abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93771257
Even een vraagje voor een vriend van mij.

Hij gaat zeer waarschijnlijk een huis kopen waar boven een vrij nieuwe hangende wc plus wasbak geplaatst is in een ruimte van 3,3 m bij 1,4. Verder niks. :? De echte badkamer zit in de kelder. Hij wil in die ruimte boven graag een douche bijplaatsen en het toilet en wasbak verplaatsen in de ruimte.
Uiteraard moet hij dan ook de badkamer opnieuw betegelen, komt goed uit, want smaak hadden de vorige bewoners net zo min als logica. Er zitten echt verschrikkelijk lelijke tegels in :X

Kun je zo'n inbouwreservoir en ophanging hergebruiken als je er de tegels en houten plaat afschroeft, of is het goedkoper/handiger om een nieuwe te kopen?

[ Bericht 9% gewijzigd door Dzjonka op 07-03-2011 17:33:29 ]
pi_93772322
Die kun je gewoon hergebruiken..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_93772976
Na wat googelen zag ik dat die inbouwreservoirs niet eens erg duur zijn, vanaf 140 euro. Maar goed, weggooien is ook zonde natuurlijk. En je wc pot moet er natuurlijk ook maar net goed op passen..
pi_93774793
Die 140 euro kun je dan ook weer bijleggen voor een goede kraan o.i.d.
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_93776883
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:37 schreef RanTheMan het volgende:
Die 140 euro kun je dan ook weer bijleggen voor een goede kraan o.i.d.
Da's waar natuurlijk :)

Maar het gaat nu een beetje wat het hem globaal zal kosten, als je er perse een nieuwe wc plus reservoir moet gaan gebruiken en je dan ook weer 500-800 verder bent (wat hij dacht dat een nieuwe hangwc kostte), dan scheelt dat behoorlijk.
pi_93806989
je kunt t wel onder de 500 euro regelen hoor, maar waarom? als er al 1 aanwezig is en die is afdoende, besteed die 500 euro dan aan iets nuttigs zoals een badkamer meubel, T enige dat je mogelijk moet vervangen zijn wat rubbertjes enzo. Dus tsja... ik wist het wel :)

maar gezien het geringe oppervlakte kun je ook de vraag stellen of je er uberhaupt wel een wc in wenst te hebben, lijkt me een beetje proppen
pi_93829424
Als het een knap merk is (geberit) hergebruiken,anders nieuwkopen. Je wil geen problemen met je reservoir welk weggewerkt is.
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:37:47 #8
18695 KeRsTmAnNeKe
December my ass!
pi_93900793
idd, Geberit of Grohe, hergebruiken.
Bedieningsplaat loshalen, kraantje dicht, doorspoelen zodat water eruit is. Toilet los, alle buizen en gaten afdekken en hopen dat tegels ervoor geplaatst zijn op een houten of gipsen plaat. Die kunnen wel weer vastgeschroeft zijn in het reservoir, dus niet te lomp sleuren.

Als je pech hebt hebben ze het gedaan zoals mijn ouders. Alle mogelijke gaten en kieren van het inbouwreservoir dichtmetselen.
pi_94068137
Wc pot past altijd op een inbouwreservoir, is een standaard maat.
En wat ze hierboven zeggen moet je aanhouden, als het Grohe, Geberit of Viega is gewoon laten zitten en een knappe bedieningsplaat kopen.
Geberit is donkerblauw, Grohe lichtblauw en Viega groen.

Als het een private label frame is (meestal wit) met Geberit UP 320 element kun je die ook laten zitten.
Die zitten namelijk ook in de Duofix en die zijn erg goed !
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_94068495
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 10:41 schreef RanTheMan het volgende:
maar gezien het geringe oppervlakte kun je ook de vraag stellen of je er uberhaupt wel een wc in wenst te hebben, lijkt me een beetje proppen
Als je er geen bad in stopt past het wel, onze badkamer is helaas ook klein, maar die 2e toilet is wel erg erg relaxed.
pi_94074914
He leuk, meer reacties. Hergebruik is dus goed mogelijk.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 10:41 schreef RanTheMan het volgende:
Een badkamer van 3 bij 1,5 waar nu alleen een wc en wasbak is staan, dat lijkt mij echt meer dan ruim genoeg voor een douche, wc en wasbak. Je zou er zelfs nog een bad, wc en wasbak in kunnen doen, maar een douche is praktischer lijkt me. Zeker als je al een bad hebt op een andere verdieping.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')