abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93970901
In mei ben ik een weekje in Sao Paulo.
Wat is wijsheid? Nu al een auto huren via bijv. cheaptickets.nl of aldaar regelen en misschien goedkoper uit zijn?

Daarnaast ben ik 25 maar heb pas sinds juni vorig jaar mijn rijbewijs. Kan dat problemen geven of kijken ze alleen naar m'n leeftijd?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:51:35 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_93974521
Grote kans dat je geen huurauto meekrijgt als je niet een jaar je rijbewijs hebt.
censuur :O
pi_93986522
En als je hem wel meekrijgt je een hoofdprijs mag betalen wegens beginnende bestuurder.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:26:31 #4
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_94196590
Waarom zou je een auto huren in São Paulo ???
Afgezien van het feit dat het verkeer nogal moeilijk zal zijn voor je, verdwaal je waarschijnlijk toch maar. En verdwalen in São Paulo is is niet leuk én gevaarlijk.

Neem taxis in de stad en bussen erbuiten.

[ Bericht 35% gewijzigd door qwerty_x op 16-03-2011 16:37:40 ]
zonnig Brasil
pi_94235429
Ik ben daar om een VW T1 te kopen (ja, dat kan, óók douane-technisch)..
Na een half jaar voorbereiden ga ik begin mei naar Sao Paulo.

Via MercadoLivre kom ik in contact met particulieren die door de hele stad wonen. Jij raad me dus aan om het toch maar te houden bij openbaar vervoer en taxi's? Ik dacht dat me dat wel eens meer tijd/geld zou kunnen kosten dan een auto huren... (Ik ben zelf ook in het bezit van TomTom Brazil navigatie).
  donderdag 17 maart 2011 @ 14:43:19 #6
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_94238819
Je zal ongetwijfeld tijd besparen, maar meer geld kwijt zijn.
Ik weet niet of je de stad kent, maar zelfs met GPS valt het vaak niet mee.
Afgezien nog van de ongeschreven verkeersregels die nogal afwijken van Europa.

En je komt hier om een VW bus te kopen, via Mercado Livere ? Spreek je portugees ?
zonnig Brasil
pi_94247791
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:43 schreef qwerty_x het volgende:
Je zal ongetwijfeld tijd besparen, maar meer geld kwijt zijn.
Ik weet niet of je de stad kent, maar zelfs met GPS valt het vaak niet mee.
Afgezien nog van de ongeschreven verkeersregels die nogal afwijken van Europa.
En je komt hier om een VW bus te kopen, via Mercado Livere ? Spreek je portugees ?
Nee, ik spreek geen woord Portugees.
Misschien lijk ik daardoor onvoorbereid, maar het vervoer is al geregeld.
Een verhuisbedrijf regelt de douane-formulieren.
Een transportbedrijf regelt het zeevervoer per RoRo-schip van Sao Paulo naar Antwerpen.

De 'problemen' die er zijn:
- Ik spreek geen Portugees
- Je moet inwoner zijn van Brazilië om een auto te bezitten. Dus hij moet direct van de oude eigenaar naar het verhuisbedrijf.
- Alle documenten moeten in orde zijn. Ik heb een lijst met Portugese namen van deze formulieren, het gaat om de 'standaard' autopapieren.
- De oude eigenaar moet via een notaris afstand doen van de auto (ik heb hiervoor al een standaardbrief in het Portugees in bezit die alleen nog ondertekend moet worden).

En toch heb ik er veel vertrouwen in. Via een forum ken in iemand die exact hetzelfde heeft gedaan en hij geeft me allerlei tips. Maar de taal blijft het grootste probleem.
  donderdag 17 maart 2011 @ 19:01:27 #8
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_94249780
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken, maar mag ik er een hard hoofd in hebben ?
Veel succes in ieder geval.
zonnig Brasil
pi_94262629
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 18:12 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Nee, ik spreek geen woord Portugees.
Misschien lijk ik daardoor onvoorbereid, maar het vervoer is al geregeld.
Een verhuisbedrijf regelt de douane-formulieren.
Een transportbedrijf regelt het zeevervoer per RoRo-schip van Sao Paulo naar Antwerpen.

De 'problemen' die er zijn:
- Ik spreek geen Portugees
- Je moet inwoner zijn van Brazilië om een auto te bezitten. Dus hij moet direct van de oude eigenaar naar het verhuisbedrijf.
- Alle documenten moeten in orde zijn. Ik heb een lijst met Portugese namen van deze formulieren, het gaat om de 'standaard' autopapieren.
- De oude eigenaar moet via een notaris afstand doen van de auto (ik heb hiervoor al een standaardbrief in het Portugees in bezit die alleen nog ondertekend moet worden).

En toch heb ik er veel vertrouwen in. Via een forum ken in iemand die exact hetzelfde heeft gedaan en hij geeft me allerlei tips. Maar de taal blijft het grootste probleem.
*pakt een bak popcorn ^O^ ben benieuwd naar de avonturen als je terug komt...
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:15:41 #10
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_94295160
Openbaar vervoer is in Sao Paulo idd goed geregeld. Vooral het metro netwerk. De bussen ook maar dat is natuurlijk goed opletten.

Zelf rijden lijkt mij iets lastiger dan de OV maar in de betere wijken ook goed te doen, wat vooral even wennen is dat bijna alle wegen 1-richtings verkeer zijn met meerdere banen. Je kan dus nooit dezelfde weg terug of een U-turn maken als je te ver bent. Ook zijn er soms kleine straatjes en paadjes die jij niet direct als "de weg" zult zien maar dat wel zijn.

Brazilianen zijn niet heel goed in Engels (understatement) dus zonder kennis cq. tolk om je op weg te helpen zul je het vooral moeten hebben van autoverhuurders bij het vliegveld. Die hebben vaak dezelfde prijzen als online. Kun je dus imho net zo goed van tevoren regelen.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:33:10 #11
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_94296041
Verdwalen verdwalen verdwalen. En Sao Paulo is niet echt een stad voor Europeanen om er zelf te rijden met al die brommer koeriers en ander gespuis op die motorfietsjes. En daarnaast is een auto huren in SP helemaal niet goedkoop met alle belastingen als IPI, ICMS, COFINS, PIS en wat ze de laaste weken mogelijk nog meer uitgevonden hebben aan nieuwe belastingen.

Maar het moet nogal wat opleveren denk ik zo als je je reis en verblijfkosten alsmede de vrachtkosten er dik uit kan halen.

We horen graag hoe het avontuur verlopen is als je tenminste heelhuids terugkeert, want in SP moet je in de buurten waar die autohandelaren zitten, ja ook in Diadema, of ABC, niet met een pak cash geld over straat lopen. Succes.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:42:50 #12
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_94296444
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:15 schreef DaMayan het volgende:
Openbaar vervoer is in Sao Paulo idd goed geregeld. Vooral het metro netwerk. (...)
??????
Het openbaar vervoer in SP is waardeloos, vooral de metro.
zonnig Brasil
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:45:22 #13
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_94296559
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:33 schreef buzz1291 het volgende:
(...)
We horen graag hoe het avontuur verlopen is als je tenminste heelhuids terugkeert, want in SP moet je in de buurten waar die autohandelaren zitten, ja ook in Diadema, of ABC, niet met een pak cash geld over straat lopen. Succes.
tegenwoordig noemen ze het ABCD, dus Diadema incluis.
zonnig Brasil
pi_94371296
Qwerty, heb jij misschien suggesties hoe ik met NL-ers in contact kom in Sao Paulo? :)
  zondag 20 maart 2011 @ 13:42:32 #15
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_94372782
Ik probeer me altijd verre te houden van medelanders hier, maar voor zover ik weet is de irish pub O'Malley's een favoriete nederlandse hangplek; bel ze om erachter te komen:

O'Malley's
Alameda Itú 1529
tel. (11) 3088.7990
zonnig Brasil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')