abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:31:21 #151
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_97046493
Het is Jaime, niet Jamie. }:|

SPOILER: Cersei, Jaime
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Brienne
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 11:14:23 #152
318507 Jester65
Stay frosty
pi_97067178
A Dance with Dragons is nu écht af:
http://grrm.livejournal.com/217066.html

Mooi om te lezen dat dit deel wordt gedomineerd door Tyrion, Dany en Jon Snow. :9~

De naam van het volgende deel is ook al bekend: The Winds of Winter.
pi_97069059
Ja die blog post is wel interessant om te lezen.
De titels van de volgende boeken zijn al eeuwen bekend ;) De volgende heet The Winds of Winter heten, en de voorlopige titel van de laatste is A Dream of Spring. Kan allemaal nog veranderen, natuurlijk. Wie weet komt er nog een extra boek bij.

Leukste aan de blog post is, is dat we nu eindelijk de volledige point-of-view list bij elkaar kunnen puzzelen. Het zijn er echt ziek veel, maargoed. Game of thrones had er 8, Clash of Kings had er 9, Storm of Swords had er 11, Feast for Crows had er 12, en Dance with Dragons gaat er 16 hebben . (prologue en epilogues niet meegerekend hier). De meeste hiervan zullen waarschijnlijk maar 2 of 3 hoofdstukken hebben. Vooral omdat 35 van de 73 chapters blijkbaar Jon, Tyrion en Dany als PoV hebben. Er blijven voor de overige 13 PoV's dus nog maar 38 hoofdstukken te verdelen, of te wel ongeveer 3 per PoV.

De volledige PoV list valt dus ook op te maken uit de de blog post. Ik zal m hier ff posten:

SPOILER
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:07:08 #154
304846 Cocu
Wie anders?
pi_97073893
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:31 schreef Gwywen het volgende:
Het is Jaime, niet Jamie. }:|

SPOILER: Cersei, Jaime
SPOILER: Brienne
Je hebt helemaal gelijk, heb het al ge edit ;)

SPOILER: POV
pi_97079104
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 14:07 schreef Cocu het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, heb het al ge edit ;)

SPOILER: POV
SPOILER
Beneath the gold, bitter steel
pi_97087311
Wat je in je post zegt Fingon is niet helemaal waar. Volgens GRRM loopt Dance with dragons parallel aan feast for crows tot ongeveer halverwege het boek. De rest is er voorbij.

Al met al wordt het een vrij ingewikkelde tijdlijn.. maar het was sowieso al vaag in Feast for Crows omdat de Ironborn hoofdstukken bijvoorbeeld echt al gebeuren halverwege storm of swords. Dus hoe hij dit allemaal weer gelijk gaat trekken, geen idee :p
pi_97088515
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:26 schreef Daerion het volgende:
Wat je in je post zegt Fingon is niet helemaal waar. Volgens GRRM loopt Dance with dragons parallel aan feast for crows tot ongeveer halverwege het boek. De rest is er voorbij.

Al met al wordt het een vrij ingewikkelde tijdlijn.. maar het was sowieso al vaag in Feast for Crows omdat de Ironborn hoofdstukken bijvoorbeeld echt al gebeuren halverwege storm of swords. Dus hoe hij dit allemaal weer gelijk gaat trekken, geen idee :p
Ja inderdaad.
Maargoed, er zijn wel sites te vinden waar de POV's precies op chronologische volgorde staan, ik denk dat dat een nieuw projectje wordt nadat ik aDwD voor het eerst heb uitgelezen :P
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:30:23 #158
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_97098131
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:07 schreef Daerion het volgende:
De volledige PoV list valt dus ook op te maken uit de de blog post. Ik zal m hier ff posten:

SPOILER
*O*

In zijn blog staat o.a.
quote:
Tyrion, Dany, Jon and Jon Snow (...) dominate A DANCE WITH DRAGONS. Out of 73 chapters, 35 concern their exploits; sixteen viewpoints, aye, but just three of them make up almost half of the book.

The next largest chunk o' chapters belongs to an old POV character who has been missing for a couple of books, but now returns to us... rather the worse for wear.
Wie zou hij daarmee bedoelen?
Davos?
pi_97098607
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:30 schreef Gwywen het volgende:

[..]

*O*

In zijn blog staat o.a.

[..]

Wie zou hij daarmee bedoelen?
Davos?
Couple of books lijkt mij in ieder geval 2 boeken betekenen, tenzij het aSoS die in twee delen is gesplitst ook als aparte boeken rekent.
Lijkt me duidelijk dat dat Theon wordt die zat alleen in aCoK en met ''worse for wear'' weten we wel wat dat betekent voor hem })

Al hoop ik ook wel op Davos, ben echt ontzettend benieuwd wat er aan de hand is in White Harbor.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:41:12 #160
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_97098801
Theon zit er sowieso in, dat is wat mij betreft geen verrassing meer. Ik heb al een spoilerhoofdstuk van Theon gelezen.

