En het is niet zo gezond "zomaar" een slang te gebruiken. Silicone slang is oke, of er moet zo'n mes/vork icoontje op staan.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:23 schreef Peter237 het volgende:
Hoi
We hebben een Amerikaanse koelkast besteld. Deze heeft een ijsblokjesmachine en een waterkraan voor fris koud water.
Echter, de koelkast heeft een waterslang van ongeveer 2 meter, terwijl de slang ongeveer 10 meter moet zijn.
Nu zijn er waterslangen te koop, die je aan kunt sluiten op de huidige waterslang, zodat je de waterslang kunt verlengen. Weet iemand waar je die kunt kopen? Echter, ik heb gehoord dat de waterslang niet langer zou mogen zijn dan 2 meter, omdat anders de druk te hoog wordt. Klopt dit?
met koper heb je ook legionella kansen hoorquote:Op donderdag 10 maart 2011 10:33 schreef dribbel79 het volgende:
maak gewoon een kraan vlakbij je koelkast, waar je die slang op aansluit, stukkie koper aanleggen, kraantje erop, klaar...kan je er gelijk een ontkalker tussen doen...
ga niet lopen mieren met slangen verlengen etc...geen porem en je loopt na je vakantie ook nog es risico op legionella.
vanwege legionella?quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:34 schreef DeTolk het volgende:
Let wel op dat je de slang regelmatig goed doorspoelt.
En vanwege de lengte kun je ook alg vorming krijgen
De meeste mensen doen het aankoopproces precies andersom...quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:30 schreef Peter237 het volgende:
Ik wil de waterslang onder de plinten van het laminaat leggen. Hoe ziet zo'n waterslot eruit? Zijn er waterslangetjes voor Amerikaanse koelkasten met een waterslot? Heeft iemand een link via internet of weet je waar je die kunt kopen?
lijkt mij.. als er een slangpast.. dat je toch ook een 12mm koperbuisje er in kan wroeten ?quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:45 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
De meeste mensen doen het aankoopproces precies andersom...
Een waterslang onder het laminaat... apart. Ik zou dat niet aandurven, je hebt wel lef.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |