abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 april 2011 @ 22:10:29 #76
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_95782460
quote:
99s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:01 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik had precies hetzelfde, de serie is gecancelled en NU komen ze met goede afleveringen, die van vorige week was ook al stukken beter dan ervoo En deze nu met de planeet met hun "afstammelingen" en de planeet op het laatst, met de totaal lege stad, eindelijk spanning.

En een beetje humor "Futura is a font".
Humor was inderdaad ook goed :D.
Chloe: You played SimCity a lot as a kid didn't you?
Eli: Actually this is more like SimEarth.
:')
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 21 april 2011 @ 00:12:21 #77
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_95789256
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:09 schreef Xaobotnik het volgende:
Er zaten idd inderdaad een paar leuke grappen in. Ook "actually it's more like SIM Earth" :D

[..]

Tsja, de vorige Stargate-serie was geflopt. Twee goede seizoenen en derest vrij matig. Ze wilden waarschijnlijk daarom iets anders, maar ze gingen te ver af van hun Stargate roots. Het gros van het publiek kijkt het toch omdat het Stargate is en juist 'het Stargate'-elan hebben ze te veel en te lang naar de achtergrond gedrukt.
Stargate Atlantis geflopt :')
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  Moderator donderdag 21 april 2011 @ 07:40:25 #78
9859 crew  Karina
Woman
pi_95793090
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 00:12 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Ik heb Atlantis nooit gekeken, het had voor mij niet het "echte" SG gevoel.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_95793295
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 00:12 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Geflopt is het inderdaad niet, maar de ratings werden wel steeds slechter.
  donderdag 21 april 2011 @ 15:17:00 #80
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_95807556
Ik vond zelf SG-A de beste van de drie. Leuke humor, veel vooruitgang in hun technologie, coole animaties, ze vinden een hoop oude schepen en steden, grote ruimteslagen enz. SG-U vind ik tot nu toe eigenlijk vrij matig. Het is een stuk meer drama en gedoe ipv gewoon de stargate gebruiken en zo. Dat was natuurlijk ook de intentie van de makers, waarschijnlijk om een breder publiek aan te spreken of iets dergelijks, maar het is inderdaad wel een stuk saaier. Ik zou het wel jammer vinden als SG ophoudt te bestaan.
-|-|- Peace Through Power -|-|-
pi_95812249
Met geflopt bedoelde ik inderdaad dat het steeds slechter werd. Op een gegeven moment vond ik er geen ruk meer aan. Als het zo goed was, had het het nog wel even uitgehouden. Het stopte echter gewoon omdat de ratings te slecht waren. Dat is voor mij dan gewoon een flop.
pi_95814091
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 17:07 schreef Xaobotnik het volgende:
Met geflopt bedoelde ik inderdaad dat het steeds slechter werd. Op een gegeven moment vond ik er geen ruk meer aan. Als het zo goed was, had het het nog wel even uitgehouden. Het stopte echter gewoon omdat de ratings te slecht waren. Dat is voor mij dan gewoon een flop.
Dat is toch geen definitie van een flop man. :/
SG-1 was de laatste seizoenen ook heel zwakjes hoor, zeg maar toen O'Neill wegging. Er waren nog wel een paar leuke afleveringen, maar het oude niveau hebben ze (imo) nooit meer gehaald.

Atlantis hebben de schrijvers gewoon kapot gemaakt, er zat nog zoveel in. Maar ze kwamen in de laatste seizoenen met filler na filler, dan haken veel mensen idd wel af.
pi_95816405
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 17:07 schreef Xaobotnik het volgende:
Een flop is het als het al vrij vroeg slechte ratings heeft en dat was niet het geval bij SGA.
  vrijdag 22 april 2011 @ 00:38:04 #84
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_95836919
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 17:56 schreef Asgard het volgende:

[..]

Dat is toch geen definitie van een flop man. :/
SG-1 was de laatste seizoenen ook heel zwakjes hoor, zeg maar toen O'Neill wegging. Er waren nog wel een paar leuke afleveringen, maar het oude niveau hebben ze (imo) nooit meer gehaald.
Ja, dit klopt ook wel. Ok, SGA was opzichzelf geen flop. Maar de voortzetting de eerste twee seizoenen was dit wel. :)
quote:
Atlantis hebben de schrijvers gewoon kapot gemaakt, er zat nog zoveel in. Maar ze kwamen in de laatste seizoenen met filler na filler, dan haken veel mensen idd wel af.
Ik denk dat ze gewoon geen idee meer hadden. Verder was het natuurlijk ook een dure serie om te maken, en ik heb het idee dat ze creatief beperkt werden omdat ze zich aan bepaalde financiële kaders gebonden zagen waardoor het een kansloze missie werd.
  vrijdag 22 april 2011 @ 01:44:30 #85
32029 Basson
Dodge This!
pi_95838566
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:41 schreef Salamander het volgende:

[..]

Het was anders nogal nieuw voor Rush om niet over het stasispod gebeuren uit te vallen terwijl hij het echt wel wist. Misschien was hij wel blij dat Eli een beetje opstandig wordt.

En als de schrijvers het einde zagen naderen hadden ze vast niet dat gedoe met TJ en die LA gast begonnen,

Geheimzinnig doen, bepaalde zaken voor zich houden is typisch Rush.
En die TJ en LA affaire heeft heeft totaal geen meerwaarde...
pi_95839308
Triest dat het franchise (voorlopig) zo moet eindigen... ik heb genoten van de laatste episode, tenminste weer een echt sci-fi verhaal met stof tot nadenken.

Nou ja met SG-1 hebben we wel 1 van de bestlopende langdurige series gehad.. die Ori verhaallijn was iets minder imo (m.u.v van eps als The Quest en Unending, dat was weer lekker avontuur en sci-fi), maar daarvoor was het gewoon 8 jaar lang constant een topserie met weinig echt slechte episodes. Het was het bruutst geweest als die serie was gestopt na die Moebius afleveringen, toen ze zo aan dat water met z'n allen een hengeltje uitgooiden. Volgens mij hadden ze daar ook rekening mee gehouden, maar ging het onverwacht toch nog verder
En Continuum was ook een geweldige Stargate film (de Ark vond ik te makkelijke afsluiter, en wtf dat replicator gezeur was daar gewoon diep treurig :'))

ZIt er ook dik in dat dit een season finale gaat worden met een cliffhanger einde, zonder afsluitende film om naar uit te kijken :(
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  zaterdag 23 april 2011 @ 00:48:03 #87
32029 Basson
Dodge This!
pi_95876873
Naja cliffhanger is een groot woord. Wat mij betreft zetten ze die mensen gewoon op de volgende leefbare planeet af. Ze mogen dan de afstammelingen van de Destiny crew zijn, maar we kennen ze niet en het zal mij vooralsnog een zorg zijn. Er is al iets van een uitleg gegeven dus... On with the mission

[ Bericht 2% gewijzigd door Basson op 24-04-2011 01:37:43 ]
  woensdag 27 april 2011 @ 22:05:23 #88
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_96066143
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 03:00 schreef Henno het volgende:
Triest dat het franchise (voorlopig) zo moet eindigen... ik heb genoten van de laatste episode, tenminste weer een echt sci-fi verhaal met stof tot nadenken.

[..]

ZIt er ook dik in dat dit een season finale gaat worden met een cliffhanger einde, zonder afsluitende film om naar uit te kijken :(
eh..
de laatste 2 komen 2 en 9 mei toch nog?

Common Descent was wel een erg vette aflevering zeg.
échte Stargate :D
alleen íets te snel opgelost toen ze trapped waren op die planeet. beetje afgeraffeld.
viel me bij SG1 en SGA ook op bij de laatste afleveringen. Het gaat dan veel te makkelijk ineens om iets op te lossen.

in SGA, het vinden van een kistje waardoor die ORI mensen zich gaan gedragen en bij SGA het stargate travel van de hele Atlantis stad. Wat overigens feilloos gebeurde, wat nóóit gebeurt met McCay in de buurt :')
Hoewel het idee vet is, is t nooit meer verder uit gewerkt.

[ Bericht 20% gewijzigd door marcel-o op 27-04-2011 22:10:49 ]
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_96091702
Wel een mooie aflevering om te zien hoe hun alternate personages met wie eindigen.

En raar hoor dat ze niet kunnen weten waar de kolonie schip terecht is gekomen. Ze weten waar die naar toe gaat, ze weten wel hoe snel ze gaan en toch kunnen ze niet de locatie bepalen?? Beetje onrealistisch...
pi_96091871
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:34 schreef MakuMaku het volgende:
Wel een mooie aflevering om te zien hoe hun alternate personages met wie eindigen.

En raar hoor dat ze niet kunnen weten waar de kolonie schip terecht is gekomen. Ze weten waar die naar toe gaat, ze weten wel hoe snel ze gaan en toch kunnen ze niet de locatie bepalen?? Beetje onrealistisch...
Hier stoorde ik mij ook aan idd, hoe moeilijk kan het zijn om een paar stops in te lassen en een radio oproep te doen.

(al denk ik dat we nog wel van ze gaan horen)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_96091905
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:34 schreef MakuMaku het volgende:

Op zich niet, ze kunnen niet zo makkelijk in en uit hyperspace gaan he, ze moeten telkens paar uur rusten en ze zouden best veel jumps moeten maken om het stuk te beslaan waar ze vloot ongeveer is, en aangezien ze op het moment erg veel mensen aan boord hebben doen ze dat liever niet.
Beneath the gold, bitter steel
pi_96121592
Vond het leuke afleveringen, de afgelopen twee. Alleen zoals MakuMaku ook al zegt vind ik het raar dat ze die schepen niet kunnen vinden. Je kan toch ongeveer berekeningen maken waar ze zitten en dan zoeken. Maarja, t zal wel niet zo makkelijk zijn. :P
Honey, I'm gonna snowball Jackson. - Johnny Cash
  FOK!fotograaf vrijdag 29 april 2011 @ 12:59:38 #93
151126 angel008
pi_96135097
ik moet die afleveringen eens niet gaan skippen ik hoorde wel iets over schepen maar niets over een kolonie schip die weg is gegaan ?

ze zijn dus in feite allemaal weggegaan naar de planeet waar ze vandaan komen ?
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:31:52 #94
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96139785
Ik had dus hetzelfde. Helaas zit SG Universe vol met dit soort makkelijkheden. Ook dat die afstammelingen vertrokken zijn zonder FTL-drives. Waarom is het niet mogelijk dat ze de materialen ervoor aan boord hadden gebracht om aan boord die motoren samen te stellen? Ik bedoel als je ruimte hebt voor een heel deel van de bevolking.... Je kan erover discussiëren of die kennis er was (immers zijn de FTL-drives gemaakt door de Ancients) en of de materialen er waren. Maar ze zeiden toch dat er geen tijd voor was? Als het ging om tijd, dan hadden ze dat tijdens de reis genoeg. Maar inderdaad, kun je toch redelijk schatten waar ze ongeveer zouden moeten zijn. Daarnaast hadden ze ook een FTL in hun eigen schepen die van Aarde af kwamen (overgenomen van de Asgards), die sneller was dan die van Destiny en het lijkt me dat mensen als Rush gewoon bekend zijn met de samenstelling hiervan en deze kennis overgedragen en misschien zelfs verbeterd is in de 2000 jaar die volgde...

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:39 schreef Fingon het volgende:

Op zich niet, ze kunnen niet zo makkelijk in en uit hyperspace gaan he, ze moeten telkens paar uur rusten en ze zouden best veel jumps moeten maken om het stuk te beslaan waar ze vloot ongeveer is, en aangezien ze op het moment erg veel mensen aan boord hebben doen ze dat liever niet.
Je moet met veel dingen rekening houden in sci-fy verhalen. Maar 'doen ze liever niet' is er niet een van. Of het kàn niet, omdat het risico echt te groot is, of je doet het na 'ernstige' overweging gewoon, omdat het voor het verhaal interessant is. Dat van die FTL jumps is volgens mij sowieso geen probleem als alles met het schip zelf in orde is en inderdaad voldaan is aan de minimale wachttijd.

On a side note, FTL, waar komt die term eigenlijk vandaan? Ik heb het idee dat ze dit in zowel SG als in BSG gebruiken....
  vrijdag 29 april 2011 @ 14:41:34 #95
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_96140332
FTL= faster-than-light
Do androids dream of electric sheep?
pi_96141274
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:41 schreef RitseB het volgende:
FTL= faster-than-light
Al werd het in sg1 altijd hyperdrive genoemd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  vrijdag 29 april 2011 @ 18:33:08 #97
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96148991
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2011 14:41 schreef RitseB het volgende:
FTL= faster-than-light
Dit wist ik. Maar ik bedoelde meer uit welke serie het komt. Inderdaad noemde men het eerst hyperdrive. Maar volgens mij noemen ze het nu FTL, doodleuk overgenomen van BGA? Of zit het er zo diep bij mij ingeprent dat ik alles wat te maken heeft met space jumps FTL noem?
pi_96149772
FTL als concept komt al voor in The Foundation boeken serie van Isaac Asimov uit 1942.
  vrijdag 29 april 2011 @ 23:43:02 #99
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_96163520
FTL is makkelijker te onthouden voor het gewone publiek als het soms fast than light word genoemd. Hyperdrive of hyperspace klinkt wat geekier. Persoonlijk vind ik slipspace wel een mooi woord
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 1 mei 2011 @ 00:12:01 #100
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_96193233
hyperdrive is de technologie van de Ancients die FTL reizen mogelijk maakt. De FTL afkorting wordt in veel meer SF series gebruikt, het is een standaard scifi benaming voor reizen met de lichtsnelheid. En blijkbaar bedacht door Asimov :)
  zondag 1 mei 2011 @ 09:27:25 #101
87680 Mirel
pi_96198508
hyperdrive is ook een veelgebruikt woord. Maar FTL klinkt meer als 'echt' vind ik
pi_96336731
Aflevering van maandag vond ik wel weer lekker spannend. Had gisteravond wel met ingehouden adem zitten kijken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!fotograaf woensdag 4 mei 2011 @ 12:29:05 #103
151126 angel008
pi_96336812
geweldige aflevering inderdaad... jammer dat het gaat stoppen die laatste scene dat schip was wel massive ? een of ander nieuw schip command ship van de drones ?

edit : let wel ze vertellen ook dat ze de gate naar een ''oude plek in de stad'' hebben gebracht en aangezien ze ook schepen enz enz hebben gebouwd neem ik aan dat ze idd wel best wel wat tech hadden maar dit gedeelte van de stad was ''oud''

wel gaaf om te zien hoe de ''kids'' het hebben gemaakt daarzo.

ben alleen benieuwd hoe het nu met die blockade gaat ? had namelijk wel verwacht dat ze met de hulp van de rest het schip aardig gerepareerd hadden maar nu is dat ding alleen maar weer meer beschadigd.. hopelijk komen ze straks een niet geraide planeet tegen en kunnen ze destiny wel repareren, gevolg is alleen dat je net zoals atlantis zodra ze hun 3 power core's hadden dat het niet meer leuk word omdat ze onoverwinnelijk zijn geworden.

al met al vind ik het steeds toffer worden maar baal er gelijk ook zwaar van dat ik weet dat er een keiharde cliffhanger gaat komen en er nooit een einde aan gebreid word...

[ Bericht 74% gewijzigd door angel008 op 04-05-2011 12:41:16 ]
  woensdag 4 mei 2011 @ 16:10:48 #104
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96345886
Jammer inderdaad. Maar ze hebben het gewoon verkloot door er op het laatst pas echt Stargate van te maken. Ze hadden op tijd moeten inzien dat het niet werkte voor de kijkers. Bijv. bij Fringe deden ze dat ook. Van een early X-Files ripoff waar wekelijks iets opgelost moet worden in voornamelijk op zichzelf staan de afleveringen naar een doorlopend verhaal dat iets bracht waar mensen nieuwsgierig naar konden zijn.

Anyway, inderdaad een goede aflevering. En ook mooi hoe ze tot op het laatst even bleven kijken wat er kwam en hoe dat grote schip erin werd gebracht.
pi_96345911
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:10 schreef Xaobotnik het volgende:
Jammer inderdaad. Maar ze hebben het gewoon verkloot door er op het laatst pas echt Stargate van te maken. Ze hadden op tijd moeten inzien dat het niet werkte voor de kijkers. Bijv. bij Fringe deden ze dat ook. Van een early X-Files ripoff waar wekelijks iets opgelost moet worden in voornamelijk op zichzelf staan de afleveringen naar een doorlopend verhaal dat iets bracht waar mensen nieuwsgierig naar konden zijn.

Anyway, inderdaad een goede aflevering. En ook mooi hoe ze tot op het laatst even bleven kijken wat er kwam en hoe dat grote schip erin werd gebracht.
:Y
pi_96348379
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:10 schreef Xaobotnik het volgende:
Bij Fringe is dat denk ik zo gepland, want voordat wij de 1ste aflevering van een seizoen zien zijn de scripts voor het grootste gedeelte al klaar.
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 17:45:56 #107
9859 crew  Karina
Woman
pi_96349792
Naarmate de serie tot zijn einde loopt wordt het steeds spannender. Deze aflevering ook weer met een "missie" naar een andere planeet en aanvallen van drones.

Ook weer wat humor, de opmerking van Young over Captain Kirk bijvoorbeeld :D

Al is Young natuurlijk lang niet zo grappig als O'Neill.

En inderdaad heel jammer dat het nu bijna afgelopen is.
niet zo tof doen
  woensdag 4 mei 2011 @ 18:25:32 #108
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96351577
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:11 schreef Johnny Blaze het volgende:

[..]

Bij Fringe is dat denk ik zo gepland, want voordat wij de 1ste aflevering van een seizoen zien zijn de scripts voor het grootste gedeelte al klaar.
Nee. Dat is echt pas later gedaan. Dat scripts al voor het grootste deel klaar zijn is ook niet altijd het geval. Ik heb meermaals gezien dat heel recente zaken worden meegenomen in verschillende series. John Noble (Walter) heeft in een interview eens gezegd dat ze het verhaal omgegooid hebben om het interessanter te maken omdat bleek dat het initiële Outer Limits/X-Files/Twilight Zone gewoon niet werkte.
pi_96380232
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:29 schreef angel008 het volgende:
geweldige aflevering inderdaad... jammer dat het gaat stoppen die laatste scene dat schip was wel massive ? een of ander nieuw schip command ship van de drones ?

Dit is een Command ship van dichtbij, tot nu toe heb je ze alleen van een redelijke grote afstand gezien.
  donderdag 5 mei 2011 @ 15:23:43 #110
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96390303
Waarom zou een hele commandschip daar eigenlijk landen? Een paar extra mensen betekent toch niet dat er opeens zoveel technologie is dat ze daar meteen met dat hele schip moeten komen?
pi_96390526
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:23 schreef Xaobotnik het volgende:
Waarom zou een hele commandschip daar eigenlijk landen? Een paar extra mensen betekent toch niet dat er opeens zoveel technologie is dat ze daar meteen met dat hele schip moeten komen?
Ik denk dat het ook fabrieken zijn voor die kleine droids, daarom moet die landen.
  donderdag 5 mei 2011 @ 20:32:23 #112
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_96402656
Welke serie van SG beginnen met kijken, als ik eraan begin?
  Moderator donderdag 5 mei 2011 @ 20:35:43 #113
9859 crew  Karina
Woman
pi_96402847
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:32 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Gewoon de allereerste, met O'Neill.
niet zo tof doen
pi_96439305
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 20:32 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Stargate SG-1 seizoen 1 t/m 10
Stargate Atlantis seizoen 1 t/m 5
Stargate Universe seizoen 1 t/m 2

Ben je wel even zoet mee :)

Oja en vergeet de 3 films niet. Stargate waar het allemaal mee is begonnen, Ark of Truth en Continuum (laatste 2 pas kijken als je seizoen 10 hebt afgekeken vanwege de spoilers in de film).
  vrijdag 6 mei 2011 @ 17:00:52 #115
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_96440216
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 16:40 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Stargate SG-1 seizoen 1 t/m 10
Stargate Atlantis seizoen 1 t/m 5
Stargate Universe seizoen 1 t/m 2

Ben je wel even zoet mee :)

Oja en vergeet de 3 films niet. Stargate waar het allemaal mee is begonnen, Ark of Truth en Continuum (laatste 2 pas kijken als je seizoen 10 hebt afgekeken vanwege de spoilers in de film).
Volgorde is zelfs wat moeilijker omdat atlantis begint in seizoen 8 van sg1 en er koppelingen plaatsvinden.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 17:07:25 #116
87680 Mirel
pi_96440497
Film 'Stargate'.
SG-1 tot aan S7
SG-1 S8 en Atlantis S1 om en om kijken.

