abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94061845
Dat vroeg ik me dus even af... Ik heb nog nooit ergens langer dan 2/3 jaar gewoond en in die tijd heb ik natuurlijk niet weer geschilderd. Maar hoe vaak schilderen jullie nu je muren/kozijnen etc??? (binnen welteverstaan) 1x per ......??????
pi_94062005
Ligt aan je levensstijl.
Rook-frituur je elke dag, of bbq je binnen dan zou ik het wat vaker witten :7
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_94062271
Nooit.
pi_94067308
1x in de 10 jr?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_94068575
1 x per 3 jaar ongeveer alles helemaal opnieuw, maar in de tussentijd stip ik wat beschadigingen bij. Roken niet, maar hebben wel kinderen die overal tegaan zitten met het speelgoed en in het verleden ook weleens met een stift op de muur zijn gaan krassen :X
pi_94075593
Ik ben zelf schilder van beroep, dus hier mijn mening erover:

Vanwege onderhoud en rotten e.d. hoef je binnen niet te schilderen, 1 per 10 jaar volstaat.

Maar ik maak regelmatig mee dat mensen elk jaar binnen schilderen of laten schilderen en dat heeft te maken met de mode.

En het is natuurlijk afhankelijk of je zuinig op je spulletjes bent en zo.

Het is wel zo dat merk verf zoals sigma en sikkens veel langer hun kleur en glans blijven houden.

Sigma en Sikkens zijn echte bouwverven, Histor en zo zijn echte consumenten verven.
pi_94082454
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:25 schreef Ml-etje het volgende:
1x in de 10 jr?
Woon nog geen 10 jaar op mezelf, maar een dergelijke frequentie kan ik me inderdaad voorstellen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:41:30 #8
339088 iOPPi
creatie & inspiratie
pi_94150386
Zoals de schilder al schrijft hoef je het voor onderhoud en behoud niet zo vaak te doen, maar het leuke en makkelijke van binnen schilderen is dat je op die manier snel, makkelijk en betrekkelijk goedkoop je interieur kan opknappen. En wandje in een nieuwe frisse kleur is meestal al in een middagje gebeurt, kan voor minder dan 50 euro (afhankelijk van het soort en kwaliteit verf) en het kan meteen een groots effect geven.
Ik denk zowiezo dat vrouwen gevoeliger zijn voor de kleuren in huis en waarschijnlijk ook sneller hierop zijn uitgekeken. ;-)

PS Sommige verfkleuren en soorten stucwerk zijn gevoeliger voor verkleuring door zon en/of stof/vuil!! En je keuken (vuil, vet...) zal ook zeker opknappen van een verse verfbeurt elk jaar!
pi_94189113
Pas als ik de kleur zat ben :-)

Heb laatst een muur met parelmoer verf gedaan, dat geeft een heel mooi effect.

We hebben ook al eens een stuk met magneetverf behandeld en daarna met schoolbordverf eroverheen, dan heb je een stuk muur waarop je kunt schrijven en magneetjes kunt plakken (voor memo's enzo). Dat was ons "message board" :-)

Maar de meeste muren en kozijnen laten we gewoon zo, die hebben we alleen gedaan toen we er net kwamen wonen en zolang de kleur bevalt, ga ik me geen werk op de hals halen :-)
  woensdag 16 maart 2011 @ 13:32:38 #10
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_94189199
Elk half jaar. En als er iemand op bezoek is geweest die binnen gerookt heeft meestal binnen een maand weer.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_94252773
Sigma en Sikkens zijn echte bouwverven, Histor en zo zijn echte consumenten verven.
[/quote]

Wat is dan eigenlijk het verschil tussen sigma ,sikkens als bouw verf en histor en, ik noem maar wat, flexa voor de consument,zit er dan iets anders in dat potje?
pi_94253057
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:54 schreef Rvv38 het volgende:
Wat is dan eigenlijk het verschil tussen sigma ,sikkens als bouw verf en histor en, ik noem maar wat, flexa voor de consument,zit er dan iets anders in dat potje?
[/quote]

Consumentenverf is veel milieuvriendelijker.
Je moet eigenlijk verf zien te bemachtigen die men gebruikt voor monumentale panden. Waar flink lood en zo in zit. _O_
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_94253579
Consumentenverf
Deze verf van onder andere histor en flexa zijn goedkoper als bouwverven zoals sikkens en sigma.
Maar de duurzaamheid en kleurvastheid van consumentenverf is dan ook minder.

Bouwverven
Merken zijn Sikkens en Sigma.
Deze zijn veelal duurder per liter.

Elk fatsoenlijk schildersbedrijf zal voor buiten dan ook Sikkens en Sigma gebruiken en geen histor en dergelijke.
Sigma en Sikkens zijn ook bijna niet verkrijgbaar bij een Praxis of Gamma.

Maar histor en dergelijke komen ook van de gerenommeerde fabrikanten, maar om een goedkopere markt te kunnen bedienen hebben ze deze verf ontwikkeld.

Met milieuvriendelijkheid heeft het niets te maken.
pi_94254255
Volgens mij bestaan die verven toch niet meer, althans verf met lood is volgens mij al 25 jaar niet meer toegestaan.En natuurlijk zal er hier en daar nog wel iets staan, maar na aller waarschijnlijkheid zal je hier niet echt het beoogte resultaat meer mee krijgen.

Dat consumenten verf veel milieu vriendelijker is ,dat vraag ik mij af, als je iets moet verdunnen met terpetine dan is dat volgens mij niet echt vriendelijk voor het milieu. o|O

Misschien een beetje gemeen van me maar het antwoord weet ik al. Het verschil:er is geen verschil het enige verschil is dat een consument er langer mee kan werken, dus een langer opentijd, omdat je als consument nu eenmaal niet de vaardigheden heb als van een prof schilder
en je dan nog kan corrigeren,iets wat met een prof verf minder makkelijk is.

Nogmaals was niet vervelend bedoeld :)
pi_94256859
Toch vind ik dat dan raar, ik vind zelf dat prof verf veel makkelijker schildert namelijk.

Overigens, na 8 jaar vind ik het hier wel een weer eens tijd worden.
Sommige muren heb ik al eens gedaan, en de rest ga ik ook aanpakken. Het is nodig, maar ik wil ook een andere kleur :)
pi_94266393
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:17 schreef Rvv38 het volgende:

Nogmaals was niet vervelend bedoeld :)
Als dat op mij slaat geen, geen probleem.

Ik zal nog een aanvulling geven:
2,5 liter sigma s2u kost in de verfspeciaalzaak ongeveer 120 euro incl. btw
Bij onderhoud door een schildersbedrijf kan Sigma garantie geven op de levensduur.

2,5 liter Flexa/Histor kost bij de bouwmarkt ongeveer 60 euro incl. btw.
Dit is ook goede verf, maar niet voor de professional want hier geeft geen enkele schilder garantie op. ( ik in ieder geval niet ).

Sigma brengt verschillende merken op de markt om meer mensen te bereiken. Een bedrijf concurreert liever met zichzelf dan met een ander.

Nog een verschil, bij ons in Eindhoven en verspreid over Brabant zitten "dump" zaken.
Die verkopen 10 liter tex voor 30 euro.
Het probleem hiermee is dat deze tex niet afwasbaar is als er limonade vlekken op komen of iets dergelijks. Dan zit er teveel kalk in.

En inderdaad, lood is niet meer aanwezig in verf.
pi_94266823
Even een toevoeging op dat milieuvriendelijke:

Je hebt synthetische verf ( op terpetine basis ) en watergedragen verf.

De regels nu voor de prof zijn:

Buiten is toegestaan synthetisch en watergedragen.
Synthetische moet voldoen aan de nieuwe regels van 2010 dat het oplosmiddel gehalte onder een bepaalde norm valt.

Binnen mag alleen watergedragen verf gebruikt worden.
Echter het schuren van watergedragen verf is slechter voor de longen als het schuren van synthetische verf.
Dat komt omdat het schuurstof van watergedragen verf veel fijner is en zich daardoor beter aan de longen kan hechten als je geen stofkapje en/of stofzuiger op een schuurmachine hebt aangesloten.
pi_94267010
Als je in Amsterdam werkt als schilder is het vrij gemakkelijk om aan verf met lood te komen.
Het mag niet meer verkocht/geproduceerd worden behalve voor monumentale panden. En die staan daar plenty.
Groetjes, Ezio.
pi_94268196
Ik zal je hier niet op tegenspreken gewoon weg omdat ik dat niet weet ,wel is het zo dat een gevestigd schildersbedrijf zich zal moeten houden aan de regels en die houden in dat per 1 januari 2010 alleen oplosmiddel arme verven gebruikt mogen worden bij sikkens ook wel de star 2010

Dit is niet om de schilder te pesten dit is omdat men erachter is gekomen dat het schilderen met deze producten wat beter voor de schilder zelf is ,wanneer een schilder besluit om toch voor een heel oud systeem te gaan dan gaat hij zwaar in overtreding, maar wat nog veel erger is hij speelt met zijn gezondheid ,dus is niet slim bezig!! Een monumentaal pand kan gewoon in een 'modern'
systeem gezet worden,de meeste schilders onder ons kunnen dat bevestigen. Het voorwerk das het belangrijkst!!!!! maar volgens mij gaan we helemaal offtopic :)
pi_94268473
nieuwe voc wetgeving verf in 2010

Het milieu is het gespreksonderwerp van de dag. Ook in de verfsector. In 2010 wordt de VOC-wetgeving voor oplosmiddel houdende verven aangescherpt. Wat verandert er en wat betekent dit voor de consument? VOC of VOS wat betekent dat? Deze afkortingen staan voor Volatile Organic Compounds (VOC) of in het Nederlands, Vluchtige Organische Stoffen (VOS). Beide een verzamelnaam voor chemische stoffen, die na het aanbrengen van het product zoals lijm, verf en schoonmaakmiddelen verdampen. Voor verf wordt de hoeveelheid VOS wordt uitgedrukt in gram per liter verf. In 2007 mocht er in bijvoorbeeld één liter Sikkens Rubbol SB maximaal 400 gr/VOS zitten. Vanaf 2010 mag dit maximaal 300 gr/VOS zijn.

Voor wie en wat geldt deze regel?
Deze regel geldt voor alle oplosmiddelhoudende (op terpentinebasis) verven. Voor de consument veranderd er niets, u mag de verf op terpentinebasis voor zowel binnen als buiten gebruiken.
Sinds 2000 mogen de oplosmiddelhoudende verven door de professionele schilder alleen nog maar buiten worden gebruikt.

Hoe zit het met de kwaliteit en de verwerking van de verven?
Alle nieuwe verven die geschikt zijn voor de nieuwe wet zijn tevens verbeterd.
De nieuwe verven bevatten echter een kwart minder oplosmiddel, dus per definitie meer droge stoffen. Voor het verwerken van de verf heeft dit wel wat consequenties. De belangrijkste boodschap is dan ook; breng de verf niet te dik aan, een dunnere laag volstaat. Het is ook absoluut niet de bedoeling de verf te verdunnen. Een tip: breng de nieuwe verf aan met een kwast met origneel varkenshaar.

Diverse soorten verf van naam veranderd:
De verven van Sikkens zijn door ons in 2009 al aangepast. De nieuwe verven zijn herkenbaar aan het woord plus achter naam zoals Sikkens Rubbol AZ Plus, Sikkens Rubbol Satura Plus en Sikkens Rubbol EPS Plis. De bekende grondverf van Sikkens, Sikkens Onol is vervangen door Sikkens Rubbol Primer Plus, de Sikkens Rubbol XD Gloss verandert overigens niet, deze verf was al geschikt voor de wetgeving. De benamingen van de Sigma Verven zijn niet gewijzigd, wel zijn er een aantal verven niet meer leverbaar.

bron: http://www.williehetverfboertje.nl/Nieuwe-verven-2010.html
pi_94268498
Ik schilder eigenlijk wel om het jaar de kinderkamers en niet omdat het niet lukt :) ...maar omdat mijn vrouw de kids hun kamer om het jaar een andere look wil geven ;)
pi_94268606
Dat is een veel gehoord verhaal...
Maar een kinderkamer is relatief snel gedaan en als dan de vrouw en kids tevreden zijn is het toch goed? ;)
pi_94268723
lol ja normaal gesproken wel ja
pi_94268792
offtopic

Hoe kwam je eigenlijk aan een rondleiding bij akzo?
pi_94269204
Ik was uitgenodigd door een verf groothandel om eens samen met wat andere ondernemers een kijkje te gaan nemen. Het mooiste van dit alles is dat je het gehele productie proces krijgt te zien maar ook welke merken er allemaal onder een orgaan vallen ....in ieder geval een hele interessante ervaring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')