Van maandag t/m donderdagochtend in Wenen, alle toeristische dingen gedaan eigenlijkquote:Op dinsdag 10 mei 2011 09:47 schreef Sjeen het volgende:
Jadat was ik... wanneer was je er en waar ben je geweest?
Wij waren er van vrijdag tot dinsdagquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:36 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Van maandag t/m donderdagochtend in Wenen, alle toeristische dingen gedaan eigenlijk
Niet veel Nederlanders gezien of gehoord, dus dat was wel positief
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:40 schreef sanger het volgende:
Hebben jullie er weleens van gehoord dat een bedrijf van de Belastingdienst geen betaling mag verrichten voor openstaande creditnota's? Dit zou niet mogen omdat de BD bang is dat ze er dan bij tekort schieten met de BTW.Grappig, staan ze onder curatele? Het kan ook gewoon een reden zijn om niet te betalen, wel een erg origineleSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even a broken clock is right twice a day.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:40 schreef sanger het volgende:
Hebben jullie er weleens van gehoord dat een bedrijf van de Belastingdienst geen betaling mag verrichten voor openstaande creditnota's? Dit zou niet mogen omdat de BD bang is dat ze er dan bij tekort schieten met de BTW.Ik wacht gewoon net zo lang tot ze weer bestellen en dan mag de klant verrekenenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
Maar dat is je niet opgelegd door de BD danquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:00 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik wacht gewoon net zo lang tot ze weer bestellen en dan mag de klant verrekenen
Het was wel een gewone typmiep, dus misschien is het haar ook gewoon wijsgemaaktquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:59 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Grappig, staan ze onder curatele? Het kan ook gewoon een reden zijn om niet te betalen, wel een erg originele
Het merendeel van onze klanten blijft gewoon bestellenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar dat is je niet opgelegd door de BD dan
En wat doe je dan als de klant aangeeft niet meer te gaan bestellen?
Dit is dan ook een creditnota die achteraf gemaakt is omdat we een target gehaald hebbenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:55 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Het merendeel van onze klanten blijft gewoon bestellenEn wij maken niet zoveel creditnota's, wij hebben onze processen gewoon goed op orde
Ik lees dit net, het vetgedrukte valt me op.quote:Google reserveert 500 miljoen dollar voor justitieonderzoek
Google heeft 500 miljoen dollar opzijgezet in verband met een onderzoek van het ministerie van justitie in de VS tegen het bedrijf. Het onderzoek heeft betrekking op zijn advertentiezaken en Google verwacht te moeten betalen bij een schikking.
De details over het onderzoek zijn onbekend. "Het ministerie van justitie onderzoekt het gebruik van Google-advertenties door bepaalde adverteerders", meldde Google volgens Bloomberg in een publicatie over de kwartaalcijfers. Het zou gaan om het geautomatiseerde systeem van Adwords en Het bedrijf geeft aan de uitkomst van het onderzoek niet te kunnen voorspellen en niet te verwachten dat de kosten een significant effect op de financiële positie zullen hebben.
Wel heeft het concern 500 miljoen dollar opzijgezet in afwachting van een mogelijke schikking. Googles kwartaalwinst kwam daardoor niet op 2,3 miljard dollar uit, zoals aanvankelijk gemeld, maar op 1,8 miljard dollar.
Het is niet de eerste keer dat Google te maken heeft met onderzoeken naar zijn wijze van adverteren. Onder andere in Europa lopen onderzoeken naar mogelijke bevoordeling van betaalde zoekresultaten, boven 'organische' zoekresultaten. Ook wegens mogelijk machtsmisbruik ligt het zoekbedrijf in diverse landen en werelddelen onder vuur.
Het is een voorziening voor:quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:20 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Ik lees dit net, het vetgedrukte valt me op.
Waarom gaat dit van de winst af? Anders ga ik ook maar eens mijn wat "reserveren" om mijn winst te drukken, kijken wat de Belastingdienst daarvan vindt
quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:39 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
http://www.cubi.nl/analyse/definitie/578/Voorzichtigheidsprincipe
quote:Waarschuwing: hier klopt iets niet!
www.cubi.nl bevat inhoud van ww.robint.us, een site waarvan bekend is dat deze malware distribueert. Als u deze site bezoekt, kan uw computer worden geïnfecteerd.
Ow, oke, oeps, sorry, zal het niet meer doen (hoop ik)quote:
Overigens gelden fiscaal iets andere voorwaarden om de voorziening ook fiscaal te mogen opnemen. Een dergelijke voorziening zou fiscaal gezien overigens (gezien de feiten in dat nieuwsstukje) in Nederland ook gewoon mogen worden opgenomen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Het is een voorziening voor:
• een verplichting in de toekomt
• die aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid bestaat
• waarvan de hoogte redelijkerwijs bepaald kan worden
Een voorziening mag je ten laste van de winst brengen (dat noemt men een dotatie). Voorwaarde is wel dat het zeker is dat de verplichting in de toekomst gaat optreden en je de hoogte redelijkerwijs kunt inschatten.
Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorziening
De regels zijn de laatste jaren, met name onder de IFRS regels, aangescherpt.
De journaalpost:quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:20 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Ik lees dit net, het vetgedrukte valt me op.
Waarom gaat dit van de winst af? Anders ga ik ook maar eens mijn wat "reserveren" om mijn winst te drukken, kijken wat de Belastingdienst daarvan vindt
Waarschijnlijk nietquote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:54 schreef Xcalibur het volgende:
Onderbouwen met "ik wil minder Belasting betalen" vinden ze vast niet goed?
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:51 schreef sanger het volgende:
De reden dat ik die studie wil gaan volgen om toestemming vraag is dat mijn eigen zaakje een redelijk minimale omzet heeft en ik eigenlijk alle winst wil voorzien.
Zo kun je het ook zien inderdaadquote:
Dat laatste lijkt me geen goed planquote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daar moet ik nog over nadenken. Misschien het uurtarief van m'n werk overnemen
Succes met klanten wervenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |