SPOILER: Cersei, JaimeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BrienneOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:31 schreef Gwywen het volgende:
Het is Jaime, niet Jamie.
SPOILER: Cersei, JaimeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt helemaal gelijk, heb het al ge editSPOILER: BrienneOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: POVOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:07 schreef Cocu het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, heb het al ge edit
SPOILER: POVOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel![]()
Wat je in je post zegt Fingon is niet helemaal waar. Volgens GRRM loopt Dance with dragons parallel aan feast for crows tot ongeveer halverwege het boek. De rest is er voorbij.
Al met al wordt het een vrij ingewikkelde tijdlijn.. maar het was sowieso al vaag in Feast for Crows omdat de Ironborn hoofdstukken bijvoorbeeld echt al gebeuren halverwege storm of swords. Dus hoe hij dit allemaal weer gelijk gaat trekken, geen idee :p![]()
Ja inderdaad.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:26 schreef Daerion het volgende:
Wat je in je post zegt Fingon is niet helemaal waar. Volgens GRRM loopt Dance with dragons parallel aan feast for crows tot ongeveer halverwege het boek. De rest is er voorbij.
Al met al wordt het een vrij ingewikkelde tijdlijn.. maar het was sowieso al vaag in Feast for Crows omdat de Ironborn hoofdstukken bijvoorbeeld echt al gebeuren halverwege storm of swords. Dus hoe hij dit allemaal weer gelijk gaat trekken, geen idee :p
Maargoed, er zijn wel sites te vinden waar de POV's precies op chronologische volgorde staan, ik denk dat dat een nieuw projectje wordt nadat ik aDwD voor het eerst heb uitgelezen
Beneath the gold, bitter steel![]()
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:07 schreef Daerion het volgende:
De volledige PoV list valt dus ook op te maken uit de de blog post. Ik zal m hier ff posten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
In zijn blog staat o.a.Wie zou hij daarmee bedoelen?quote:Tyrion, Dany, Jon and Jon Snow (...) dominate A DANCE WITH DRAGONS. Out of 73 chapters, 35 concern their exploits; sixteen viewpoints, aye, but just three of them make up almost half of the book.
The next largest chunk o' chapters belongs to an old POV character who has been missing for a couple of books, but now returns to us... rather the worse for wear.
Davos?![]()
Couple of books lijkt mij in ieder geval 2 boeken betekenen, tenzij het aSoS die in twee delen is gesplitst ook als aparte boeken rekent.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:30 schreef Gwywen het volgende:
[..]
![]()
In zijn blog staat o.a.
[..]
Wie zou hij daarmee bedoelen?
Davos?
Lijkt me duidelijk dat dat Theon wordt die zat alleen in aCoK en met ''worse for wear'' weten we wel wat dat betekent voor hem
Al hoop ik ook wel op Davos, ben echt ontzettend benieuwd wat er aan de hand is in White Harbor.Beneath the gold, bitter steel![]()
Theon zit er sowieso in, dat is wat mij betreft geen verrassing meer. Ik heb al een spoilerhoofdstuk van Theon gelezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:41 schreef Gwywen het volgende:
Theon zit er sowieso in, dat is wat mij betreft geen verrassing meer. Ik heb al een spoilerhoofdstuk van Theon gelezen.Niet onwaarschijnlijk dat GRRM zelf al vergeten was dat hij dat had gezegdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:41 schreef Gwywen het volgende:
Theon zit er sowieso in, dat is wat mij betreft geen verrassing meer. Ik heb al een spoilerhoofdstuk van Theon gelezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger![]()
Hier lijstje van Westeros.org:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel![]()
Is iemand trouwens opgevallen dat Doreah het over Gerion Lannister had, toen ze met Viserys in bad zat (afl. 4)?![]()
Ben na het zien van de serie van plan om het eerste of de eerste 2 boeken te kopen voor op vakantie. Ik neem aan dat dit het eerste deel is?
Wel een mooie cover dan, met die acteur erop.360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991![]()
Correct, het tweede deel heet A Clash of Kings.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:25 schreef pugehenis het volgende:
Ben na het zien van de serie van plan om het eerste of de eerste 2 boeken te kopen voor op vakantie. Ik neem aan dat dit het eerste deel is?
[ afbeelding ]
Wel een mooie cover dan, met die acteur erop.Beneath the gold, bitter steel![]()
Oh op die manier, ik dacht dat A game of thrones de overlappende titel wasquote:Op zondag 29 mei 2011 23:28 schreef Fingon het volgende:
[..]
Correct, het tweede deel heet A Clash of Kings.
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991![]()
Voor de Nederlandse lezers: de vertaling van het nieuwe boek zal helaas weer in twee delen gesplitst worden. Deel één verschijnt in november, deel twee in februari 2012. Ik moet zeggen dat ze dit keer wel redelijk rap zijn, duurde met AFFC toch iets langer.![]()
Dat wordt dus de Amerikaanse release voor mij als ze hem gaan splitsen.Please Move The Deer Crossing Sign![]()
dat andere deel wat ze hadden gesplitst had ik ook in 1 boek gelezen, in het NL. Ik weet niet of dit dan een andere uitgever zou zijn ofzo. Ik heb ze gelezen van de bieb. (ja ik weet het, ik moet me schamen dat ik de boeken nog niet heb gekocht)![]()
Ik denk dat je je dat niet meer goed herinnert, het boek is absoluut nooit in 1 deel uitgebracht. Misschien dat je bieb een of andere knutselaar had die de boeken samen heeft gebonden? (Uitgever is iig nooit veranderd, altijd Luijtingh geweest)quote:Op maandag 30 mei 2011 19:10 schreef eLiNSANIUM het volgende:
dat andere deel wat ze hadden gesplitst had ik ook in 1 boek gelezen, in het NL. Ik weet niet of dit dan een andere uitgever zou zijn ofzo. Ik heb ze gelezen van de bieb. (ja ik weet het, ik moet me schamen dat ik de boeken nog niet heb gekocht)![]()
Precies, 1 en 2...quote:Op maandag 30 mei 2011 22:47 schreef Nagil het volgende:
[..]
Ik denk dat je je dat niet meer goed herinnert, het boek is absoluut nooit in 1 deel uitgebracht. Misschien dat je bieb een of andere knutselaar had die de boeken samen heeft gebonden? (Uitgever is iig nooit veranderd, altijd Luijtingh geweest)
Blij dat ik hierin nooit begonnen ben in het Nederlands, ik heb wel eens een stukje gelezen in de boekenwinkel en dat was altijd tenenkrommend.
ik ben begonnen met de Nederlandse versies en daarna overgeschakeld naar het Engels (als je 5 jaar op een boek moet wachten, dan zijn die 6 maanden op de vertaling toch net iets teveel!). Ik vond de boeken altijd erg goed vertaald, echt niks op aan te merken. Het leukste is nog hoe ze the Late Lord Frey hebben vertaald, heer Frey Laat!quote:Op maandag 30 mei 2011 23:48 schreef Fingon het volgende:
[..]
Precies, 1 en 2...
Blij dat ik hierin nooit begonnen ben in het Nederlands, ik heb wel eens een stukje gelezen in de boekenwinkel en dat was altijd tenenkrommend.
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: