abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:03:44 #201
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_94136895
Hier gaat het redelijk wat tandenpoetsen betrefd, wij poetsen Roy zijn tanden 3x per dag, dit vanwege zijn medicatie (daar zit veel suiker in) altijd een kwartiertje nadat hij zijn medicijnen binnen heeft.
We poetsen het eerst zelf bij Roy en daarna geven we de tandenborstel aan Roy en zeggen dat hij nu zelf mag poetsen en dat doet hij dan ook, al knabbelend ;)

Zo sinds zondag terug van een heerlijke vakantie,Roy heeft zich prima vermaakt in de sneeuw, en tijdens wandelingen. En aandacht te over voor Roy.
Foto's volgen zodra ik alles binnen gekregen heb, zelf weinig foto's gemaakt omdat camera wat aan de grote kant is en dat niet fijn is in combi met zelf skieen en snowboarden.

Vanavond proberen hier alles terug te lezen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_94137530
Laura, baby's en dreumesen hebben een beperkte nierfunctie. En ook wanneer je niet op extra zoutinname let, krijg je, zelfs als volwassene, dagelijks al veel te veel zout binnen, oa uit brood. Daarom wil ik Lente niet bewust nog eens extra zouten uit bijv. smeerkaas geven. Alle beetjes helpen en voortaan roomkaas ipv smeerkaas kopen is erg weinig moeite.
pi_94137588
Volgens de kinderarts is het een beetje overtrokken, maar iedereen kiest toch zijn eigen weg.

Maakt niet uit, ik geloof niet dat we ruzie hoeven maken over wat we onze dreumessen wel of niet geven, toch?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:30:53 #204
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_94137849
Jawel, jawel! Rellen! *O*

Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad Bar!

Tandenpoetsen is hier ook geen feest maar ik probeer er zo relaxed mogelijk mee om te gaan.

Qua eten heb ik ook zo mijn eigen ideeën. Emma krijgt op het KDV bijvoorbeeld wel smeerkaas, thuis eigenlijk nooit. Ze eet het liefst brood met roomboter en banaan. ;)
Ik let wel op dingen zoals zout enzo maar ik probeer er niet te rechtlijnig in te zijn. Volgens mij zoals iedereen het hier doet; je leest je een beetje in en doet wat jij denkt dat het beste is voor jouw kind.

Heeft iemand trouwens nog laxerende tips voor m'n muppetje? Sinds vrijdag is het d-r-a-m-a. Ik sta op het punt om een laxeermiddel te halen bij de ha.
A grand adventure has begun.
pi_94137951
Kes : ik snap nu pas wat je bedoelde met dat D ook lactose-intolerantie heeft. Ik zat in de auto en het kwartje viel :D

En waar zie jij een rel, mevrouw reldel?

Laxerende tips, sja... ik zweer bij lactulose. 3-4 euro per fles, bij de apotheek vrij verkrijgbaar.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_94138084
Geen ruzie? He, daar was ik net aan toe. :P

Ik ben er ook niet rechtlijnig in, hoor. Ik zou niet eens weten wat Lente op de kinderopvang op d'r brood krijgt. Haha, 't wordt wel een 'ding' ineens, terwijl ik gewoon een bakje roomkaas wil kopen. :D

Keshet, kiwi, verse sinaasappelsap, peer, verse kokosmelk, espresso ( ;) ). Sterkte voor je meisje. Sneu he, verstopt zijn? ;(
pi_94138183
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:37 schreef Ssserpente het volgende:

Ik ben er ook niet rechtlijnig in, hoor. Ik zou niet eens weten wat Lente op de kinderopvang op d'r brood krijgt. Haha, 't wordt wel een 'ding' ineens, terwijl ik gewoon een bakje roomkaas wil kopen. :D

Nou, voor mij wordt het nu dus alleen maar minder aantrekkerlijk Thijs bij schoonma en schoonzus achter te laten. Ik heb geprobeerd uit te leggen wat er met Thijs is, maar schoonzus reageerde al met 'oh, dan krijgt ie gewoon een fruitpotje als toetje, toch'.

Uhm.... hoe krijg ik ze het ooit aan het verstand?!
  Moderator dinsdag 15 maart 2011 @ 12:42:05 #208
5428 crew  miss_sly
pi_94138186
Pruim, kiwi, peer, Roosvicee laxo?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:45:56 #209
265732 Keshet
pi_94138300
Langzaam kwartje McLaura. _O-

Bedankt voor de tips! Ik begin maar met lactulose denk ik; ik hoop dat als ze 'schoon' is dat het dan vanzelf weer goed gaat.
Ik vind het zo naar dat het ineens kwam. Dan vraag je je toch af wat de oorzaak is. Vanochtend lag ze te kronkelen van de pijn op de grond. :'(
We zitten nu ook echt in een circeltje volgens mij, 't doet pijn > onbewust ophouden > nog meer pijn, etc.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:47:42 #210
265732 Keshet
pi_94138364
McLaura, wat bij mij goed werkt als mensen Emma iets willen geven waar ik niet achter sta (zoals Advocaat... ) is zeggen dat het absoluut niet mag van de dokter.
Dit dan alleen bij mensen die wat moeite hebben met het concept dat wij bepalen wat Emma eet en drinkt; de meeste mensen vragen gelukkig eerst even of iets geschikt is.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:00:15 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94138754
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:41 schreef McLaura het volgende:

[..]

Nou, voor mij wordt het nu dus alleen maar minder aantrekkerlijk Thijs bij schoonma en schoonzus achter te laten. Ik heb geprobeerd uit te leggen wat er met Thijs is, maar schoonzus reageerde al met 'oh, dan krijgt ie gewoon een fruitpotje als toetje, toch'.

Uhm.... hoe krijg ik ze het ooit aan het verstand?!
Hoe moet ze dan reageren? :?
Of mis ik echt totaal het punt? Ik vind het namelijk een hele logische/normale reactie eigenlijk.
pi_94138808
keshet: kiwi doet hier de truc goed.

wb mensen die de kinderen dingen te eten geven waarvan ik niet wil dat ze dat krijgen: ik heb die strijd opgegeven. zoals gezegd: mensen nemen dingen mee voor de kinderen (en geven dat dan eerst aan selene zodat ik ofwel overstag ga ofwel weer de boeman uit mag hangen) en dan laat ik het toe zolang ze er zijn en flikker zodra ze opgerot zijn alles in de kliko.

klinkt wellicht niet aardig mijnerzijds, maar ik ben al die 'zachte dwang' en achter mijn rug om gezever ook goed zat. en hier gaat 'men' daar heel, heel erg ver in.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94138966
Simmu, jouw omgeving barst echt van de leuke mensen, he? 't Klinkt iig erg 'gezellig' altijd. :D
pi_94139003
Even een *O* .
Mart heeft zojuist 3/4 boterham op met appel/peer stroop. :)
En toen werd het weer vakkundig op de grond gegooid dus heb ik het bord weg gehaald.
pi_94139156
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:07 schreef Ssserpente het volgende:
Simmu, jouw omgeving barst echt van de leuke mensen, he? 't Klinkt iig erg 'gezellig' altijd. :D
hou op, ga weg. een tijdje lang leek "gewoon niet erbij blijven dan" de oplossing, maar ook die faalt. heel hard. dat resulteert in gebitch dat ik mijn plaats niet weet, onbeschoft ben omdat ik wegga als er bezoek is en ongewenste overdracht van godsdienstwaanzin. tis pas goed als ik me lachend voeg naar andermans waanideeen en dan blij uitroep dat ik zo'n spijt hen dat niet eerder gedaan te hebben. stepford wife ftw *O* :X :W 8)7 })

ach ja. sangdrax had het laatst alweer over zwitserland. vond ik wat ver gaan eigenlijk. ik zie meer in: "just say no" :o

wat moet je er mee. ik blijf het erg lastig vinden dat mensen dingen doen met mijn kinderen die ik gewoon echt niet wil hebben. en daarin is ze eten geven wat niet wenselijk is nog eigenlijk wel het minste.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:12:59 #216
265732 Keshet
pi_94139158
>:)
Emma heeft gisteren een krentenbol gegeten!

Nou ja, vier happen, toen had ze een rozijntje in haar mond en moest ze spugen. :'(

Simmu, ik geef die strijd niet op. :) Nu is het bij mij niet zo erg als bij jou maar ik hecht er echt veel waarde aan dat mensen even met mij overleggen voordat er iets van eten en drinken richting Emma verdwijnt.
Ik ben echt niet zo moeilijk, ik ben meestal zo blij als er íets in gaat in plaats van dat er niets ingaat dat het me soms echt niet veel boeit wat het is.
Ik het belangrijk dat ze leert wat gezond eten is en wat minder gezond eten is en dat je minder gezond eten dus ook minder vaak eet. Op dit moment is 'leren eten' voor Emma het belangrijkst.
Ik ben zelf na een jaar baggerslecht eten ook eindelijk weer gezond aan het eten. Het patroon van 'ff snel tussendoor wat dan ook eten' uit de ziekenhuisperiode is echt blijven hangen zeg maar.

Ik kan moeilijk een theorie waar ik zelf niet achtersta aanleren bij Emma he. ;)
pi_94139269
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:47 schreef Keshet het volgende:
McLaura, wat bij mij goed werkt als mensen Emma iets willen geven waar ik niet achter sta (zoals Advocaat... ) is zeggen dat het absoluut niet mag van de dokter.
Dit dan alleen bij mensen die wat moeite hebben met het concept dat wij bepalen wat Emma eet en drinkt; de meeste mensen vragen gelukkig eerst even of iets geschikt is.
Dat kan ik nu ook gebruiken bij schoonma en schoonzus..... mag niet van de dokter!

Helaas luisteren ze niet als ik zeg dat wij bepalen wat hij eet, misschien wel als de term dokter valt....
pi_94139273
ik heb 2 jaar geprobeerd te overleggen. epic fail. en ik heb echt elke methode geprobeerd.
vooraf zeggen wat ze wel mogen --> faal.
zeggen dat je zelf wel meeneemt --> faal

het enige wat ik bereik is dat ik de grote boze boevrouw ben die almaar lelijk doet (inclusief dat zulks dan gezegd wordt tegen de kinderen he: "he, wat gemeen van mama dat jij dit lekkere koekje niet mag". en bedankt maar weer :{ )
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:19:51 #219
265732 Keshet
pi_94139394
Je zou er bijna een epic allergie voor verzinnen Simmu. :*

Trouwens, kiwi kun je toch beter niet geven voor muppetjes een jaar zijn? Of was dat nou alleen weer bij een verdenking op een allergie?
pi_94139569
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hoe moet ze dan reageren? :?
Of mis ik echt totaal het punt? Ik vind het namelijk een hele logische/normale reactie eigenlijk.
Ze moet niet weer iets beslissen of aannemen, maar VRAGEN!
Maar goed, het is een gevoelig punt. Ze fokken Thijs helemaal op en zeggen dan dat hij druk is, of ze zitten met zijn tweeën 'nee, niet doen' tegen Thijs te roepen als wij erbij zitten.
Zelfs als ik zeg 'nee Thijs', en even afwacht of hij luistert, beginnen zij in koor te roepen dat het niet mag.
Laatst was wel het toppunt.... ik had Thijs iets te drinken gegeven wat hij anders niet krijgt (Fruitshoot, gewoon even als uitzondering) en toen hij het ophad pakte schoonzus de beker en ik dacht dat ze hem naar de keuken bracht. Ik was intussen bezig dus lette niet op (zou volgens mij ook niet nodig moeten zijn), maar voor ik in kon grijpen had Thijs een opnieuw gevulde beker met die rommel in zijn handen.

Ik wil dat ze het vrágen, en niet in zijn handjes drukken en, zoals Simmu zegt, mij de boeman laten zijn. Thijs krijgt nóóit 2 bekers drinken achter elkaar, en al helemaal niet 2 bekers zoete troep. Ik moet dus bij schoonma en schoonzus constant op mijn qui vive zijn en kijken of ze hem niks 'stiekem' geven.

Misschien klinkt het voor jou overdreven hoor, maar met zo'n leugenachtig, stiekem stel is het al heel moeilijk omgaan, helemaal als ze het zo doen. En ze bedoelt het vast lief tegenover Thijs, daar val ik ook niet over, maar dat stiekeme haat ik!
pi_94139602
Simmu, ik zie een paar overeenkomsten geloof ik....... en ik zit nog in de fase dat ik me er vreselijk aan erger, me druk maak, en gefrustreerd thuiskom.
pi_94139619
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:19 schreef Keshet het volgende:
Je zou er bijna een epic allergie voor verzinnen Simmu. :*

Trouwens, kiwi kun je toch beter niet geven voor muppetjes een jaar zijn? Of was dat nou alleen weer bij een verdenking op een allergie?
beide afhankelijk van waar je kijkt! maar volgens de kinderarts moet ik bij ravi qua eten juist weer niet corrigeren.
pi_94139631
Oh, en qua lactose-intolerantie is het nog ingewikkelder, want het zal een hoop tijd en energie kosten om ze wijs te maken dat ook in koekjes, sausjes, etc melk zit en niet alleen in een pak melk!
pi_94139712
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:26 schreef McLaura het volgende:
Oh, en qua lactose-intolerantie is het nog ingewikkelder, want het zal een hoop tijd en energie kosten om ze wijs te maken dat ook in koekjes, sausjes, etc melk zit en niet alleen in een pak melk!
en vergeet het brood niet! Wij hebben een tijdje geprobeerd gewoon brood te geven (in heel veel brood zit broodverbeteraar waar weer melk in zit) maar dat ging dus ook niet.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_94139774
Dankjewel sproet-je! Ik zal het ook allemaal wel horen bij de dietiste, maar ik maak me er gewoon nu al druk om.

Gelukkig moet Thijs eerst lactose-beperkt, en niet lactose-vrij!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')