Dus je bent er niet verplicht om daaraan zo mee te werken.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:30 schreef DABAMaster het volgende:
ze hebben het gevraagd en je had het mogen weigeren.
Mijn idee inderdaad ook, en ik was op weg ergens naartoe dus heb ook wel betere dingen te doen dan nog meer gezeik aanhoren.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:41 schreef niels0 het volgende:
Ja, maar ga er maar vanuit dat ze vervelend gaan doen als je weigert.
Het was wel een politie Opel jaquote:Op zondag 6 maart 2011 20:42 schreef Durjee het volgende:
Ik denk dat die agenten Opel-rijders waren en jou grap niet konden waarderen(ik wel overigens, ook al rij ik geen vw)
Onzin.quote:Op zondag 6 maart 2011 20:29 schreef 0546timm het volgende:
Mag geloof ik niet zonder dat ze daar een 'bevel' voor hebben.
Zonder toestemming van de bestuurder/eigenaar mag daar niet zonder meer in gekeken worden.quote:
Nee, dat hoeft niet.quote:Op zondag 6 maart 2011 21:41 schreef 1UP het volgende:
Hij heeft een goede blik geworpen.
Moet ik daar verplicht aan meewerken?
Geen schade aan je eigen auto?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgende keer je opel embleem met 2 kettinkjes vastmaken.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
Ze mogen je wel oppakken als ze redenen hebben aan te nemen dat je illegale spullen vervoert en ze dit verder willen onderzoeken. Aanhouden, meenemen naar bureau en daar verder uitzoeken.quote:Op zondag 6 maart 2011 22:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ken je rechten.
Je mag weigeren.
"een vermoeden" of "even willen kijken" is geen grond om in je auto te mogen kijken als je weigerd.
Als ze je oppakken voor weigering mee te werken mogen ze een dikke aanklacht tegemoet zien voor het schenden van je rechten.
Mits het geen Douane is.quote:Op zondag 6 maart 2011 21:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zonder toestemming van de bestuurder/eigenaar mag daar niet zonder meer in gekeken worden.
Dan ben je al verdachte van een strafbaar feit.quote:Op zondag 6 maart 2011 22:31 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Ze mogen je wel oppakken als ze redenen hebben aan te nemen dat je illegale spullen vervoert en ze dit verder willen onderzoeken. Aanhouden, meenemen naar bureau en daar verder uitzoeken.
Precies, je rechten kennen is leuk maar de politie heeft altijd wel een nog leuker alternatief.quote:Op zondag 6 maart 2011 23:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Laten ze je auto afslepen voor "technische controle"
Ja, tenzij het een vrachtwagencabine of caravan is (daar is minimaal een last voor nodig), maar zo kunnen we nog wel even doorgaan. Het ging in het geval van TS om de politie.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |