Er zijn hele aardige buschauffeurs en hele vervelende
Zat laatst in een bus en had werkelijk waar nog nooit zoiets meegemaakt. Het was een man met een beetje een surinaams accent en toen ik de bus instapte werkt ik al zingend ontvangen (in combinatie met het surinaamse accent was het enigszins hilarisch). Tijdens de rit deed de chauffeur ons allerlei mededelingen op een ritmische manier en wenste hij ons nog een fijne valentijnsdag en gaf ons nog tips zoals een bos bloemen te kopen vlakbij de halte. whut!
Het was in ieder geval heel grappig!
Heb echter vaak genoeg super chaggrijnige busschauffeurs. Zat laatst in een bus en er stond een oud vrouwtje te wachten bij de halte, de bus stopt en het vrouwtje loopt naar de bus, dit ging echter langzaam want lopen kon ze niet meer goed, en de bus reed toen gewoon weg! Terwijl de chauffeur best wist dat die vrouw naar de bus liep, hij stopte immers niet voor niets bij de halte. Ik wilde toen iets naar de chauffeur schreeuwen maar hield mij in. Heb ook vaak genoeg gehad dat mensen op het stop knopje drukte maar de chauffeur niet stopte, en vervolgens bijzonder bot reageerde toen hij er op werd geattendeerd dat hij moest stoppen. Dat soort dingen, tja, dan maak je het er zelf naar. Of een keer moest ik met de bus, en alle ov-oplaad automaten in amsterdam waren stuk (storing) en in de bus dus ook. Voor de rit in kwestie had ik 10 cent te weinig bij me, en mocht ik dus niet mee rijden. WAT!?
Voor alle andere chauffeurs, toppie ;D vind het altijd erg fijn als een chauffeur vriendelijk is! Dan doe ik net zo vriendelijk terug.
Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du c½ur.