Patat moet je sowieso vanaf blijven, maar zelf friet maken is het lekkerst. En dan niet in ossewit (slibben je aders van dicht) maar gewoon in goed vet van bv Diamant. Voorbakken @ 150 graden en 175 afbakken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:24 schreef Lysdexie het volgende:
Probeer zelf eens verse patat te bakken in ossevet (ossewit), een ander soort frituurvet. Smaakt stukken beter dan cafetariapatat.
Blijkbaar dus toch wel maar herinner je hier niets meer van deze trip (op de machtige frietkeet na dan).quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:41 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Dat is vreemd, ik ben nog nooit in Zuid-Limburg geweest
Je lichaam breekt ook cholesterol af. Als je dus niet elke week dat gaat eten maakt het niet uit of je nou ossevet gebruikt of die te dure rotzooi van Diamant die ondergesteld is aan elke andere olie.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:41 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Patat moet je sowieso vanaf blijven, maar zelf friet maken is het lekkerst. En dan niet in ossewit (slibben je aders van dicht) maar gewoon in goed vet van bv Diamant. Voorbakken @ 150 graden en 175 afbakken.
Diamant kan inderdaad niet op tegen ossevet maar behoort wel tot de beste als het om vloeibare frituurvetten gaat. En veel te duur is relatief, uiteindelijk ben je stukken goedkoper uit dan wekelijks een bakje friet van 2 euro halen en het is veel lekkerder.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:23 schreef sciter het volgende:
[..]
Je lichaam breekt ook cholesterol af. Als je dus niet elke week dat gaat eten maakt het niet uit of je nou ossevet gebruikt of die te dure rotzooi van Diamant die ondergesteld is aan elke andere olie.
Ik bedoel dat Diamant echt niet ''beter'' is dan andere olieën. Ze maken mensen, die zich zeer druk maken over hun imago, wijs dat hun merk het beste is en van de hoogste kwaliteit.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:34 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Diamant kan inderdaad niet op tegen ossevet maar behoort wel tot de beste als het om vloeibare frituurvetten gaat. En veel te duur is relatief, uiteindelijk ben je stukken goedkoper uit dan wekelijks een bakje friet van 2 euro halen en het is veel lekkerder.
Je kan ook iets minder overdreven je (vermeende) provinciale karakter tonen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:26 schreef Shispeed het volgende:
boeiend, as 't mar lekker is![]()
stadse mensen die over dit soort dingen zeveren, je gaat er heus niet dood aan hoor
feit is en blijft dat mensen uit de stad over het algemeen dit soort aanstellerig gedrag vertonen. Altijd bang dat ze iets overkomt, altijd ziek, zwak en misselijk.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:35 schreef sciter het volgende:
[..]
Je kan ook iets minder overdreven je (vermeende) provinciale karakter tonen.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:48 schreef Microtubuli het volgende:
Niet bij Friterie Kinderkruis![]()
Mensen die alles over één kam scheren![]()
[ afbeelding
Gvd, ik ken die tent ook nog!![]()
Ook de vrouwen niet?quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Bij ons in de buurt zijn alle snackbars overgenomen door Chinezen. Harde werkers, oog voor hygiene en geen lange haren.
De vrouwen soms wel ja. Maar die gaan daar netjes mee om. Niet te vergelijken met een gozer die zich niet verzorgt.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:58 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Ook de vrouwen niet?
Bespeur ik daar een aanzet tot een lesbische Aziatische revolutie?
Is dat soms de nieuwe trend in Nederland? De snackbar in ons dorp is ook al overgenomen door aziaten.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Bij ons in de buurt zijn alle snackbars overgenomen door Chinezen. Harde werkers, oog voor hygiene en geen lange haren.
Nou hier in de buurt dus ook en mijn favoriete frituur is hier serieus mee naar de klote gegaan!quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Diamant is de Apple van de frituur wereldquote:Op woensdag 9 maart 2011 23:44 schreef sciter het volgende:
[..]
Ik bedoel dat Diamant echt niet ''beter'' is dan andere olieën. Ze maken mensen, die zich zeer druk maken over hun imago, wijs dat hun merk het beste is en van de hoogste kwaliteit.[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |