abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93922696
Hey,

Sinds een tijdje heb ik een vrij goede microfoon en daar wil ik wat meer mee doen dan alleen wat gekloot. Heb al wat nagedacht en het enige idee dat echt in me op kwam was om bijvoorbeeld 'Jip en Janneke' of iets dergelijks voor te lezen (dus zelf een audioboek te maken) en dat dan op youtube te zetten, in hoofdstukjes.
Lijkt me wel dat daar behoefte aan is, naast het vrij gebruikelijke voorlezen voor het slapengaan, om even de kinderen bezig te houden voor de computer. Eventueel met illustraties erbij maar dat kan later altijd nog.

Wat denken jullie? Zal dat een beetje aanslaan en gewaardeerd worden? Of hebben jullie misschien betere ideeën.

Ik had geen idee of ik het nou hier neer moest zetten als soort van 'streams' of gewoon in tv. Als het verkeerd is hoor ik het wel!
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:35:44 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_93923003
Luek idee wel, maar ik denk dat het wettelijk niet mag?
pi_93923191
Heel goed punt, niet bij nagedacht. Ben blij dat ik al een positieve reactie heb, als er meer animo voor is dan zal ik het wat verder gaan uitzoeken.
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:46:00 #4
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_93923736
Zit je wel in het goede subforum?

Maar niet eventueel met illustraties, ik zou zéker beeld erbij gebruiken. Hangt misschien ook van de leeftijd af, maar als je je kind wilt bezig houden achter de computer dan is alleen luisteren niet voldoende voor een heleboel kinderen. Laat dan wat bijbehorende dieren/dingen zien op plaatjes.
pi_93924256
quote:
Ik had geen idee of ik het nou hier neer moest zetten als soort van 'streams' of gewoon in tv. Als het verkeerd is hoor ik het wel!
Dus heb geen idee of ik in het goede subforum zit, vast niet.

Oke dan zal ik dat gaan doen :)
pi_93924443
>> TTK
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_93971064
Bedankt voor het verplaatsen, had 'm zelf nooit hierin geplaatst maar maakt niet uit!

Nog mensen die een mening hierover? Hoor liever dat je het een slecht idee vindt dan dat je geen comment post!
pi_93971617
Lijkt me leuk, ik luisterde vroeger ook naar Pietje Puk. Ik zou ze als mp3 online zetten voor bijvoorbeeld in de auto.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_94048148
Heb een mail gestuurd naar Querido, maar degene die over mijn kwestie gaat is op vakantie tot de 16e, dus nog even wachten!
pi_94052215
Leuk idee! Zeker voor in de toekomst. Over niet zo'n lange tijd zullen ook kinderen met een iPad rondlopen tenslotte. :D

Je zou wellicht met de volgende uitgeverijen contact op kunnen nemen:
http://www.vierwindstreken.com/home.php?cat=
http://www.gottmerkinderboeken.nl/
http://www.leopold.nl/

Als je nog iemand zoekt voor het schrijven van verhaaltjes hou ik me aanbevolen. :)
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_94139349
Heb eerst maar eens contact opgenomen met de uitgeverij die het boek heeft uitgebracht, lijkt me de enige die hierover mag beslissen.

Ik ga bestaande, bekende, verhalen verhalen tot een audioboek. Mocht ik toch van plan zijn dat plan te wijzigen weet ik je te vinden!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 21:51:03 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_94312699
Als je zelf audioboeken gaat voorlezen en online zetten moet je boeken nemen waar het auteursrecht van verlopen is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:13:14 #13
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_94314138
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 21:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je zelf audioboeken gaat voorlezen en online zetten moet je boeken nemen waar het auteursrecht van verlopen is.
http://www.gutenberg.org/wiki/Main_Page
^O^ .
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:46:09 #14
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_94315934
Er bestaan al audioboeken van Jip en Janneke. Dus ik vermoed dat ze niet willen dat je zelf iets via youtube gaat verspreiden. Volgens mij kan je beter dus wat kopen, in plaats van al die moeite doen om het zelf in te spreken, en als ze nergens verkrijgbaar zijn dan is het vast wel ergens te downloaden voor eigen gebruik. ;)
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:49:18 #15
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
  zaterdag 19 maart 2011 @ 09:01:27 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')