quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:07 schreef trainfreak het volgende:
Je moet nog altijd geen lessen volgen!
Mijn rijbewijs heeft maar een goeie ¤60 gekost..
(¤36 voor het praktische examen, en 2x +- ¤10 voor het afhalen van het papiertje)
De theorie kregen we gratis via school!
Ik heb er wel langer over gedaan, maar dat komt omdat ik min voorlopig rijbewijs niet direct ben gaan afhalen. Mijn voorlopig had ik eind juni, mijn 'echt' had ik midden februari.
Maar in principe kan je het op 3 maand afhandelen, ware het niet dat er wel erg lange wachtlijsten zijn (bij mij was het 5 maand voor ik mijn praktisch rijexamen kon afleggen...).
Het was wel met een automaat, maar daar zou geen verschil in mogen zitten..
Ja hoe zit dat?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:09 schreef trainfreak het volgende:
Hier het vervolg op Nederbelgen waar nog altijd geen OP van is.
Het motorrijbewijs is een stuk goedkoper. Ik ga binnenkort mijn eerste lessen doen, en het kost me iets meer dan 600 euro, en dat is all-in: 8 lessen, examentraining en een examen. Als je een eigen motor hebt, met Belgisch kenteken, kun je ook het pakket van 6 lessen nemen, dat is volgens mij zonder examentraining maar met een examen, en dat kost zo'n 500 euro. Daarna kun je met een voorlopig rijbewijs gaan rondkarren totdat je denkt dat je genoeg ervaring hebt om af te rijden.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:49 schreef Niara het volgende:
Wow, bedankt allemaal
Ik sta gelukkig ingeschreven dus dat zal geen probleem zijn. Ik ga denk ik eerst voorm'n motorrijbeijs maar ik moet nog even doorsparen.
Ooh succes, ik ben benieuwd hoe het gaat.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het motorrijbewijs is een stuk goedkoper. Ik ga binnenkort mijn eerste lessen doen, en het kost me iets meer dan 600 euro, en dat is all-in: 8 lessen, examentraining en een examen. Als je een eigen motor hebt, met Belgisch kenteken, kun je ook het pakket van 6 lessen nemen, dat is volgens mij zonder examentraining maar met een examen, en dat kost zo'n 500 euro. Daarna kun je met een voorlopig rijbewijs gaan rondkarren totdat je denkt dat je genoeg ervaring hebt om af te rijden.
Voor 100 euro meer kun je ook een theoriecursus doen, maar zoals ik boven al aanstipte, is dat eigenlijk een beetje zonde van het geld als je geen complete idioot bent.
Ik vroeg me hetzelfde af. De enige dag met 2 stemmen is tot nu toe 30 april. Kanttekening is wel dat er ook 4 mensen op een andere dag gestemd hebben en wellicht andere 'verplichtingen' hebben op 30 april.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:54 schreef Njosnavelin het volgende:
Nog niet zoveel stemmen in de poll..
Is er niet meer animo voor een meeting?
In Brussel kun je met de auto toch vrijwel overal komen?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:50 schreef trainfreak het volgende:
Bij mij zal het afhangen waar het juist is in Brussel...
Bereikbaar met de wagen of niet..
Ik kan ook iemand/meerdere meenemen uit de omgeving (ik ben van Wetteren, tussen Gent en Aalst).
Ja, maar als het bal in het centrum is heb ik geen zin om me blauw te betalen aan parkeergeldquote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
In Brussel kun je met de auto toch vrijwel overal komen?
Ik vind de prijzen daar alleszins redelijk. Je kunt de auto ook wat buiten het centrum parkeren en dan via het OV naar het centrum.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:55 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ja, maar als het bal in het centrum is heb ik geen zin om me blauw te betalen aan parkeergeld
Hell yeahquote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
... dan bv. Anderlecht of Schaarbeek.
Tegenover de prijzen in Nederland is het inderdaad redelijk ja.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind de prijzen daar alleszins redelijk. Je kunt de auto ook wat buiten het centrum parkeren en dan via het OV naar het centrum.
Centrum lijkt me persoonlijk een leukere plek voor een meet dan bv. Anderlecht of Schaarbeek.
Dan al?quote:Op maandag 4 april 2011 17:28 schreef -er1k het volgende:
Even kijken of ik vrij kan krijgen op 30 april en wellicht dat ik er dan ook bij ben. 30 april zijn open-kot dagen voor nieuwe studenten in Brussel, dus wellicht leuk om deze dan ook even mee te pakken als we er dan toch zijn ;-).
Niet aanstellen eh. Ik heb nog nooit problemen gehad in het OV.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:51 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Tegenover de prijzen in Nederland is het inderdaad redelijk ja.
En 's avonds met het OV: nee, liever niet![]()
Maar ik zei het reeds: de kans dat ik kom is klein hoor
Zaterdagavond is vrij parkeren, m.u.v. parkeergarages.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:55 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ja, maar als het bal in het centrum is heb ik geen zin om me blauw te betalen aan parkeergeld
Jammer dat je niet kan komen.quote:Op zondag 10 april 2011 21:00 schreef Seven. het volgende:
Ik ben er dan niet. En het beste is nog altijd aan de Beurs, voor McDonalds ofwel bij Ici Paris XL.
Rug naar Beurs onderaan de trappen, links op de hoek.quote:Op zondag 10 april 2011 21:02 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Jammer dat je niet kan komen.
Geen idee waar de ici paris is trouwens
Oja ik zie wat je bedoeltquote:Op zondag 10 april 2011 21:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Rug naar Beurs onderaan de trappen, links op de hoek.
In het weekend 10 euro of zo.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:11 schreef Iannn het volgende:
Ik ben toevalligerwijs 7 mei wél in België, maar ik woon er nog niet. Al hoop dat binnen geruime tijd wel te doen. Maar goed, heb de hele reis uitgepland met geld enzo. Hoeveel zou een retourtje Leuven - Brussel zijn?
Ja, dan zou ik komen!quote:Op donderdag 14 april 2011 00:24 schreef Halcon het volgende:
Proef op de som:
Wie komen er op de meeting van 30 april?
Indien nee, wie zou er wel komen op 7 mei?
¤ 5,60quote:Op donderdag 14 april 2011 17:11 schreef Iannn het volgende:
Ik ben toevalligerwijs 7 mei wél in België, maar ik woon er nog niet. Al hoop dat binnen geruime tijd wel te doen. Maar goed, heb de hele reis uitgepland met geld enzo. Hoeveel zou een retourtje Leuven - Brussel zijn?
Gare du Nord?quote:Op donderdag 14 april 2011 23:35 schreef -er1k het volgende:
Ah. ¤5,60 is wel te doen, toch? Kom je alleen naar België toe Iannn? Anders maak je er toch een weekend Brussel van. Slaap je in een hotel of in een hostel? Ik moet ook nog een slaapplek regelen.
Wat ik las wordt je daar na 2:00 uitgekicked. Ik hoop tegen die tijd nog in de kroeg te zittenquote:
Wilde plannenquote:Op vrijdag 15 april 2011 11:31 schreef -er1k het volgende:
[..]
Wat ik las wordt je daar na 2:00 uitgekicked. Ik hoop tegen die tijd nog in de kroeg te zitten
Gewoon in Celtica blijven plakken, is open tot zeker 8u in de weekenden. Pak je de eerste trein terug. En nog geen 5 minuten lopen van centraal station.quote:
Celtica? Dat ken ik (nog) niet.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gewoon in Celtica blijven plakken, is open tot zeker 8u in de weekenden. Pak je de eerste trein terug. En nog geen 5 minuten lopen van centraal station.
Ik heb een hostel geregeld in Leuven, daar heb ik ook nog wat andere zaken te regelen dus daar zal ik zijn, wel ga ik nog even kijken of ik afkom naar Brussel voor deze meet, lijkt me toch wel tofquote:Op donderdag 14 april 2011 23:35 schreef -er1k het volgende:
Ah. ¤5,60 is wel te doen, toch? Kom je alleen naar België toe Iannn? Anders maak je er toch een weekend Brussel van. Slaap je in een hotel of in een hostel? Ik moet ook nog een slaapplek regelen.
Lekkere foute tent waar vrijwel iedereen single binnen treedt en met gezelschap weer buiten staat. Goedkope drank, hitjes, dansvloer. Maar al met al vermakelijk.quote:
Wat voor volk komt daar?quote:Op dinsdag 19 april 2011 00:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Lekkere foute tent waar vrijwel iedereen single binnen treedt en met gezelschap weer buiten staat. Goedkope drank, hitjes, dansvloer. Maar al met al vermakelijk.
Van alles. Toeristen, studenten, allochtonen, werkende mensen. You name it, they've got it. Daar is echt geen peil op te trekken. Leeftijd zal tussen 25-35 liggen vooral, meer mannen dan vrouwen meestal. Meer kun je er echt niet over zeggen.quote:
Ja hoor, ik gooi de voetjes er wel eens van de vloer in ieder geval.quote:Op woensdag 20 april 2011 15:09 schreef -er1k het volgende:
Bonnefooi vond ik prima tent. Wordt daar boven nou gedanst 's weekends?
Hoi en welkom. Iets meer info mag wel hoor.quote:Op donderdag 28 april 2011 00:18 schreef Barcaconia het volgende:
Hee, een topic in KAA waar ik kan posten. Belgisch Limburg hier
Eerst de VS, nu België, wat is het volgende?quote:Op donderdag 28 april 2011 00:18 schreef Barcaconia het volgende:
Hee, een topic in KAA waar ik kan posten. Belgisch Limburg hier
Ik ben er denk ik wel zeker bijquote:Op donderdag 28 april 2011 10:22 schreef Njosnavelin het volgende:
Beurs is ook goed voor mij.
lannn ik voeg je toe aan de lijst dan
Wie komt er allemaal 7 mei:
-Halcon
--er1k
-Seven.
-Njosnavelin
-lannn
Het is niet zo ver van het centraal station.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:58 schreef Iannn het volgende:
[..]
Ik ben er denk ik wel zeker bij. Moet nog even één dingetje regelen, maar waar precies is de Beurs? Want ik kan geen woord Frans en ben tien jaar geleden voor het laatst in Brussel geweest.
Links vanuit het CS en dan Rue de Marché aux Herbes volgen...quote:Op donderdag 28 april 2011 19:58 schreef Iannn het volgende:
[..]
Ik ben er denk ik wel zeker bij. Moet nog even één dingetje regelen, maar waar precies is de Beurs? Want ik kan geen woord Frans en ben tien jaar geleden voor het laatst in Brussel geweest.
Ja lijkt me een prima planquote:Op donderdag 28 april 2011 20:03 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Het is niet zo ver van het centraal station.
Als je wil kan ik anders wel met je meelopen vanaf het station? Ik kom daar toch langs
Ok, laat me tzt maar per PM weten hoe laat je precies aankomt enzoquote:
Uhm, M, 23, woon en werk in België dus, kom net uit Amerika, ontwijkgedrag voor Nederlandquote:Op donderdag 28 april 2011 00:22 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoi en welkom. Iets meer info mag wel hoor.
Waar mijn leven mij brengtquote:Op donderdag 28 april 2011 18:34 schreef Fogel het volgende:
[..]
Eerst de VS, nu België, wat is het volgende?
Proficiat trouwens met 1 jaar zonder regering allemaal!
Klinkt goed!quote:Op maandag 2 mei 2011 13:20 schreef Seven. het volgende:
We kunnen een hapje gaan eten, ken een uitstekend sushi of tapas restaurant waar je voor 20 euro goed vol zit. inclusief drankjes.
En kom je ook naar de meet in Brussel?quote:Op maandag 2 mei 2011 14:47 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Uhm, M, 23, woon en werk in België dus, kom net uit Amerika, ontwijkgedrag voor Nederlandwat wil je nog horen?
[..]
Waar mijn leven mij brengt
Zo'n vage uitspraakquote:Op maandag 2 mei 2011 08:34 schreef Reya het volgende:
Grappig, ik kom ook nog wel even langs, denk ik.
Lijkt me gezellig. Wat is de bedoeling, hoe laat en nog meer details die ik moet weten? 7 mei heb ik al gelezen maar ik heb geen idee waar jullie het verder over hebbenquote:
Wij fokkers gaan een hapje eten en drinken. We spreken om 17.00 af aan de Beurs, voor de MacDonalds. We gaan iets drinken op St. Goriks, om de hoek daar. Daarna gaan we ofwel sushi (St. Goriks) ofwel tapas (kolenmarkt, 3 minuten lopen) eten voor 20 euro de man ongeveer op nog. Wie daarna nog zin heeft kan het nachtleven induiken. Bonnefooi, Madame Moustache, Dépot (Vlaams nest), you name it. Opties genoeg.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:58 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Lijkt me gezellig. Wat is de bedoeling, hoe laat en nog meer details die ik moet weten? 7 mei heb ik al gelezen maar ik heb geen idee waar jullie het verder over hebben
Nederlander, werkzaam bij een internationale instelling, sinds zeer kort woonachtig in Brussel.quote:Op maandag 2 mei 2011 14:57 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zo'n vage uitspraak. Jouw naam komt me niet bekend voor trouwens? Vertel eens iets over jezelf.
Klinkt goed allemaalquote:Op maandag 2 mei 2011 15:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wij fokkers gaan een hapje eten en drinken. We spreken om 17.00 af aan de Beurs, voor de MacDonalds. We gaan iets drinken op St. Goriks, om de hoek daar. Daarna gaan we ofwel sushi (St. Goriks) ofwel tapas (kolenmarkt, 3 minuten lopen) eten voor 20 euro de man ongeveer op nog. Wie daarna nog zin heeft kan het nachtleven induiken. Bonnefooi, Madame Moustache, Dépot (Vlaams nest), you name it. Opties genoeg.
(Nachtleven is bij mij vrijwel altijd covered, don't count me in).
27.quote:Op maandag 2 mei 2011 16:09 schreef Iannn het volgende:
Idemdito, ik ben ook bij voor een drankje, maar heb in principe al andere plannen voor de avond. Hele weirde vraag misschien, maar hoe oud is iedereen hier eigenlijk? Heb namelijk het gevoel dat iedereen hier mijn leeftijd (begin 20) is, maar misschien zit ik totaal mis.
Opgelost.quote:
En hoe oud ben je? En en en waar in Brussel woon je?quote:Op maandag 2 mei 2011 16:46 schreef Reya het volgende:
[..]
Nederlander, werkzaam bij een internationale instelling, sinds zeer kort woonachtig in Brussel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |