abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94408607
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 07:50 schreef Asfyxia het volgende:
Niet zo gek dat het zo hard stijgt. De zogenaamde "starters", mensen die op dit moment écht voor het eerst een woning willen kopen, zijn op één hand te tellen.

Waarom zou je in willen stappen in deze markt, bij deze prijs en en onder deze condities? Waarom zouden jonge mensen, die aan het begin van hun carrière staan, de prijs moeten betalen voor het in stand houden van de zeepbel, die toch voornamelijk ten gunste komt van de babyboomer en van mensen die zo dom waren om uit vrije keuze op de top in te stappen?
kweetniet, waarom zou je als een Don Quichotte tegen heug en meug op je kamertje drie hoog achter moeten blijven zitten? Omdat je namelijk een wachtlijst tot aan je pensioen voor je hebt, je net te veel verdient om anders dan vrije sector te huren. Boeie dat sommige mensen een obsessie hebben dan.... :)
pi_94408715
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 08:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

kweetniet, waarom zou je als een Don Quichotte tegen heug en meug op je kamertje drie hoog achter moeten blijven zitten?
Nouja, niks moet. Iedereen moet dat voor zichzelf weten.

Als jij om je heen wel bergen "starters" ziet, hopen mensen die in de rij staan te trappelen om in te stappen in het nationale huizendrama, meld dat dan gerust. Ik zie ze hier totaal niet. En ook in mijn directe vrienden- en kennissenkring merk ik dat de lust om te kopen (voor zover men dat al niet gedaan heeft) heel sterk is afgenomen. Maar wellicht is dat anders waar jij woont en in jouw kennissenkring.
  maandag 21 maart 2011 @ 08:23:31 #103
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_94408776
Vandaag 226.467 huizen te koop. Op naar de 230.000 :-)
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  maandag 21 maart 2011 @ 08:39:57 #104
324665 meth77
to do or not to do
pi_94409022
quote:
Niet zo gek dat het zo hard stijgt. De zogenaamde "starters", mensen die op dit moment écht voor het eerst een woning willen kopen, zijn op één hand te tellen.

Waarom zou je in willen stappen in deze markt, bij deze prijs en en onder deze condities? Waarom zouden jonge mensen, die aan het begin van hun carrière staan, de prijs moeten betalen voor het in stand houden van de zeepbel, die toch voornamelijk ten gunste komt van de babyboomer en van mensen die zo dom waren om uit vrije keuze op de top in te stappen?
jonge mensen willen we maar kunnen niet
tegenwoordig mag de werkgever 5 tijd dienstverbanden geven en kan je er dan uitschoppen, veel jongeren hebben geen stuiver eigen geld of erger schulden.
veel jongeren hebben geen partner en dan is het helemaal onmogelijk, dus bij een vriendje op zolder intrekken of samenwonen, dat kan wel

En als die corporaties inderdaad kost wat kost van hun oudere woningbezit afwillen dan zie ik het helemaal niet dat nog de prijzen van 2007 ooit weer terug komen
pi_94409198
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 08:39 schreef meth77 het volgende:

[..]

jonge mensen willen we maar kunnen niet
tegenwoordig mag de werkgever 5 tijd dienstverbanden geven en kan je er dan uitschoppen, veel jongeren hebben geen stuiver eigen geld of erger schulden.
veel jongeren hebben geen partner en dan is het helemaal onmogelijk, dus bij een vriendje op zolder intrekken of samenwonen, dat kan wel

En als die corporaties inderdaad kost wat kost van hun oudere woningbezit afwillen dan zie ik het helemaal niet dat nog de prijzen van 2007 ooit weer terug komen
Je hebt helemaal gelijk hoor. Het is inderdaad vooral een kwestie van "niet kunnen". :)
pi_94409326
quote:

Amen _O_
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94409360
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 08:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

kweetniet, waarom zou je als een Don Quichotte tegen heug en meug op je kamertje drie hoog achter moeten blijven zitten? Omdat je namelijk een wachtlijst tot aan je pensioen voor je hebt, je net te veel verdient om anders dan vrije sector te huren. Boeie dat sommige mensen een obsessie hebben dan.... :)
Ja. ja... het is allemaal een obsessie van mensen die voor een 'dubbeltje' op de eerste rang willen zitten :')
De realiteit is dat steeds meer mensen beginnen te zien hoe groot de zeepbel ondertussen geworden is. Je kan beter je vrijheid behouden en zien wat de markt de komende jaren gaat doen. Jij als "niet voor een dubbeltje op de voorste rij mogen zitten" aanhanger moet het toch kunnen waarderen als mensen eerst gaan sparen en nog even 3 hoog achter blijven wonen toch?
I'll sing you a lullaby.
pi_94409917
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:03 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja. ja... het is allemaal een obsessie van mensen die voor een 'dubbeltje' op de eerste rang willen zitten :')
De realiteit is dat steeds meer mensen beginnen te zien hoe groot de zeepbel ondertussen geworden is. Je kan beter je vrijheid behouden en zien wat de markt de komende jaren gaat doen. Jij als "niet voor een dubbeltje op de voorste rij mogen zitten" aanhanger moet het toch kunnen waarderen als mensen eerst gaan sparen en nog even 3 hoog achter blijven wonen toch?
Natuurlijk, maar het is wel handig om te erkennen dat daarmee de vraag niet verdwenen is. Mensen kijken inderdaad -verstandig- even de kat uit de boom. En als je okay woont, kan dat ook makkelijk. Zo moet je die oplopende teller ook interpreteren, imho.
pi_94410035
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar het is wel handig om te erkennen dat daarmee de vraag niet verdwenen is.
De vraag naar woonruimte is inderdaad niet verdwenen, aangezien er hier sprake is van een eerste levensbehoefte. Hoe men die vraag in de praktijk invult, gedwongen of uit vrije keuze, is echter wel veranderd.
pi_94410115
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Natuurlijk, maar het is wel handig om te erkennen dat daarmee de vraag niet verdwenen is. Mensen kijken inderdaad -verstandig- even de kat uit de boom. En als je okay woont, kan dat ook makkelijk. Zo moet je die oplopende teller ook interpreteren, imho.
Ik vraag mij af of het bij 'even de kat uit de boom kijken' blijft. :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94410191
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:42 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

De vraag naar woonruimte is inderdaad niet verdwenen, aangezien er hier sprake is van een eerste levensbehoefte. Hoe men die vraag in de praktijk invult, gedwongen of uit vrije keuze, is echter wel veranderd.
Zeker.... tot een paar jaar geleden stonden er bizarre financieringsmogelijkheden ter beschikking voor de starter. Mijn broer vertelde mij gisteren nog hoe hij zonder enige vraag van de bank zijn huis + k.k. + 20k kon laten financieren. Dat lijkt mij heden ten dagen niet meer zo eenvoudig ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_94410723
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:48 schreef xenobinol het volgende:
Zeker.... tot een paar jaar geleden stonden er bizarre financieringsmogelijkheden ter beschikking voor de starter. Mijn broer vertelde mij gisteren nog hoe hij zonder enige vraag van de bank zijn huis + k.k. + 20k kon laten financieren. Dat lijkt mij heden ten dagen niet meer zo eenvoudig ;)
Je broer jokt een beetje......

Of hij zit je te voeren. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 21 maart 2011 @ 10:38:55 #113
324665 meth77
to do or not to do
pi_94411443
quote:

[..]

Als de rente bijna op nul komt en de mogelijkheid tot aflossingsvrij lenen blijft en je het inkomen van de buurman ook mag meetelllen, dan zie ik de huizenprijzen dit jaar nog verdubbelen, maar gezien het fors grotere aanbod en de veel minder aantal kopers met mogelijkheden dus niet
pi_94412399
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee zeker niet, mijn broer is een uiterst serieus persoon :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94412517
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:11 schreef xenobinol het volgende:
Nee zeker niet, mijn broer is een uiterst serieus persoon :)
Zo komt hij misschien op jou over, maar deze uitspraak zegt mij HEEL iets anders:

quote:
Mijn broer vertelde mij gisteren nog hoe hij zonder enige vraag van de bank zijn huis + k.k. + 20k kon laten financieren.
Dat is complete onzin Xeno. :Y
pi_94412642
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zo komt hij misschien op jou over, maar deze uitspraak zegt mij HEEL iets anders:

[..]

Dat is complete onzin Xeno. :Y
Xeno overdrijft misschien een heel klein beetje, puur voor het effect. De bank zal inderdaad heus wel naar naam en toenaam gevraagd hebben enzo. Maar je begrijpt hopelijk wel wat soort vragen xeno concreet bedoelt.

Maar maakt dat iemand meteen een jokkebrok oftewel leugenaar?
pi_94412684
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:19 schreef Asfyxia het volgende:
De bank zal inderdaad heus wel naar naam en toenaam gevraagd hebben enzo.
:')

Leuk, al die mensen die werkelijk geen flauw idee hebben wat er komt kijken bij het kopen van een huis, maar desondanks toch alles het beste menen te weten. |:(
pi_94412733
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Leuk, al die mensen die werkelijk geen flauw idee hebben wat er komt kijken bij het kopen van een huis, maar desondanks toch alles het beste menen te weten. |:(
LOL jij moet niet alles zo serieus nemen joh! ;)
pi_94414338
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben ze gevraagd naar de kleur van zijn ogen en wat hij zo'n beetje aan inkomen had :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94415669
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben ze gevraagd naar de kleur van zijn ogen en wat hij zo'n beetje aan inkomen had :)
Penislengte en cupmaat schijnen ook nogal wat uit te kunnen maken bij de te verstrekken hypotheeksom.
pi_94416390
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:52 schreef Asfyxia het volgende:
Penislengte en cupmaat schijnen ook nogal wat uit te kunnen maken bij de te verstrekken hypotheeksom.
De penislengte hoeft niet gevraagd te worden, die kun je simpelweg afleiden uit de betalingsmoraal. Als met de penis alles in orde is, hoeft men immers geen compensatie te zoeken. :D
pi_94416647
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 13:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De penislengte hoeft niet gevraagd te worden, die kun je simpelweg afleiden uit de betalingsmoraal. Als met de penis alles in orde is, hoeft men immers geen compensatie te zoeken. :D
Right... :')
pi_94416840
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik kon 3 jaar geleden net zoveel lenen als nu, met dezelfde hypotheekrente

Ik ben bijna 100% in salaris gestegen :')

Oh ja ik lieg wel een beetje: 3 jaar geleden was een aflossingsvrije hypotheek en zonder NHG :P
pi_94417689
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 13:28 schreef antfukker het volgende:
Ik kon 3 jaar geleden net zoveel lenen als nu, met dezelfde hypotheekrente

Ik ben bijna 100% in salaris gestegen :')

Oh ja ik lieg wel een beetje: 3 jaar geleden was een aflossingsvrije hypotheek en zonder NHG :P
En jou vroegen ze 3 jaar geleden ook geen gegevens :?
pi_94418664
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 13:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En jou vroegen ze 3 jaar geleden ook geen gegevens :?
Waarom? Als dat huis niet afbetaald word dan verkopen we hem met winst aan een andere liefhebber :)
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')