Dit dus!quote:Op maandag 7 maart 2011 14:47 schreef Monstarr het volgende:
Er bestaan zat prius-taxi's waar het hybride systeem na enkele tonnen nog goed werkt.
Het accupakket schijnt wel wat te kunnen verdragen.
Oke, thanks. De verhalen van de Civic ken ik niet, is een Honda no go, wat dat betreft?quote:Op maandag 7 maart 2011 14:47 schreef Monstarr het volgende:
Er bestaan zat prius-taxi's waar het hybride systeem na enkele tonnen nog goed werkt.
Het accupakket schijnt wel wat te kunnen verdragen.
Bij de Honda Civic hybrid daarentegen...
Die van mijn ex is in ieder geval na 1 jaar al gaan roesten. En is er al diverse keren mee terug geweest vanwege allerlei vage storingen.quote:Op maandag 7 maart 2011 15:03 schreef error_404 het volgende:
[..]
Oke, thanks. De verhalen van de Civic ken ik niet, is een Honda no go, wat dat betreft?
Veel zuiniger zal die toch niet zijn, en hij is precies ook duurder..quote:Op maandag 7 maart 2011 17:57 schreef matthisl het volgende:
Even voor de duidelijkheid, een BMW 520d is zuiniger dan een Prius.
Het zal niet veel schelen maar zo'n 5 serie is niet van de hybride hype. Dat wou ik er eigenlijk mee zeggen. En ts wou een redelijk grote bak. Dus vandaar.quote:Op maandag 7 maart 2011 18:03 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Veel zuiniger zal die toch niet zijn, en hij is precies ook duurder..
Helemaal waar!quote:Op maandag 7 maart 2011 15:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Als ik dit: Klik zo lees vallen eventuele problemen nog wel mee.
En daarnaast: Koop in hemelsnaam een keer een auto, in plaats van er 3 jaar over na te denken en topics te openen..
1000x half vol laden staat gelijk aan 500x helemaal vol laden.. het is niet zo dat als je hem maar steeds half vol doet je langer doet met je accu...quote:Op maandag 7 maart 2011 14:59 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Dit dus!
De accu wordt trouwens niet volledig gebruikt, maar slechts op een bepaald gedeelte. Daardoor kan ze vaak worden op- en afgeladen.
Diesel vergelijken met benzinequote:Op maandag 7 maart 2011 17:57 schreef matthisl het volgende:
Even voor de duidelijkheid, een BMW 520d is zuiniger dan een Prius.
Nee, maar de accu wordt in het deel gebruikt waar ze het meeste geschikt voor is en het minste slijtagegevoelig.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:28 schreef xyzyx het volgende:
[..]
1000x half vol laden staat gelijk aan 500x helemaal vol laden.. het is niet zo dat als je hem maar steeds half vol doet je langer doet met je accu...
Alleen als je met die accu's onder de 10% lading komt dan treed er overmatig slijtage op.. 1x helemaal leeg trekken en weer vol laden staat gelijk aan 2x naar de 10% leeg trekken en weer vol laden..quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:53 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Nee, maar de accu wordt in het deel gebruikt waar ze het meeste geschikt voor is en het minste slijtagegevoelig.
Los daarvan is de wegenbelasting voor diesels twee keer zo hoog als benzine. Wegenbelastingvrije diesels zijn er niet zo veel.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:31 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Diesel vergelijken met benzine![]()
En dan vergeet je ook mee te nemen dat bij die test het 90% snelweg was en hybrides juist bedoeld zijn om in de stad zuinig te rijden..
Als volledig seksloos je niet boeit koop je een jap met een LPG G3 installatie. De wegenbelasting is +/- 100 euro meer op jaarbasis, het verbruik net iets hoger maar de prijs per liter een euro lager. Zorg wel voor een tank van voldoende grootte en houdt hierbij rekening met een maximale vulling van 80%.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:15 schreef error_404 het volgende:
[..]
Los daarvan is de wegenbelasting voor diesels twee keer zo hoog als benzine. Wegenbelastingvrije diesels zijn er niet zo veel.
Mijn vraag gaat om het zo voordelig mogelijk rijden in een redelijk formaat auto. Dsit heeft dus oa te maken heeft met brandstofkosten, maar ook wegenbelasting en onderhoud en kwaliteit op lange termijn.
Vooral die laatste ben ik erg benieuwd naar in de context van de hybrides. Oftewel, wat is een slimme aankoop tweedehands zuinige auto.
Ik vraag me overigens af of de BMW daadwerkelijk zoveel zuiniger is. Ik heb in mijn hybride vaak een beter gecombineert verbruik dan mijn collega diesel rijders.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:13 schreef HFdude het volgende:
Als je enig belang hecht aan rijplezier zou ik zeker voor een diesel gaan, en dan idd bij voorkeur de E90/E60 BMW 320d/520d, in nagenoeg alle testen blijken deze in de praktijk (veel) zuiniger dan de hybrides, diesel is per liter natuurlijk ook nog eens aanzienlijk goedkoper. Helaas wel hogere wegenbelasting....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |