abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 maart 2011 @ 14:31:29 #1
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_93769644
Ik zoek een andere auto, eentje die met name zuinig is :')
Er zijn een hoop zuinige auto's te koop, maar de meeste zijn van het formaat C1, Aygo, wat mij te klein is. Ik zoek iets groters, waar ook nog extra passagiers in kunnen. Ik rij zo'n 20/25K per jaar, budget max 8K.

Toen ik verder ging kijken naar hybride-auto's, omdat deze over het algemeen wat groter zijn, viel het me op dat je voor relatief weinig geld bijvoorbeeld een tweedehands Prius kunt kopen.
Naast het minpunt dat deze auto's totaal sexloos/karakterloos zijn, hebben de meeste ook bijna 2 ton op de teller staan.
Nou vraag ik me dus af hoe degelijk zo'n auto nog is? Bij een MB of Volvo met zoveel km's, is het wel duidelijk, maar hoe staat een hybride erbij met zoveel km's?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  maandag 7 maart 2011 @ 14:41:02 #2
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_93769967
Prius is natuurlijk een toyota dus even goed als Mercedes, BMW of volkswagen. Wat ik me wel voor kan stellen is dat de accu's een stuk minder zijn en daardoor je accu's sneller leeg zijn. Dit zou er dan toe leiden dat je minder zuinig rijd dan mogelijk waardoor je verbruik hoger is.
pi_93770240
Er bestaan zat prius-taxi's waar het hybride systeem na enkele tonnen nog goed werkt.
Het accupakket schijnt wel wat te kunnen verdragen.

Bij de Honda Civic hybrid daarentegen...
pi_93770589
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:47 schreef Monstarr het volgende:
Er bestaan zat prius-taxi's waar het hybride systeem na enkele tonnen nog goed werkt.
Het accupakket schijnt wel wat te kunnen verdragen.
Dit dus!
De accu wordt trouwens niet volledig gebruikt, maar slechts op een bepaald gedeelte. Daardoor kan ze vaak worden op- en afgeladen.
  maandag 7 maart 2011 @ 15:03:11 #5
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_93770718
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:47 schreef Monstarr het volgende:
Er bestaan zat prius-taxi's waar het hybride systeem na enkele tonnen nog goed werkt.
Het accupakket schijnt wel wat te kunnen verdragen.

Bij de Honda Civic hybrid daarentegen...
Oke, thanks. De verhalen van de Civic ken ik niet, is een Honda no go, wat dat betreft?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_93770944
Als ik dit: Klik zo lees vallen eventuele problemen nog wel mee.

En daarnaast: Koop in hemelsnaam een keer een auto, in plaats van er 3 jaar over na te denken en topics te openen. :P.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 7 maart 2011 @ 15:20:30 #7
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_93771380
er bestaat duidelijke test info over de batterijen van een prius hoor het hangt een beetje af van waar je woont ;) schommelt tussen de 280.000 en 600.000 km vervangen van de accu kost bij laatste model prius iets van een 5800 euro bij de vorige gen iets van een 4800 euro ...

Mocht ik van jou zijn ... keek ik voor een occassie kleine diesel ... bv auris 1.4 d4d ... of 1 of andere bluemotion toestand van vw ... of als het merk je weinig kan schelen -> Skoda ;) volkwagen technologie in occassie te vinden voor lage prijzen. BV een Fabia combi of zo
Minds are like parachutes, they work best when open!
  maandag 7 maart 2011 @ 15:21:15 #8
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_93771414
Waarom geen zuinige diesel?

Edit: HaerdenC is me net voor.
pi_93772156
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:03 schreef error_404 het volgende:

[..]

Oke, thanks. De verhalen van de Civic ken ik niet, is een Honda no go, wat dat betreft?
Die van mijn ex is in ieder geval na 1 jaar al gaan roesten. En is er al diverse keren mee terug geweest vanwege allerlei vage storingen.

