abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94153858

Wat is het?
Cityville is een nieuw spel van Zynga, de makers van Farmville. In Cityville is het de bedoeling dat je een stad letterlijk vanaf het begin opbouwt. Dit doe je door het verbouwen van gewassen (net als bij FV, maar minder uitgebreid), waardoor je goederen krijgt om je winkels en restaurants mee te bevoorraden. Uiteraard bouw je ook huizen waarvan je om de zoveel tijd de huur moet incasseren.
Samenwerken met vrienden/buren is erg belangrijk in Cityville. Zo kun je bijvoorbeeld franchises (winkelketens) opzetten in de steden van je buren en vice versa.

Waar moet ik rekening mee houden?
- De meeste acties die je verricht kosten energie. Voorbeelden hiervan zijn een fase van een huis of bedrijf bouwen, je crops harvesten, ruimte maken door bomen om te hakken, etc. Als je energie op is, zul je per één energie vijf minuten moeten wachten.
- Als je level up gaat zul je meer mogelijkheden krijgen wat betreft het bouwen van dingen. Ook zal je heel wat extra energie krijgen om vervolgens meer dingen te kunnen doen.
- Er is een limiet aan inwoners. Hoe meer Community Buildings je hebt, des te meer inwoners zich kunnen vestigen in jouw stad.
- Je kunt niets bouwen of kopen zonder geld. Daarom moet je vaak de huur ophalen van je inwoners en een deel van de inkomsten van je bedrijven en winkels innen (BTW :o).
- Je winkels en bedrijven kunnen niks verkopen zonder goederen. Om deze te kunnen bevoorraden zul je gewassen moeten verbouwen en oogsten (vandaar vervolg op FarmVille ;)).

Geld!
Naast "gewone" coins heb je, zoals bij elke Zynga-game, ook cash. Cash krijg je iedere keer dat je een level omhoog gaat. Het kan - net als coins - ook gekocht worden met echt geld. Cash kun je gebruiken om bepaalde items te kopen of dingen te unlocken (maar deze kun je ook unlocken door bepaalde opdrachten te voltooien).

Tips!
- Pak die bonus :D! Als je goods, coins, XP of collectables aan het verzamelen bent, zal het je opvallen dat er rechtsbovenin je scherm een bonus balk ontstaat. Hoe meer items je claimt, des te voller die bonus balk wordt. Als hij vol is krijg, vanzelfsprekend, een bonus (in coins). Hoe meer balkjes je vol kunt krijgen, hoe hoger je bonus wordt. En je bonus wordt ook steeds hoger naarmate je een hoger level bereikt.
- Zoek je buren :)! Als je vrienden hebt die het spel spelen kunnen jullie beide bonussen ontvangen (zoals extra coins, energy of goods). Verder is het handig om veel buren te hebben zodat, wanneer je bepaalde items nodig hebt, zij jou deze kunnen schenken, en vice versa (zie ook actieve FOK!kers die je kunt toevoegen als buren).
- Voltooi die opdrachten :o! Hiermee kun je dingen unlocken en dingen verdienen. Sommige opdrachten hebben meerdere fasen, waarbij je bij de laatste fase een mooi cadeau krijgt.
- Stuur veel cadeau's O+! Als je items of werknemers nodig hebt om je Community Buildings af te kunnen ronden, moet je het van je buren hebben (of heel veel geld :')). Stuur daarom ook geregeld zelf cadeau's naar je buren.
- Spaar je cash :7! Je weet maar nooit wanneer je iets leuks ziet wat je écht wilt hebben, maar niet genoeg cash hebt omdat je het hebt besteed aan een nutteloos item, als extra energy (dit krijg je immers vanzelf).

Actieve FOK!kers
Natuurlijk kun je ook FOK!kers toevoegen die het spel spelen. Omdat dit spel alleen te spelen is via je Facebook-account, wordt er wel (redelijk) vertrouwelijke informatie meegegeven. Ga er respectvol en volwassen mee om o|O. Oh, en vergeet bij het aanvragen van een vriendschap niet erbij te vermelden dat het om CityVille gaat :).
Wees ook geen leecher! We willen allemaal items ontvangen van onze buren, maar geef ze dan zelf ook, zodat het geen éénrichtingsverkeer is.