Daarna Ark of Truth, vervolgens Continuum
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:47:34 #117
107652 Quincy5
Back to the future
pi_96461913
Met nog 1 aflevering te gaan wordt de serie pas echt goed. Voor het eerst dat ik bijna de hele aflevering de spanning in mijn maag voelde; doet me denken aan vroeger met series als Star Trek. Echt heel zonde dat het nu moet stoppen. :(
www.bttf.com
I hate mornings
  zaterdag 7 mei 2011 @ 11:08:52 #118
87680 Mirel
pi_96467785
quote:
Usually we just report the news here at GateWorld, but every now and again I feel it necessary to abuse my privilege as chief and editorialize a bit. This is one of those posts. Please just take it, for what it’s worth, as one science fiction fan’s opinion.

AN OPEN LETTER TO SYFY CHANNEL:

Thank you for the many years of outstanding entertainment you have given to me and my friends. While I haven’t agreed with every creative or scheduling decision, every killed-off character or series cancellation, I do recognize that because of Syfy Channel I have laughed, cried, and cheered over the likes of Farscape, Stargate, Sanctuary, Battlestar Galactica, and so many others.

Since you ventured into original, scripted drama more than a decade ago, you’ve been one of the best places on television for the genre that I love so much. And you’ve been one of the safest. The big networks put the pressure on shows and cancel them after a season or less, sometimes not even airing all the episodes they paid to have filmed. Firefly. Defying Gravity. The Event. No Ordinary Family. Moonlight. Earth 2. Surface. Invasion. Threshold. But you give new series time to find their audience. You’ve rescued shows from cancellation oblivion, you’ve aired those unaired episodes, and you’ve funded additional seasons when it looked like shows like Sliders and Stargate SG-1 were done.
meer:
http://www.gateworld.net/(...)ing-science-fiction/

Hij gaat er wel vanuit dat als WWE word verplaatst, dat alle kijkers makkelijk meegaan. En SGU deed het op vrijdagen al niet zo goed. Maar als ze de de cancellation beslissing niet hadden genomen tot nu toe, dan zouden ze (nu S2 de boeroepers om heeft geslagen) die beslissing niet zo gemakkelijk kunnen nemen

[ Bericht 8% gewijzigd door Mirel op 07-05-2011 11:17:11 ]
  zondag 8 mei 2011 @ 13:07:55 #119
23339 Fleischmeister
Eet vleesch
pi_96502191
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 17:07 schreef Mirel het volgende:
Film 'Stargate'.
SG-1 tot aan S7
SG-1 S8 en Atlantis S1 om en om kijken.

Daarna Ark of Truth, vervolgens Continuum
Zo heb ik het ook gedaan, alles in volgorde van air date :D
pi_96546990
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:47 schreef Quincy5 het volgende:
Met nog 1 aflevering te gaan wordt de serie pas echt goed. Voor het eerst dat ik bijna de hele aflevering de spanning in mijn maag voelde; doet me denken aan vroeger met series als Star Trek. Echt heel zonde dat het nu moet stoppen. :(
Dit. Voor mijn gevoel heeft de serie nog potentie. Maar helaas als de kijkcijfers tegenvallen doe je er weinig aan. Is de laatste aflevering wel extra lang? En hebben ze er een echt einde aan gemaakt of stopt de serie gewoon midden in het verhaal?
pi_96548095
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:45 schreef Don_Gurgen het volgende:

[..]

Dit. Voor mijn gevoel heeft de serie nog potentie. Maar helaas als de kijkcijfers tegenvallen doe je er weinig aan. Is de laatste aflevering wel extra lang? En hebben ze er een echt einde aan gemaakt of stopt de serie gewoon midden in het verhaal?
http://sgu-destiny.livejournal.com/571888.html

Dikke cliffhanger. Helaas.
  maandag 9 mei 2011 @ 20:30:33 #122
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_96565048
Altijd kut als een serie zo plotseling eindigt. Deze laatste paar afleveringen waren bovendien stuk voor stuk echt goed, wat me enigszins verrast heeft.
De afleveringen met hun afstammelingen had ik een erg sterk gevoel zoals in die aflevering waar Jackson over de Asgard e.d. leert. Dat was waar ik echt fan werd :)

Ben benieuwd wat de laatste aflevering brengt, maar ik vermoed dat ik niet erg gelukkig zal achterblijven :{w
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  FOK!fotograaf dinsdag 10 mei 2011 @ 10:58:46 #123
151126 angel008
pi_96588700
ik twijfel nu om deze laatste aflevering te gaan kijken, zo jammer dat er zoveel series zijn die nog voor ze het seizoen hebben afgemaakt gecanceld worden of zoals sgu gewoon niet renewed worden en met een dikke cliffhanger stoppen.

waarom leren de televisiemaatschapen niet dat mensen straks gewoon geen series meer gaan volgen omdat ze weten dat het half afgebakken afgeschoten word ?
pi_96592382
Echt zo jammer dat deze serie stopt.. Ik volg het al vanaf SG1 S1 en vond SGU toch echt een vernieuwing. En nu het erg spannend wordt is het afgelopen, klaar... Geen SG meer... nooit meer... (teminste.. ik hoope het niet natuurlijk...) Snik...
Ik heb bewust geen mobiele telefoon, want vrouwen willen altijd mannen die onbereikbaar zijn...
pi_96594925
Ik vond het eigenlijk wel een passend einde (als de serie dan toch moet eindigen). Destiny's systemen uit, de characters in een diepe slaap, en Eli (de kijker) die alleen achterblijft. De serie is in stasis. Misschien halen ze het (nieuw seizoen, nieuw galaxy), en misschien ook niet.

Ik heb me in ieder geval twee jaar lang vermaakt ^O^
pi_96595249
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:30 schreef Erik079 het volgende:
Echt zo jammer dat deze serie stopt.. Ik volg het al vanaf SG1 S1 en vond SGU toch echt een vernieuwing. En nu het erg spannend wordt is het afgelopen, klaar... Geen SG meer... nooit meer... (teminste.. ik hoope het niet natuurlijk...) Snik...
Ik kreeg zelf het Voyager gevoel alleen ze blijven de verkeerde kant op vliegen :'). Het is jammer dat de serie stopt, er zat nog genoeg potentie in voor een 3e seizoen.
pi_96597811
Nou, dit was dan het Stargate franchise. Althans, voor de nabije toekomst. Want die nieuwe SG-1 en SG-A films gaan ook niet meer komen.
Tegenwoordig worden zoveel series na seizoen 1 of 2 al afgeschoten dat je niet meer vanaf het begin fan durft te zijn :{

Dat de verantwoordelijke televisiebobo's maar snoeihard uitgewoond mogen worden door zo'n Goa'uld elektrocuteerstok :(
pi_96600933
Zonde hoor. Zat nog genoeg potentie in qua verhaal en karakters. Einde was op zich wel goed, maar natuurlijk niet zaligmakend. Ik begrijp dat er eerst het plan bestond om een film te maken, maar dat dit em ook niet meer wordt. Jammer.
pi_96601448
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:38 schreef Henno het volgende:

Dat de verantwoordelijke televisiebobo's maar snoeihard uitgewoond mogen worden door zo'n Goa'uld elektrocuteerstok :(
Beter dat zo een Goa'uld het lichaam overneemt ;).
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:53:07 #130
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96604046
Dit was het dan. Jammer voor ons en de producers. Maar zij moeten niet klagen. Ze hebben het zelf verkloot door te laat in te zien dat ze niet goed zijn in wat ze probeerden te doen.

quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:30 schreef .aeon het volgende:
Ik vond het eigenlijk wel een passend einde (als de serie dan toch moet eindigen). Destiny's systemen uit, de characters in een diepe slaap, en Eli (de kijker) die alleen achterblijft. De serie is in stasis. Misschien halen ze het (nieuw seizoen, nieuw galaxy), en misschien ook niet.

Mooie symboliek. Zouden ze het ook zo bedoeld hebben? Zou best kunnen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:46:48 #131
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_96616226
Echt enorm jammer dat dit het einde is. Ik vond de hele serie, ondanks dat het niet echt meer Stargate was, gewoon een prima scifi serie. De laatste afleveringen waren echt heel goed, met een sterke verhaallijn en goed acteerwerk. Ik denk dat tv series niet meer beoordeeld moeten worden op ratings, maar dat de productiemaatschappijen hun distributie moeten aanpassen aan de huidige tijd.

In de VS heb je iTunes en Hulu waar je afleveringen tegen een redelijk bedrag kunt aanschaffen; dat systeem moeten ze ook in andere landen gaan toepassen. Dan zien ze vanzelf dat er meer dan genoeg mensen zouden kijken. Er zijn genoeg series waar ik voor zou wilen betalen. SGU hoort daar voor mij zeker bij.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:34:53 #132
87680 Mirel
pi_96620010
Syfy is ook nog eens een kutzender die minder scifi is gaan uitzenden en Stargate van plek wisselde.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:35:08 #133
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96625379
Stargate is gewoon ten ondergegaan doordat het iets probeerde te doen wat het niet kon. Het probeerde diepere karakterontwikkelingen te presenteren, en een bepaald publiek aan te spreken die breder was dan alleen de scifi liefhebbers. En daar zijn ze in gefaald. Dat soap gedoe (de vrouw van Young, driehoksaffaire, dat kind van Scott, de moeder van Cloe) en de slechte karaterinteracties in seizoen één en het lage tempo van de ontwikkelingen van de zaken die Stargate gerelateerd waren en de manier waarop bepaalde zaken zeer makkelijk afgewerkt werden (de transformatie van Cloe had niet echt een functie, en is dus een lijn die ze maar gelaten hebben voor wat het was, hetzelfde geldt alle soap-insteken, Camille is in seizoen twee opeens niet meer een tegenstander van Young), hebben de serie uiteindelijk de das omgedaan. In seizoen twee deden ze het wat beter, maar was een hoop zeer slecht en goedkoop uitgewerkt. Pas in de laatste paar afleveringen werd het weer interessant. Schoenmaker, blijf bij je leest, is een uitspraak die kennelijk ook voor scifi makers geldt. Iig wel voor die van SG:U.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 23:06:37 #134
32029 Basson
Dodge This!
pi_96627833
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:30 schreef .aeon het volgende:

Ik had het niet beter kunnen verwoorden ^O^

Een aantal vragen blijven natuurlijk onbeantwoord, maar als je een serie toch abrupt moet eindigen dan liever op deze manier.

Het zal heel goed kunnen zijn dat de makers het einde hebben aangepast zodat het meer een afsluiting is.
pi_96634165
Achteraf bezien had het ook een 'over een seconde zijn ze allemaal dood'-einde kunnen zijn, laten we het idd maar positief benaderen :P
(ik kreeg ook wel een vredig gevoel bij het einde)
  FOK!fotograaf woensdag 11 mei 2011 @ 10:17:00 #136
151126 angel008
pi_96638913
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 01:52 schreef Henno het volgende:
Achteraf bezien had het ook een 'over een seconde zijn ze allemaal dood'-einde kunnen zijn, laten we het idd maar positief benaderen :P
(ik kreeg ook wel een vredig gevoel bij het einde)
wat ik niet begrijp is waarom andere zenders de serie niet gewoon overnemen dat kan toch gewoon ?

en ook ik ben van mening dat zodra je live streams (tegen betaling) je zal zien dat de fanbase een stuk groter is zoveel mensen buiten de US kijken mee via usenet..
pi_96641634
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:17 schreef angel008 het volgende:

[..]

wat ik niet begrijp is waarom andere zenders de serie niet gewoon overnemen dat kan toch gewoon ?

Als een serie niet succesvol is voor 1 zender, waarom zal een andere zender dan het risico willen dragen om deze over te nemen? Persoonlijk zal ik mijn geld in iets minder risicovollere dingen investeren. De staatsloterij bv.
  woensdag 11 mei 2011 @ 15:47:15 #138
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96652088
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:29 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Als een serie niet succesvol is voor 1 zender, waarom zal een andere zender dan het risico willen dragen om deze over te nemen?
SG:U heeft het potentieel om veel fans terug te winnen. Als SG:U met dezelfde onzin was door blijven gaan, was het een ander verhaal geweest. Maar er is een omwenteling gemaakt in het verhaal die de sci-fi fans wèl aanspreekt en daarmee kan het dus wel degelijk succesvol worden. SyFy had echter de beslissing al genomen om het te cancellen voordat het interessant werd.

Maar de verschillende zenders nemen doorgaans ook beslissingen op basis van cijfers wanneer ze iets moeten overnemen.
  Moderator woensdag 11 mei 2011 @ 17:37:34 #139
9859 crew  Karina
Woman
pi_96657966
Ze hebben er toch nog een mooi eind aan kunnen brouwen en nog geloofwaardig ook. En er is nog ruimte om ooit door te gaan. Een klein beetje spanning nog op het eind en een cliffhanger, zullen ze het overleven? Gaat het Eli lukken om de laatste pod te repareren?

Stukje hierboven ook al genoemd: het deed een beetje aan Star Trek Voyager denken.

Jammer dat het is afgelopen, de laatste paar afleveringen waar de moeite waard.
niet zo tof doen
pi_96662303
waarom zal Eli niet kunnen overleven eigenlijk? Er is genoeg eten voor een paar maanden voor de hele crew. daar kan eli in z'n eentje toch wel een jaartje of 3 op teren?
  FOK!fotograaf woensdag 11 mei 2011 @ 21:14:57 #141
151126 angel008
pi_96669607
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:10 schreef athlonkmf het volgende:
waarom zal Eli niet kunnen overleven eigenlijk? Er is genoeg eten voor een paar maanden voor de hele crew. daar kan eli in z'n eentje toch wel een jaartje of 3 op teren?
life support gebruikt teveel stroom waardoor ze geen 3 jaar maar enkele duizenden jaren erover gaan doen.. geen optie dus ;)

voedsel vergaat ook trouwens weinig voer wat 3 jaar meegaat.. (ja zelf eten kweken maar again power issues)
pi_96675120
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:14 schreef angel008 het volgende:

[..]

life support gebruikt teveel stroom waardoor ze geen 3 jaar maar enkele duizenden jaren erover gaan doen.. geen optie dus ;)

Er hoeft alleen maar life support voor 1 persoon te zijn ipv een stuk of 100-200 mensen. En dus hoeft er ook maar 1 of 2 kamer/gedeelte van life support voorzien te zijn.

quote:
voedsel vergaat ook trouwens weinig voer wat 3 jaar meegaat.. (ja zelf eten kweken maar again power issues)
Nou, weet je nog die bunker van hun "erfgenamen" op futura? beef jerky van 2000 jaar oud! Water wordt gerecycled al op een ruimteschip.
pi_96679428
Ik kreeg er ook wel op het einde een mooi en vredig gevoel van.

Er zat nog aardig wat potentie in SGU, maar helaas waren er al teveel kijkers in een vroeg stadium weggejaagd. Deze vroege annulering zorgt er dan ook voor dat de toekomst van de Stargate franchise er donker uitziet.

Syfy's programmering hielp ook niet echt, want de maandag is van oorsprong nou niet echt een sci-fi avond. Syfy verdient daarnaast geen royalties (uitzendrechten, verkoopopbrengsten) met de SGU franchise en kan met slechte ratings al snel afstand nemen van een serie. Sanctuary lijkt het volgende slachtoffer die het momenteel op de maandag al veel slechter doet dan SGU. Het is dat ze al een vierde seizoen hebben gekregen, maar als ze doorgaan gaan ze de kant op van Caprica. Het is zonde dat Syfy zijn imago in zo'n korte periode door de plee gespoeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Silencer op 11-05-2011 23:53:02 ]
  FOK!fotograaf woensdag 11 mei 2011 @ 23:54:39 #144
151126 angel008
pi_96679787
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:34 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Er hoeft alleen maar life support voor 1 persoon te zijn ipv een stuk of 100-200 mensen. En dus hoeft er ook maar 1 of 2 kamer/gedeelte van life support voorzien te zijn.

[..]

Nou, weet je nog die bunker van hun "erfgenamen" op futura? beef jerky van 2000 jaar oud! Water wordt gerecycled al op een ruimteschip.
kijk de aflevering nog maar een keer.. 1 persoon gebruikt teveel stroom om en zitten ze aan de tig duizend jaar..

die beef jerky was ook geen 2000 jaar oud... hun kopieen/andere versie was 2000 jaar terug in de tijd de beef jerky die je ziet is wat ze opgeslagen hadden.

imo kan je op beef jerky alleen geen 3 jaar leven :+
pi_96699005
In de laatste aflevering zeiden ze dat hij voor 2 of 3 weken life support had. Als hij langer gebruik zou maken van de life support zouden ze niet genoeg stroom hebben om de overkant te halen.
We weten niet of het hem zal lukken die laatste pod te repareren, hij kan het dus overleven mocht er ooit een vervolg komen.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_96700416
Hij kan ook kapot gaan voor extra dramatisch effect. Worden ze wakker, ligt er een skelet voor de pods.
pi_96731452
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:14 schreef angel008 het volgende:

[..]
(ja zelf eten kweken maar again power issues)
en die ietwat beschadigde groentetuin na dat akkefietje met die blue giant helpt ook niet echt daarmee :')

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:04 schreef Jegorex het volgende:
In de laatste aflevering zeiden ze dat hij voor 2 of 3 weken life support had. Als hij langer gebruik zou maken van de life support zouden ze niet genoeg stroom hebben om de overkant te halen.
We weten niet of het hem zal lukken die laatste pod te repareren, hij kan het dus overleven mocht er ooit een vervolg komen.
Dikke kans dat er dan iets onverwachts gebeurt waardoor het hele club binnen die paar weken weer uit stasis getrokken wordt, want daadwerkelijk zomaar even 3 jaar aan tijd skippen is ook wel moedig :D
Bijvoorbeeld: schip stopt onverwacht door problemen, Eli denkt 'dit was het dan', en homeworld regelt opeen toch een gate-in met supplies vanaf die nieuwe geschikte planeet... dat zou mijn voorspelling zijn voor volgend seizoen :')
pi_96740335
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:41 schreef Henno het volgende:

[..]

en die ietwat beschadigde groentetuin na dat akkefietje met die blue giant helpt ook niet echt daarmee :')
Ze hebben nog de hydroponics lab... die was zelfs bestand tegen de straling van de pulsar

quote:
[..]

Dikke kans dat er dan iets onverwachts gebeurt waardoor het hele club binnen die paar weken weer uit stasis getrokken wordt, want daadwerkelijk zomaar even 3 jaar aan tijd skippen is ook wel moedig :D
Bijvoorbeeld: schip stopt onverwacht door problemen, Eli denkt 'dit was het dan', en homeworld regelt opeen toch een gate-in met supplies vanaf die nieuwe geschikte planeet... dat zou mijn voorspelling zijn voor volgend seizoen :')
Lijkt me aannemelijker dat ze de reis voltooien en dat Rush als eerste de database gaat doorspitten op zoek naar bewijs en dan keihard ZIE JE WEL roept in Youngs oor omdat ze wél iets hebben gemist doordat ze niet gestopt zijn :').
  vrijdag 13 mei 2011 @ 10:44:42 #149
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96741099
Hangt ervan af. De laatste paar afleveringen waren goed. Maar of ze zelf doorhebben waarom men positief was over die laatste paar afleveringen, weet ik niet. Ik zie het ook wel gebeuren dat indien de show op de een of andere manier toch verlengd zou worden, men dit als validatie voor de eigen aanpak zou zien, en na drie jaar op dezelfde voet verder gaat als in in de twee seizoenen (buiten die laatste paar afleveringen).

Overigens wel erg toevallig dat er precies even veel pods als passagiers waren.
pi_96741611
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 15:39 schreef muhahaha het volgende:
Hij kan ook kapot gaan voor extra dramatisch effect. Worden ze wakker, ligt er een skelet voor de pods.
Zal een leuke grap van Eli zijn. Een op een skelet lijkend iets maken en voor de pods droppen en zelf om de hoek staan om ze te verrassen. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')