abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 maart 2011 @ 15:20:23 #1
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_94095314
Even melden voordat ik voor rotte kat uitgemaakt wordt: Ik ben een dierenliefhebber en geen reiger hater maar ik wil toch echt even mijn frustratie uiten over die reigers van tegenwoordig.

De laatste tijd is er iedere keer een reiger die de vissen in mijn vijver lastig loopt te vallen, hij gooit alle planten omver en heeft al enkele vissen opgevreten. Dezelfde reiger (ik heb hem meermaals op heterdaad betrapt toen hij zich weer eens niet kon inhouden om te zondigen) heeft ook al de steurs en de koikarpers van mn vader afgeslacht. Als ik bij mijn buurman aan de deur ga wil hij dat ik "bewijs" dat het zijn reiger is, als ik de reiger tot in detail beschreven heb zegt hij: Dat zou Pino nooit doen!

Dezelfde reiger loopt al JAREN onze tuin overhoop te halen en de hele tuin onder te schijten, we hebben al vaak zat bij de buurman gemeld dat we er last van hebben. Ik heb al enkele keren een vergoeding gevraagd voor de dieren die de reiger heeft afgeslacht, de buurman zei dat hij het zou betalen maar tot op heden nog geen rooie cent ontvangen.

Laatst heeft die reiger een nestje katten afgeslacht. We zijn ermee naar de buurman gegaan, zegt hij: Dat is de natuur. Toen ik hem vertelde dat reigers "van nature" normaal niet voorkomen in Nederland, wist hij er even geen antwoord op te geven. Dat hij hiermee (het los laten lopen van een invasief exotisch dier) dus indirect verantwoordelijk is voor de dood van een niet nader te noemen hoeveelheid (huis) dieren, heeft hij volgens mij niet begrepen.

Ik ben de wanhoop nabij en ben niet zo "bruut" dat ik de reiger wat aan wil gaan doen, maar heb toch een mogelijkheid bedacht om van die reiger af te komen.
Ik gooi de schuur dicht als dat beest in de vijver zit, stop hem in een transportkistje en breng hem naar een vogelopvang in Groningen/Friesland (ik kom zelf uit het zuiden). Ik weet zeker dat m'n buurman in iedergeval een hartstuip krijgt als hij merkt dat Pino vanavond niet thuisgekomen is.
Dat beest krijgt dan nog in iedergeval de verzorging die hij nodig heeft, hij valt mij niet meer lastig en de buurman krijgt de schrik van zijn leven (terecht, zoals ik ook al tientallen keren heb gehad).

Ik hoop dat hij zn reiger voortaan binnen zal houden als hij hem terug heeft, ik ga mijn Pterodactyl (ondanks dat het een buitendier is) toch ook niet over de schutting heen gooien zodat Pjotr eens een lekkere bruine bolus in de buurman zijn tuin kan draaien. Ik neem een huisdier en ik neem de lusten en de lasten op me. Oftewel als je reiger kapot gereden wordt door iemand dan moet je ook niet gaan liggen janken, dat is je eigen egoistische schuld! Dat mensen er geen wijsheid uit halen is toch belachelijk! Ik heb al verschillende posts gelezen van mensen waarbij het al 3 keer is voorgekomen dat hun reiger is doodgereden. Zegt dat dan niet iets over de buurt waar je in woont? Bijvoorbeeld dat je buurt geen geschikte plek is om je reiger in los te laten vliegen?? En dan nog aan hun egoistische dikke kop denken door maar weer opnieuw zo een beestje aan te schaffen en buiten te schoppen.

Als je geen plaats hebt voor een huisdier binnenshuis of in een grote tuin (met een reigeren) dan moet je er ook geen nemen.
knolraap en lof schorseneren en prei
  maandag 14 maart 2011 @ 15:21:43 #2
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_94095379
In before the lock. :o

Smell ya later! :W
  maandag 14 maart 2011 @ 15:22:24 #3
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_94095408
Slechte lemming
  Forum Admin maandag 14 maart 2011 @ 15:22:40 #4
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_94095418
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:22 schreef SiGNe het volgende:
Slechte lemming
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  maandag 14 maart 2011 @ 15:22:47 #5
331553 Schalks.
Ik wil eruit Houten Achtbaan 1
pi_94095422
Haha.
and then...
  maandag 14 maart 2011 @ 15:23:57 #6
331553 Schalks.
Ik wil eruit Houten Achtbaan 1
pi_94095482
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:20 schreef florisje het volgende:
Ik gooi de schuur dicht als dat beest in de vijver zit
Yeah, that might work
and then...
pi_94095540
Ik las: "Frustratie door reizigers". Hoopte ik even een goed topic over het OV. :'(
pi_94095605
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:20 schreef florisje het volgende:

Laatst heeft die reiger een nestje katten afgeslacht.
Toen werd het ongeloofwaardig
pi_94095644
Echt, tranen van het lachen. :')
  maandag 14 maart 2011 @ 15:29:25 #10
329177 Suli
Den skiten är!
pi_94095761
Help ik doe vmbo, zoveel tekst kan ik niet aan :'(
Je moet het zien als een uitdaging
  maandag 14 maart 2011 @ 15:30:41 #11
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!