, ik gok 100ml, maar gestopt zijn omdat het allemaal te traag ging. Gek, want de vorige keer had een oudere, mannelijke arts hem er in één keer goed in en liep het prima. Dat wrikken is trouwens niet zo'n prettig gevoel, ik voel hem gewoon gaan als ze die naald omdraaienquote:Op woensdag 18 mei 2011 06:13 schreef Ordos20 het volgende:
Nou, gisteren weer een half litertje afgetapt. En zoals gebruikelijk was het weer een geklooi om het stromend te krijgen (ook al was het mijn eerste donatie in 4 jaar weer). De aderen in mijn elleboogholte zijn nogal klein/plat, dus de afname naald leunt altijd tegen de aderwand aan. Dus daar lig je dan terwijl ze met de naald aan het wrikken zijn om hem net goed te krijgen LOL.
En natuurlijk is de vloer weer gedecoreerd met mijn bloedhet slangetje bij de naald was niet goed afgeknepen (de zak gelukkig wel), dus *whoops* en een heel spetter patroon over de vloer.
Maar wel weer lekker geouwehoerd met de zusters om al die commotie.
Zelfs zonder barcode van pas of oproepkaart tappen ze bloed bij je af hoor. Zo vaak die oproepkaart niet bij me gehad en besloten om toch nog even te doneren. Of dat ze bloed nodig hebben en je dus gebeld wordt, heb je ook geen oproepkaart nodig en ook geen pas. In de computer zien ze wel dat ze je opgeroepen hebben en thats that.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:03 schreef rene90 het volgende:
Ik had even een mailtje gestuurd dat ik de donorpas nogal overbodig vind omdat het niks toevoegd, krijg ik zojuist een standaard mailtje terug. Dat donoren erom vroegen en het makkelijker is want je kan de pas scannen (en in het mailtje wat ik stuurde gaf ik aan dat je de oproepkaart al hebt met barcode). En dat je hem kan gebruiken voor de vele activiteiten
http://nos.nl/tekst/24153(...)+%28NOS+Teletekst%29quote:Regels voor bloeddonoren onderzocht
Bloedleverancier Sanquin en het UMC Sint Radboud in Nijmegen onderzoeken of de regels voor bloeddonoren moeten worden aangepast. Aanleiding is een heftige allergische reactie bij een jongetje van zes jaar na een bloedtransfusie.
Het jongetje heeft een pinda-allergie en kreeg bloed van drie donoren die de dag voordat ze bloed gaven pinda's hadden gegeten. De artsen stonden voor een raadsel. De moeder herkende de symptomen.
In de medische wereld was deze reactie op donorbloed nog onbekend. Met het jongetje gaat het weer goed.
Krijgen we er straks een vakje bij...Heeft u de afgelopen 24 uur pinda's of aanverwante producten (pindakaas e.d.) gegeten?quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:00 schreef Mariposas het volgende:
[..]
http://nos.nl/tekst/24153(...)+%28NOS+Teletekst%29
14.2 is volgens mij wel heel erg hoogquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:58 schreef Fogel het volgende:
Na een halfjaar pauze vandaag weer gedoneerd. De vorige keer was mijn Hb 14.2. De volgende keer krijg ik te horen wat het vandaag was. Ik ben zo blij dat ze niet meer aan de vingerprik doen hier...
Je doneert dus ongeacht of je Hb in orde is? Vreemd...quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:58 schreef Fogel het volgende:
Na een halfjaar pauze vandaag weer gedoneerd. De vorige keer was mijn Hb 14.2. De volgende keer krijg ik te horen wat het vandaag was. Ik ben zo blij dat ze niet meer aan de vingerprik doen hier...
Ander land, andere gewoontes/proceduresquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je doneert dus ongeacht of je Hb in orde is? Vreemd...
Dat vond ik eigenlijk best meevallen, vond het opmeten van mijn bloeddruk gisteren vervelender..quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je doneert dus ongeacht of je Hb in orde is? Vreemd...
Dat prikje vind ik het vervelendste van de hele donatie
Ik zie het al. Er zijn 2 methodes om een HB-waarde te berekenen. Degene die buiten Nederland gebruikt wordt, heeft een hogere bandbreedte.quote:
Yep, in Nl wordt je Hb in milimol/liter gemeten in Belgie en de VS in ieder geval in gram/deciliter. In Belgie is een HB van 14 best normaal dus, je kunt het omrekenen naar mmol/l, dan is het 8,7 mmol/l.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:23 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik zie het al. Er zijn 2 methodes om een HB-waarde te berekenen. Degene die buiten Nederland gebruikt wordt, heeft een hogere bandbreedte.
Dat zal bij jou het geval zijn.
Het was niet belangrijk, maar uiteindelijk ben ik toch niet naar de bloedbank geweest omdat ik was vergeten dat ze op maandag pas om half 5 opengaan. Stom...quote:Op zondag 15 mei 2011 23:31 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Ik zou niet gaan doneren wanneer die fittest belangrijk voor je is. Ik sport dezelfde dag niet, de dag erna wel, maar bij hardlopen merk ik echt wel het verschil de eerste week na donatie.
Ja ik sta zowel voor stamcel als voor bloedplaatjes doneren geregistreerd en dat al een aantal jaar maar ik heb er nog nooit een oproep voor gehad.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:27 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik heb afgelopen week de eerste keer een oproepkaart ontvangen, over anderhalve week ga ik eens kijken hoe het me bevalt om een halve liter bloed vrijwillig af te staan..
Zijn er hier toevallig ook mensen die staan ingeschreven als stamceldonor? Is wat meer gedoe om af te staan, en minder vaak dat je een geschikte match hebt natuurlijk, maar ook daar wil ik me zeker in gaan schrijven.
Ik ben wel benieuwd naar eventuele ervaringen van mensen hier die als stamceldonor zijnde al eens een (of meerdere natuurlijk) donatie hebben gedaan.
Ik ben ingeschreven als stamceldonor en heb toen een keer een oproep gekregen om bloed af te staan zodat het ziekenhuis dat iemand behandelde die stamcellen nodig had een volledige test kon doen. Uit die test bleek vervolgens dat er een geschiktere donor was. Ik heb dus niet gedoneerd.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:27 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik heb afgelopen week de eerste keer een oproepkaart ontvangen, over anderhalve week ga ik eens kijken hoe het me bevalt om een halve liter bloed vrijwillig af te staan..
Zijn er hier toevallig ook mensen die staan ingeschreven als stamceldonor? Is wat meer gedoe om af te staan, en minder vaak dat je een geschikte match hebt natuurlijk, maar ook daar wil ik me zeker in gaan schrijven.
Ik ben wel benieuwd naar eventuele ervaringen van mensen hier die als stamceldonor zijnde al eens een (of meerdere natuurlijk) donatie hebben gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |