abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93734700
Tegenwoordig is het een gewoonte om een buschauffeur in zijn gezicht te spugen, een mes op zijn keel te zetten of een (plastic) pistooltje. Tenminste hier in Almere en waarschijnlijk wel in meerdere plaatsen.
Je wordt bij een simpele 'goedemorgen' of 'goedemiddag' al vreemd aangekeken en hebben steeds minder zin in hun werk, omdat anderen hun pret hierin verpesten.
Voor een buschauffeur die van het ene naar het andere land reist wordt geklapt en krijgt vaak een complimentje, maar de chauffeur in een stads- of streekbus krijgt de vuist of speeksel van een ander in zijn gezicht.

Bedankt hierom de buschauffeur(s) (en andere mensen met een publieke taak die hiervoor te maken krijgen met (zinloos) geweld)

Dankjewel! O+

Leesvoer:
Gratis reizen na overval op bus Almere
Man vast voor overval op bus Almere
Almere pakt geweldsincidenten in bus aan
  zondag 6 maart 2011 @ 18:25:00 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_93734737
Bedankt :)

Overigens zie ik ook heel vaak een chauffeur die er zo te zien wel zin in heeft. Dat ze de lichtbalk gebruiken voor mededelingen als '999 Prettige Feestdagen' of 'Ik ga met pensioen' bijvoorbeeld :P
pi_93734798
Of nog even blijven wachten bij de bushalte als ze je aan zien komen rennen O+
pi_93734847
quote:
6s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:26 schreef fonsoy het volgende:
Of juist niet en vaak te vroeg bij de bushalte aankomen ;(. Het is niet alleen de veranderde maatschappelijke ontwikkeling maar ook buschauffeurs kunnen zich soms iets coulanter opstellen.
  zondag 6 maart 2011 @ 18:29:42 #5
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_93734895
Ik zeg altijd bedankt tegen de chauffeur als ik via de voorste deur uitstap. Maar als ik bij de 2e deur uitstap niet, de achterste deur dus. Ik ga niet door de bus schreeuwen.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_93734936
Laatst gooide ik een brief door de bus,
Ik werd er meteen uitgezet :{

Rare lui die buschauffeurs.
Ik ben een superster want ik drink jupiler!
pi_93735153
quote:
99s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:31 schreef Fuzzysham het volgende:
Laatst gooide ik een brief door de bus,
Ik werd er meteen uitgezet :{

Rare lui die buschauffeurs.
Ja, je mag ook niets meer tegenwoordig.

Oh wacht, ik zie nu dat het een grap kan zijn. Voortaan er even bijzetten, dat lacht beter
:Y)
pi_93735187
泽西
pi_93735241
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:29 schreef porsche1 het volgende:
Ik zeg altijd bedankt tegen de chauffeur als ik via de voorste deur uitstap. Maar als ik bij de 2e deur uitstap niet, de achterste deur dus. Ik ga niet door de bus schreeuwen.
same. hoewel als ik achterin uitstap vaak ff een handje opsteek. meeste mensen kijken me dan gek aan :') maar soit
There are only 151 Pokémon.
  zondag 6 maart 2011 @ 18:42:27 #10
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_93735265
Ik ga nooit met de bus maar toch. Chauffeurs bedankt dat jullie zoveel Nederlanders van punt a naar punt b brengen ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zondag 6 maart 2011 @ 18:43:19 #11
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_93735300
quote:
Op zondag 6 maart 2011 18:26 schreef fonsoy het volgende:
Dat heb ik dus altijd :P.
Feyenoord Rotterdam
pi_93735333
quote:
17s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:43 schreef o.us het volgende:

[..]

Dat heb ik dus altijd :P.
Dat is omdat hij bang is dat jij hem anders die avond terugpakt met je broertjes en neefjes.
pi_93735484
Als een bus gauw wegrijdt als ik eraan kom rennen, dan onthoud ik dat gezicht. De volgende keer als ik diezelfde buschauffeur tegenkom timmer ik 'm op bakkes.
pi_93735486
Of een chauffeur die het toch maar waagt om een graafmachine met een 18-meter bus in te halen. Dankzij hem heb ik nog mijn andere bus kunnen halen, hoewel die al om de rotonde was en voor het stoplicht stond.

