abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94061942
Hihi, schattige filmpjes Sorbo. Dat oké steeds klinkt echt heel lief! O+
pi_94061984
Och Groofs, wat een heftige week zo. :{ Helemaal niet plezierig, en begrijpelijk dat je ervan baalt dat je je verplichtingen op je werk niet kan nakomen. :*
Voor wat het waard is, Ko heeft een nacht en een ochtend overgegeven en daarna is hij nog een paar dagen koortsig geweest met diarree. Beterschap!

MP, wat een grote verandering moet het zijn voor je meisje. Het zal zeker fijn zijn als je weer wat mobieler bent en zelf wat lekkerder in je vel zit. Hopelijk vindt Jael ook snel haar balans in de nieuwe situatie. :*

Fijn dat Mart alweer wat beter is!

En dat klinkt als een heerlijk weekend met je meisje, Sorbo! O+
En Ko zegt ook heel vaak op die manier OK. Haha.

BJ, vervelend dat je zo moe bent de hele tijd. Slopend is dat. :*

Wij hadden ook een heerlijk weekend. Gister is mijn moeder gekomen, en ze heeft hier geslapen. Wij zijn lekker gaan dansen bij een concert gister. O+
Helaas werd Ko vanochtend om 5 uur wakker en duurde het een uur voor ik door had dat hij helemaal doorgelekt was met plas.
Uiteindelijk zijn we allemaal weer naar bed gegaan om 10 uur. :D
Om vanmiddag heerlijk door Artis te slenteren.
Wat een fijn weekend. :)

En morgenochtend gaan Ko en ik samen wennen op de psz. Spannend vind ik het!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_94062067
Hmmm, dus zowel Lars als Kobus waren er dus vrij snel vanaf (van het overgeven dan hè). Dan heb ik toch nog een beetje hoop dat zo morgen misschien weer wat kan binnenhouden.
pi_94062130
Oh, en wel een O+ en een *O* voor alle wèlgeslaagde weekenden natuurlijk!

Spannend Oeke.
pi_94062131
Gewoon even afwachten hoe ze de nacht doorkomt, en dan met iets licht verteerbaars beginnen. En maak je je zorgen??? Bellen he! Ze zijn ervoor!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_94062169
En die diarree, was dat ook met een paar dagen over.
Hier is het nu dag 3 van diarree.
pi_94062217
Bij R kwam de diarree naar alle waarschijnlijkheid van de ABkuur, dus dat is geen vergelijking. S heeft geen diarree.
pi_94062229
Heerlijk Oeke, gewoon lekker met zijn allen het bed weer in!
En ook nog naar Artis geweest, het blijft een geweldig leuk uitje, de dierentuin!

Oh Sorbo...die filmpjes!! Dat vingetje in het eerste filmpje....en dan het oke oke oke oke oke oke oke in het 2e....tis een leuk ding, je meiske!
  zondag 13 maart 2011 @ 20:15:15 #209
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94062240
Oeke ik kan me voorstellen dat je het best spannend vind om te wennen op de psz..
en jeetje psz! vanaf welke leeftijd mogen ze daar eigenlijk heen??

Groofs; als je zo ontzettend kapot bent; niet een idee om dr nog een dagje vrij bij te plannen? ff alles op een rijtje zetten, kids lekker laten uitzieken en ff een beetje bijtanken?
dan ben je op je werk de dag erna ook een stuk productiever?

Mama's met 2 kids en kinderopvang: hoe hebben jullie het gedaan met kinderopvang icm zwangerschapsverlof? ik weet niet zo goed wat ik moet doen? tijdelijk contract verlagen?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_94062369
Ik weet niet hoeveel ze nu gaat BJ?
Ik zou het niet helemaal stopzetten in ieder geval. Een beetje de continuiteit erin houden, en als straks de baby er is is het ook wel fijn om Evie naar het kdv te doen, voor haarzelf maar ook voor jou en het kleintje...want die heeft er natuurlijk ook recht op zijn mama af en toe even voor zichzelf te hebben.
Verder is het ook wel prettig voor Evie, want er gaat zoveel veranderen, maar dat blijft hetzelfde...dat geeft zo'n kind ook wat houvast.
pi_94062408
Nee hoor, ik wil juist graag weer werken. Ik krijg daar energie van en heb het er goed naar mijn zin. Werken is wat dat betreft ook een soort bijkomen zeg maar ;-).
pi_94062550
Ik heb juist alles zo normaal mogelijk door laten lopen, zelfs de dag dar R geboren werd. S is gewoon naar het kdv geweest die dag. Gaf mij ook de rust en de tijd om van R te genieten en in mijn kraambed te liggen enzo. En mede daardoor heeft S dus nauwelijsk een overgang ervaren, denk ik. Ze is een paar dagen wat hyper geweest, maar verder niks geks. Ik denk dat dat kwam van alle bezoek en van het feit dat ik veel in bed lag.

Volgens mij wordt ook geadviseerd om alles zo gewoon mogelijk te houden. het si toch ook juist heerlijk om dan lekker op de bank te kunnen hangen en die tijd echt voor jezelf en je zwangerschap te hebben? Ik deed natuurlijk wel 's ochtends rustig aan en haalde haar lekker vroeg op. :P
pi_94062801
Beschuitjes, gewoon met niks, die hielden het hier goed. :Y Bij Ko ging het van overgeven naar diarree.

Ja, die diarree duurde wel wat dagen, maar precies weet ik het niet meer, 3-4-5 dagen? Ik werd zelf halverwege ziek en ka me niet zo goed meer herinneren hoe de dagen verliepen.

Leuke filmpjes Sorboo! Isabeau heeft goede moves. B heb ik niet eens gehoord, zo ingespannen zat ik naar je dochter te kijken.
Ik word alleen altijd zo draaierig van jullie vloer. :P
En wat staat er nou daar bij je tas, een satelietschotel, of is het een kapstok? Haha, helemaal niet nieuwsgierig hoor! :D

BJ, vanaf 2 jaar normaal gesproken. Maar dit is een speciaal psz, het gaat om 5 ochtenden per week en je bent als ouder mede- verantwoordelijk, dat betekent dat elke ouder 1 ochtend in de week samen met een andere ouder op zich neemt. Althans in ons geval betekent dat dat ik de ene week doe en P. de andere week.
Het is een psz dat 40 jaar geleden is opgezet door ouders in Amsterdam die geen tuin hadden en een soort buitenspeelplek voor hun kindjes wilden.
Ze zijn eigenlijk ook altijd het grootste deel van de ochtend buiten in een groot peuterbos met kruip en sluipdoorpaadjes. O+
Omdat de ouders zelf verantwoordelijk zijn, kun je dus ook in overleg bepalen wanneer je kindje komt. En er was nu al plek. Ko is nu 21 maanden.
  zondag 13 maart 2011 @ 20:24:42 #214
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94062802
Evie gaat nu 12 uur per week (dat is gemiddeld aangezien we flexibele opvang hebben). Ik zat er inderdaad aan te denken om Evie tijdens mijn verlof in elk geval 1 dag of 2 halve dagen naar de opvang te brengen; is denk ik voor haar inderdaad wel goed.
En lijkt me ook wel lekker aan het einde van de zwangerschap...
  zondag 13 maart 2011 @ 20:27:47 #215
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94062981
oh Oeke dat klinkt als een heerlijke vorm van psz. Lekker buiten, lekker in de natuur... heerlijk!!
pi_94063020
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:24 schreef oeke het volgende:
Ik word alleen altijd zo draaierig van jullie vloer. :P
En wat staat er nou daar bij je tas, een satelietschotel, of is het een kapstok? Haha, helemaal niet nieuwsgierig hoor! :D
Tsss }:| :P

Da's een lamp. Hij heet orbital en van 't Italiaanse lampenmerk Foscarini.
  zondag 13 maart 2011 @ 20:29:57 #217
100412 mefke79
komt goed!
pi_94063105
Even zonder echt bijlezen want mijn ogen vallen dicht: wij laten Driekus tijdens mijn verlof gewoon naar het kdv gaan. Hij gaat drie dagen en dat zal zo blijven. We proberen het zo te regelen dat Driekus eerder naar zijn nieuwe groep gaat dan dat Tienus gaat wennen. Tienus neemt namelijk het plekje van Driekus over in de babygroep, Driekus gaat of naar een verticale groep of naar de peutergroep. Het enige dat misschien anders wordt is dat ie wat later gaat of dat ik em wat eerder ophaal.

Ik las nog heel wat zieken. Beterschap allemaal!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94063181
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:28 schreef Sorbootje het volgende:
Da's een lamp. Hij heet orbital en van 't Italiaanse lampenmerk Foscarini.
[ afbeelding ]
Oh! Jeetje, wat een aparte lamp! :D
Is dat jouw inbreng? Of die van B?
Sorry voor het off-topic.
pi_94063293
BJ, wij hebben ons contract idd voor 4 maanden verlaagd van 24 naar 12 uur. Dan kan ze óf 1,5 dag per week óf de ene week 1 en de andere week 2. Omdat Lena volgende maand ook overgaat naar de volgende groep vind ik het belangrijk dat ze wel de kans krijgt goed te wennen en ik denk dat 12 uur daarbij wel een beetje het minimum is...althans voor ons. Lena heeft het ook gewoon echt naar haar zin op de creche, dus ik denk dat ik haar er ook wel een plezier mee doe. En ik heb zelf besloten om in die tijd gewoon ook even écht lekker voor mezelf te zorgen, even terug in bed kruipen, 2 uur bij de kapper zitten en een zwangerschapsmassage van een uur staat al ingepland. Het verlagen van het contract was helemaal geen probleem, mits je het maar 2 maanden voor ingang van je verlof doet

Vervelend trouwens dat je nog zo moe bent... ik herken t van de eerste 24 weken...tergende intense vermoeidheid...het werd wel iets beter, maar het blikje met energie is helaas nooit echt open gegaan, wat kijk ik uit naar mn verlof!

Groofs, sterkte hoor, niets niet leuk als je kindjes ziek zijn, en ook erg vermoeiend! zet m op samen!

MamaPurk, wat lijkt t me ontzettend lastig om te zien dat je meisje echt opnieuw haar plekje moet vinden in het gezin...het hoort erbij en t komt ook weer goed, dat weet je...maar toch, het lijkt me best heel lastig om daar op de juiste manier je weg in te vinden...
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_94063333
quote:
10s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:31 schreef oeke het volgende:

[..]

Oh! Jeetje, wat een aparte lamp! :D
Is dat jouw inbreng? Of die van B?
Sorry voor het off-topic.

Samen uitgezocht :D We zijn samen verknipt :P
pi_94063419
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:33 schreef Sorbootje het volgende:
Samen uitgezocht :D We zijn samen verknipt :P
O+
  zondag 13 maart 2011 @ 20:35:18 #222
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94063482
ik denk dat Evie rond de tijd dat muppie 2 naar de kinderopvang gaat; ook overkan naar de volgende groep. (eind nov-begin dec ga ik weer werken en dan is Evie dus bijna 2). Zal binnenkort eens informeren hoe dat gaat.
De 2e is inmiddels aangemeld; en ik vraag me af, of je kindje voorrang krijgt als de 1e er ook heengaat. (dus op 'nieuwe' aanmeldingen).

weet jij dat Poppedein???

en Lena gaat dus naar de volgende groep! goed joh!
en ik denk dat wij die 12 uur misschien maar gewoon laten staan dan...
kan ik lekker 2 middagen voor mezelf plannen...
best een fijn idee eigenlijk.

en die vermoeidheid heb jij dus ook zo extreem gehad? ik hoop ook dat het nog beter wordt...maar tnt is het nog steeds net als in het begin...
pi_94063510
Oeke!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_94063633
Dat van dat verlof en het kdv dat vraag ik me ook wel eens af. Als alles goed gaat heb ik straks verlof zonder baby. Om Isabeau dan 3 dagen naar het kdv te brengen vind ik raar voelen, maar ik wil onze plek ook niet kwijt...
pi_94063887
Sorbo!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')