Dit dus.quote:Op maandag 7 maart 2011 06:34 schreef gargamel het volgende:
Letterlijk vertaald betekent hypochondrie ziektevrees.
Kortom: Bij de minste pijn, onmiddelijk denken dat je iets ergs hebt..
heeft dus niets te maken met de angst dat een medicijn niet meer beschikbaar is.
Dat ligt in het verlengde van de angst dat het niet meer verkrijgbaar is, en is dus helemaal niet het tegenovergestelde?!quote:Op maandag 7 maart 2011 09:18 schreef DABAMaster het volgende:
Het tegenovergestelde van wat jij stelt in de OP is: drugsverslaving (of je nu aan de stof zelf, of het bestaan ervan verslaafd bent, doet even niet ter zake)
wtfquote:Op maandag 7 maart 2011 05:30 schreef b4kl4p het volgende:
Ik weet wat hypogondrie is: het angstig worden wanneer de mogelijkheid bestaat dat een medicijn niet meer beschikbaar is.
hypogondrie is: ziekelijke overdreven bezorgdheid voor de eigen gezondheid,quote:Op maandag 7 maart 2011 05:30 schreef b4kl4p het volgende:
Herkent iemand dit ziektebeeld? Ik weet wat hypogondrie is: het angstig worden wanneer de mogelijkheid bestaat dat een medicijn niet meer beschikbaar is.
Wat is dan het tegenovergestelde? Het zo erg geïnteresseerd zijn in een medicijn dat je niet meer kunt stoppen met zoeken naar informatie? Bestaat dit?
Het tegenovergestelde ligt natuurlijk niet in het niet ziek zijn of denken te kunnen zijn, maar in de bezorgheid er over.quote:Op woensdag 9 maart 2011 03:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
hypogondrie is: ziekelijke overdreven bezorgdheid voor de eigen gezondheid,
dus het tegenovergestelde is denk ik dat je denkt dat je nooit ziek zou kunnen
worden en onsterfelijk bent.
in beide gevallen adviseer ik therapie
En ik maar denken dat het tegenovergestelde eirdnohcopyh wasquote:Op maandag 7 maart 2011 06:52 schreef Jordy-B het volgende:
Het tegenovergestelde van hypochondrie is "geen hypochondrie".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |