abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94130377
Hallo allen :)

18 jaartjes. Momenteel ben ik in Hong Kong en heb gisteren het bericht gekregen dat ik waarschijnlijk het MRSA 'ziekenhuis' virus heb opgelopen bij mijn operatie 2 maanden geleden.

Mijn linkerknie is opgezwollen, er komt pus uit en mijn rug doet zeer. (Beide kunnen komen doordat ik veel heb gereisd de afgelopen tijd met bepakking op mn rug, ook heb ik met sneakers hardgelopen) Maar ik ben bang dat het toch een uiting is van de infectie.

De vraag is, wat is het beste om te doen op dit moment? Ik vlieg vrijdag naar Beijing. Hier in HK zsm mij op MRSA laten testen (moet ik daarvoor niet in HK blijven?).Qua verzekering weet ik ook niet wat ik moet doen. Ik zit bij TakeCareNow (Agis), op de website kan ik niks vinden over verzekering in het buitenland, hoewel ik vind dat sowieso alles vergoed moet worden door de verantwoordelijke (ziekenhuis?).
  dinsdag 15 maart 2011 @ 06:33:32 #2
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_94130385
ik denk dat een belletje naar je verzekeraar meer antwoorden oplevert dan een topic op fok.....
Verder misschien kickje naar KAA waar er meer "deskundigen" zitten
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_94130458
Laat je iig zsm testen. De MRSA bacterie is geen lievertje. Als ze daar dezelfde testen hebben als in Nederland hebben ze binnen 1,5 tot 3 dagen een uitslag en kan therapie beginnen.
pi_94130533
Als jij daadwerkelijk met een MRSA gaat reizen dan zal niemand jou dat in dank gaan afnemen. Trek maar eens hier en daar aan wat bellen. Behalve je eigen gezondheid kan je ook anderen in gevaar brengen hiermee.
pi_94130574
Ik zou daar asap naar het ziekenhuis gaan. En contact opnemen met je reisverzekering.
Vermoedelijk heb je een goede dekking Inc ziektekosten. In dat geval is je reisverzekering volgens mij je aanspreekpunt. Die zullen op hun beurt weer x kosten verhalen op je zorgverzekering maar dat is voor jou helemaal niet belangrijk nu.

Eventueel andere verliezen zoals tickets of hotelkosten kunnen ze je dan ook vergoeden en over informeren.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:34:10 #6
335235 AgisZorgverzekeringen
Webcare Agis Zorgverzekeringen
pi_94132363
Goedemorgen,

Ik ben een medewerker van Agis Zorgverzekeringen waar TakeCareNow onder valt, en lees jouw vraag hier op het Fok Forum.

Wanneer je een aanvullende verzekering hebt afgesloten kan je het beste zo spoedig mogelijk contact opnemen met de Agis Alarmcentrale (telefoonnummer +31 71 364 17 02). Zij gaan dan proberen de kosten rechtstreeks de verrekenen met de instanties in HongKong of Beijing.

Wil je meer weten over het MRSA virus en wil je daar over praten met een Nederlands sprekende verpleegkundige die wordt ondersteund door een arts, kan je bellen naar de Agis Reisdokter. Hun telefoonnummer is +31 71 364 17 08 en zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur (Nederlandse tijd).

Meer informatie over hulp in het buitenland vind je op onze website

Met vriendelijke groet,

Kim

Team Webcare
Agis Zorgverzekeringen
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:42:57 #7
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_94134096
MRSA zijn ze in ziekenhuizen heel huiverig voor. Hoe het in het buitenland is weet ik niet, maar in Nederland vindt het testen op en behandelen doorgaans plaats in een aparte polikliniek op veilige afstand van de anderen ziekenhuis-gebouwen.

Sowieso zou ik niet teveel risico nemen en op de plaats waar je nu zit onderzoek laten doen en dat afwachten.

Qua verzekering, kijk op je verzekeringspasje of daar niet een telefoonnummer op staat. :)
pi_94148703
Bedankt voor de antwoorden allen :)

Ik heb net gebeld met de reisdokter en die raadde mij ook aan om z.s.m. een ziekenhuis te bezoeken. Dit ga ik morgen doen en qua vlucht e.d. zien we dan wel weer.

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 07:16 schreef Swine het volgende:
Als jij daadwerkelijk met een MRSA gaat reizen dan zal niemand jou dat in dank gaan afnemen. Trek maar eens hier en daar aan wat bellen. Behalve je eigen gezondheid kan je ook anderen in gevaar brengen hiermee.
Zeker weten, naast de goede zorg hier is 't een zeer belangrijk punt waarom ik het niet in Beijing wil laten doen. Heb daar meer kennissen en een vaste verblijfplaats, hier verblijf ik elke dag ergens anders.. ook erg moeilijk.

Ik hoop dat het snel voorbij is!
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:47:27 #9
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_94218155
Als je naar het ziekenhuis gaat, dan kom je waarschijnlijk in de isolatie, zeker als je een (open) wond hebt. Daar testen ze je dan inderdaad weer of je het werkelijk hebt, is dat zo, dan blijf in isolatie zolang je in het ziekenhuis ligt.
Er is weinig tegen te doen, aangezien het een resistente bacterie is. Behandelen met antibiotica kan dus niet :) Ik hoop dat je snel minder last van je knie hebt en niet of niet te lang in het ziekenhuis hoeft te blijven! ;)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_98544140
Dit topic kan dicht, ben inmiddels overleden.

Eind goed al goed! :) Nog steeds niet gecheckt trouwens, doe ik wel als ik terug ben in NL.

Bedankt voor alle hulp nog!
  donderdag 23 juni 2011 @ 10:53:54 #11
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_98545627
Ach ja, reizen met een ontstoken ok wond+ zeer grote kans op MRSA. Héél verstandig..
pi_98601256
Hallo gek. Weet je wat MRSA inhoudt? Niet gaan reizen en direct naar een ziekenhuis!
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')