SPOILER
pi_97098929
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:41 schreef Gwywen het volgende:
Theon zit er sowieso in, dat is wat mij betreft geen verrassing meer. Ik heb al een spoilerhoofdstuk van Theon gelezen.

SPOILER
Niet onwaarschijnlijk dat GRRM zelf al vergeten was dat hij dat had gezegd :P
  zondag 22 mei 2011 @ 10:05:49 #162
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_97146501
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:41 schreef Gwywen het volgende:

SPOILER
SPOILER
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_97146875
Hier lijstje van Westeros.org:
SPOILER
  maandag 23 mei 2011 @ 11:09:17 #164
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_97191505
Is iemand trouwens opgevallen dat Doreah het over Gerion Lannister had, toen ze met Viserys in bad zat (afl. 4)?
  zondag 29 mei 2011 @ 23:25:56 #165
277821 pugehenis
keytar hero
pi_97479169
Ben na het zien van de serie van plan om het eerste of de eerste 2 boeken te kopen voor op vakantie. Ik neem aan dat dit het eerste deel is?

Wel een mooie cover dan, met die acteur erop.
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
pi_97479271
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 23:25 schreef pugehenis het volgende:
Ben na het zien van de serie van plan om het eerste of de eerste 2 boeken te kopen voor op vakantie. Ik neem aan dat dit het eerste deel is?
[ afbeelding ]

Wel een mooie cover dan, met die acteur erop.
Correct, het tweede deel heet A Clash of Kings.
  maandag 30 mei 2011 @ 11:14:02 #167
277821 pugehenis
keytar hero
pi_97489264
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 23:28 schreef Fingon het volgende:

[..]

Correct, het tweede deel heet A Clash of Kings.
Oh op die manier, ik dacht dat A game of thrones de overlappende titel was ;)
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
  maandag 30 mei 2011 @ 11:15:23 #168
318507 Jester65
Stay frosty
pi_97489296
A Song of Ice and Fire is de overkoepelende titel.
pi_97498126
Voor de Nederlandse lezers: de vertaling van het nieuwe boek zal helaas weer in twee delen gesplitst worden. Deel één verschijnt in november, deel twee in februari 2012. Ik moet zeggen dat ze dit keer wel redelijk rap zijn, duurde met AFFC toch iets langer.
pi_97499212
November 2011, daar kan ik mee leven.
  maandag 30 mei 2011 @ 18:22:05 #171
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97504824
Dat wordt dus de Amerikaanse release voor mij als ze hem gaan splitsen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_97506924
dat andere deel wat ze hadden gesplitst had ik ook in 1 boek gelezen, in het NL. Ik weet niet of dit dan een andere uitgever zou zijn ofzo. Ik heb ze gelezen van de bieb. (ja ik weet het, ik moet me schamen dat ik de boeken nog niet heb gekocht)
pi_97519387
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:10 schreef eLiNSANIUM het volgende:
dat andere deel wat ze hadden gesplitst had ik ook in 1 boek gelezen, in het NL. Ik weet niet of dit dan een andere uitgever zou zijn ofzo. Ik heb ze gelezen van de bieb. (ja ik weet het, ik moet me schamen dat ik de boeken nog niet heb gekocht)
Ik denk dat je je dat niet meer goed herinnert, het boek is absoluut nooit in 1 deel uitgebracht. Misschien dat je bieb een of andere knutselaar had die de boeken samen heeft gebonden? (Uitgever is iig nooit veranderd, altijd Luijtingh geweest)
pi_97522806
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:47 schreef Nagil het volgende:

[..]

Ik denk dat je je dat niet meer goed herinnert, het boek is absoluut nooit in 1 deel uitgebracht. Misschien dat je bieb een of andere knutselaar had die de boeken samen heeft gebonden? (Uitgever is iig nooit veranderd, altijd Luijtingh geweest)
Precies, 1 en 2...
Blij dat ik hierin nooit begonnen ben in het Nederlands, ik heb wel eens een stukje gelezen in de boekenwinkel en dat was altijd tenenkrommend :P.
pi_97524505
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 23:48 schreef Fingon het volgende:

[..]

Precies, 1 en 2...
Blij dat ik hierin nooit begonnen ben in het Nederlands, ik heb wel eens een stukje gelezen in de boekenwinkel en dat was altijd tenenkrommend :P.
ik ben begonnen met de Nederlandse versies en daarna overgeschakeld naar het Engels (als je 5 jaar op een boek moet wachten, dan zijn die 6 maanden op de vertaling toch net iets teveel!). Ik vond de boeken altijd erg goed vertaald, echt niks op aan te merken. Het leukste is nog hoe ze the Late Lord Frey hebben vertaald, heer Frey Laat! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')