quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:07 schreef trainfreak het volgende:
Je moet nog altijd geen lessen volgen!
Mijn rijbewijs heeft maar een goeie ¤60 gekost..
(¤36 voor het praktische examen, en 2x +- ¤10 voor het afhalen van het papiertje)
De theorie kregen we gratis via school!
Ik heb er wel langer over gedaan, maar dat komt omdat ik min voorlopig rijbewijs niet direct ben gaan afhalen. Mijn voorlopig had ik eind juni, mijn 'echt' had ik midden februari.
Maar in principe kan je het op 3 maand afhandelen, ware het niet dat er wel erg lange wachtlijsten zijn (bij mij was het 5 maand voor ik mijn praktisch rijexamen kon afleggen...).
Het was wel met een automaat, maar daar zou geen verschil in mogen zitten..
Ja hoe zit dat?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:09 schreef trainfreak het volgende:
Hier het vervolg op Nederbelgen waar nog altijd geen OP van is.
Het motorrijbewijs is een stuk goedkoper. Ik ga binnenkort mijn eerste lessen doen, en het kost me iets meer dan 600 euro, en dat is all-in: 8 lessen, examentraining en een examen. Als je een eigen motor hebt, met Belgisch kenteken, kun je ook het pakket van 6 lessen nemen, dat is volgens mij zonder examentraining maar met een examen, en dat kost zo'n 500 euro. Daarna kun je met een voorlopig rijbewijs gaan rondkarren totdat je denkt dat je genoeg ervaring hebt om af te rijden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:49 schreef Niara het volgende:
Wow, bedankt allemaal
Ik sta gelukkig ingeschreven dus dat zal geen probleem zijn. Ik ga denk ik eerst voorm'n motorrijbeijs maar ik moet nog even doorsparen.
Ooh succes, ik ben benieuwd hoe het gaat.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het motorrijbewijs is een stuk goedkoper. Ik ga binnenkort mijn eerste lessen doen, en het kost me iets meer dan 600 euro, en dat is all-in: 8 lessen, examentraining en een examen. Als je een eigen motor hebt, met Belgisch kenteken, kun je ook het pakket van 6 lessen nemen, dat is volgens mij zonder examentraining maar met een examen, en dat kost zo'n 500 euro. Daarna kun je met een voorlopig rijbewijs gaan rondkarren totdat je denkt dat je genoeg ervaring hebt om af te rijden.
Voor 100 euro meer kun je ook een theoriecursus doen, maar zoals ik boven al aanstipte, is dat eigenlijk een beetje zonde van het geld als je geen complete idioot bent.
Ik vroeg me hetzelfde af. De enige dag met 2 stemmen is tot nu toe 30 april. Kanttekening is wel dat er ook 4 mensen op een andere dag gestemd hebben en wellicht andere 'verplichtingen' hebben op 30 april.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:54 schreef Njosnavelin het volgende:
Nog niet zoveel stemmen in de poll..
Is er niet meer animo voor een meeting?
In Brussel kun je met de auto toch vrijwel overal komen?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:50 schreef trainfreak het volgende:
Bij mij zal het afhangen waar het juist is in Brussel...
Bereikbaar met de wagen of niet..
Ik kan ook iemand/meerdere meenemen uit de omgeving (ik ben van Wetteren, tussen Gent en Aalst).
Ja, maar als het bal in het centrum is heb ik geen zin om me blauw te betalen aan parkeergeldquote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
In Brussel kun je met de auto toch vrijwel overal komen?
Ik vind de prijzen daar alleszins redelijk. Je kunt de auto ook wat buiten het centrum parkeren en dan via het OV naar het centrum.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:55 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ja, maar als het bal in het centrum is heb ik geen zin om me blauw te betalen aan parkeergeld
Hell yeahquote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
... dan bv. Anderlecht of Schaarbeek.
Tegenover de prijzen in Nederland is het inderdaad redelijk ja.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind de prijzen daar alleszins redelijk. Je kunt de auto ook wat buiten het centrum parkeren en dan via het OV naar het centrum.
Centrum lijkt me persoonlijk een leukere plek voor een meet dan bv. Anderlecht of Schaarbeek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |