abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93973603
Ik ben van plan om binnenkort een Canon 60D of een Canon 7D aan te schaffen.
Voornamelijk voor het gebruik van de film functie en de mogelijkheden voor externe audio.
Maar ook omdat dat deze 2 modellen iets meer bieden op fotografie gebied dan de 550D.
Alleen het prijs verschil tussen deze 2 is groot genoeg om na te denken welke nou de beste keus is!

Dus wat zie ik nog over het hoofd en wat ik moet overwegen?
pi_93985154
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:36 schreef cooldevice het volgende:
Maar ook omdat dat deze 2 modellen iets meer bieden op fotografie gebied dan de 550D.
Namelijk? :)

M.a.w: wat is voor jou belangrijk en maakt de 60D voor jou beter dan de 550D?
  FOK!fotograaf zaterdag 12 maart 2011 @ 00:08:23 #3
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_93985828
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:36 schreef cooldevice het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort een Canon 60D of een Canon 7D aan te schaffen.
Voornamelijk voor het gebruik van de film functie en de mogelijkheden voor externe audio.
Alleen het prijs verschil tussen deze 2 is groot genoeg om na te denken welke nou de beste keus is!

Dus wat zie ik nog over het hoofd en wat ik moet overwegen?
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en voor mij is de balans richting de 7D geschoven toen ik ze ging vasthouden. De 60D voelde te klein en plastic aan vergeleken met de 7D die ik meteen lekker in de hand vond liggen. Ook had ik meteen al ruzie met het klapscherm en vond ik dat een onhandig rotding. Ik gebruik het scherm niet/nooit, dus was de keuze voor de 7D voor mij al snel duidelijk :).

Dus als je op basis van specificaties er niet uitkomt, ga ze dan eens vasthouden in de winkel.
pi_94011509
Ik heb ze beide vast gehouden en naar mijn mening vond ik ze beide wel fijn in de hand liggen. Ik gebruik voor mijn studie bijna dagelijks een 550D voor te filmen alleen deze is gewoon te klein, en dat merk je als je zonder een grip filmt. Maar omdat ik de vorige 4 jaar fotografie heb gestudeerd en nu dus een DSLR wil met film functie is de keuze lastig.

Ja ik gebruik hem 80% van de tijd om te filmen en dan is er weinig verschil tussen de 60D of 7D op het prijs verschil naar dan. Maar ik twijfel of ik het snel ga merken op fotografie gebied.
pi_94012214
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:01 schreef cooldevice het volgende:
Ik heb ze beide vast gehouden en naar mijn mening vond ik ze beide wel fijn in de hand liggen. Ik gebruik voor mijn studie bijna dagelijks een 550D voor te filmen alleen deze is gewoon te klein, en dat merk je als je zonder een grip filmt. Maar omdat ik de vorige 4 jaar fotografie heb gestudeerd en nu dus een DSLR wil met film functie is de keuze lastig.

Ja ik gebruik hem 80% van de tijd om te filmen en dan is er weinig verschil tussen de 60D of 7D op het prijs verschil naar dan. Maar ik twijfel of ik het snel ga merken op fotografie gebied.
Bij filmen kan een uitklapbaar schermpje wel handig zijn, dat kan je ook goed meenemen om een afweging te maken.

Ga je je 550D trouwens verkopen?
pi_94012288
Als je hem 80% of zelfs meer voor film gebruikt, zeg ik 60D. Ligt de focus meer op fotografie, dan 7D.
pi_94037795
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:18 schreef LeNick het volgende:

Ga je je 550D trouwens verkopen?
Nee helaas ik huur deze steeds, of leen er 1 van een mede student.

Ik heb toevallig gister wat gefilmd met de 60D en 7D en ik ben over beide camera's erg tevreden. Tuurlijk hoor je tegenwoordig vaker dat er producties gemaakt worden met een 7D maar het prijsverschil vindt ik te groot om te kiezen voor de 7D terwijl de 60D de zelfde kwaliteit levert.
Dus het wordt een Canon 60D!

Bedankt nog voor de feedback!
  FOK!fotograaf zondag 13 maart 2011 @ 14:16:05 #8
18921 freud
Who's John Galt?
pi_94044747
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:01 schreef cooldevice het volgende:

Voor filmen is het klapscherm erg handig om meer hoeken te pakken. Je moet wel eens rondkijken of de accessoires voor filmen overweg kunnen met de 60D. Deze dingen met kappen etc zijn vooral op de 7D 5Dmk2 gericht. Ik vind het in ieder geval lastig om met lage of hoge hoeken het scherm goed te kunnen zien met de 7D. Ler er wel op dat bij het veel wisselen van bijvoorbeeld laag naar hoog, je geen hand vrij hebt vaak om je schermpje bij te draaien :P.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')