Lijstje van de mensen uit dit topic die je kunt toevoegen op FB, om zodoende buren te worden in Cityville. Voeg er wel even een berichtje aan toe dat je van Fok bent en CV-buren zoekt!

Double-U
stardrive
Augustus_Thijs
-Bubseltje-
Buurvrouw_Rietman
Deoxyribonucleic
dedwaas
Djenneke
DjinN
Dowdoon
Johan1994
KoffiePatje
Lauuwtje
MaxMark
Misan
Onze Hans
Rickazio
TJV
trovey
Toekito
Daanus
Zoejes
LilDutchPrincess
Tess198
Miss_Blackberrylove

Als je in dit lijstje wilt worden toegevoegd (of worden verwijderd), verander dit dan zelf op de Wiki-pagina :)

Spelen?
Klik hier. Je hebt er wel een Facebook-account voor nodig.

Links naar vorige delen
Cityville
Cityville #2

Toevoegingen aan de OP zijn welkom :s)
OP staat hier.
pi_94153935
Had trouwens automatisch een nieuw topic laten aanmaken, alleen is 't topicnummer hetzelfde gebleven ? :/

IIG: Zoning permits:
http://apps.facebook.com/(...)5cpO3dHrR-18v&ref=nf

@Apotheose: ik heb op je donut-link geklikt :)

Moet zeggen dat ik dat trouwens wel een leuke nieuwe toevoeging vind, van die bandits :)
pi_94153990
Ik had mezelf in het vorige topic al toegevoegd aan die lijst op de wiki. Wordt ie nog geupdate?

Overigens op de linkjes hier en in het vorige topic gelklikt. Kun je ook voor je fabriek zulke linkjes krijgen, want ik kan allen berichten naar mn vrienden sturen.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_94154210
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:07 schreef FutureWorld het volgende:
Had trouwens automatisch een nieuw topic laten aanmaken, alleen is 't topicnummer hetzelfde gebleven ? :/

IIG: Zoning permits:
http://apps.facebook.com/(...)5cpO3dHrR-18v&ref=nf
geklikt :P

quote:
@Apotheose: ik heb op je donut-link geklikt :)

thx
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_94155933
Je kunt trouwens ook cheeten :7 geheel automatisch centjes verdienen...

Best handig 8)7 zo automatiseer je je eigen stadje, want vind het op het moment wel erg sloom gaan met Energie... wordt er niet echt blij van...

-verkapte tvp-
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_94156506
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:41 schreef Chandler het volgende:
Je kunt trouwens ook cheeten :7 geheel automatisch centjes verdienen...

Best handig 8)7 zo automatiseer je je eigen stadje, want vind het op het moment wel erg sloom gaan met Energie... wordt er niet echt blij van...

-verkapte tvp-
Details..
pi_94157901
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:08 schreef Radioheader het volgende:
Ik had mezelf in het vorige topic al toegevoegd aan die lijst op de wiki. Wordt ie nog geupdate?

Overigens op de linkjes hier en in het vorige topic gelklikt. Kun je ook voor je fabriek zulke linkjes krijgen, want ik kan allen berichten naar mn vrienden sturen.
Geen idee hoe dat met die wiki werkt. Dacht dat de nieuwe OP 'm automatisch mee zou nemen, maar blijkbaar dus niet..

En van de fabriek kan dat niet, volgens mij. Ik stuur gewoon elke keer al mn buren t verzoek, dan kom'k altijd wel op 6 vrijwilligers uit :)
pi_94158085
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:12 schreef FutureWorld het volgende:

[..]

Geen idee hoe dat met die wiki werkt. Dacht dat de nieuwe OP 'm automatisch mee zou nemen, maar blijkbaar dus niet..

En van de fabriek kan dat niet, volgens mij. Ik stuur gewoon elke keer al mn buren t verzoek, dan kom'k altijd wel op 6 vrijwilligers uit :)
Áls je gewoon copy/paste vanuit de Wiki, dan heb je uiteraard de nieuwste versie.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:34:08 #11
305104 Rickazio
Stad en Lande
pi_94169421
♔ KoningenUitGroningen ♔
pi_94170382
Mocht die het nog doen :) overige links geklikt :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:47 schreef Syd het volgende:
Maar heb weer wat permits nodig :)

http://apps.facebook.com/(...)5cpNakKpP-18v&ref=nf
pi_94172945
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:14 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Áls je gewoon copy/paste vanuit de Wiki, dan heb je uiteraard de nieuwste versie.
Ah, oké. Had gewoon op de knop "open vervolgtopic" ofzo geklikt..
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:11:36 #14
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_94181155
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_94182026
Geklikt..

Zojuist de couture bandit gevangen.. nu nog uitbreiden, en mn watch-shop plaatsen :)
Donuts svp:
http://apps.facebook.com/(...)nHYFUKwELQMSx&ref=nf
pi_94183193
Donuts, wederom:
http://apps.facebook.com/(...)bZ9ZZAiN%2CMs&ref=nf

En ik ben al ruim 3 weken bezig met die stomme rozenverzameling, nog twee dingen nodig:

http://apps.facebook.com/(...)28%21agqV-cxe&ref=nf

[ Bericht 27% gewijzigd door MaxMark op 16-03-2011 10:40:57 ]
pi_94188087
Kan je met die rozenverzameling niet helpen, met je donuts inmiddels gedaan :)

Trouwens, die nieuwe gifts, dat schiet voor geen meter op. Heb er vandaag 2 ontvangen, en als ik t mag geloven zou ik 7 energie, 6 citycash en 1x een zoningpermit hebben moeten ontvangen. Nou, verre van dus.
pi_94188209
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:01 schreef FutureWorld het volgende:
Kan je met die rozenverzameling niet helpen, met je donuts inmiddels gedaan :)

Trouwens, die nieuwe gifts, dat schiet voor geen meter op. Heb er vandaag 2 ontvangen, en als ik t mag geloven zou ik 7 energie, 6 citycash en 1x een zoningpermit hebben moeten ontvangen. Nou, verre van dus.
Nee de 7energie is 6 cityvillecash waard :P

Daarnaast word ik ook ziek van dat ik maar 1x per 24uu iets aan iemand kan vragen, heb nu iedereen uit me lijst gevraagd voor de fabriek maar kan dus geen ribbons of cityseals meer vragen
pi_94190334
Ah, zo.. en hoe kan ik dat dan verzilveren ? :P

Van die factory is zuur, wist dat nog niet.Sowieso zou t van mij best mogen dat je vaker je buren wat gifts toe kunt sturen.. nu gaat t allemaal in n redelijk traag tempo en dat is wel jammer.
pi_94191848
bovenstaande weer geklikt allemaal.

wist dat ook niet van die 7 energie.

ik zou graag mijn stadje weer groter maken, willen jullie helpen??

http://apps.facebook.com/(...)5%2804hsU-cxe&ref=nf

alvast bedankt mensen :D
pi_94192763
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 14:42 schreef thmooring het volgende:
bovenstaande weer geklikt allemaal.

wist dat ook niet van die 7 energie.

ik zou graag mijn stadje weer groter maken, willen jullie helpen??

http://apps.facebook.com/(...)5%2804hsU-cxe&ref=nf

alvast bedankt mensen :D
Done
The only thing to fear is running out of beer!!
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:34:26 #22
305104 Rickazio
Stad en Lande
pi_94205843
groene verf... x1 klik en je krijgt zelf ook 1 :D
http://apps.facebook.com/(...)M5bFqJ9%2ChvJ&ref=nf
♔ KoningenUitGroningen ♔
pi_94207303
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 14:03 schreef FutureWorld het volgende:
Ah, zo.. en hoe kan ik dat dan verzilveren ? :P

Van die factory is zuur, wist dat nog niet.Sowieso zou t van mij best mogen dat je vaker je buren wat gifts toe kunt sturen.. nu gaat t allemaal in n redelijk traag tempo en dat is wel jammer.
Het versturen van verzoeken aan vrienden is iets dat beperkt wordt door Facebook. Als CityVille/Zynga er iets over te zeggen had, zou je al je vrienden honderd keer per dag kunnen spammen.
pi_94208298
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:34 schreef Rickazio het volgende:
groene verf... x1 klik en je krijgt zelf ook 1 :D
http://apps.facebook.com/(...)M5bFqJ9%2ChvJ&ref=nf
klik!

het vervelende is: ik heb nu al paar verfpotten verzameld hiero.. maar tegen de tijd dat ik ze nodig ga hebben, tellen ze zeker weer niet mee :N
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_94211144
Zou ik uit de OP gehaald kunnen worden? Speel het niet meer. :)
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')