abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 14 maart 2011 @ 19:52:49 #1
163650 Greys
pi_94108671
De 3Js zitten met hun 'Never Alone' in de tweede halve finale op 12 mei.
Hieronder alle deelnemers aan die tweede halve finale.

Verder alle youtube filmpjes van deze deelnemers.
Hiervan gaan er 10 straks door naar de finale. Welke 10 denk jij dat dat gaan zijn?


Eerste helft
Austria
Belgium
Bosnia & Herzegovina
Cyprus
Moldova
Slovakia
Sweden
The Netherlands
Ukraine

Tweede helft
Belarus
Bulgaria
Denmark
Estonia
FYR Macedonia
Ireland
Israel
Latvia
Romania
Slovenia

Oostenrijk:

Belgi:

Bosni & Herzegovina:

Cyprus:

Moldavi:

Slowakije:

Zweden:

Nederland:

Oekrane:

Wit-Rusland:

Bulgarije:

Denemarken:

Estland:

FYR Macedoni:

Ierland:

Isral:

Letland:

Roemeni:

Sloveni:


[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 14-03-2011 20:43:59 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 14 maart 2011 @ 19:57:30 #2
163650 Greys
pi_94108996
Ik ga nog even aan Sietse Bakker vragen of er een goede compilatie is van fragmentjes van alle 2e halve finale songs.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_94111993
Ik heb diverse liedjes nog maar een enkele keer gehoord, dus ik heb nog zeker geen definitieve voorspelling. Maar van hoe het nu klinkt, denk ik over het doorgaan naar de finale als volgt:

JA:

Bosnia & Herzegovina
Sweden
Ukraine
Denmark
Estonia
Romania

NEE:

Belgium
Cyprus
Belarus
Bulgaria
FYR Macedonia
Ireland

En dan zijn er dus nog 7 landen voor de overige 4 posities:

Austria
Moldova
Slovakia
The Netherlands
Israel
Latvia
Slovenia

Maar in de komende weken gaat dit ongetwijfeld nog vele malen veranderen, morgen bijvoorbeeld al met de loting.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 14 maart 2011 @ 21:01:57 #4
163650 Greys
pi_94113654
Op dit moment denk ik:

Door naar finale:
- Oostenrijk
- Bosnie Herzegovina
- Cyprus
- Slowakije
- Zweden
- Oekrane
- Denemarken
- Letland
- Roemeni
- Nederland

Maar ik ben bang dat Isral en Ierland toch door gaan, ondanks de draken van nummers :X
Puur op het feit dat het Dana International is gaan mensen toch wel op haar stemmen denk ik. En op die freak show van Ierland ook.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_94117849
Isreal zal wel doorgaan, denk ik. Hoeft niet van mij overigens.
Ierland niet, kwaliteit speelt toch ook een rol, toch...toch??

Op dit moment denk ik dat:
Zweden
Ukraine
Bosni en Herzogovina
Denemarken
Estland
Isral,

naar de finale gaan.

Van die andere 4 heb ik nog geen idee, maar ik neig wel beetje naar een plekje Nederland. Vooral ook als je bekijkt wat een volledige baggernummers er nog tussen zitten.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_94120190
Door naar finale:
- Estland
- Bosni en Herzegovina
- Isral
- Zweden
- Oekrane
- Denemarken
- Roemeni
- Nederland

- Letland/Slowakije/Sloveni voor nog twee plaatsen (niet helemaal zeker)

Outsiders: Bulgarije en hl misschien Ierland, Cyprus of Moldavi.

Er kan bij mij natuurlijk nog wel wat veranderen!

Van Ierland denk ik niet dat er stemmen uit heel Europa komen. Ik denk dat hun liedje een groot deel van Europa niet aanspreekt.

EDIT: Na nog een keer luisteren haal ik Cyprus als outsider weg en plaats ik het een categorie lager. En zet ik Moldavi bij de groep: "heel misschien", op basis van buurlandenstemgedrag.

[ Bericht 18% gewijzigd door Maarten-Pieter op 15-03-2011 16:28:06 ]
pi_94120969
Ik gok zoiets:

- Bosni & Herzegovina
- Moldavi
- Zweden
- Nederland (toch, want het liedje deugt)
- Denemarken (titelkandidaat)
- Estland (titelkandidaat)
- FYR Macedoni (wat IK bagger vind, gaat steevast door)*
- Isral (gaat altijd door...)
- Roemeni
- Slowakije (het oog wil ook wat)

* Het zou me niet verbazen als dat gedrocht van Ierland ook doorgaat. Wellicht ten koste van Roemeni of Moldavi.
pi_94125890
Mijn review:

Oostenrijk: Een van de weinige ballads... zij heeft wel een intrigerende uitstraling... het liedje ligt niet heel melodieus in het oor... maar omdat het een van de weinige ballads is zal dit best kans maken op de finale

Belgie: Belgie komt wel weer met iets uitgesprokens aankakken in Dusseldorf. Dit eindigt of stijf onderaan of gaat glansrijk door.... dit kan alle kanten uit

Bosnie: Slim sfeervol liedje met de nodige melancholie... zeker weten in de finale!

Cyprus: Liedje kabbelt voort en ik kan me herinneren dat zijn stem live echt vreselijk is... ik zie dit niet doorgaan.

Moldavie: Televoters zullen dit wel kunnen waarderen, de vraag is wat de jury's doen... ik denk dat dit er net niet doorheen gaat komen

Slowakije: Mooie dames, erg modern popliedje... als ze dit live goed kunnen brengen zie ik dit zich wel kwalificeren voor de finale

Zweden: Als de act uit MF redelijk intact blijft met brekend glas enzo dan gaat dit met twee vingers in de neus wel naar de finale.

Nederland: Modern popliedje met rockinvloeden, goed gezongen en geperformed. Onze beste inzending in jaren. Ik denk dat vooral de jury's hier veel punten voor over hebben. hopelijk met nog wat televotepunten en die finaleplaats is binnen

Oekraine: Na Oostenrijk en Cyprus de derde balladachtige song in deze semifinale. Er is zeker ruimte voor een ballad als qualifier en dan zou het mysterieuze van dit liedje wel eens genoeg kunnen zijn

Wit-Rusland: Aan dit stuk propaganda ga ik geen woorden vuil maken, hier zal geen jury punten voor geven dus volkomen kansloos en terecht kanshebber voor de laatste plaats

Bulgarije: Dit trekt 3 minuten aan me voorbij zonder dat het me ook maar een seconde boeit en de zang is ook niet best. Dit gaat niet door.

Denemarken: Slim popliedje met rockinvloeden dat mij een beetje doet denken aan My Chemical Romance ofzo... ze hebben wel de oh oh oh's van de 3J's gejat. Zou beter zo ver mogelijk van NL af kunnen loten want anders gaat dit beiden stemmen kosten. Vrijwel zeker naar de finale

Estland: Dit is helemaal af. Zang, performance en het liedje zijn alle 3 ruim voldoende om heel veel stemmen binnen te harken. Een van de grootste kanshebbers op de totaalzege. Met twee vingers in de neus naar de finale

Macedonie: Wat een verschrikking om naar te luisteren, volkomen kansloos voor de finale.

Ierland: Nog een verschrikking maar dan een vocale. Het liedje is erg repetitief en irriteert al snel. Als er dan toch een tweeling naar de finale moet dan mogen het de Slowaakse dames zijn.

Israel: Dana International is terug, jammer dat haar tweede poging met een wel erg gedateerde uptemposong is en bovendien is haar stem nog steeds verschrikkelijk... bij Diva kwam ze er mee weg door de sterke backings, maar dit gaat niet twee keer werken.

LEtland: een wat opgepimpte Nick en SImon die een ballad lijken te beginnen maar dan ineens de uptempo inschieten, de deun is wel redelijk aanstekelijk en de rap niet eens heel storend. Dit gaat zeker met een late loting door naar de finale

Roemenie: Een van de beste popliedjes van de avond. Dit gaat zowel bij de jury's als de televoters wel in de smaak vallen. Makkelijk naar de finale

Slovenie: Ik hou wel van dit soort dramatesque bombastisch aangeklede songs. Dit kan zeker met een late loting wel eens voor een verrassing zorgen.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 maart 2011 @ 13:56:19 #9
163650 Greys
pi_94140935
De loting voor de tweede halve finale!
Net vr Belgi ipv er vlak na, jammer!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')