daar heb ik niks aan ik wil graag serieuze reacties het gaat hier om een groot probleemquote:
Ja, groot probleem...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:13 schreef Q-Festival het volgende:
[..]
daar heb ik niks aan ik wil graag serieuze reacties het gaat hier om een groot probleem
Maar goed, hoe kunnen we serieuze reacties geven als we niet eens weten om wat voor n voertuig t gaat? specs.. foto's..quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:08 schreef Q-Festival het volgende:
hij loopt nu op het moment gewoon prima trekt goed loopt goed.
Ik loop al heel wat jaren mee, maa dit is voor het eerst dat ik hoor/lees dat je een carburateur kan startenquote:gisteren nadat ik en een maat de carb hadde schoongemaakt startte hij prima en deed het goed
brandstofkraan waarschijnlijk, hij kreeg gewoon geen benzine meerquote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:23 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
En waar loopt dat slangetje heen dan?
Het beterft een aeroxquote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:15 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, groot probleem...
[..]
Maar goed, hoe kunnen we serieuze reacties geven als we niet eens weten om wat voor n voertuig t gaat? specs.. foto's..
Komop, jij wilt geholpen worden..
Misschien ben je dat slangetje vergeten terug te plaatsen?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:13 schreef Q-Festival het volgende:
[..]
daar heb ik niks aan ik wil graag serieuze reacties het gaat hier om een groot probleem
waar wil je precies de olie uit gaan halen bij een tweetaktquote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:20 schreef Sounddragon het volgende:
Mooi, het betreft dus een rijdende portapotti (lees: scooter), carb schoongemaakt, olieslangetjes niet goed erop gedaan, warmloper gehad.. als je mazzel hebt is alles nog heel, als je pech hebt zit een een mooie veeg/kras in je cilinder, afhankelijk van de snelheid en de hoeveelheid geweld waarmee het is gebeurd..
Als hij nu gewoon goed loopt kun je mazzel hebben, en hij net níet helemaal goed loopt kan er iets mis zijn; compressie verlies merk je niet meteen, en als er een stukje zuigerveer in je blok is verdwenen bijvoorbeeld komt dat vanzelf weer boven water, en dan is hij écht kaduuk (cilinderwand beschadigd, zuiger in brokken of een combi daarvan)
Wat je kunt doen, is de olie aftappen door een zeefje (ik leg meestal keukenpapier in een trechter of zo) en kijken of je daar metaaldeeltjes in vindt, zoniet, nieuwe olie erin en karren met die hap..
als je wel wat vindt is het aan jezelf of je de boel uit elkaar gaat trekken om de oorzaak te vinden..
Er zit olie in het blok neem ik aan ?? ik heb nog nooit een verbrandingsmotor gezien waar géén olie inzit volgens mijquote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:29 schreef densmee het volgende:
[..]
waar wil je precies de olie uit gaan halen bij een tweetakt
bij een minarelli blok zit alleen olie bij de vertanding bij het achterwielquote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er zit olie in het blok neem ik aan ?? ik heb nog nooit een verbrandingsmotor gezien waar géén olie inzit volgens mij
En de krukaslagers worden gesmeerd met lucht ?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:36 schreef densmee het volgende:
[..]
bij een minarelli blok zit alleen olie bij de vertanding bij het achterwiel
nee met het benzine olie mengselquote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En de krukaslagers worden gesmeerd met lucht ?
Ok, dat zou idd ook kunnenquote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:39 schreef densmee het volgende:
[..]
nee met het benzine olie mengsel
daarom moet je 2 takt olie toevoegen
dit gaat dan door de spoelpoorten naar je "onderblok"
je kunt de carb of de uitlaat eraf draaien dan kun je met een zaklampje in je cilinder kijken en zie je wel de beschadigingen en als je dit een keer van allebei de kanten doet kun je heel de cilinderwand zienquote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ok, dat zou idd ook kunnen, dan wordt het gokken voor TS of de boel kapoet is
Zit in het reservoir naast de bougievonken bij zo'n aerox.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:29 schreef densmee het volgende:
[..]
waar wil je precies de olie uit gaan halen bij een tweetakt
is dat achter het reservoir voor de voorvork olie dan?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:45 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Zit in het reservoir naast de bougievonken bij zo'n aerox.
Nee, voorvork olie zit in hetzelfde reservoir als van de stuurbekrachtiging.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:46 schreef densmee het volgende:
[..]
is dat achter het reservoir voor de voorvork olie dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |