abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94144005
Hallo allemaal,

Ik ben hier net nieuw dus ik weet niet of ik dit onderwerp bij het juiste kopje zet. Maar ik had een vraag.
Ik ben nu momenteel bezig met de opleiding tot operatie-assistent. Om deze opleiding af te ronden moet ik een scriptie hebben geschreven.
Deze scriptie moet wel over de OK zelf gaan. Dat kan van alles zijn van zwangerschap op de operatie-kamer, rontgenstraling etc.

Maar mijn vraag aan jullie is of jullie misschien nog wat onderwerpen kunnen bedenken voor mij!

Groetjes :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:17:20 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_94144079
Buiten dat dit in SES had moeten staan.... Vertel eerst maar eens wat je eigen ideeën tot nu toe waren.
pi_94144171
http://www.kiesbeter.nl/m(...)ts-de-operatiekamer/
daar een beetje rondklikken op relevante onderwerpen
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_94144234
Geen zin om huiswerk te maken.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:25:00 #5
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_94144387
Jij doe de studie en je vraagt aan ons, mensen die hoogst waarschijnlijk allemaal niets van jouw studie af weten, voor een onderwerp? Wat heb jij al die jaren gedaan?
pi_94144421
Verbetering van prestaties in een operatiekamer door middel van virtual reality

succes 14.gif
pi_94144509
3d game toepassingen op educatief niveau voor chirurgie, wel of niet een goed idee.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_94144615
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:25 schreef Bienelientjee het volgende:
Jij doe de studie en je vraagt aan ons, mensen die hoogst waarschijnlijk allemaal niets van jouw studie af weten, voor een onderwerp? Wat heb jij al die jaren gedaan?
Dit dus.

Lekker makkelijk ben jij. Ik heb de afgelopen 5 dagen niks anders gedaan dan een onderwerp verzinnen voor mn scriptie.

Zullen we straks ook het eindgesprek voor jou gaan voeren?
pi_94144660
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:31 schreef Arriviste het volgende:

[..]

Dit dus.

Lekker makkelijk ben jij. Ik heb de afgelopen 5 dagen niks anders gedaan dan een onderwerp verzinnen voor mn scriptie.

Zullen we straks ook het eindgesprek voor jou gaan voeren?
Dan wil ik de verdediging wel doen *O*
pi_94144686
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:17 schreef kwiwi het volgende:
Buiten dat dit in SES had moeten staan.... Vertel eerst maar eens wat je eigen ideeën tot nu toe waren.
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:25 schreef Bienelientjee het volgende:
ja miss heeft bienelientjee wel gelijk dat ik dit niet aan iedereen kan vragen maar er zullen vast wel mensen zijn die op de OK werken :) en miss mensen met goede onderwerpen!

nou ik had al een aantal onderwerpen bedacht namelijk
- HBo opleiding voor operatie-assistenten
- zwangerschap op de OK (evt gevaren)
- Pa- materiaal en formaline gebruik
- geluid op de operatie-kamer
- straling
- diathermische rook
- handhygiene
- botcement
- omgang met steriliteit op de OK

Nou dit zijn de onderwerpen die ik heb bedacht maar ik hoop dat er mensen zijn die misschien nog andere ideeen hebben :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:37:03 #11
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_94144859
>> SES
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_94160441
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:32 schreef swampiii het volgende:

[..]

[..]

ja miss heeft bienelientjee wel gelijk dat ik dit niet aan iedereen kan vragen maar er zullen vast wel mensen zijn die op de OK werken :) en miss mensen met goede onderwerpen!

- straling
- diathermische rook
- handhygiene
- botcement

Nou dit zijn de onderwerpen die ik heb bedacht maar ik hoop dat er mensen zijn die misschien nog andere ideeen hebben :)
duizend keer saaier wat ik had bedacht, maar met de zesjes mentaliteit van tegenwoordig moet je ook niet teveel omgaan.
pi_94172308
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:15 schreef swampiii het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben hier net nieuw dus ik weet niet of ik dit onderwerp bij het juiste kopje zet. Maar ik had een vraag.
Ik ben nu momenteel bezig met de opleiding tot operatie-assistent. Om deze opleiding af te ronden moet ik een scriptie hebben geschreven.
Deze scriptie moet wel over de OK zelf gaan. Dat kan van alles zijn van zwangerschap op de operatie-kamer, rontgenstraling etc.

Maar mijn vraag aan jullie is of jullie misschien nog wat onderwerpen kunnen bedenken voor mij!

Groetjes :)
Je wilt afstuderen tot operatie-assistent, en dan vraag je ons om onderwerpen? Mij lijkt dat je dat zelf inmiddels toch wel moet weten. :') En anders zou ik jou niet graag bij mijn operatie hebben. :P
pi_94172495
quote:

[..]

[..]

- straling
- diathermische rook
- handhygiene
- botcement

Dat zijn toch geen onderwerpen? :') "Straling" bijvoorbeeld is wel heel breed. Wat wil je daarover schrijven? Alles wat erover te vinden is? :')
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:18:59 #15
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_94173007
quote:

[..]

En ik hoop dat er nog mensen zijn die met fatsoenlijke zelfbedachte scripties afstuderen :{
pi_94227071
Meldt zich
  Moderator donderdag 17 maart 2011 @ 10:59:54 #17
45833 crew  Fogel
pi_94230824
De verschillen in (hand)hygiene voor verschillende "stakeholders" in verschillende ziekenhuizen.
In de VS kan je als observant gewoon met je buitenschoenen de OK inlopen (wel OK scrubs aan uiteraard, maar die mag je ook buiten de OK gebruiken... even heen en weer naar een kantoor buiten het steriele gebied lopen is doodnormaal daar alvorens weer terug de OK in te gaan) en je handen inwrijven met wat steriel schuim. Dat terwijl je in Noorwegen als buitenstaander bijna de OK niet in komt, en als je het wel mag, moet je scrubsen andere schoenen aan, handen en onderarmen goed wassen en dan pas mag je verder. Als je buiten de steriele zone komt, mag je alles weer uitdoen en opnieuw beginnen.
Waarom zijn ziekenhuizen in de VS toch in veel opzichten beter en effectiever dan Noorse/Nederlandse ziekenhuizen, terwijl de standaardhygiene een stuk lager is?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_94232034
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:59 schreef Fogel het volgende:
Waarom zijn ziekenhuizen in de VS toch in veel opzichten beter en effectiever dan Noorse/Nederlandse ziekenhuizen, terwijl de standaardhygiene een stuk lager is?
Zo'n assumptie heeft een bron ter onderbouwing nodig.
  Moderator donderdag 17 maart 2011 @ 11:37:20 #19
45833 crew  Fogel
pi_94232104
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:35 schreef Booomer het volgende:

[..]

Zo'n assumptie heeft een bron ter onderbouwing nodig.
http://hospitals.webometrics.info/top2000.asp

Veel plezier.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')