complete codequote:Ik zie helemaal geen code die een mail verstuurt, dus het verbaast me dat je de laatste regel nog ziet.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 | <?php $con = mysql_connect("xxxx","xx",""); if (!$con) { die('Could not connect: ' . mysql_error()); } mysql_select_db("login", $con); $sender= "iemands naam<iemand@iets.nl>"; $commando= "SELECT * FROM optredens WHERE optredens.optreden=1 ORDER BY datum ASC"; $resultaat=mysql_query($commando); while($array=mysql_fetch_array($resultaat)){ //echo $array['datum']."<br/>"; //echo $array['wat']."<br/>"; //echo $array['waar']."<br/>"."<br/>"; // The message $message = " TEKST ".$array['datum']." ".$array['wat']." ".$array['waar']." TEKST "; } // Send mail("iemand@gmail.com", "Aanwezigheid optreden", $message, "From: " . $sender. ""); ?> |
Je bedoelt dat je die arrays wil laten zien in een mail?quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:31 schreef MrNiles het volgende:
hoe kan ik in een mail mijn array laten weergeven?
als ik dit echo werkt het prima op scherm:
[ code verwijderd ]
maar hoe krijg ik dat in een mail verwerkt?
[ code verwijderd ]
op deze manier krijg ik alleen de laatste regel
quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:36 schreef GlowMouse het volgende:
Ik zie helemaal geen code die een mail verstuurt, dus het verbaast me dat je de laatste regel nog ziet.
hoe kom je op \n\r?quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:38 schreef mschol het volgende:
[..]
je quotes staan verkeerd:
[ code verwijderd ]
zoiets gok ik (even uit de losse pols)
tekst@ nieuwe regel?quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:41 schreef GlowMouse het volgende:
Mail moet je binnen de accolades zetten, anders wordt er maar één mail verstuurd.
[..]
hoe kom je op \n\r?
mac gebruikt \rquote:
de query is primaquote:En als alles in dezelfde mail moet komen, moet je [PHP/(My)SQL] voor dummies - deel 89 nog maar eens teruglezen.
dan heb ik ze omgedraaidquote:Op dinsdag 5 april 2011 11:44 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
mac gebruikt \r
linux gebruikt \n
windows gebruikt \r\n
maar wie gebruikt \n\r?
kan gebeuren..quote:dan heb ik ze omgedraaid
In combinatie met deze voor je grafiekjesquote:Op woensdag 6 april 2011 10:39 schreef Sitethief het volgende:
Wie heeft er hier ervaring met het gebruik van Docblocks en de diverse parsers? Ik gebruikte altijd phpdocumentor, maar daar is de support al lang geleden gestopt geloof ik. Ik heb nu Doxygen ontdekt en ik moet zeggen dat de eerst tests niet slecht zijn. Ik was benieuwd naar hoe andere mensen dit doen en de ervaringen met documentatie parsen.
Let ik nooit op.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:30 schreef themole het volgende:
Even vanuit mij een vraagje: wat vinden jullie een normale peak memory usage van een php pagina in bijvoorbeeld een cms syteem? Ben namelijk bezig met mijn eigen CMS te schrijven en heb niet echt een idee wat normaal is op dat gebied.
aldus de standaard home pagina die lokaal draait.quote:Generated in 0.267071 seconds by CMS Made Simple using 28 SQL queries and 7656460 bytes of memory (peak memory usage was 8465580)
Ik denk dat daar meerdere redenen voor zijn. Ik denk dat je dat kunt doen om de taal php onder de knie te krijgen en leert van de fouten die je daarbij maakt, om vervolgens stukje bij beetje beter php leert programmeren. Ik denk ook dat het leuk is om een eigen cms te schrijven en _volledig_ in _jouw_ smaak in te richtenquote:Op woensdag 6 april 2011 18:34 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je het 92839289891829ste CMS aan het ontwikkelen bent?
Het CMS is al lang geschreven toen ik net begonnen was met PHP idd om php te leren. En nu ben ik het aan het verbeteren en optimaliseren, is meer een hobbyproject. Ben de afgelopen jaren namelijk flink vooruit gegaan met php.quote:Op woensdag 6 april 2011 19:33 schreef henrivo het volgende:
[..]
Ik denk dat daar meerdere redenen voor zijn. Ik denk dat je dat kunt doen om de taal php onder de knie te krijgen en leert van de fouten die je daarbij maakt, om vervolgens stukje bij beetje beter php leert programmeren. Ik denk ook dat het leuk is om een eigen cms te schrijven en _volledig_ in _jouw_ smaak in te richten
Ik zou me dan afvragen waarom die pagina 28 queries nodig heeft.quote:Op woensdag 6 april 2011 18:34 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
aldus de standaard home pagina die lokaal draait.
Sja, wat staat er allemaal op zo'n pagina?quote:Op woensdag 6 april 2011 19:40 schreef Light het volgende:
[..]
Ik zou me dan afvragen waarom die pagina 28 queries nodig heeft.
Wat/hoe ga je cachen?quote:Op woensdag 6 april 2011 20:00 schreef Chandler het volgende:
Met zoveel queries kun je net zo goed beginnen aan JOOMLAmaar serieus, ga lekker cachen, zekers als pagina's toch niet zoveel veranderen!
quote:Op woensdag 6 april 2011 20:00 schreef Chandler het volgende:
Met zoveel queries kun je net zo goed beginnen aan JOOMLAmaar serieus, ga lekker cachen, zekers als pagina's toch niet zoveel veranderen!
Met een simpeler template.quote:Generated in 0.164538 seconds by CMS Made Simple using 15 SQL queries and 7292592 bytes of memory (peak memory usage was 7911208)
Beetje laat, maar heb nu de code hierquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | $opt = array ( 'address' => urlencode($list['streetname'] . ' ' . $list['streetnumber'] . ' ' . $list['province'] . ' ' . $list['state'] . ' Netherlands') , 'output' => 'xml' ); $url = 'http://maps.google.com/maps/geo?q='.$opt['address'].'&output='.$opt['output'].'&oe=utf8&key='.$key; $dom = new DOMDocument(); $dom->load($url); $xpath = new DomXPath($dom); $xpath->registerNamespace('ge', 'http://earth.google.com/kml/2.0'); $statusCode = $xpath->query('//ge:Status/ge:code'); if ($statusCode->item(0)->nodeValue == '200') { $pointStr = $xpath->query('//ge:coordinates'); $point = explode(",", $pointStr->item(0)->nodeValue); $lat = $point[1]; $lon = $point[0]; echo '<pre>'; echo 'Lat: '.$lat.', Lon: '.$lon; echo '</pre>'; $pointStr = $xpath->query('//ge:Placemark/ge:AddressDetails/ge:Country/ge:AdministrativeArea/ge:AdministrativeAreaName'); print_r($pointStr->item(0)->nodeValue); echo '<hr>'; } print_r($dom->saveXML()); die("einde"); |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |