Op zich een goed punt, ware het niet dat er 'approximately' staat.quote:De gemiddelde kosten per werknemer per jaar zegt immers niks over de kosten per jaar per werknemer uit de periode jan-mrt.
Dat zullen ze niet bedoelen, want niet elke medewerker zal evenveel kostenquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:57 schreef San_Andreas het volgende:
Het is waarschijnlijk een taalfout, ze bedoelen "cost per employee per year" in plaats van "average cost per employee per year".
Dat zou betekenen dat alle werknemers van sales hetzelfde verdienen, erg onwaarschijnlijk, dus "average" klopt wel degelijk. Met een gemiddeld kosten van 1392 per jaar kost een werknemer gemiddeld dus 1392/4 per kwartaal, en dat delen ze dus op de personeels-kosten voor dat kwartaal.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:57 schreef San_Andreas het volgende:
Het is waarschijnlijk een taalfout, ze bedoelen "cost per employee per year" in plaats van "average cost per employee per year".
Dat lijkt me juist niet.. Niet iedereen kost even veel.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:57 schreef San_Andreas het volgende:
en ik denk dus dat je niet zomaar deze conclusie mag trekken. Volgens mij kunnen de werknemers in de maanden jan-mrt een andere average kost per jaar per werknemer hebben.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:08 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat alle werknemers van sales hetzelfde verdienen, erg onwaarschijnlijk, dus "average" klopt wel degelijk. Met een gemiddeld kosten van 1392 per jaar kost een werknemer gemiddeld dus 1392/4 per kwartaal,
Ja dat bedenk jij erbij. Je moet uiteraard bij het maken van de opgave gewoon uitgaan van de gegeven informatie en geen aannames gaan doen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:14 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
en ik denk dus dat je niet zomaar deze conclusie mag trekken. Volgens mij kunnen de werknemers in de maanden jan-mrt een andere average kost per jaar per werknemer hebben.
En daarom zul je bij deze opgave de conclusie moeten trekken dat de kosten per werknemer in Q1 en Q2 ongeveer gelijk zijn en dat het aantal werknemers ook ongeveer gelijk blijft.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:14 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
en ik denk dus dat je niet zomaar deze conclusie mag trekken. Volgens mij kunnen de werknemers in de maanden jan-mrt een andere average kost per jaar per werknemer hebben.
Stel de kosten zijn 1392 - 30 per jaar per werknemer voor de maanden jan-mrt, en 1392 + 10 per jaar per werknemer voor de maanden apr-dec. Dan heb je dus een gemiddelde van 1392.
snap ik maar ik vind dan toch dat ze dat er duidelijker bij hadden moeten zetten.quote:En daarom zul je bij deze opgave de conclusie moeten trekken dat de kosten per werknemer in Q1 en Q2 ongeveer gelijk zijn en dat het aantal werknemers ook ongeveer gelijk blijft.
in dat geval is het antwoord niet te bepalen (soms ook een keuze-topie bij dit soort tests)quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja dat bedenk jij erbij. Je moet uiteraard bij het maken van de opgave gewoon uitgaan van de gegeven informatie en geen aannames gaan doen.
Dat is toch duidelijk? Ze kunnen moeilijk allerlei eventuele afwijkingen die mensen gaan bedenken alvast gaan weerleggen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:30 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
snap ik maar ik vind dan toch dat ze dat er duidelijker bij hadden moeten zetten.
Het antwoord is prima te bepalen. Er staat niet bij dat het bedrijf met parttimers werkt of zich in een markt bevindt met veel variantie. Ook staat er niet dat het bedrijf in een groei- of krimpfase zit. Dat hadden signalen kunnen zijn dat het werknemersaantal stijgt, daalt of fluctueert.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:31 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
in dat geval is het antwoord niet te bepalen (soms ook een keuze-topie bij dit soort tests)
terecht opgemerkt. één probleem: uit de vraagsteling blijkt WEL dat het aantal werknemers per afdeling variabel is.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:37 schreef MWP het volgende:
[..]
Het antwoord is prima te bepalen. Er staat niet bij dat het bedrijf met parttimers werkt of zich in een markt bevindt met veel variantie. Ook staat er niet dat het bedrijf in een groei- of krimpfase zit. Dat hadden signalen kunnen zijn dat het werknemersaantal stijgt, daalt of fluctueert.
Dat stond er niet in en dan is het niet onredelijk om ervan uit te gaan dat het werknemersaantal stabiel blijft. In tegendeel, de meeste bedrijven zullen - als ze niet groeien of inkrimpen - een redelijk consistent aantal medewerkers (of FTE's) hebben.
Oja? Uit de vraag zoals jij die plaatst blijkt enkel dat niet elke afdeling evenveel werknemers in dienst heeft; of: eenzelfde salaris hanteert als de andere afdelingen (e.g. Een productiemedewerker zal een lager uurloon hebben dan een stafmedewerker HR, en er zijn over het algemeen minder medewerkers op een HR-afdeling te vinden dan op de sales afdeling).quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:51 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
terecht opgemerkt. één probleem: uit de vraagsteling blijkt WEL dat het aantal werknemers per afdeling variabel is.
ze vragen: how many empoyees does the sales deparment has in the first quarter.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:58 schreef MWP het volgende:
[..]
Oja? Uit de vraag zoals jij die plaatst blijkt enkel dat niet elke afdeling evenveel werknemers in dienst heeft; of: eenzelfde salaris hanteert als de andere afdelingen (e.g. Een productiemedewerker zal een lager uurloon hebben dan een stafmedewerker HR, en er zijn over het algemeen minder medewerkers op een HR-afdeling te vinden dan op de sales afdeling).
Nee ze vragen hoeveel ze er ongeveer hadden.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:01 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
ze vragen: how many empoyees does the sales deparment has in the first quarter.
quote:
Nee, ik zeg dat het 'onbeslisbaar' is.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee ze vragen hoeveel ze er ongeveer hadden.
Dan hoop ik voor je dat je geen toets over dit onderwerp hebt in ieder gevalquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:20 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
[..]
Nee, ik zeg dat het 'onbeslisbaar' is.
Als je citeert moet je dat wel goed doen. De vraag is "approximately how many employees did the sales department have [...]?". Laat je dat woord weg dan valt er voor jouw theorie nog wat te zeggen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:01 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
ze vragen: how many empoyees does the sales deparment has in the first quarter.
Ik toch ook, trolquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:20 schreef San_Andreas het volgende:
[..]
[..]
Nee, ik zeg dat het 'onbeslisbaar' is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |