Heb net te horen gekregen dat de man van mijn tante hersentumor heeft, vandaar dat ik er nieuwsgierig naar ben.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:21 schreef m1155 het volgende:
Goeie vraag eigenlijk... mijn vader had een primaire hersentumor in het steunweefsel, dus geen uitzaaiing van, of uit te zaaien naar. Een glioblastoma multiforme graad 4, de meest agressieve variant.
Dat is zacht uitgedrukt een vervelend bericht... sterkte in ieder geval.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:23 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Heb net te horen gekregen dat de man van mijn tante hersentumor heeft, vandaar dat ik er nieuwsgierig naar ben.
Bedankt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:27 schreef m1155 het volgende:
[..]
Dat is zacht uitgedrukt een vervelend bericht... sterkte in ieder geval.
Hoe kwam de diagnose tot stand ? uitval, vergeetachtig ?
Je hebt een legio aan soorten hersentumoren, dus daar valt niet veel zinnigs over te zeggen. Afhankelijk van welke soort is de uitbreiding van de tumor anders. Meningeomen gaan bijvoorbeeld uit van het hersenvlies en groeien vaak van buiten naar binnen. Gliomen gaan uit van de hulpcellen van de zenuwcellen (gliacellen, glia > glioom) en kunnen zich aan de rand bevinden, maar ook diep in de hersenen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:16 schreef FoolWithMokey het volgende:
Graag wil ik een goede uitleg over hoe hersentumoren zich verspreiden. En vooral of deze zich in de binnenkant van de hersenen kunnen dringen.
Ik heb zelf een en andere opgezocht maak kan niets vinden hoe het zich in de hersenen verspreidt, dus of het alleen aan de rand blijft of ook naar binnen dringt.
Ok bedankt, dan moet ik dus eerst weten welke soort het is.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:38 schreef starla het volgende:
[..]
Je hebt een legio aan soorten hersentumoren, dus daar valt niet veel zinnigs over te zeggen. Afhankelijk van welke soort is de uitbreiding van de tumor anders. Meningeomen gaan bijvoorbeeld uit van het hersenvlies en groeien vaak van buiten naar binnen. Gliomen gaan uit van de hulpcellen van de zenuwcellen (gliacellen, glia > glioom) en kunnen zich aan de rand bevinden, maar ook diep in de hersenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |