abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94143060
Eerste halve finale:
Eerste helft:
1. wildcard = Polen (kiest voor 1)
2. Noorwegen
3. Albanie
4. Armenie
5. Turkije

commercial pauze

6. Servie
7. Rusland
8. Zwitserland
9. Georgie
10. Finland

Tweede Helft
11. Malta
12. San Marino
13. Kroatie
14. IJsland

commercial pauze

15. Hongarije
16. Portugal
17. Litouwen
18. Azerbadjan
19. wildcard=Griekenland (kiest voor 19)

Tweede halve finale:
Eerste helft:
1. Bosnie
2. Oostenrijk
3. Nederland
4. Belgie
5. wildcard = Slowakije (koos voor 5)

commercial pauze

6. Oekraine
7. Moldavie
8. Zweden
9. Cyprus

Tweede helft
10. Bulgarije
11. Macedonie
12. Israel
13. Slovenie
14. Roemenie

commercial pauze

15. Estland
16. Wit rusland
17. wildcard = Letland (koos voor 17)
18. Denemarken
19. Ierland

Finale

11. Frankrijk
12. Italie
14. Engeland
16. Duitsland
22. Spanje

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 15-03-2011 23:48:24 (Niet werkend clipje vervangen) ]
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_94143403
Vanavond maar eens even op volgorde luisteren... die eerste semi heeft een pittig begin met Polen en Noorwegen achter elkaar... beiden getipt als kanshebber voor de finale
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_94152062
De startplekken van de grote 4 en Itali in de Finale:

quote:
11. Frankrijk, 12. Itali, 14. Verenigd Koninkrijk, 16. Duitsland, 22. Spanje
De opvallende nummers van Frankrijk en Itali dus vlak na elkaar :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_94165168
Net de eerste helft van de eerste halve finale geluisterd... Polen en Albanie doen elkaar geen gunst zo kort achter elkaar... Noorwegen en Armenie zitten elkaar ook in de weg... Turkije springt er wel tussenuit en Zwitserland en FInland zouden met twee vingers in de neus door moeten :Y
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:07:56 #5
16874 creno
born this way
pi_94167202
Wat is dat toch de laatste jaren met liedjes die beginnen met "toen ik een klein kind was". Eerst fairytale, toen drip drop, en nu "haba haba".

Is Noorwegen serieus getipt als finalekandidaat ? Ik vind het maar een vreemd niet zo boeiend nummer.
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_94167540
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:07 schreef creno het volgende:
Wat is dat toch de laatste jaren met liedjes die beginnen met "toen ik een klein kind was". Eerst fairytale, toen drip drop, en nu "haba haba".

Is Noorwegen serieus getipt als finalekandidaat ? Ik vind het maar een vreemd niet zo boeiend nummer.
Ja het wordt wel veel getipt... al vind ik het nummer totaal niet bij Noorwegen passen :')
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:26:28 #7
16874 creno
born this way
pi_94168801
Degene die er voor mij in de eerste helft uitsprongewn zijn: Polen, Finland, Hongarije, Azerbeidjan, Griekenland.

Nu deel 2 effe beluisteren.
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
  dinsdag 15 maart 2011 @ 22:48:04 #8
16874 creno
born this way
pi_94170615
Degene die er voor mij in de 2e helft uitsprongen zijn: Belgi (apart zonder instrumenten), Slowakije, Zweden (omdat 't een lekker ventje is), Roemeni, Estland, en Denemarken (een klein beetje).
pi_94172425
De loting kon gunstiger voor Nederland...
pi_94209850
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:07 schreef creno het volgende:

Je vergeet "Apricot stone".
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:44:30 #11
16874 creno
born this way
pi_94217966
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:34 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Je vergeet "Apricot stone".
Ja, die was het ! ( ipv drip drop)
pi_94297412
Op basis waarvan kunnen landen voor een positie kiezen?
pi_94297568
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:03 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Op basis waarvan kunnen landen voor een positie kiezen?
Er zijn wildcards (2 per halve finale, verdeeld over twee helften en een voor de finale)
pi_94302623
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 17:07 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Er zijn wildcards (2 per halve finale, verdeeld over twee helften en een voor de finale)
Hoe wordt een wildcard aan een land toegewezen?
pi_94302655
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:07 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Hoe wordt een wildcard aan een land toegewezen?
Loting, de eerste die geloot wordt is de wildcard :s)
pi_94302717
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:08 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Loting, de eerste die geloot wordt is de wildcard :s)
De eerste die in een halve halve finale wordt ingedeeld?
pi_94303093
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 19:09 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

De eerste die in een halve halve finale wordt ingedeeld?
Ja, die mag zelf kiezen
pi_94648185
Heb vanmiddag eens naar alle video's gekeken in volgorde van optreden tijdens de halve finales. Ineens zijn er nummers die er uitspringen, maar ook die zowat lijken te verdwijnen...

Mijn voorspelling van landen die naar de finale gaan:

Semi 1 (in alfabetische volgorde)

1.Azerbeidzjan: Goede startplek, modern, commercieel lied en ze pakken het elk jaar heel professioneel aan.
2.Finland: Valt op door zijn eenvoud. Ook zit het tussen twee drukkere liedjes in, dit is voor de kijker denk ik fijn zo na Georgi. Zal net als Belgie vorig jaar de finale moeten halen.
3.Griekenland: Tsja, goede loting, heel apart lied en ook de Grieken weten het toch elk jaar weer met een goed optreden naar een hoger niveau te tillen.
4.Hongarije: Ondanks dat ze na de reclame komen, hebben ze het enige uptempo liedje dat ook nog eens goed in het gehoor ligt. Sterk lied.
5.Litouwen: Tricky, maar toch zie ik deze ouderweste ballade de finale wel halen. De zangeres zingt erg goed, goede loting zo op het einde en na die gekken uit Portugal.
6.Noorwegen: Vrolijk party-lied, dame met een goede uitstraling, dat ze niet de beste zangeres is maakt in dit geval dan ook helemaal niet uit.
7.Polen: Sterke opener, goed optreden tijdens de nationale finale in Polen. Dit zal men niet vergeten.
8.Rusland: Een lied dat meteen blijft hangen, zanger heeft een goede uitstraling. Ook zij pakken het elk jaar zeer professioneel aan dus hier verwacht ik ook een zeer sterk optreden.
9.Zwitserland: Onschuldig, cute, zomers en een goede zangeres. Na jaren lijkt een finaleplek weer eens haalbaar.
10.Turkije: Enige sterke rocklied in semi 1 en heeft ook nog eens goed geloot (t'komt na 2 magere/zwakke liedjes)

Alleen over Litouwen en Griekenland twijfel ik, Malta of Georgi zouden misschien ook wel hun plekken kunnen innemen. En stiekem hoop ik op San Marino.

Semi 2 (in alfabetische volgorde) [vind deze semi veel moeilijker te voorspellen]

1.Bosni & Herzegovina: Prettige melodie, een charmante zanger en blijft de kijkers vast bij vanwege het optreden en de startplek.
2.Denemarken: Sterk nummer dat vanaf elke plek wel zou scoren. Dit kan gewoon niet misgaan...
3.Estland: Catchy, wordt goed uitgevoerd en heeft een vrij goede loting.
4.Letland: Goed popliedje, prima gezongen, weinig op aan te merken. Finale moet lukken.
5.Nederland: In de eerste helft het beste rocklied, opzich niet geheel verkeerd geloot tussen twee rustige liedjes. Mooi opbouwend lied dat de finale moet kunnen halen en ...ach..gewoon in de finale hoort te staan! Denk dat we 8e, 9e of 10e eindigen en in de finale helaas laag eindigen...
6.Oostenrijk: Het nummer moet op gang komen, maar dan krijg je ook wat hoor. Beste zangeres dit festival? De backings ondersteunen haar erg goed. Alleen die loting... toch zal de jury hier vast ook punten voor over hebben.
7.Roemeni: Erg toegankelijk lied voor een breed publiek. Dit moet wel de top 10 in kunnen klimmen.
8.Sloveni: Stoer rock getint lied dat een mooie opbouw heeft. De zangeres heeft een goede uitstraling en wist tijdens de nationale finale echt wel te overtuigen. Dat kan ze vast nog een keer.
9.Slowakije: Van de rustige liedjes is dit toch wel het meest commerciele en eigentijdse. Valt hierdoor op tussen Belgie en Oekraine. De dames zien er erg goed uit, wat ook vast punten zal opleveren.
10.Zweden: Sterk poplied, sterk optreden...vraag me wel af of het live ook zal overtuigen. Iemand met goede looks en ze hebben ook nog eens goed geloot.

Ik heb twijfels over:
Slowakije omdat het tussen twee andere rustige liedjes zit en gewoon erg vroeg heeft geloot. Dat is voor rustige liedjes volgens mij niet echt gunstig tenzij het echt een keigoed lied, maar dat is het ook weer niet. De dames lijken me ook niet de beste zangeressen (maar dat hoeft ook niet op het ESF...).
Israel heeft een zwak lied, maar wordt momenteel opgepimpt. Ze zal vast stemmen krijgen omdat ze bekend is bij het grote publiek, maar is geen garantie op een finaleticket. Het nummer is nu nog te oubollig om ook maar iets te doen.
Macedoni blijft ook wel hangen zo voor Israel en Sloveni heeft gewoon een erg goed nummer.
Ierland lijkt te verdrinken na Denemarken, maar er zijn altijd mensen die wel op dit soort nummers stemmen dus dit zou misschien ook nog wel kunnen verrassen f zal net als de toppers erg laag eindigen. Maar na Denemarken is het een beetje een 'meh-moment'.
Roemeni zou misschien de finale net kunnen missen.Tis een erg toegankelijk lied, maar tegelijkertijd ook niet bijzonder te noemen. Zit tussen het sterkere Sloveni en favoriet Estland in. Met zoveel leuke liedjes bij elkaar zal er toch minimaal n de boot kunnen missen?
Wit Rusland durf ik ook nog niet uit te schakelen. Een nummer met een zeer slechte tekst, maar wat blijft dat hangen zeg en er zit een opvallend leuk riedeltje in.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')