Vooral dank aan die buschauffeuse, dat ik er toch nog in en mee mocht - vaste klant bij haar bij bepaalde ritten zijn kan toch wel handig zijn! :) Scheelde me toch weer een dik half uur en maakte het ritje nog nuttig - was de enige passagier - dus nog ff gezellig geconverseerd. _O_
pi_93735611
Ik zwaai de buschauffeur altijd uit bij lijn 172 naar Kudelstaart aardige mensen hoor.
pi_93735861
Buschauffeur loont niet.
  zondag 6 maart 2011 @ 19:18:34 #17
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_93736511
Ik waardeer de bus altijd als die te vroeg/te laat is en ik hem daardoor mist, als die doorrijdt ondanks er mensen staat, meerdere rode lichten pakt, als dronkenlap zwalkt, gromt als je hallo zegt en nog heel veel meer moois. Kut RET, nul medelijden had je maar een vak moeten leren.
pi_93736982
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 19:18 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Kut RET, nul medelijden had je maar een vak moeten leren.
Whehe, ben blij dat er meer mensen zijn met deze ervaringen :P
Denk je een beetje aardig te zijn door een trambestuurder gedag te zeggen als je van A naar B een priveritje hebt gehad(lege tram), blijft ie als een hersenloze hork naar voren staren. Ook eens, maar nooit weer.
Maar goed, ze zijn wel "aardig onderweg". Naar de volgende 10 kilo op hun luie reet.
pi_93737320
Bij mij reed de buschauffer net weg toen ik aan kwam rennen, dat had hij niet gezien. Toen hij me wel in zijn spiegel zag stopte hij alsnog en was ik alsnog op tijd. O+
pi_93737407
quote:
2s.gif Op zondag 6 maart 2011 19:41 schreef iBenny het volgende:
Bij mij reed de buschauffer net weg toen ik aan kwam rennen, dat had hij niet gezien. Toen hij me wel in zijn spiegel zag stopte hij alsnog en was ik alsnog op tijd. O+
Streekvervoerders zijn over het algemeen wat aardiger. Wat rijdt er bij jou?
pi_93737522
quote:
6s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:26 schreef fonsoy het volgende:
Connexxion in de kop van Noord Holland. En de keren dat 'ie te vroeg of te laat was zijn op twee handen te tellen (!!).
pi_93737940
quote:
10s.gif Op zondag 6 maart 2011 19:43 schreef Romanov het volgende:

[..]

Streekvervoerders zijn over het algemeen wat aardiger. Wat rijdt er bij jou?
Stadsvervoer van Conexxion.
pi_93738338
Er zijn hele aardige buschauffeurs en hele vervelende
Zat laatst in een bus en had werkelijk waar nog nooit zoiets meegemaakt. Het was een man met een beetje een surinaams accent en toen ik de bus instapte werkt ik al zingend ontvangen (in combinatie met het surinaamse accent was het enigszins hilarisch). Tijdens de rit deed de chauffeur ons allerlei mededelingen op een ritmische manier en wenste hij ons nog een fijne valentijnsdag en gaf ons nog tips zoals een bos bloemen te kopen vlakbij de halte. whut!
Het was in ieder geval heel grappig!

Heb echter vaak genoeg super chaggrijnige busschauffeurs. Zat laatst in een bus en er stond een oud vrouwtje te wachten bij de halte, de bus stopt en het vrouwtje loopt naar de bus, dit ging echter langzaam want lopen kon ze niet meer goed, en de bus reed toen gewoon weg! Terwijl de chauffeur best wist dat die vrouw naar de bus liep, hij stopte immers niet voor niets bij de halte. Ik wilde toen iets naar de chauffeur schreeuwen maar hield mij in. Heb ook vaak genoeg gehad dat mensen op het stop knopje drukte maar de chauffeur niet stopte, en vervolgens bijzonder bot reageerde toen hij er op werd geattendeerd dat hij moest stoppen. Dat soort dingen, tja, dan maak je het er zelf naar. Of een keer moest ik met de bus, en alle ov-oplaad automaten in amsterdam waren stuk (storing) en in de bus dus ook. Voor de rit in kwestie had ik 10 cent te weinig bij me, en mocht ik dus niet mee rijden. WAT!?

Voor alle andere chauffeurs, toppie ;D vind het altijd erg fijn als een chauffeur vriendelijk is! Dan doe ik net zo vriendelijk terug.
Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du c½ur.
  zondag 6 maart 2011 @ 20:17:39 #24
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_93739020
Over het algemeen zijn de dorpse lijnbussen bezet met wat vriendelijker personeel, typsich,
pi_93739087
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 20:17 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Over het algemeen zijn de dorpse lijnbussen bezet met wat vriendelijker personeel, typsich,
Dorpelingen rijden meestal ook geen bus. Vandaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')