abonnement Unibet Coolblue
pi_93729266
Ik dacht maar zo, laten wij hier eens de (trendy) kappers in Amsterdam bespreken.
Heb er al een aantal topics over gevonden, maar die zijn oud, enja, personeel wisselt ook nog wel eens hè.

Wat vinden jullie goede kappers in Amsterdam? En waarom?

Ik ben zelf eigenlijk nog maar een keer in Amsterdam naar de kapper geweest (dat was in januari dit jaar) en dat was bij Cyber Salon (steenworpafstand van de dam, daar achter de burger king zit het)
Werd geknipt door Toni, de topstyliste, de beste die ze er hadden. Hij had mijn haar heel mooi geknipt, ik hoefde weinig uit te leggen want hij begreep meteen wat ik met mijn haar wilde en wat er zeker verbeterd moest worden, maar de sfeer in de salon beviel me niet en ik voelde me er niet op mijn gemak. Als mensen daar niet om geven kan ik de salon aanraden, maar ik ben nu dus op zoek naar een andere kapper.

Kinki hoef je me niet aan te raden, weet zeker dat veel mensen dat gaan zeggen, daar wil ik gewoon niet heen.
Iemand ervaring met Rob Peetoom bijenkorf, Tony & Guy Magna Plaza, H.I.P kapper (hobbemastraat) en zit er nog een ergens anders.
En, wat vinden jullie goede kappers in amsterdam?
Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du c½ur.
pi_93730092
Toevallig zit ik precies met dezelfde vraag :P. Ik heb nog altijd geen kapper in Amsterdam gevonden waar ik echt tevreden over was. Inmiddels is het al máánden geleden dat ik voor het laatst bij een kapper ben geweest, dus het wordt wel weer hoog tijd voor een knipbeurt. Maar wáár, is dus de vraag.

Tips heb ik dus niet echt :'). Rob Peetoom (Bijenkorf) vind ik slecht, evenals de Kinki kappers waar ik in Amsterdam ben geweest (Overtoom, Haarlemmerstraat). Toni&Guy heb ik wel goede verhalen over gehoord, maar ben daar zelf nooit geweest (vooralsnog te duur). Devils&Angels (Vijzelgracht) ooit een keer geweest, was op zich wel o.k., maar niet overweldigend. Salon B heb ik ook wel goede verhalen over gehoord, alleen is die ook wel vrij prijzig (om en nabij de 50 euro, wassen&knippen).

Ik heb in eerdere topics wel eens lovende verhalen gelezen over Aziatische kappers in de omgeving Nieuwmarkt. Maar weet niet of je dat durft te proberen? Ik vraag me altijd wel af in hoeverre de goedkopere 'buurtkappers' nu echt onder doen voor de duurdere kappersketen. Maar als puntje bij paaltje komt, durf ik dan toch het risico weer niet te nemen. Dilemma's :').
pi_93730337
Toevallig is de Toni in de cyber salon waar ik het over had een aziaat ;) Misschien dat 'ie daarom zo mooi knipte? Zou het daarom dus wel willen proberen, maar wil wel graag iemand met veel ervaring. Ik ga altijd liever naar kappers met zo'n niveausysteem van junior styliste naar hoger. Bij buurtkappers hebben ze dat niet en riskeer ik het geknipt te worden door zo'n tuttebel die helemaal niks kan en net een aantal jaartjes in het vak zit. Daarom ga ik altijd naar duurdere kappersketen. Geen reden meer of minder, ik durf het risico niet te nemen.

Hoe duur het is maakt mij niet zoveel uit, maar mijn grens zit wel bij de 60 euro ongeveer. Als mijn haar mooi zit wil ik daar best voor betalen. Ben ik ontevreden, dan baal ik natuurlijk heel erg van zo'n bedrag. Maar daar had ik bij Cyber Salon geen last van, hij knipte het mooi. Maar zoals ik al zei, ik ga toch verder zoeken, want ik wil graag een kapper waar ik me thuis voel, die toch mooi knipt.

Dat Rob Peetoom niet fijn is dacht ik al, ik vind het daar trouwens ook altijd zo retedruk *gluur wel eens om de hoek*, en het zit naast dat bijenkorfrestaurant, vind ik ook een beetje vaag.
Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du c½ur.
pi_93764443
Mijn kapper is super lief en erg goed: Lysandro zijn website is lysandro.nl
Hij heeft wel een prijs als Peetoom of Koffijberg, maar is super goed vooral met lang haar!!! Hij heeft altijd de volle aandacht en doet alles zelf in zijn prachtige salon aan de Reguliersgracht. Peetoom is net zo goed, maar ik vind het daar een beetje onpersoonlijk. HIP ken ik niet, maar bij Cybersalon ben ik ook eens geweest en dat was prima.
Omdat je weet dat je verder wil..!
pi_93764880
Heel erg bedankt voor de tip! Ik heb de site meteen even gecheckt en het ziet er wel leuk uit! Ik vind de grote ketens (waarvan er dus meerdere vestigingen zijn) toch wel een beetje onpersoonlijk, dus ik denk dat ik zometeen meteen een belletje ga maken om een afspraak te maken! :D Moet je lang van tevoren een afspraak maken of zal hij voor deze zaterdag of volgende week dinsdag nog een plekje hebben?

Koffijberg lijkt me ook wel interessant maar Lyssandro zit wat beter op mijn route dan Koffijberg, ben benieuwd!

[ Bericht 5% gewijzigd door Poumelie op 07-03-2011 13:03:17 ]
Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du c½ur.
pi_93767789
Laat even weten hoe het beviel, zoek ook nog een adresje. :P ;)
pi_93768525
Pierot Coffures in de van Baerlestraat, vind ik heel goed, wel duur!
pi_93773735
Ah, op maandag issie gesloten ik kan helemaal niet bellen, haha!
Heb via de site een afpsraak gemaakt, even afwachten of het kan ;)
Ik zal zeker laten weten hoe het was!

Pierot heb ik inderdaad ook wel eens wat over gehoord!
Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du c½ur.
pi_93874430
De afspraak is gemaakt, dinsdag, ik laat jullie wel weten hoe het was!
Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du c½ur.
pi_93878504
Te laat voor jouw afspraak, maar ik ga altijd naar Mogeen (Ferdinand Bol) en wordt geknipt door Siko. Hij heeft die salon sinds een paar jaar samen met Hester (die knipt trouwens ook supergoed, al hebben ze beide hun eigen technieken en zo :) ) en daarvoor werd ik ook door hem geknipt bij de kappers waar hij toen zat. Hij kijkt heel goed naar hoe je haar valt, wat je eraan wil doen 's ochtends en natuurlijk, wat bij je past. Hij knipt mijn haar nu 6 jaar en het zit eigenlijk altijd goed... Het is wel prijzig, maar ik heb het er wel voor over. Al moet ik zeggen dat ik de mazzel heb dat ik lang haar heb en niet zo snel last van dode punten, dus ik hoef er niet elke 2 maanden heen (eerder elke 5 oid).
pi_93878766
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 21:24 schreef NoralyZ het volgende:
Te laat voor jouw afspraak, maar ik ga altijd naar Mogeen (Ferdinand Bol) en wordt geknipt door Siko. Hij heeft die salon sinds een paar jaar samen met Hester (die knipt trouwens ook supergoed, al hebben ze beide hun eigen technieken en zo :) ) en daarvoor werd ik ook door hem geknipt bij de kappers waar hij toen zat. Hij kijkt heel goed naar hoe je haar valt, wat je eraan wil doen 's ochtends en natuurlijk, wat bij je past. Hij knipt mijn haar nu 6 jaar en het zit eigenlijk altijd goed... Het is wel prijzig, maar ik heb het er wel voor over. Al moet ik zeggen dat ik de mazzel heb dat ik lang haar heb en niet zo snel last van dode punten, dus ik hoef er niet elke 2 maanden heen (eerder elke 5 oid).
Ja Mogeen had ik ook al opgezocht! Wil ik denk ook eens proberen, ik ga elke 6/7 weken dus kan er genoeg uitproberen haha, tot ik de perfecte heb gevonden :P
Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du c½ur.
pi_94190663
Hoe is je kappersavontuur afgelopen :)?
pi_94191293
Jaaaa, tevreden!
Kon het niet vinden, half amsterdam doorgerend, was te laat, maar was de enige dus geen ramp. Lysandro is inderdaad een hele aardige kapper en knippen kan 'ie ook goed! Lekker gekletst en m'n haar zat weer precies zoals ik het wilde, mooi!, en hij had me nog wat extra tips gegeven en een beetje ideeën over wat we later nog konden doen aan m'n haar omdat ik er nu nog wat lagen uit moet laten groeien etc, maar ben tevreden en ik kom er zeker terug!

Mooie salon zelf ook trouwens!
Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du c½ur.
pi_95258972
Hey Poumelie: was jo indertussen ook nog naar MOgeen geweest? Die kapper is ook wel heel erg hip 'n happening, maar ik twijfel een beetje omdat ik niet weet naar wie ik moet vragen (bij wij ik moet zijn).

Maar ben super blij dat Lysandro je goed bevallen is
Omdat je weet dat je verder wil..!
pi_95403503
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 april 2011 14:17 schreef Treesje_Adam het volgende:
Hey Poumelie: was jo indertussen ook nog naar MOgeen geweest? Die kapper is ook wel heel erg hip 'n happening, maar ik twijfel een beetje omdat ik niet weet naar wie ik moet vragen (bij wij ik moet zijn).

Maar ben super blij dat Lysandro je goed bevallen is
Ik word altijd geknipt door Siko, en ben ook een keer door Hester geknipt. Ze knippen beide iets anders, maar wel heel goed! Ik zou naar 1 van hun vragen :)
pi_96548080
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 april 2011 14:17 schreef Treesje_Adam het volgende:
Hey Poumelie: was jo indertussen ook nog naar MOgeen geweest? Die kapper is ook wel heel erg hip 'n happening, maar ik twijfel een beetje omdat ik niet weet naar wie ik moet vragen (bij wij ik moet zijn).

Maar ben super blij dat Lysandro je goed bevallen is
Nee, nog niet naar MOgeen geweest! Inmiddels wel al 2 of 3... keer naar Lysandro, bevalt me wel en vindt het goed zo ;) bedankt voor de tip!

@NoralyZ Houd het in me achterhoofd, ga binnenkort studeren in Amsterdam dus dan ben ik er vaak genoeg om MOgeen eens uit te proberen! Ga ik dus zeker een keer doen.
Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du c½ur.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')