En van anderen heb ik weer gehoord dat ie steeds minder zuinig ging rijden (na verschillende 'updates/upgrades/whatever).
  maandag 7 maart 2011 @ 17:24:55 #10
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_93776786
Prius 1 kijken maar? DIe rijdt al 15 jaar rond.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_93777944
Even voor de duidelijkheid, een BMW 520d is zuiniger dan een Prius.
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
pi_93778153
quote:
12s.gif Op maandag 7 maart 2011 17:57 schreef matthisl het volgende:
Even voor de duidelijkheid, een BMW 520d is zuiniger dan een Prius.
Veel zuiniger zal die toch niet zijn, en hij is precies ook duurder..
pi_93778847
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:03 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Veel zuiniger zal die toch niet zijn, en hij is precies ook duurder..
Het zal niet veel schelen maar zo'n 5 serie is niet van de hybride hype. Dat wou ik er eigenlijk mee zeggen. En ts wou een redelijk grote bak. Dus vandaar.
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:56:24 #14
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_93832324
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Als ik dit: Klik zo lees vallen eventuele problemen nog wel mee.

En daarnaast: Koop in hemelsnaam een keer een auto, in plaats van er 3 jaar over na te denken en topics te openen. :P.
Helemaal waar!
Had bijna een heul mooie 245 uit 1978 gekocht. Bedacht me toen ik bij de pomp 1,70 moest betalen en dat die 245 ongeveer 1:7 rijdt. Wordt me toch wat te duur bij 25.000/jaar :')

Dus toch maar weer back to the drawingboard.....

Oja, meeste diesels zijn niet wegenbelastingvrij... En het hele verhaal van de oldtimers ken ik ondertussen van voor tot achter ;)
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  woensdag 9 maart 2011 @ 08:54:54 #15
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_93849419
lichte vrachtwagen ? hebben jullie dat in Nederland ook? ik heb eem minibus -> omgebouwd naar lichte vrachtwagen ... 5 zitplaatsen, 100% btw aftrek, geen eerste inschrijving, alle kosten 100% aftrek ... etc

in belgie kan je dat doen. De laadruimte moet minstens de helft van je wielbasis zijn (as tot as) en afgesloten van passagiers ruimte ... meeste pickups, camionettekes en busjes voldoen hieraan ...
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_93872217
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:59 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Dit dus!
De accu wordt trouwens niet volledig gebruikt, maar slechts op een bepaald gedeelte. Daardoor kan ze vaak worden op- en afgeladen.
1000x half vol laden staat gelijk aan 500x helemaal vol laden.. het is niet zo dat als je hem maar steeds half vol doet je langer doet met je accu...
Auteur: Anna Reactie: In het Engels ken ik daar een mooie uitdrukking voor....
Sud the fuck off... Twats...
pi_93872384
quote:
12s.gif Op maandag 7 maart 2011 17:57 schreef matthisl het volgende:
Even voor de duidelijkheid, een BMW 520d is zuiniger dan een Prius.
Diesel vergelijken met benzine :'(
En dan vergeet je ook mee te nemen dat bij die test het 90% snelweg was en hybrides juist bedoeld zijn om in de stad zuinig te rijden..
Auteur: Anna Reactie: In het Engels ken ik daar een mooie uitdrukking voor....
Sud the fuck off... Twats...
pi_93873474
quote:
15s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:28 schreef xyzyx het volgende:

[..]

1000x half vol laden staat gelijk aan 500x helemaal vol laden.. het is niet zo dat als je hem maar steeds half vol doet je langer doet met je accu...
Nee, maar de accu wordt in het deel gebruikt waar ze het meeste geschikt voor is en het minste slijtagegevoelig.
pi_93874243
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:53 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Nee, maar de accu wordt in het deel gebruikt waar ze het meeste geschikt voor is en het minste slijtagegevoelig.
Alleen als je met die accu's onder de 10% lading komt dan treed er overmatig slijtage op.. 1x helemaal leeg trekken en weer vol laden staat gelijk aan 2x naar de 10% leeg trekken en weer vol laden..
Auteur: Anna Reactie: In het Engels ken ik daar een mooie uitdrukking voor....
Sud the fuck off... Twats...
  donderdag 10 maart 2011 @ 09:15:30 #20
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_93894130
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:31 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Diesel vergelijken met benzine :'(
En dan vergeet je ook mee te nemen dat bij die test het 90% snelweg was en hybrides juist bedoeld zijn om in de stad zuinig te rijden..
Los daarvan is de wegenbelasting voor diesels twee keer zo hoog als benzine. Wegenbelastingvrije diesels zijn er niet zo veel.

Mijn vraag gaat om het zo voordelig mogelijk rijden in een redelijk formaat auto. Dsit heeft dus oa te maken heeft met brandstofkosten, maar ook wegenbelasting en onderhoud en kwaliteit op lange termijn.

Vooral die laatste ben ik erg benieuwd naar in de context van de hybrides. Oftewel, wat is een slimme aankoop tweedehands zuinige auto.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_93896264
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 09:15 schreef error_404 het volgende:

[..]

Los daarvan is de wegenbelasting voor diesels twee keer zo hoog als benzine. Wegenbelastingvrije diesels zijn er niet zo veel.

Mijn vraag gaat om het zo voordelig mogelijk rijden in een redelijk formaat auto. Dsit heeft dus oa te maken heeft met brandstofkosten, maar ook wegenbelasting en onderhoud en kwaliteit op lange termijn.

Vooral die laatste ben ik erg benieuwd naar in de context van de hybrides. Oftewel, wat is een slimme aankoop tweedehands zuinige auto.
Als volledig seksloos je niet boeit koop je een jap met een LPG G3 installatie. De wegenbelasting is +/- 100 euro meer op jaarbasis, het verbruik net iets hoger maar de prijs per liter een euro lager. Zorg wel voor een tank van voldoende grootte en houdt hierbij rekening met een maximale vulling van 80%.
pi_93897592
Mmmm....twee motoren en een startmotor die zeer veel gebruikt is.
Dan die accu's nog.

Ik zou zo'n auto niet kopen tweedehands.
pi_93906231
De hybride techniek van Toyota is zeer betrouwbaar. Er zijn genoeg Priussen met kilometerstanden van boven de 300k die nog met hun eerste accupakket rondrijden.

Ik rijd zelf een Honda Civic Hybrid uit 2009. Daar is na 16 maanden en 45.000km het eerste accupakket vervangen. Nu 6 maanden later begint het tweede accupakket ook kuren te vertonen.
Ik verwacht dus dat het tweede accu pakket de aankomende zomer ook afgeschreven is

De software update die is uitgevoerd waarbij het batterypack is gedowntuned heeft dus niet geholpen. Helaas heb ik nu wel een auto die minder presteerd als voor de update.

.Daarnaast zijn er bij de HondaHybrideClub veel users die dezelfde problemen ervaren bij de Honda Civic Hybrid.

De problemen lijken niet te spelen bij de Honda Insight.

Als je een hybride rijd waar die voor bedoelt is dan is een gecombineert verbruik van 1:16 tot 1:19 makkelijk haalbaar.

[ Bericht 9% gewijzigd door Revolution-NL op 10-03-2011 15:00:06 ]
  donderdag 10 maart 2011 @ 15:13:43 #24
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_93907030
Als je enig belang hecht aan rijplezier zou ik zeker voor een diesel gaan, en dan idd bij voorkeur de E90/E60 BMW 320d/520d, in nagenoeg alle testen blijken deze in de praktijk (veel) zuiniger dan de hybrides, diesel is per liter natuurlijk ook nog eens aanzienlijk goedkoper. Helaas wel hogere wegenbelasting....
pi_93907492
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:13 schreef HFdude het volgende:
Als je enig belang hecht aan rijplezier zou ik zeker voor een diesel gaan, en dan idd bij voorkeur de E90/E60 BMW 320d/520d, in nagenoeg alle testen blijken deze in de praktijk (veel) zuiniger dan de hybrides, diesel is per liter natuurlijk ook nog eens aanzienlijk goedkoper. Helaas wel hogere wegenbelasting....
Ik vraag me overigens af of de BMW daadwerkelijk zoveel zuiniger is. Ik heb in mijn hybride vaak een beter gecombineert verbruik dan mijn collega diesel rijders.

Ik rij ook zuiniger dan in mijn vorige auto (seat leon 2006 1.9TDI).

Wil je doorrijden kies je voor de BMW, wil je relax cruisen dan kies je een hybride. Door de CVT geeft het autorijden in een hybride heel veel rust.

De liter prijs diesel vs benzine compenseer je door het gebrek aan wegenbelasting.

Gemiddeld praktijk verbruik van gebruikers kan je mooi bekijken http://www.spritmonitor.de .
Een hybride doet daar gemiddeld over alle gebruikers 1:18 :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')