abonnement Unibet Coolblue
pi_94133869
Ik kan niet kiezen tussen de volgende 2 bedden.
Nummer 1 is van Karlsson, model Arendal. (¤870)



Informatie van Wehkamp geplukt:
Soort boxspring: Complete boxspring
Comfort klasse: Luxe
Kleur: GRAFIET
Ligmaat (in cm): 140x200
Samenstelling boxspring: 2x boxspring+2x matras+1x hoofdbord
Lighoogte (incl. matrassen) (in cm): 58,5
Kern boxspring: Bonellvering
Afdeklaag boxspring: Polyether SG25
Soort matras: Pocketveringmatras
Dikte matras (in cm): 19,5
Kern matras: Pocketvering
Afdeklaag matras: 3 cm polyether SG25
Maximale belasting (in kg): 110
Warmteregulatie: Voert warmte af
Kwaliteit hoes: 30% katoen/70% polyester
Anti allergie: Ja
Garantie: 3 jaar volledige garantie
Meubelnaam: Arendal

Nummer 2 is een bed dat ik op hogies.net heb gezien. (¤750 incl. levering en montage)



Details van dit bed (tevens is 1 matras ook mogelijk ipv 2 en zilveren pootjes kan ook)

1 x strak gestoffeerd en gecapitonneerd chesterfield hoofdbord, artificial leather.

2 x origineel bonell geveerde boxen met elk 6 rechthoekige wénge pootjes.

2 x 7-zone pocketveer matras, 22 cm. dik en afritsbare hoezen.

Dit bed is dus volgens mij wel makkelijker schoon te houden door het (nep) leer?
Verder vind ik het tweede bed ook stukken mooier. Ik heb foto's gezien van iemand die dit bed heeft en die was er heel erg tevreden over. Maar ik vroeg mij af wat nou verstandiger is om te kiezen... het blijft moeilijk en ik blijf maar twijfelen tussen deze 2. Ik heb geen zin om over 3 jaar een nieuw bed te moeten kopen (bij wijze van spreken). Welke zouden jullie nemen en waarom?

Alvast bedankt!
pi_94134092
Ga er godverdomme op liggen en merk het verschil :')
Zo koop je namelijk een bed (matras).
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_94134115
Hangt voor een reëel deel af van de wensen van je lichaam af.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:55:27 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_94134505
Hangt van je lichaamsgewicht/-lengte af en je persoonlijke voorkeur. Je moet dus gewoon lekker gaan proefliggen. Enige manier om erachter te komen wat beter is voor je.

Verder viel me op dat het eerste bed 140 breed is. Dat is wel erg smal voor een bed hoor, zeker als het 2 losse matrassen betreft. Met zo'n opstelling kun je beter zoeken vanaf 160 breed.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_94134617
Op het 1e bed heb ik al nachten geslapen, m'n vriend heeft hem (140, ik ga voor 160). Maar daardoor zijn de twijfels nu nog groter want hetzelfde bed kopen is een beetje... tja, jammer vind ik dat. Het 2e bed wil ik uittesten maar de vestiging is te ver weg, heb al gevraagd wat de verdere mogelijkheden zijn en die zijn er niet echt. Ik heb niet veel eisen, het matras moet niet te zacht zijn maar zeker niet te hard. Ik slaap vooral op m'n zij :).
pi_94135000
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:58 schreef Fiorellino het volgende:
Op het 1e bed heb ik al nachten geslapen, m'n vriend heeft hem (140, ik ga voor 160). Maar daardoor zijn de twijfels nu nog groter want hetzelfde bed kopen is een beetje... tja, jammer vind ik dat. Het 2e bed wil ik uittesten maar de vestiging is te ver weg, heb al gevraagd wat de verdere mogelijkheden zijn en die zijn er niet echt. Ik heb niet veel eisen, het matras moet niet te zacht zijn maar zeker niet te hard. Ik slaap vooral op m'n zij :).
Dat is een behoorlijke (persoonlijke) eis. Zeg gewoon tegen de vestiging dat je het bed wilt testen, maar dat het eigenlijk te ver rijden is. Dan kun je zelfs voorzichtig om korting vragen :P
En hetzelfde bed kopen als je vriend, is helemaal niet erg. Ik zou het juist zwaar relaxed vinden als mijn vriendin hetzelfde bed zou hebben als ik. Dan slaap je zo lekker bij je vriendin, als thuis :)
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_94135444
Hoe zou je om korting vragen? Vind dat altijd zo lastig :@. Haha ja mijn vriend vindt het niet erg, die weet dat hij met dat 1e bed sowieso wel lekker slaapt.
pi_94135935
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:23 schreef Fiorellino het volgende:
Hoe zou je om korting vragen? Vind dat altijd zo lastig :@. Haha ja mijn vriend vindt het niet erg, die weet dat hij met dat 1e bed sowieso wel lekker slaapt.
Je belt op:
- Hallo met beddenzaak ..., wat kan ik voor u doen?
Hallo met Fiorellino, ik wilde graag een bed komen uittesten, maar ik zit met een probleempje.

- Oh wat is dat dan?
Nou, jullie vestiging is nogal ver weg...

- Tja, daar kunnen we niks aan doen..
Dat klopt, maar ik heb nog een ander bed in gedachte, die erg fijn is, maar ik twijfel nog steeds. Dus ik wil eigenlijk heel graag het bed uittesten en dan koop ik hem misschien wel.. Alleen ik vind het zonde om een tank benzine leeg te rijden, om vervolgens erachter te komen dat het andere bed toch fijner is.. Daarnaast ben ik de kosten van mijn benzine kwijt en dan is het andere bed daardoor stukken goedkoper..

En dan moet je hopen dat de beddenzaak met een aanbod komt :P
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_94135961
Je moet het dus niet vragen, maar subtiel aangeven in zo'n verband.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_94136740
Duh, met die eisen... en dan die prijs voor een compleet bed.
Voor een dubbeltje op de eerste rij dus.

Matrassen moet je echt proefliggen. En dan moet je met sommige ketens opletten dat ze niet in de showroom een goed matras er op hebben liggen terwijl je voor de prijs die op de kaart staat een "blok beton" als matras leveren. Dat hebben wij gehad.
Sinds die ervaring kopen wij bij een goede zaak. Maar dan ben je de prijs die jij noemt alleen al aan matrassen kwijt.
pi_94151924
Bedden zijn duur en moet je uitproberen! Je kan beter op andere dingen besparen in je huis dan op je bed.
pi_94153989
Ik ga voor het 1e bed :). Omdat ik er al vaak op heb geslapen weet ik dat hij goed ligt, ook heb ik nog geluk gehad met de prijs want ik zie dat deze nu weer de oude is. Zat ook een beetje met het feit dat het zwart is, maar ik denk dat de witte na een tijdje kan gaan verkleuren en zwart is prima te combineren.
pi_94155465
Wij hebben dat 1e bed, maar dan met ronde poten en de achterkant (die plaat) is iets kleiner, volgens mij ook van de wehkamp en die ligt heerlijk. Wij hebben de 1m40 variant omdat hij anders niet door het trappenhuis kon. Volgens mij had ik hem ook bij de wehkamp gekocht, die was met bedden goedkoper dan de winkels in de buurt.

En heb niet proef gelegen, maar wij slapen overal wel op. Slechter dan het vorige bed was toch onmogelijk :o

Die van ons is trouwens donkerblauw. Werd prima bezorgd en was makkelijk in elkaar te zetten. Ikl heb nog wel zelf de 2 bodems aan elkaar gemaakt zodat ze niet uit elkaar kunnen schuiven.
pi_94156319
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:34 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Wij hebben dat 1e bed, maar dan met ronde poten en de achterkant (die plaat) is iets kleiner, volgens mij ook van de wehkamp en die ligt heerlijk. Wij hebben de 1m40 variant omdat hij anders niet door het trappenhuis kon. Volgens mij had ik hem ook bij de wehkamp gekocht, die was met bedden goedkoper dan de winkels in de buurt.

En heb niet proef gelegen, maar wij slapen overal wel op. Slechter dan het vorige bed was toch onmogelijk :o

Die van ons is trouwens donkerblauw. Werd prima bezorgd en was makkelijk in elkaar te zetten. Ikl heb nog wel zelf de 2 bodems aan elkaar gemaakt zodat ze niet uit elkaar kunnen schuiven.
Hebben jullie ook een Karlsson?
Ondanks dat ik hem via Wehkamp heb besteld neem Beter Bed de levering en montage op zich, dus dat is wel tof. Alleen de betaling gaat via Wehkamp dan, prima zo ^O^.
pi_94163783
huh? Is dat nieuw? Ik heb hem nu 3 jaar meen ik , maar toen was die beter bed oplossing er nog niet.

We hebben inderdaad een Karlsson, ligt prima. Maar ik stel ook niet veel eisen aan mijn bed, zolang ik maar niet zo'n matras als mijn broer heb (van dat nasa spul dat zich vormt om je lichaam). Van dat matras krijg ik het altijd een heel benauwd gevoel.
pi_94164074
Volgens mij wel. Hiervoor was die optie er niet (paar weken terug), ik had een levering van Wehkamp zelf verwacht. Ik moet mijn order ook gewoon in de gaten houden via de website van BB, maar ik vind het wel prima zo :). Heb jij ook van die hockers ernaast staan? Brrr.. dat matras van je broer klinkt niet tof -O-.
pi_94194637
Nee, we hebben van die lelijke houten ikea kastjes ernaast, zeg maar 2 stukken hout en een bovenkant en plankje in het midden. Ziet er niet uit, maar we moeten nog iets moois kopen. Deze hebben we er nu tijdelijk staan: http://www.ikea.com/nl/nl(...)2234_PE094189_S4.jpg

We hadden het bed gekocht en toen werd mijn vrouw 2 keer zwanger en hebben we 2 kinderkamers gemaakt. Daarna de woonkamer aangepakt en nu zijn we weer met de slaapkamer bezig.

Ik heb trouwens liever iets waarin ik ook wat spullen kan opbergen, heb nogal een berg tijdschriften naast het bed liggen en ook de ereader enzo liggen daar. Als ik dat bovenop een hocker leg ben ik bang dat de katten het eraf laten vallen.

We hebben wel de topmatras erbij gekocht. Dat is nu wel fijn omdat de kids soms midden in de nacht wakker worden en dan zo bij ons kunnen liggen zonder zeg maar in die spleet te komen. Maar zelf lig ik niet lekker midden in het bed omdat je toch voelt dat onder die topmatras 2 andere matrassen liggen en het midden is iets hoger daardoor.

[ Bericht 5% gewijzigd door snoekiesnoeksnoek op 16-03-2011 15:56:48 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')