Humor was inderdaad ook goedquote:Op woensdag 20 april 2011 22:01 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde, de serie is gecancelled en NU komen ze met goede afleveringen, die van vorige week was ook al stukken beter dan ervoo En deze nu met de planeet met hun "afstammelingen" en de planeet op het laatst, met de totaal lege stad, eindelijk spanning.
En een beetje humor "Futura is a font".
Stargate Atlantis gefloptquote:Op woensdag 20 april 2011 22:09 schreef Xaobotnik het volgende:
Er zaten idd inderdaad een paar leuke grappen in. Ook "actually it's more like SIM Earth"
[..]
Tsja, de vorige Stargate-serie was geflopt. Twee goede seizoenen en derest vrij matig. Ze wilden waarschijnlijk daarom iets anders, maar ze gingen te ver af van hun Stargate roots. Het gros van het publiek kijkt het toch omdat het Stargate is en juist 'het Stargate'-elan hebben ze te veel en te lang naar de achtergrond gedrukt.
Dat is toch geen definitie van een flop man. :/quote:Op donderdag 21 april 2011 17:07 schreef Xaobotnik het volgende:
Met geflopt bedoelde ik inderdaad dat het steeds slechter werd. Op een gegeven moment vond ik er geen ruk meer aan. Als het zo goed was, had het het nog wel even uitgehouden. Het stopte echter gewoon omdat de ratings te slecht waren. Dat is voor mij dan gewoon een flop.
Een flop is het als het al vrij vroeg slechte ratings heeft en dat was niet het geval bij SGA.quote:Op donderdag 21 april 2011 17:07 schreef Xaobotnik het volgende:
Met geflopt bedoelde ik inderdaad dat het steeds slechter werd. Op een gegeven moment vond ik er geen ruk meer aan. Als het zo goed was, had het het nog wel even uitgehouden. Het stopte echter gewoon omdat de ratings te slecht waren. Dat is voor mij dan gewoon een flop.
Ja, dit klopt ook wel. Ok, SGA was opzichzelf geen flop. Maar de voortzetting de eerste twee seizoenen was dit wel.quote:Op donderdag 21 april 2011 17:56 schreef Asgard het volgende:
[..]
Dat is toch geen definitie van een flop man. :/
SG-1 was de laatste seizoenen ook heel zwakjes hoor, zeg maar toen O'Neill wegging. Er waren nog wel een paar leuke afleveringen, maar het oude niveau hebben ze (imo) nooit meer gehaald.
Ik denk dat ze gewoon geen idee meer hadden. Verder was het natuurlijk ook een dure serie om te maken, en ik heb het idee dat ze creatief beperkt werden omdat ze zich aan bepaalde financiële kaders gebonden zagen waardoor het een kansloze missie werd.quote:Atlantis hebben de schrijvers gewoon kapot gemaakt, er zat nog zoveel in. Maar ze kwamen in de laatste seizoenen met filler na filler, dan haken veel mensen idd wel af.
Geheimzinnig doen, bepaalde zaken voor zich houden is typisch Rush.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:41 schreef Salamander het volgende:
[..]
Het was anders nogal nieuw voor Rush om niet over het stasispod gebeuren uit te vallen terwijl hij het echt wel wist. Misschien was hij wel blij dat Eli een beetje opstandig wordt.
En als de schrijvers het einde zagen naderen hadden ze vast niet dat gedoe met TJ en die LA gast begonnen,
eh..quote:Op vrijdag 22 april 2011 03:00 schreef Henno het volgende:
Triest dat het franchise (voorlopig) zo moet eindigen... ik heb genoten van de laatste episode, tenminste weer een echt sci-fi verhaal met stof tot nadenken.
[..]
ZIt er ook dik in dat dit een season finale gaat worden met een cliffhanger einde, zonder afsluitende film om naar uit te kijken
Hier stoorde ik mij ook aan idd, hoe moeilijk kan het zijn om een paar stops in te lassen en een radio oproep te doen.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:34 schreef MakuMaku het volgende:
Wel een mooie aflevering om te zien hoe hun alternate personages met wie eindigen.
En raar hoor dat ze niet kunnen weten waar de kolonie schip terecht is gekomen. Ze weten waar die naar toe gaat, ze weten wel hoe snel ze gaan en toch kunnen ze niet de locatie bepalen?? Beetje onrealistisch...
Op zich niet, ze kunnen niet zo makkelijk in en uit hyperspace gaan he, ze moeten telkens paar uur rusten en ze zouden best veel jumps moeten maken om het stuk te beslaan waar ze vloot ongeveer is, en aangezien ze op het moment erg veel mensen aan boord hebben doen ze dat liever niet.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:34 schreef MakuMaku het volgende:
Wel een mooie aflevering om te zien hoe hun alternate personages met wie eindigen.
En raar hoor dat ze niet kunnen weten waar de kolonie schip terecht is gekomen. Ze weten waar die naar toe gaat, ze weten wel hoe snel ze gaan en toch kunnen ze niet de locatie bepalen?? Beetje onrealistisch...
Je moet met veel dingen rekening houden in sci-fy verhalen. Maar 'doen ze liever niet' is er niet een van. Of het kàn niet, omdat het risico echt te groot is, of je doet het na 'ernstige' overweging gewoon, omdat het voor het verhaal interessant is. Dat van die FTL jumps is volgens mij sowieso geen probleem als alles met het schip zelf in orde is en inderdaad voldaan is aan de minimale wachttijd.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:39 schreef Fingon het volgende:
Op zich niet, ze kunnen niet zo makkelijk in en uit hyperspace gaan he, ze moeten telkens paar uur rusten en ze zouden best veel jumps moeten maken om het stuk te beslaan waar ze vloot ongeveer is, en aangezien ze op het moment erg veel mensen aan boord hebben doen ze dat liever niet.
Al werd het in sg1 altijd hyperdrive genoemd.quote:
Dit wist ik. Maar ik bedoelde meer uit welke serie het komt. Inderdaad noemde men het eerst hyperdrive. Maar volgens mij noemen ze het nu FTL, doodleuk overgenomen van BGA? Of zit het er zo diep bij mij ingeprent dat ik alles wat te maken heeft met space jumps FTL noem?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:10 schreef Xaobotnik het volgende:
Jammer inderdaad. Maar ze hebben het gewoon verkloot door er op het laatst pas echt Stargate van te maken. Ze hadden op tijd moeten inzien dat het niet werkte voor de kijkers. Bijv. bij Fringe deden ze dat ook. Van een early X-Files ripoff waar wekelijks iets opgelost moet worden in voornamelijk op zichzelf staan de afleveringen naar een doorlopend verhaal dat iets bracht waar mensen nieuwsgierig naar konden zijn.
Anyway, inderdaad een goede aflevering. En ook mooi hoe ze tot op het laatst even bleven kijken wat er kwam en hoe dat grote schip erin werd gebracht.
Bij Fringe is dat denk ik zo gepland, want voordat wij de 1ste aflevering van een seizoen zien zijn de scripts voor het grootste gedeelte al klaar.quote:Op woensdag 4 mei 2011 16:10 schreef Xaobotnik het volgende:
Jammer inderdaad. Maar ze hebben het gewoon verkloot door er op het laatst pas echt Stargate van te maken. Ze hadden op tijd moeten inzien dat het niet werkte voor de kijkers. Bijv. bij Fringe deden ze dat ook. Van een early X-Files ripoff waar wekelijks iets opgelost moet worden in voornamelijk op zichzelf staan de afleveringen naar een doorlopend verhaal dat iets bracht waar mensen nieuwsgierig naar konden zijn.
Nee. Dat is echt pas later gedaan. Dat scripts al voor het grootste deel klaar zijn is ook niet altijd het geval. Ik heb meermaals gezien dat heel recente zaken worden meegenomen in verschillende series. John Noble (Walter) heeft in een interview eens gezegd dat ze het verhaal omgegooid hebben om het interessanter te maken omdat bleek dat het initiële Outer Limits/X-Files/Twilight Zone gewoon niet werkte.quote:Op woensdag 4 mei 2011 17:11 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Bij Fringe is dat denk ik zo gepland, want voordat wij de 1ste aflevering van een seizoen zien zijn de scripts voor het grootste gedeelte al klaar.
Dit is een Command ship van dichtbij, tot nu toe heb je ze alleen van een redelijke grote afstand gezien.quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:29 schreef angel008 het volgende:
geweldige aflevering inderdaad... jammer dat het gaat stoppen die laatste scene dat schip was wel massive ? een of ander nieuw schip command ship van de drones ?
Ik denk dat het ook fabrieken zijn voor die kleine droids, daarom moet die landen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:23 schreef Xaobotnik het volgende:
Waarom zou een hele commandschip daar eigenlijk landen? Een paar extra mensen betekent toch niet dat er opeens zoveel technologie is dat ze daar meteen met dat hele schip moeten komen?
Gewoon de allereerste, met O'Neill.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:32 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Welke serie van SG beginnen met kijken, als ik eraan begin?
Stargate SG-1 seizoen 1 t/m 10quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:32 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Welke serie van SG beginnen met kijken, als ik eraan begin?
Volgorde is zelfs wat moeilijker omdat atlantis begint in seizoen 8 van sg1 en er koppelingen plaatsvinden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:40 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Stargate SG-1 seizoen 1 t/m 10
Stargate Atlantis seizoen 1 t/m 5
Stargate Universe seizoen 1 t/m 2
Ben je wel even zoet mee
Oja en vergeet de 3 films niet. Stargate waar het allemaal mee is begonnen, Ark of Truth en Continuum (laatste 2 pas kijken als je seizoen 10 hebt afgekeken vanwege de spoilers in de film).
meer:quote:Usually we just report the news here at GateWorld, but every now and again I feel it necessary to abuse my privilege as chief and editorialize a bit. This is one of those posts. Please just take it, for what it’s worth, as one science fiction fan’s opinion.
AN OPEN LETTER TO SYFY CHANNEL:
Thank you for the many years of outstanding entertainment you have given to me and my friends. While I haven’t agreed with every creative or scheduling decision, every killed-off character or series cancellation, I do recognize that because of Syfy Channel I have laughed, cried, and cheered over the likes of Farscape, Stargate, Sanctuary, Battlestar Galactica, and so many others.
Since you ventured into original, scripted drama more than a decade ago, you’ve been one of the best places on television for the genre that I love so much. And you’ve been one of the safest. The big networks put the pressure on shows and cancel them after a season or less, sometimes not even airing all the episodes they paid to have filmed. Firefly. Defying Gravity. The Event. No Ordinary Family. Moonlight. Earth 2. Surface. Invasion. Threshold. But you give new series time to find their audience. You’ve rescued shows from cancellation oblivion, you’ve aired those unaired episodes, and you’ve funded additional seasons when it looked like shows like Sliders and Stargate SG-1 were done.
Zo heb ik het ook gedaan, alles in volgorde van air datequote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:07 schreef Mirel het volgende:
Film 'Stargate'.
SG-1 tot aan S7
SG-1 S8 en Atlantis S1 om en om kijken.
Daarna Ark of Truth, vervolgens Continuum
Dit. Voor mijn gevoel heeft de serie nog potentie. Maar helaas als de kijkcijfers tegenvallen doe je er weinig aan. Is de laatste aflevering wel extra lang? En hebben ze er een echt einde aan gemaakt of stopt de serie gewoon midden in het verhaal?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:47 schreef Quincy5 het volgende:
Met nog 1 aflevering te gaan wordt de serie pas echt goed. Voor het eerst dat ik bijna de hele aflevering de spanning in mijn maag voelde; doet me denken aan vroeger met series als Star Trek. Echt heel zonde dat het nu moet stoppen.
http://sgu-destiny.livejournal.com/571888.htmlquote:Op maandag 9 mei 2011 14:45 schreef Don_Gurgen het volgende:
[..]
Dit. Voor mijn gevoel heeft de serie nog potentie. Maar helaas als de kijkcijfers tegenvallen doe je er weinig aan. Is de laatste aflevering wel extra lang? En hebben ze er een echt einde aan gemaakt of stopt de serie gewoon midden in het verhaal?
Ik kreeg zelf het Voyager gevoel alleen ze blijven de verkeerde kant op vliegenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:30 schreef Erik079 het volgende:
Echt zo jammer dat deze serie stopt.. Ik volg het al vanaf SG1 S1 en vond SGU toch echt een vernieuwing. En nu het erg spannend wordt is het afgelopen, klaar... Geen SG meer... nooit meer... (teminste.. ik hoope het niet natuurlijk...) Snik...
Beter dat zo een Goa'uld het lichaam overneemtquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:38 schreef Henno het volgende:
Dat de verantwoordelijke televisiebobo's maar snoeihard uitgewoond mogen worden door zo'n Goa'uld elektrocuteerstok
Mooie symboliek. Zouden ze het ook zo bedoeld hebben? Zou best kunnen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:30 schreef .aeon het volgende:
Ik vond het eigenlijk wel een passend einde (als de serie dan toch moet eindigen). Destiny's systemen uit, de characters in een diepe slaap, en Eli (de kijker) die alleen achterblijft. De serie is in stasis. Misschien halen ze het (nieuw seizoen, nieuw galaxy), en misschien ook niet.
Ik heb me in ieder geval twee jaar lang vermaakt
Ik had het niet beter kunnen verwoordenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:30 schreef .aeon het volgende:
Ik vond het eigenlijk wel een passend einde (als de serie dan toch moet eindigen). Destiny's systemen uit, de characters in een diepe slaap, en Eli (de kijker) die alleen achterblijft. De serie is in stasis. Misschien halen ze het (nieuw seizoen, nieuw galaxy), en misschien ook niet.
Ik heb me in ieder geval twee jaar lang vermaakt
wat ik niet begrijp is waarom andere zenders de serie niet gewoon overnemen dat kan toch gewoon ?quote:Op woensdag 11 mei 2011 01:52 schreef Henno het volgende:
Achteraf bezien had het ook een 'over een seconde zijn ze allemaal dood'-einde kunnen zijn, laten we het idd maar positief benaderen
(ik kreeg ook wel een vredig gevoel bij het einde)
Als een serie niet succesvol is voor 1 zender, waarom zal een andere zender dan het risico willen dragen om deze over te nemen? Persoonlijk zal ik mijn geld in iets minder risicovollere dingen investeren. De staatsloterij bv.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:17 schreef angel008 het volgende:
[..]
wat ik niet begrijp is waarom andere zenders de serie niet gewoon overnemen dat kan toch gewoon ?
SG:U heeft het potentieel om veel fans terug te winnen. Als SG:U met dezelfde onzin was door blijven gaan, was het een ander verhaal geweest. Maar er is een omwenteling gemaakt in het verhaal die de sci-fi fans wèl aanspreekt en daarmee kan het dus wel degelijk succesvol worden. SyFy had echter de beslissing al genomen om het te cancellen voordat het interessant werd.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:29 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Als een serie niet succesvol is voor 1 zender, waarom zal een andere zender dan het risico willen dragen om deze over te nemen?
life support gebruikt teveel stroom waardoor ze geen 3 jaar maar enkele duizenden jaren erover gaan doen.. geen optie dusquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:10 schreef athlonkmf het volgende:
waarom zal Eli niet kunnen overleven eigenlijk? Er is genoeg eten voor een paar maanden voor de hele crew. daar kan eli in z'n eentje toch wel een jaartje of 3 op teren?
Er hoeft alleen maar life support voor 1 persoon te zijn ipv een stuk of 100-200 mensen. En dus hoeft er ook maar 1 of 2 kamer/gedeelte van life support voorzien te zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2011 21:14 schreef angel008 het volgende:
[..]
life support gebruikt teveel stroom waardoor ze geen 3 jaar maar enkele duizenden jaren erover gaan doen.. geen optie dus
Nou, weet je nog die bunker van hun "erfgenamen" op futura? beef jerky van 2000 jaar oud! Water wordt gerecycled al op een ruimteschip.quote:voedsel vergaat ook trouwens weinig voer wat 3 jaar meegaat.. (ja zelf eten kweken maar again power issues)
kijk de aflevering nog maar een keer.. 1 persoon gebruikt teveel stroom om en zitten ze aan de tig duizend jaar..quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:34 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Er hoeft alleen maar life support voor 1 persoon te zijn ipv een stuk of 100-200 mensen. En dus hoeft er ook maar 1 of 2 kamer/gedeelte van life support voorzien te zijn.
[..]
Nou, weet je nog die bunker van hun "erfgenamen" op futura? beef jerky van 2000 jaar oud! Water wordt gerecycled al op een ruimteschip.
en die ietwat beschadigde groentetuin na dat akkefietje met die blue giant helpt ook niet echt daarmeequote:Op woensdag 11 mei 2011 21:14 schreef angel008 het volgende:
[..]
(ja zelf eten kweken maar again power issues)
Dikke kans dat er dan iets onverwachts gebeurt waardoor het hele club binnen die paar weken weer uit stasis getrokken wordt, want daadwerkelijk zomaar even 3 jaar aan tijd skippen is ook wel moedigquote:Op donderdag 12 mei 2011 15:04 schreef Jegorex het volgende:
In de laatste aflevering zeiden ze dat hij voor 2 of 3 weken life support had. Als hij langer gebruik zou maken van de life support zouden ze niet genoeg stroom hebben om de overkant te halen.
We weten niet of het hem zal lukken die laatste pod te repareren, hij kan het dus overleven mocht er ooit een vervolg komen.
Ze hebben nog de hydroponics lab... die was zelfs bestand tegen de straling van de pulsarquote:Op donderdag 12 mei 2011 23:41 schreef Henno het volgende:
[..]
en die ietwat beschadigde groentetuin na dat akkefietje met die blue giant helpt ook niet echt daarmee
Lijkt me aannemelijker dat ze de reis voltooien en dat Rush als eerste de database gaat doorspitten op zoek naar bewijs en dan keihard ZIE JE WEL roept in Youngs oor omdat ze wél iets hebben gemist doordat ze niet gestopt zijnquote:[..]
Dikke kans dat er dan iets onverwachts gebeurt waardoor het hele club binnen die paar weken weer uit stasis getrokken wordt, want daadwerkelijk zomaar even 3 jaar aan tijd skippen is ook wel moedig
Bijvoorbeeld: schip stopt onverwacht door problemen, Eli denkt 'dit was het dan', en homeworld regelt opeen toch een gate-in met supplies vanaf die nieuwe geschikte planeet... dat zou mijn voorspelling zijn voor volgend seizoen
Zal een leuke grap van Eli zijn. Een op een skelet lijkend iets maken en voor de pods droppen en zelf om de hoek staan om ze te verrassen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:39 schreef muhahaha het volgende:
Hij kan ook kapot gaan voor extra dramatisch effect. Worden ze wakker, ligt er een skelet voor de pods.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |