Daar staat dat het indicatielampje boven de temperatuurkeuzeknop brandt wanneer de oven in gebruik is. (tijdens de verwarmingspauzes gaat het uit)quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:42 schreef Dondermeester het volgende:
Lees de gebruiksaanwijzing eens goed door.
Pagina 5, rechter kolom, net boven de kop Functiekeuzeknop....
Daar heb je toch je antwoord, of niet?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:27 schreef midoban het volgende:
Hier ook een siemens oven. Bij mij is het celsius teken boven de draaiknop verlicht en wanneer de oven op temperatuur is gaat de verlichting uit.
Een verwarmingspauze houdt in dat het op temperatuur is.quote:Op zondag 6 maart 2011 00:35 schreef vanhal het volgende:
[..]
Daar staat dat het indicatielampje boven de temperatuurkeuzeknop brandt wanneer de oven in gebruik is. (tijdens de verwarmingspauzes gaat het uit)
Er staat niets specifieks over voorverwarmen of wanneer de oven op temperatuur is.
Mn pizza moet bv 13-14 minuten bij 250 graden in de oven. Ik moet dus weten wanneer mn oven op temperatuur is wil ik mn pizza zolang in de oven hebben...
Ik denk dat iemand heeft lopen slapen op de vertaling afdeling.quote:Op zondag 6 maart 2011 08:17 schreef Lienekien het volgende:
Het had er ook wel wat duidelijker mogen staan.
Dit staat er in de Engelstalige handleiding:quote:Op zondag 6 maart 2011 08:19 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Ik denk dat iemand heeft lopen slapen op de vertaling afdeling.
In de Duitstalige staat dit:quote:The indicator light above the temperature selector comes on while the oven is heating up. It is turned off during heating pauses. The light does not come on during grilling.
Nergens wordt uitgelegd wat 'heating pauses' of 'Heizpause' betekent. Ik zou eerder denken aan het openen van de deur tijdens het opwarmen van een gerecht om te kijken of het gerecht o.k. is, dat de oven dan in een pauze stand springt en weer door gaat als je de deur weer sluit.quote:Die Anzeigelampe über dem Temperaturwähler leuchtet, wenn
der Backofen heizt. In den Heizpausen erlischt sie. Beim Grillen
leuchtet die Lampe nicht.
Ik vind hem in het engels duidelijker over komen iig.quote:Op zondag 6 maart 2011 08:45 schreef vanhal het volgende:
[..]
Dit staat er in de Engelstalige handleiding:
[..]
In de Duitstalige staat dit:
[quote]Die Anzeigelampe über dem Temperaturwähler leuchtet, wenn
der Backofen heizt. In den Heizpausen erlischt sie. Beim Grillen
leuchtet die Lampe nicht.[quote]
Nergens wordt uitgelegd wat 'heating pauses' of 'Heizpause' betekent. Ik zou eerder denken aan het openen van de deur tijdens het opwarmen van een gerecht om te kijken of het gerecht o.k. is, dat de oven dan in een pauze stand springt en weer door gaat als je de deur weer sluit.
Maar goed, ik ga een oventhermometer aanschaffen, thx voor de tip RobinOok
Anderen ook bedankt voor de hulp
Zo'n pizza moet je niet op 220C proberen klaar te maken overigens.quote:
Ja, en niet alleen de pizza.quote:
Je komt er toch snel achter als je de oven aanzet, tussendoor niet open doet en kijkt of na bijv. 10 minuten (250 graden duurt misschien langer) dat lichtje uitgaat.quote:Op zondag 6 maart 2011 08:45 schreef vanhal het volgende:
[..]
Dit staat er in de Engelstalige handleiding:
[..]
In de Duitstalige staat dit:
[..]
Nergens wordt uitgelegd wat 'heating pauses' of 'Heizpause' betekent. Ik zou eerder denken aan het openen van de deur tijdens het opwarmen van een gerecht om te kijken of het gerecht o.k. is, dat de oven dan in een pauze stand springt en weer door gaat als je de deur weer sluit.
Maar goed, ik ga een oventhermometer aanschaffen, thx voor de tip RobinOok
Anderen ook bedankt voor de hulp
Lampje gaat nooit uit?quote:
Ik heb dezelfde oven. Het lampje gaat uit zodra hij warm is.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 21:47 schreef vanhal het volgende:
Ik heb een nieuwe keuken met daarin een nieuwe oven, een Siemen HB84K552 (productpagina hier. Vandaag wilde ik de oven voor het eerst gebruiken, dus heb de handleiding erbij gepakt (download link van de PDF hier).
Naja, mn oude oven moest ik altijd een tijdje voorverwarmen tot een groen lampje uit ging en dan kon ik de pizza erin gooien. Maar ik heb geen flauw idee hoe dat bij deze oven gaat. De handleiding zegt niets over voorverwarmen.
Ik zet t ding op standje oven (verwarmelementen boven en onder aan), zet de temperatuur knop op 250 graden (dr oetker pizza die op 250 moet), maar kan totaal niet zien wanneer ie klaar is met voorverwarmen.
Iemand een idee hoe dat zit?
Het gaat er toch om of je nu wel weet hoe het moet, niet of het raar is dat je daar met de gebruiksaanwijzing niet uitkwam.quote:Op zondag 6 maart 2011 12:16 schreef vanhal het volgende:
Laat ik het zo zeggen, ik heb de handleiding gelezen voor ik de pizza erin heb gegooid om te kijken hoe ik m moet voorverwarmen, of iniedergeval, om te kijken wanneer de oven op de ingestelde temperatuur is. In de handleiding heb ik t niet terug kunnen vinden.
Dat het lampje onder het graden tekentje uit gaat alstie op temperatuur is, dat zag ik verder niet.
Niet raar toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop