abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 maart 2011 @ 12:32:13 #1
329562 Kluiven-79
1,2-DiMethylChickenwire
pi_94040469
Kleine twijfel of dit onder netwerken en itnernet hoort of onder hardware, maar de gok genomen...

Ik heb aan mijn draadloze router (Sitcom 300N) met een UPT-kabeltje mijn LaCie networkspace 1,0TB hangen. Met die software van LaCie dat ding gekoppeld en alles werkt zoals het hoort...

Totdat ik besluit om via een van mijn apparaten (laptops of PC maakt niet uit) data over te brengen via het netwerk naar de LaCie. Ik haal een gemiddelde snelheid van zo'n 108 kbps.. Waardeloos traag dus. Terwijl het via internet met 2MBps of meer binnenkomt. Het netwerkje kan het dus makkelijk aan zou ik denken...

Is er mss iets dat ik over het hoofd zie of kan ik de instelling van de LaCie of netwerk zo veranderen dat het ding sneller werkt? Zou er eigenlijk ook streaming audio en/of video van willen spelen, maar dat is met deze snelheid natuurlijk geen optie...

bedankt voor de tips!
Forget the past and you're condemned to relive it
  zondag 13 maart 2011 @ 12:34:03 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_94040548
Probeer eens een ander kabeltje.
So we just called him Fred
  zondag 13 maart 2011 @ 17:18:59 #3
329562 Kluiven-79
1,2-DiMethylChickenwire
pi_94053215
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 12:34 schreef FredvZ het volgende:
Probeer eens een ander kabeltje.
Had geweldig geweest als het zo simpel was, maar helaas.. Zelfs met een stukje gloednieuwe UTP blijft hij rond diezelfde 108 hangen...
pi_94081409
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:18 schreef Kluiven-79 het volgende:

[..]

Had geweldig geweest als het zo simpel was, maar helaas.. Zelfs met een stukje gloednieuwe UTP blijft hij rond diezelfde 108 hangen...
Wat voor router heb je? En kun je misschien die disk met de juiste naam en een vast ip-nummer in je router zetten? Weet niet of het mogelijk is, maar het kan heel goed een resolving issue binnen je eigen netwerk zijn. Dat kan leiden tot grote traagheid...

En hoe zit de disk aangesloten?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_94458306
Hallo,

Kunt u onderstaande resetprocedure eens kunnen toepassen op uw Network Space?

Network Space 2

Het resetten van de Network Space 2 is eenvoudig. Verwijder alle kabels behalve de stroomkabel en doe dan het volgende:

1. Houd de aan/uit-knop tien seconden ingedrukt.
2. Laat de knop los wanneer het LED-lampje rood gaat branden.
3. Druk opnieuw op de knop, wanneer het LED-lampje weer begint te knipperen. De LED knippert maar 5 seconden lang. Als u de knop niet binnen 5 seconden indrukt, begint u weer met stap 1.

De laatst ingedrukte knop bevestigt het resetten. Alle gegevens van MyShare worden verplaatst naar de OpenShare bij het resetten. Gegevens die eerst beschermd waren zijn hierdoor niet langer beschermd. Verplaats gegevens die beschermd moeten worden weer naar MyShare.

Network Space

Volg de onderstaande procedure om de Network Space terug te zetten naar de fabrieksinstellingen:

1. Schakel de stroomschakelaar naar de UIT-positie. Wacht tot het station uitgeschakeld is.
2. Zet het station AAN .
3. Draai de schakelaar binnen ongeveer 3 seconden weer UIT .
4. Draai deze onmiddellijk AAN

Indien het licht snel knippert, stelt het apparaat zichzelf opnieuw in. Probeer het station opnieuw aan te sluiten na ongeveer 1 minuut met de standaardgebruikersnaam en het standaardwachtwoord (standaard zijn deze allebei "admin".)

Enige verbetering nadien op vlak van snelheid?
Indien het probleem blijft verzoek ik u vriendelijk om een support ticket aan te maken op onze website www.lacie.com.

Vriendelijke groeten,
LaCie Benelux
  woensdag 23 maart 2011 @ 19:19:50 #6
329562 Kluiven-79
1,2-DiMethylChickenwire
pi_94522523
Oke... een update:

Ik had toevallig nog een andere draadloze router liggen die ik voor de grap eens gebruikt heb. Een Netgear.

Gelijk toen ik deze aansloot kon ik met ongeveer 2 Mb/sec de LaCie benaderen en er dingen op schrijven. De snelheid die ik min of meer zou verwachten.

Nadeel bij deze router is dat ik niet in het hele huis een voldoende draadloos signaal heb zodat ik de Sitecom helaas weer terug heb moeten hangen. En je raad het al: de snelheid is weer terug naar net boven de 100 kbps.

Gaan sitecom routers anders met aangesloten apparaten om dan die van netgear? En heeft iemand enig idee hoe zo'n sitecom geschikt te maken?

Overigens is dit de situatie in de meterkast:

Signaal komt binnen in modem, gaat via UTP naar draadloze router waaruit een kabel naar de LaCie gaat en een andere naar mijn "stopcontact-netwerk". Verder gebruik ik hem alleen draadloos.
Ook het omzetten van de LaCie naar andere beschikbare poorten(4 stuks) helpt niets, snelheid blijft gelijk (laag).

Bedankt voor de tips!!

@LaCieBenelux: bedankt voor het uitgebreide antwoord. Nu ik weet dat de router van invloed is, vermoed ik dat het inderdaad niet aan de LaCie zelf ligt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')