abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93894283
Hoi
We hebben een Amerikaanse koelkast besteld. Deze heeft een ijsblokjesmachine en een waterkraan voor fris koud water.

Echter, de koelkast heeft een waterslang van ongeveer 2 meter, terwijl de slang ongeveer 10 meter moet zijn.

Nu zijn er waterslangen te koop, die je aan kunt sluiten op de huidige waterslang, zodat je de waterslang kunt verlengen. Weet iemand waar je die kunt kopen? Echter, ik heb gehoord dat de waterslang niet langer zou mogen zijn dan 2 meter, omdat anders de druk te hoog wordt. Klopt dit?
Peter
pi_93894414
kun je niet gewoon beter een stukje koperleiding ertussen zetten? Desnoods met knelkoppelingen.
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:34:03 #3
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_93894536
Let wel op dat je de slang regelmatig goed doorspoelt.

En vanwege de lengte kun je ook alg vorming krijgen
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:38:44 #4
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_93894666
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:23 schreef Peter237 het volgende:
Hoi
We hebben een Amerikaanse koelkast besteld. Deze heeft een ijsblokjesmachine en een waterkraan voor fris koud water.

Echter, de koelkast heeft een waterslang van ongeveer 2 meter, terwijl de slang ongeveer 10 meter moet zijn.

Nu zijn er waterslangen te koop, die je aan kunt sluiten op de huidige waterslang, zodat je de waterslang kunt verlengen. Weet iemand waar je die kunt kopen? Echter, ik heb gehoord dat de waterslang niet langer zou mogen zijn dan 2 meter, omdat anders de druk te hoog wordt. Klopt dit?
En het is niet zo gezond "zomaar" een slang te gebruiken. Silicone slang is oke, of er moet zo'n mes/vork icoontje op staan.
Niet zomaar een tuinslang dus.

Verder zou ik d'r een waterslot tussen zetten. Mocht je slang na jaren hard worden en scheuren, loopt i.i.g. niet je halve huis onder als je niet thuis bent.

[ Bericht 3% gewijzigd door RaymondK op 10-03-2011 09:51:55 ]
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:16:21 #5
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_93895749
Flexibele slang van de DHZ winkel?
Anders idd koper, zolang je het maar met drinkwater mag gebruiken!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:33:38 #6
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_93896289
maak gewoon een kraan vlakbij je koelkast, waar je die slang op aansluit, stukkie koper aanleggen, kraantje erop, klaar...kan je er gelijk een ontkalker tussen doen...
ga niet lopen mieren met slangen verlengen etc...geen porem en je loopt na je vakantie ook nog es risico op legionella.
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_93899711
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 10:33 schreef dribbel79 het volgende:
maak gewoon een kraan vlakbij je koelkast, waar je die slang op aansluit, stukkie koper aanleggen, kraantje erop, klaar...kan je er gelijk een ontkalker tussen doen...
ga niet lopen mieren met slangen verlengen etc...geen porem en je loopt na je vakantie ook nog es risico op legionella.
met koper heb je ook legionella kansen hoor ;)

maar goed een slang is gewoon veel kwetsbaarder.. en 10 meter tov 2 is ook een stuk kwetsbaarder.. :) groter gebied waar t fout kan gaan :)

* Ou-Tannu zou ook gewoon een kraantje naast / bij de koelkast maken..
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:20:56 #8
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_93900139
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:34 schreef DeTolk het volgende:
Let wel op dat je de slang regelmatig goed doorspoelt.

En vanwege de lengte kun je ook alg vorming krijgen
vanwege legionella? _O-

klepel en klok verhaal lijkt me.
Volgens mij heb je enige kans op legionella in leidingen waar het water warm van wordt. En dan moet het water eens warm geweest zijn en minimaal 30dagen stil in de leidingen staan.
Een aanvoerleiding voor een koelkast is echt geen legionella kweker, dus maak je hierover vooral niet druk.
pi_93900551
Hoi

Ik heb nagedacht om een koperen leiding te plaatsen. Het betreft een huurwoning, en je moet hiervoor toestemming vragen. Bovendien loopt zo'n leiding in het zicht. In de vloer is geen optie omdat daar leidingen lopen.

Ik wil de waterslang onder de plinten van het laminaat leggen. Hoe ziet zo'n waterslot eruit? Zijn er waterslangetjes voor Amerikaanse koelkasten met een waterslot? Heeft iemand een link via internet of weet je waar je die kunt kopen?
Peter
  donderdag 10 maart 2011 @ 13:32:28 #10
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_93902868
http://www.onlinebouwmark(...)doorlaatdosering.jpg

Als die nog niet tussen je wasmachine/vaatwasser zit zou ik dat ook gelijk doen.
Wel op de juiste hoeveelheid water instellen natuurlijk.
  donderdag 10 maart 2011 @ 14:20:28 #11
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_93904729
Waterslot is een soort 'blokje' dat je op je kraan zet. Vervolgens sluit je daar je waterslang op aan.

Voorbeeldinfo
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_93911231
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 12:30 schreef Peter237 het volgende:
Ik wil de waterslang onder de plinten van het laminaat leggen. Hoe ziet zo'n waterslot eruit? Zijn er waterslangetjes voor Amerikaanse koelkasten met een waterslot? Heeft iemand een link via internet of weet je waar je die kunt kopen?
De meeste mensen doen het aankoopproces precies andersom...

Een waterslang onder het laminaat... apart. Ik zou dat niet aandurven, je hebt wel lef.
pi_93922218
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:45 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

De meeste mensen doen het aankoopproces precies andersom...

Een waterslang onder het laminaat... apart. Ik zou dat niet aandurven, je hebt wel lef.
lijkt mij.. als er een slangpast.. dat je toch ook een 12mm koperbuisje er in kan wroeten ? :P
pi_94067824
Stukje pex buis zou ik dan doen, wel goed beugelen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')