Ik ben aan het kijken hoe ik de belastingaangifte kan invullen voor iemand die een Wajong heeft gekregen, maar ik kom er zelf niet helemaal uit.
Dit jaar een Wajong uitkering ontvangen welke bestaat uit het bedrag voor dit jaar + voorgaande jaren. Op de Jaaropgave van 2010 (dus alle Wajong jaren bij elkaar opgeteld) staat vermeld:
Fiscaal loon 8549
Loon voor de Zvw 7986
Bijdrage 564
Loonbel. Premie VV 1433
Heffingskorting: nee per 01-01
Zover ik het begrepen heb voer ik de Wajong uitkering in onder het kopje AOW, pensioen etc.
Nu weet ik niet of ik het onderstaande goed heb in gevuld, dit omdat er in de jaaropgave bij heffingskorting nee staat vermeld.
Loonheffing: 1433
Uitkering: 8549
Als ik het iig zo invul, dan moet er een bedrag van 1252,- worden terug betaald (Had u recht op een Wajong.... --> ja ingevuld).
Is dit goed ingevuld? Moet er werkelijk zo'n hoog bedrag worden terug betaald?
Hiernaast nog een vraag, de gekregen Wajong uitkering is niet alleen voor dit jaar, maar ook van voorgaande jaren. Is het mogelijk en zinvol om de aangiftes van voorgaande jaren te laten herzien, vanwege de Wajong uitkering die toen eigenlijk zou moeten gelden? Zoja hoe doe je dat? (Verzoek om ambtshalve vermindering?) In die periode is er namelijk gewerkt. Er zou dan een Wajong heffingskorting vanaf getrokken kunnen worden.
[ Bericht 1% gewijzigd door Soldier2000 op 06-03-2011 19:15:19 ]
BlaBlaBla