abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93703408
Ik heb een nieuwe keuken met daarin een nieuwe oven, een Siemen HB84K552 (productpagina hier. Vandaag wilde ik de oven voor het eerst gebruiken, dus heb de handleiding erbij gepakt (download link van de PDF hier).

Naja, mn oude oven moest ik altijd een tijdje voorverwarmen tot een groen lampje uit ging en dan kon ik de pizza erin gooien. Maar ik heb geen flauw idee hoe dat bij deze oven gaat. De handleiding zegt niets over voorverwarmen.
Ik zet t ding op standje oven (verwarmelementen boven en onder aan), zet de temperatuur knop op 250 graden (dr oetker pizza die op 250 moet), maar kan totaal niet zien wanneer ie klaar is met voorverwarmen.
Iemand een idee hoe dat zit?
  zaterdag 5 maart 2011 @ 22:32:59 #2
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_93705835
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Oventhermometertje kopen. Dan weet je hoe warm je oven is en hoeveel afwijking er zit tussen de thermostaat en de werkelijkheid.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 22:51:34 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_93706965
De handleiding zegt wel iets over voorverwarmen, maar niet hoe je kunt zien dat de oven op temperatuur is.

Ik herinner me een dergelijke oven van een vakantie een jaar geleden. Heb je het al eens uitgeprobeerd? Dat bijv. de temperatuurindicatie knippert totdat hij is opgewarmd? Er staat me iets van bij dat het zichzelf op een gegeven moment wees.
The love you take is equal to the love you make.
pi_93708838
Hier ook een siemens oven. Bij mij is het celsius teken boven de draaiknop verlicht en wanneer de oven op temperatuur is gaat de verlichting uit.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 23:42:00 #5
131148 Dondermeester
Blikskaters en gerommel!
pi_93709526
Lees de gebruiksaanwijzing eens goed door.

Pagina 5, rechter kolom, net boven de kop Functiekeuzeknop.... :7
Wie ik ben?
Wie ben jij eigenlijk????
pi_93712183
quote:
Op zaterdag 5 maart 2011 23:42 schreef Dondermeester het volgende:
Lees de gebruiksaanwijzing eens goed door.

Pagina 5, rechter kolom, net boven de kop Functiekeuzeknop.... :7
Daar staat dat het indicatielampje boven de temperatuurkeuzeknop brandt wanneer de oven in gebruik is. (tijdens de verwarmingspauzes gaat het uit)
Er staat niets specifieks over voorverwarmen of wanneer de oven op temperatuur is.

Mn pizza moet bv 13-14 minuten bij 250 graden in de oven. Ik moet dus weten wanneer mn oven op temperatuur is wil ik mn pizza zolang in de oven hebben...
  zondag 6 maart 2011 @ 08:09:36 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_93717730
quote:
1s.gif
Op zaterdag 5 maart 2011 23:27 schreef midoban het volgende:
Hier ook een siemens oven. Bij mij is het celsius teken boven de draaiknop verlicht en wanneer de oven op temperatuur is gaat de verlichting uit.
Daar heb je toch je antwoord, of niet?
  zondag 6 maart 2011 @ 08:14:49 #8
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_93717749
quote:
1s.gif
Op zondag 6 maart 2011 00:35 schreef vanhal het volgende:

[..]

Daar staat dat het indicatielampje boven de temperatuurkeuzeknop brandt wanneer de oven in gebruik is. (tijdens de verwarmingspauzes gaat het uit)
Er staat niets specifieks over voorverwarmen of wanneer de oven op temperatuur is.

Mn pizza moet bv 13-14 minuten bij 250 graden in de oven. Ik moet dus weten wanneer mn oven op temperatuur is wil ik mn pizza zolang in de oven hebben...
Een verwarmingspauze houdt in dat het op temperatuur is.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zondag 6 maart 2011 @ 08:17:07 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_93717759
Het had er ook wel wat duidelijker mogen staan.
  zondag 6 maart 2011 @ 08:19:27 #10
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_93717771
quote:
7s.gif
Op zondag 6 maart 2011 08:17 schreef Lienekien het volgende:
Het had er ook wel wat duidelijker mogen staan.
Ik denk dat iemand heeft lopen slapen op de vertaling afdeling.
pi_93717888
quote:
9s.gif
Op zondag 6 maart 2011 08:19 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Ik denk dat iemand heeft lopen slapen op de vertaling afdeling.
Dit staat er in de Engelstalige handleiding:

quote:
The indicator light above the temperature selector comes on while the oven is heating up. It is turned off during heating pauses. The light does not come on during grilling.
In de Duitstalige staat dit:

quote:
Die Anzeigelampe über dem Temperaturwähler leuchtet, wenn
der Backofen heizt. In den Heizpausen erlischt sie. Beim Grillen
leuchtet die Lampe nicht.
Nergens wordt uitgelegd wat 'heating pauses' of 'Heizpause' betekent. Ik zou eerder denken aan het openen van de deur tijdens het opwarmen van een gerecht om te kijken of het gerecht o.k. is, dat de oven dan in een pauze stand springt en weer door gaat als je de deur weer sluit.

Maar goed, ik ga een oventhermometer aanschaffen, thx voor de tip RobinOok :)
Anderen ook bedankt voor de hulp :)

[ Bericht 2% gewijzigd door vanhal op 06-03-2011 08:55:30 ]
  zondag 6 maart 2011 @ 08:46:47 #12
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_93717896
quote:
1s.gif
Op zondag 6 maart 2011 08:45 schreef vanhal het volgende:

[..]

[..]

[quote]Die Anzeigelampe über dem Temperaturwähler leuchtet, wenn
der Backofen heizt. In den Heizpausen erlischt sie. Beim Grillen
leuchtet die Lampe nicht.[quote]

Nergens wordt uitgelegd wat 'heating pauses' of 'Heizpause' betekent. Ik zou eerder denken aan het openen van de deur tijdens het opwarmen van een gerecht om te kijken of het gerecht o.k. is, dat de oven dan in een pauze stand springt en weer door gaat als je de deur weer sluit.

Ik vind hem in het engels duidelijker over komen iig.
pi_93717900
Watvoorpizzawashetnou?
pi_93717940
Zo'n 1 :9

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  zondag 6 maart 2011 @ 08:55:31 #15
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_93717947
quote:
1s.gif
Op zondag 6 maart 2011 08:54 schreef vanhal het volgende:
Zo'n 1 :9

[ afbeelding ]
Zo'n pizza moet je niet op 220C proberen klaar te maken overigens. :')
pi_93717999
Dan wordt ie slap?
  zondag 6 maart 2011 @ 09:16:42 #17
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_93718109
quote:
1s.gif
Op zondag 6 maart 2011 09:04 schreef vanhal het volgende:
Dan wordt ie slap?
Ja, en niet alleen de pizza.
pi_93718166
De oven ook? :o
  zondag 6 maart 2011 @ 11:15:20 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_93720112
quote:
1s.gif
Op zondag 6 maart 2011 08:45 schreef vanhal het volgende:

[..]

[..]

[..]

Je komt er toch snel achter als je de oven aanzet, tussendoor niet open doet en kijkt of na bijv. 10 minuten (250 graden duurt misschien langer) dat lichtje uitgaat.
pi_93720368
nee niet.
  zondag 6 maart 2011 @ 11:27:44 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_93720491
quote:
1s.gif
Op zondag 6 maart 2011 11:23 schreef vanhal het volgende:
nee niet.
Lampje gaat nooit uit?
pi_93721880
Laat ik het zo zeggen, ik heb de handleiding gelezen voor ik de pizza erin heb gegooid om te kijken hoe ik m moet voorverwarmen, of iniedergeval, om te kijken wanneer de oven op de ingestelde temperatuur is. In de handleiding heb ik t niet terug kunnen vinden.
Dat het lampje onder het graden tekentje uit gaat alstie op temperatuur is, dat zag ik verder niet.
Niet raar toch?
pi_93721969
quote:
1s.gif
Op zaterdag 5 maart 2011 21:47 schreef vanhal het volgende:
Ik heb een nieuwe keuken met daarin een nieuwe oven, een Siemen HB84K552 (productpagina hier. Vandaag wilde ik de oven voor het eerst gebruiken, dus heb de handleiding erbij gepakt (download link van de PDF hier).

Naja, mn oude oven moest ik altijd een tijdje voorverwarmen tot een groen lampje uit ging en dan kon ik de pizza erin gooien. Maar ik heb geen flauw idee hoe dat bij deze oven gaat. De handleiding zegt niets over voorverwarmen.
Ik zet t ding op standje oven (verwarmelementen boven en onder aan), zet de temperatuur knop op 250 graden (dr oetker pizza die op 250 moet), maar kan totaal niet zien wanneer ie klaar is met voorverwarmen.
Iemand een idee hoe dat zit?
Ik heb dezelfde oven. Het lampje gaat uit zodra hij warm is.
Probeer eens bij 200 graden. Misschien is 250 de max zodat hij dan continu brandt. Even aan het temperatuurknopje draaien en je kan zien hoe warm hij is.
  zondag 6 maart 2011 @ 14:36:58 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_93726306
quote:
1s.gif
Op zondag 6 maart 2011 12:16 schreef vanhal het volgende:
Laat ik het zo zeggen, ik heb de handleiding gelezen voor ik de pizza erin heb gegooid om te kijken hoe ik m moet voorverwarmen, of iniedergeval, om te kijken wanneer de oven op de ingestelde temperatuur is. In de handleiding heb ik t niet terug kunnen vinden.
Dat het lampje onder het graden tekentje uit gaat alstie op temperatuur is, dat zag ik verder niet.
Niet raar toch?
Het gaat er toch om of je nu wel weet hoe het moet, niet of het raar is dat je daar met de gebruiksaanwijzing niet uitkwam.
pi_94038429
probeer het gewoon volgens de tijd op de doos. Is de pizza goed dan hoeft het niet
Nobody expects the Spanish Inquisition!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop