abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94100720
In onze hal is een radiator geplaatst. Omdat de hal redelijk smal is willen we deze graag verwijderen omdat de deuren, kamer en keuken, toch altijd open staan. De diameter van de buizen is echter 17,3mm. Ik heb bij google gezocht naar dit formaat radiator buis, maar heb hier nergens iets over kunnen vinden. Weet iemand hoe wij dit moeten aanpakken?
pi_94101154
afzagen, dichtknijpen en solderen...
zou op zich moeten kunnen.

(en dan hopen dat je leiding een aftakking is, en geen circulatie leiding)
in dat geval zou je de inloop en uitloop met elkaar moeten verbinden.
Je hebt van die dagen dan heb je ECHt je dag niet!
pi_94101318
Van wat voor materiaal zijn die buizen eigenlijk?
pi_94104181
Door de maat van 17,3 mm lijkt het me dat het een 3/8 dikwandige cv buis is, waar bij de aanluitingen gefit zijn

Dikwandige buis afzagen zal best gaan lukken, maar dichtknijpen en solderen kan je vergeten
Afzagen en er opnieuw draad op snijden en af dichten met een kap 3/8 lijkt me een oplossing
  maandag 14 maart 2011 @ 20:05:08 #5
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_94109536
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:10 schreef 100-procent-sjeng het volgende:
In onze hal is een radiator geplaatst. Omdat de hal redelijk smal is willen we deze graag verwijderen omdat de deuren, kamer en keuken, toch altijd open staan. De diameter van de buizen is echter 17,3mm. Ik heb bij google gezocht naar dit formaat radiator buis, maar heb hier nergens iets over kunnen vinden. Weet iemand hoe wij dit moeten aanpakken?
kan je een fototje plaatsen?

Afhankelijk van de situatie kan je een andere oplossing bedenken. Het is ook redelijk irritant als je telkens je tenen stoot omdat de radiator weg is en er twee lullige pijpjes uitsteken :+
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_94109835
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:36 schreef exlurker het volgende:
Door de maat van 17,3 mm lijkt het me dat het een 3/8 dikwandige cv buis is, waar bij de aanluitingen gefit zijn

Dikwandige buis afzagen zal best gaan lukken, maar dichtknijpen en solderen kan je vergeten
Afzagen en er opnieuw draad op snijden en af dichten met een kap 3/8 lijkt me een oplossing
Dit dus, snijapparaat huren of uit laten voeren door een installateur.
De betere bouwmarkt verkoopt trouwens ook snijmoeren zodat je het ook zelf kan doen.
Let wel op dat je de juiste soort neemt, dus g draad of gasdraad.

Zie eventueel hier:

http://www.mzsgereedschap(...)nijmoer/g/10809.html
pi_94113335
Draadsnijden is toch best lastig voor een dhz denk ik, en je moet er ook bij kunnen komen.
Je moet de buis goed schoonschuren, en dan met een kunstof knelring en eindkap 22 werken.
Messing snijring gebruik je dan niet.

Knelring 3/8 heeft vsh artikelnummer 632053.4

Warmteservice moet ze kunnen leveren.

www.warmteservice.nl
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_94113493
pi_94130348
Allereerst, bedankt voor jullie reacties.
Het zijn dikwandige ijzeren buizen. Ik wil ze in de kruipruimte afkoppelen.
Ik denk dat ik het probeer met de kunstof knelring van 3/8, voor de prijs hoef je het niet te laten.
Ik wacht wel nog tot het iets warmer wordt. Als het niet lukt, zit ik tenminste niet in de kou.
pi_94150512
Grote kans dat het onder de vloer gefit is, waarom niet de gehele leiding van deze radiator verwijderen en blinddoppen in de fittingen draaien?
pi_94151786
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:44 schreef klipper het volgende:
Grote kans dat het onder de vloer gefit is, waarom niet de gehele leiding van deze radiator verwijderen en blinddoppen in de fittingen draaien?
Dat is idd de beste optie !
pi_94179891
Ik moet nog in de kruipruimte gaan kijken hoe een en ander in elkaar zit.
Het is in ieder geval een aftakking en geen circulatie leiding.
De leidingen zijn behoorlijk ingepakt, dus dat moet ik eerst eens verwijderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')