abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93857403
Ik wilde dus net gedestilleerd water kopen dus ik naar de DA: hebben jullie gedestilleerd water? Ja hoor! Kom ik thuis, blijkt het gedemineraliseerd water te zijn!?!

Nu wil ik dus weten, welke van de twee moet ik gebruiken voor als ik bijvoorbeeld zelf toners maak (voor op mijn gezicht, dus) van oliën en water, gedestilleerd water of gedemineraliseerd? Ik snap het verschil ook niet helemaal, wie kan het me uitleggen en me vertellen welke ik beter kan gebruiken?
Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du c½ur.
pi_93857558
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:32 schreef Osiris024 het volgende:
Google is je beste vriend :)

http://www.chemieforum.nl/forum/index.php?showtopic=6852
Tja, maar dan is mijn vraag over welke ik het beste voor gezichtsverzorging kan gebruiken nog niet geheel beantwoord.
Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du c½ur.
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:40:48 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_93857766
Gedestilleerd water wordt gemaakt door gewoon water te koken, en de stoom weer te condenseren. Hiermee raak je weliswaar niet alles kwijt, er zijn vluchtige stoffen die meekoken met het water (zoals verschillende alcoholen), maar kalk en andere zouten ben je absoluut kwijt.

Gedemineraliseerd water wordt bijv. gemaakt door water door een soort filter te persen dat de meeste kalk en zouten eruit haalt. Je raakt weliswaar niet alles kwijt, maar meestal ruimt het wel voor 99% op.

In theorie is gedestilleerd water net iets zuiverder dan gedemineraliseerd water, in de praktijk ga je het verschil echt niet merken.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_93858247
Geen van beide. Soms vraag ik me wel eens af of mensen weten waar ze mee bezig zijn. Beide producten zijn namelijk zeer slecht voor je huid.

Voor mensen weer vragen waarom het slecht is....van beide producten droogt je huid zeer ernstig uit.
pi_93858304
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:53 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Geen van beide. Soms vraag ik me wel eens af of mensen weten waar ze mee bezig zijn. Beide producten zijn namelijk zeer slecht voor je huid.

Voor mensen weer vragen waarom het slecht is....van beide producten droogt je huid zeer ernstig uit.
\

nou, in de producten die ik in de winkel voor m'n gezicht koop zit altijd alcohol en heel veel meer troep. Lijkt me dat dit minder uitdrogend is dan dat er alcohol in zit. En wat raad je me dan wel aan? Gewoon water?
  woensdag 9 maart 2011 @ 13:58:30 #7
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_93858439
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:40 schreef mvdejong het volgende:
Gedemineraliseerd water wordt bijv. gemaakt door water door een soort filter te persen dat de meeste kalk en zouten eruit haalt. Je raakt weliswaar niet alles kwijt, maar meestal ruimt het wel voor 99% op.
Het filter 'ruilt' Calcium ionen voor bijvoorbeeld Natrium. De kalk is uit het water, maar het is zeker niet zoutvrij. Wel is het vrij van microorganismen en andere grote verontreinigingen, al zijn de filters meestal niet steriel.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_93858467
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:54 schreef Poumelie het volgende:

[..]

\

nou, in de producten die ik in de winkel voor m'n gezicht koop zit altijd alcohol en heel veel meer troep. Lijkt me dat dit minder uitdrogend is dan dat er alcohol in zit. En wat raad je me dan wel aan? Gewoon water?
Mag ik eerst vragen waarom je het wilt maken? Heb je van nature misschien een slechte huid? Heb je vlekken en wil je die bedekken met toner.

Maar ik zou gewoon proberen om een toner te maken op olie-basis (welke olie zou ik niet weten helaas). In ieder geval niet de dingen uit de winkel (maar dat wist je zelf ook al) omdat die vaak totaal nergens goed voor zijn (en nog vaker het probleem juist in stand houden zodat je er nog meer van moet kopen).

Gewoon water lijkt mij het beste maar ook daar droogt je huid van uit. Alleen in minder ernstige mate dan met de beide genoemde producten.
pi_93858537
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:58 schreef Clupea het volgende:

[..]

Het filter 'ruilt' Calcium ionen voor bijvoorbeeld Natrium. De kalk is uit het water, maar het is zeker niet zoutvrij. Wel is het vrij van microorganismen en andere grote verontreinigingen, al zijn de filters meestal niet steriel.
Nederlands kraan water is per defenitie vrij van microorganisme of welke andere verontreiniging dan ook. Indien er iets gevonden wordt (en die controle is heel streng) dan wordt meteen de waterinname gestopt, de bron van de verontreiniging opgezocht en verholpen.
pi_93858651
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:59 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Mag ik eerst vragen waarom je het wilt maken? Heb je van nature misschien een slechte huid? Heb je vlekken en wil je die bedekken met toner.

Maar ik zou gewoon proberen om een toner te maken op olie-basis (welke olie zou ik niet weten helaas). In ieder geval niet de dingen uit de winkel (maar dat wist je zelf ook al) omdat die vaak totaal nergens goed voor zijn (en nog vaker het probleem juist in stand houden zodat je er nog meer van moet kopen).

Gewoon water lijkt mij het beste maar ook daar droogt je huid van uit. Alleen in minder ernstige mate dan met de beide genoemde producten.
Vlekken bedekken met toner?? Ik weet niet helemaal precies wat je daarmee bedoelt. Ik gebruik een toner/tonic gewoon om mijn gezicht schoon te maken (op een watje) daarna even je gezicht wassen, snap je?(ah, je bent een man, ik ken weinig mannen die van tonics afweten) Over de oliën, ik gebruik biologische appelcider azijn, soms toverhazelaar erbij en dan een paar druppeltjes extra virgin olijf olie en dat bij elkaar in een klein flesje met water (zodat het snel op is en ik dan weer nieuwe kan maken :P)

In gewoon water zitten bacteriën, dan kan je toch beter demi of gedestilleerd water gebruiken?
pi_93858717
Er is niet echt veel verschil, behalve dan dat gedemineraliseerd water doorgaans niet steriel is (in tegenstelling tot (vers) gedestilleerd water). Gedemineraliseerd water wordt meestal gemaakt met behulp van een ionenwisselaar. En daar wil wel eens wat algvorming in voorkomen. Het proces doodt geen bacteriën, in ieder geval. Dit in tegenstelling tot destilleren, waarbij je het water kookt en de damp vervolgens afkoelt en apart opvangt.

Kook het demiwater wat je hebt even goed door, dan kan je het gerust gebruiken.

Als je wil, zou je het zelf kunnen destilleren, maar da's heel veel werk en niet echt de moeite als je al zulk zuiver water hebt. Maar als je het wil, kan je het doen met een pan en twee deksels. Kook het water, hou de deksel boven de pan en laat er condens op vormen. Vang de condens vervolgens op door de deksel boven een opvangbak verticaal te houden. Terwijl je dit doet, hou je een tweede deksel boven de pan, zodat je om-en-om kan werken. Maar nogmaals, gewoon even goed doorkoken is volgens mij wel al voldoende.

En da's eigenlijk gelijk wat je volgende keer ook kan doen. Tenzij je ontzettend hard water hebt, zullen de opgeloste zouten in leidingwater weinig invloed hebben op jouw eindproduct (dat moet je wel even zelf ondervinden, want ik weet niet welke combinaties je maakt). In dat geval volstaat het om gewoon leidingwater te koken en heb je helemaal geen demi- of gedestilleerd water nodig.

[ Bericht 32% gewijzigd door Jordy-B op 09-03-2011 14:22:41 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_93858997
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:05 schreef Poumelie het volgende:

[..]

Vlekken bedekken met toner?? Ik weet niet helemaal precies wat je daarmee bedoelt. Ik gebruik een toner gewoon om mijn gezicht schoon te maken (op een watje) daarna even je gezicht wassen, snap je? Over de oliën, ik gebruik biologische appelcider azijn, soms toverhazelaar erbij en dan een paar druppeltjes extra virgin olijf olie en dat bij elkaar in een klein flesje met water (zodat het snel op is en ik dan weer nieuwe kan maken :P)

In gewoon water zitten bacteriën, dan kan je toch beter demi of gedestilleerd water gebruiken?
Zoals gezegd ik ben een leek op het gebied van huidverzorging ;) Mijn achtergrond is bio-chemisch dus ik weet wel iets van bepaalde producten en de effecten daarvan op het leven en dacht laat ik eens helpen. Gewoon kraanwater (in nederland dan) bevat geen schadelijke bacterien of andere levende organismes. Buiten dat is het gewoon slecht voor je huid om die iedere dag schoon te maken (vanuit medisch oogpunt dan). Je huid is namelijk je enige barriere met de buitenwereld en wat je feitelijk doet met iedere dag schoonmaken is die barriere keer op keer verzwakken.

Je huid heeft bijvoorbeeld bepaalde micro-organismes nodig om goed te kunnen functioneren. Als jij die doodmaakt door iedere dag iets erop te smeren dan functioneert je huid niet meer goed met alle gevolgen van dien.

De beste methode om goed voor je huid te zorgen is door goed voor je lichaam te zorgen. Minimaal 1,5 liter water (ja kraanwater ;)) per dag te drinken, gezond eten. Water transporteert namelijk de afvalstoffen uit je lichaam en aangenomen wordt dat je minimaal 1,5 liter per dag nodig hebt om dit goed te kunnen doen.

Ik weet ook dat de chemische industrie je het tegenovergestelde wilt doen laten geloven. Dat iedere dag schoonmaken toch echt goed voor je is. Helaas is dat gewoon niet zo. Maar zoals met alles. Als je iets maar vaak genoeg zegt dan geloven mensen het vanzelf.

Ik zou in jou geval (als je toch iedere dag wilt schoonmaken) gewoon blijven doen wat je doet. Het is niet goed maar ook weer niet zo enorm slecht dat je er snel last van zult krijgen.
pi_93859069
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:14 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Zoals gezegd ik ben een leek op het gebied van huidverzorging ;) Mijn achtergrond is bio-chemisch dus ik weet wel iets van bepaalde producten en de effecten daarvan op het leven en dacht laat ik eens helpen. Gewoon kraanwater (in nederland dan) bevat geen bacterien of andere levende organismes. Buiten dat is het gewoon slecht voor je huid om die iedere dag schoon te maken (vanuit medisch oogpunt dan). Je huid is namelijk je enige barriere met de buitenwereld en wat je feitelijk doet met iedere dag schoonmaken is die barriere keer op keer verzwakken.

Je huid heeft bijvoorbeeld bepaalde micro-organismes nodig om goed te kunnen functioneren. Als jij die doodmaakt door iedere dag iets erop te smeren dan functioneert je huid niet meer goed met alle gevolgen van dien.

De beste methode om goed voor je huid te zorgen is door goed voor je lichaam te zorgen. Minimaal 1,5 liter water (ja kraanwater ;)) per dag te drinken, gezond eten. Water transporteert namelijk de afvalstoffen uit je lichaam en aangenomen wordt dat je minimaal 1,5 liter per dag nodig hebt om dit goed te kunnen doen.

Ik weet ook dat de chemische industrie je het tegenovergestelde wilt doen laten geloven. Dat iedere dag schoonmaken toch echt goed voor je is. Helaas is dat gewoon niet zo. Maar zoals met alles. Als je iets maar vaak genoeg zegt dan geloven mensen het vanzelf.

Ik zou in jou geval (als je toch iedere dag wilt schoonmaken) gewoon blijven doen wat je doet. Het is niet goed maar ook weer niet zo enorm slecht dat je er snel last van zult krijgen.
Je snapt toch zeker wel dat makeup er savonds afgehaald moet worden, dat doe ik dus met een toner, hehe, met water alleen krijg je dat er niet af...
wat je me verteld over dat water drinken weet ik wel. En dat makeup slecht is voor je huid weet ik ook wel, maar ik draag het, en het moet er toch ook een keer weer af.
pi_93859272
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:14 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Gewoon kraanwater (in nederland dan) bevat geen schadelijke bacteriën of andere levende organismes.
Ik betwijfel of Nederlands kraanwater steriel is. Het bevat volgens mij wel degelijk bacteriën, maar niet in gevaarlijke concentraties. Daarom wordt het nog altijd aangeraden om de leidingen even door te spoelen als het water langere tijd stil heeft gestaan (bijvoorbeeld als je thuis komt van een vakantie), om zoiets als legionella geen kans te geven. :)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_93859311
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:16 schreef Poumelie het volgende:

[..]

Je snapt toch zeker wel dat makeup er savonds afgehaald moet worden, dat doe ik dus met een toner, hehe, met water alleen krijg je dat er niet af...
wat je me verteld over dat water drinken weet ik wel. En dat makeup slecht is voor je huid weet ik ook wel, maar ik draag het, en het moet er toch ook een keer weer af.
Zo'n vermoedde had ik al :) Ik zou dan gewoon normaal water gebruiken als basis. Daarin zitten nog genoeg mineralen om te zorgen dat je huid niet helemaal uitdroogt (het is namelijk het tekort aan deze mineralen die ervoor zorgt dat je huid uitdroogt). Je kunt het eens uittesten. Giet maar eens wat gedeminiraliseerd water over je hand en laat dit opdrogen. Voel daarna eens aan je hand (deze zal dan zeer droog aanvoelen). Je kunt dit weer maskeren door er olie op te smeren maar je huid heeft op dat moment al schade ondervonden. Die olie zorgt er alleen voor dat je de schade niet meer voelt.

Gewoon water + olie is het beste denk ik
pi_93859348
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:23 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Zo'n vermoedde had ik al :) Ik zou dan gewoon normaal water gebruiken als basis. Daarin zitten nog genoeg mineralen om te zorgen dat je huid niet helemaal uitdroogt (het is namelijk het tekort aan deze mineralen die ervoor zorgt dat je huid uitdroogt). Je kunt het eens uittesten. Giet maar eens wat gedeminiraliseerd water over je hand en laat dit opdrogen. Voel daarna eens aan je hand (deze zal dan zeer droog aanvoelen). Je kunt dit weer maskeren door er olie op te smeren maar je huid heeft op dat moment al schade ondervonden. Die olie zorgt er alleen voor dat je de schade niet meer voelt.

Gewoon water + olie is het beste denk ik
Ik ga het eens testen.
Ik gebruik dan overigens wel liever water uit een flesje dan uit de kraan (vaak gezeik met water uit de kraan hier) dat kan dan toch ook wel?
pi_93859390
Oh trouwens, helemaal vergeten te vermelden :P Ik bevind mij deze week wel in NL, maar ik woon in België (zuidoost), en daar is het kraanwater zeker niet zo schoon als hier in NL. Dus die optie kun je sowieso afstrepen.
pi_93859412
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:22 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik betwijfel of Nederlands kraanwater steriel is. Het bevat volgens mij wel degelijk bacteriën, maar niet in gevaarlijke concentraties. Daarom wordt het nog altijd aangeraden om de leidingen even door te spoelen als het water langere tijd stil heeft gestaan (bijvoorbeeld als je thuis komt van een vakantie), om zoiets als legionella geen kans te geven. :)
Legionella komt ook binnen via een opening ;) Meestal waar het water uit de kraan stroomt, of via een lek in de leiding. Maar 100% steriel zal het inderdaad niet zijn. Maar dat is gedeminiraliseerd of gedestileerd water ook niet (tenzij je het in een omgeving maakt die je eerst helemaal met ether hebt besproeid). Buiten dat is het gewoon beter voor je om met bacterien in aanraking te komen.
pi_93859497
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:25 schreef Poumelie het volgende:
Oh trouwens, helemaal vergeten te vermelden :P Ik bevind mij deze week wel in NL, maar ik woon in België (zuidoost), en daar is het kraanwater zeker niet zo schoon als hier in NL. Dus die optie kun je sowieso afstrepen.
Belgie....dat is alleen maar een voordeel. Misschien heeft deze meneer nog wat water over ;)

http://www.wijzijnfris.be(...)vier-in-de-kelder--/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')