abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 mei 2011 @ 07:50:46 #76
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97528944
Hoe is het er inmiddels mee, Riann?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_97529436
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 07:50 schreef Rewimo het volgende:
Hoe is het er inmiddels mee, Riann?
Het gaat wel goed. Ben nog wel veel moe en snel moe maar dat is allemaal nog van de narcose denk ik. Ik wil vandaag of morgen proberen om wat boodschappen te doen. Heb een scootmobiel dus dat maakt het allemaal natuurlijk ook een stuk makkelijker. Het eten gaat eigenlijk ook allemaal goed. Heb nog niks gehad afgelopen dagen wat ik niet kan hebben.
pi_97861930
Ik heb inmiddels al verschillende keren moeten braken. Alleen dat is vaak alleen maar slijm of als ik mijn medicijnen ingenomen heb. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik had dit voor de ring niet. Nu heb ik wel veel slijmproductie meer als ieder gezond iemand. Heeft met mijn spierziekte te maken. Ik denk dat ik dit de 16e wel even aangeef bij de chirurg als ik daar terug moet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 juni 2011 @ 22:11:35 #79
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97862522
Misschien moet je lichaam nog wennen aan de ring. Ik zou het zeker aankaarten bij je arts, en niet wachten tot de 16e als het aan blijft houden. Sterkte!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:38:42 #80
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_97864550
Dat zijn dingen die je ook ziet met een normaal bandje. Wel erg vervelend -O-, medicijnen innemen is ook niet de hobby van mijn maag... :X

Mocht je het niet vertrouwen bel dan eerder! Je lichaam in conditie houden is zeker belangrijk met je ziekte. En veel braken is niet goed. :*
pi_97865240
Ik denk niet dat er iets mis is of zo dus ik wacht wel gewoon tot de 16e maar het is gewoon niet fijn en ik hoop dat het wel nog is over gaat. Nu ben ik thuis en kan ik met een emmertje zitten maar als je dus ergens op bezoek bent is dit natuurlijk niet bepaald leuk.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:58:48 #82
164755 Mss
kutHOEr
pi_97865786
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:35 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Veel suc6 morgen :*

Spannend Muck het komt er nu echt aan!

@Mss hoe was je intake?

Hier gaat het goed! Afvallen is grillig en dat maakt me zelfs na zoveel jaar af een toe een beetje onzeker. Er is nu 10,5 kilo af na de laatste operatie *O*.

Eten gaat goed en dat is na zo'n tijd wel erg fijn O+
Wel redelijk denk ik. Ik vond alleen het psychologisch onderzoek tegenvallen. Het was een gesprek van een half uurtje. Ik had dat toch diepgaander verwacht. Verder vond ik de arts vrij onsympathiek. Die zat er een beetje met zo'n houding van 'stel je niet aan'. Ik wil wel voor de maagband gaan. Ik zie het op mijn leeftijd nog niet echt zitten om echt organen om te gaan leiden. Verder weet ik eigenlijk überhaupt niet of ik het wel wil.
Ik ben 23, en die operatie heeft de rest van mijn leven gevolgen. Maar aan de andere kant, niks doen is ook geen optie.
Hoe dan ook, binnen nu en een maand hoor ik wat mijn indicatie is.
Aids.
pi_97865955
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:58 schreef Mss het volgende:

[..]

Wel redelijk denk ik. Ik vond alleen het psychologisch onderzoek tegenvallen. Het was een gesprek van een half uurtje. Ik had dat toch diepgaander verwacht. Verder vond ik de arts vrij onsympathiek. Die zat er een beetje met zo'n houding van 'stel je niet aan'. Ik wil wel voor de maagband gaan. Ik zie het op mijn leeftijd nog niet echt zitten om echt organen om te gaan leiden. Verder weet ik eigenlijk überhaupt niet of ik het wel wil.
Ik ben 23, en die operatie heeft de rest van mijn leven gevolgen. Maar aan de andere kant, niks doen is ook geen optie.
Hoe dan ook, binnen nu en een maand hoor ik wat mijn indicatie is.
Ik weet niet hoe zwaar je bent en zo. Ik ben eigenlijk nooit zo voor een maagband je hoort er nogal veel negatieve verhalen over en veel komen hun gewicht weer aan. En vaak word maagband weer over gezet in een gastric bypass. Dus denk er echt goed overna of je wel echt geopereerd wilt worden en of je wel echt een maagband wil of je niet beter voor een gastric bypass kunt gaan. Ik ben 25 en was 24 toen ik de gastric bypass kreeg.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:05:13 #84
164755 Mss
kutHOEr
pi_97866133
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:01 schreef Riann het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe zwaar je bent en zo. Ik ben eigenlijk nooit zo voor een maagband je hoort er nogal veel negatieve verhalen over en veel komen hun gewicht weer aan. En vaak word maagband weer over gezet in een gastric bypass. Dus denk er echt goed overna of je wel echt geopereerd wilt worden en of je wel echt een maagband wil of je niet beter voor een gastric bypass kunt gaan. Ik ben 25 en was 24 toen ik de gastric bypass kreeg.
Ik heb een BMI van rond de 45. En ik ben nu 23. Ik heb juist wel een aantal positieve verhalen over de maagband gehoord. Ik vind het heel moeilijk. Ik ben echt heel bang om flink ziek te worden na zo'n operatie. Ik wil niet ziek en afhankelijk zijn, maar ik wil dit ook niet meer.
Aids.
pi_97866461
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:05 schreef Mss het volgende:

[..]

Ik heb een BMI van rond de 45. En ik ben nu 23. Ik heb juist wel een aantal positieve verhalen over de maagband gehoord. Ik vind het heel moeilijk. Ik ben echt heel bang om flink ziek te worden na zo'n operatie. Ik wil niet ziek en afhankelijk zijn, maar ik wil dit ook niet meer.
Ik snap dat je dit niet meer wilt en dat je zo niet door kunt gaan.
Maar met ziek worden bedoel je dan het overgeven?

Want dat is bij iedereen heel verschillend?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:19:34 #86
164755 Mss
kutHOEr
pi_97866943
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:11 schreef Riann het volgende:

[..]

Ik snap dat je dit niet meer wilt en dat je zo niet door kunt gaan.
Maar met ziek worden bedoel je dan het overgeven?

Want dat is bij iedereen heel verschillend?
Dat vind ik dus heel erg moeilijk. Ik heb het idee dat ik heel weinig informatie gehad heb. Ik heb voorlichting gehad in de NOK, daar werden de risico's zeker benoemd, maar er is niet gesproken over hoe vaak iets misgaat of wat dan ook.
En als ik hier lees merk ik toch wel dat iedereen ziek is na zijn/haar operatie, en dat er vaak nog wel complicaties bij komen kijken.
Aids.
pi_97867505
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:19 schreef Mss het volgende:

[..]

Dat vind ik dus heel erg moeilijk. Ik heb het idee dat ik heel weinig informatie gehad heb. Ik heb voorlichting gehad in de NOK, daar werden de risico's zeker benoemd, maar er is niet gesproken over hoe vaak iets misgaat of wat dan ook.
En als ik hier lees merk ik toch wel dat iedereen ziek is na zijn/haar operatie, en dat er vaak nog wel complicaties bij komen kijken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van een ring gehoord had toen ik de gastric bypass operatie al had gehad en het dus kon zijn dat de doorgang vergroot kon zijn. Daar ben ik dus nu achtergekomen doordat ik niet meer afviel. Meestal hoor je alleen maar de positieve verhalen. Al ben ik nu na de ring nog steeds positief over de gastric bypass. Maar ja voor de gastric bypass had ik geen leven en was ik er nu niet meer geweest. En door de gastric bypass heb ik mijn leven terug gekregen. En nu na de ring gaat het alleen maar nog beter worden. Dus vandaar dat ik ook zo positief er over ben. Maar misschien moet je een afspraak maken bij de chirurg en alles je goed uit laten leggen wat de voor en nadelen zijn wat er kan gebeuren en wat hij jou adviseert. Meestal weet de chirurg wel wat voor jou een geschikte operatie is. Al kan hij jou nooit helemaal verzekeren dat alles goed gaat. Maar dat is met elke operatie. Maar als ik naar jou BMI kijk dan is zou denk ik een gastric bypass een goede keus zijn. Vaak met een wat lager BMI word dan voor maagband gekozen. Maar de keus ligt uiteindelijk bij jou natuurlijk.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:28:54 #88
164755 Mss
kutHOEr
pi_97867535
Ik ben ook best wel bang voor complicaties, dat is ook een reden dat ik naar de maagband neig. Die kan er uitgehaald worden. Ee GBP is niet meer terug te draaien.
Aids.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:30:46 #89
164755 Mss
kutHOEr
pi_97867650
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:28 schreef Riann het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van een ring gehoord had toen ik de gastric bypass operatie al had gehad en het dus kon zijn dat de doorgang vergroot kon zijn. Daar ben ik dus nu achtergekomen doordat ik niet meer afviel. Meestal hoor je alleen maar de positieve verhalen. Al ben ik nu na de ring nog steeds positief over de gastric bypass. Maar ja voor de gastric bypass had ik geen leven en was ik er nu niet meer geweest. En door de gastric bypass heb ik mijn leven terug gekregen. En nu na de ring gaat het alleen maar nog beter worden. Dus vandaar dat ik ook zo positief er over ben. Maar misschien moet je een afspraak maken bij de chirurg en alles je goed uit laten leggen wat de voor en nadelen zijn wat er kan gebeuren en wat hij jou adviseert. Meestal weet de chirurg wel wat voor jou een geschikte operatie is. Al kan hij jou nooit helemaal verzekeren dat alles goed gaat. Maar dat is met elke operatie. Maar als ik naar jou BMI kijk dan is zou denk ik een gastric bypass een goede keus zijn. Vaak met een wat lager BMI word dan voor maagband gekozen. Maar de keus ligt uiteindelijk bij jou natuurlijk.
Ik ben dus nu aan het wachten op het advies wat de NOK aan de chirurg gaat afgeven, en aan de hand daarvan wil ik inderdaad nog wel een verdiepend gesprek.
Ik vind het gewoon heel moeilijk om nu een beslissing te maken die de rest van mijn leven zal beïnvloeden. Zeker omdat ik nu nog vrij weinig last heb van mijn gewicht.
Aids.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:31:03 #90
164755 Mss
kutHOEr
pi_97867666
Sorry voor mijn gewauwel hoor, ik kan mezelf niet zo goed uitdrukken nu.
Aids.
pi_97867794
Je hebt geluk dat je weinig last hebt van je gewicht. Ik had er ontzettend veel last van maar ik heb er dan ook nog een spierziekte bij dat scheelt veel. En je hoeft geen sorry te zeggen. Het is allemaal heel begrijpelijk. En het is een belangrijke keuze die je zal moeten maken. Het gaat over jou leven.

Misschien kun je eens wat gaan inlezen op www.wlsinfo.nl weet niet of je die site al kent.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:36:49 #92
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_97867982
Nok is nogal fan van een maagband, vroeger iig. Van een maagband zelf kan je ook aardig ziek worden, kantelen/ingroeien.

Maar je moet vooral naar je eigen gevoel luisteren! Dat is het belangrijkst. Ik was 23 wel een stuk zwaarder bmi was 50 of 52.

Het is allemaal erg moeilijk -O-
pi_97868295
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:36 schreef -Bubseltje- het volgende:
Nok is nogal fan van een maagband, vroeger iig. Van een maagband zelf kan je ook aardig ziek worden, kantelen/ingroeien.

Maar je moet vooral naar je eigen gevoel luisteren! Dat is het belangrijkst. Ik was 23 wel een stuk zwaarder bmi was 50 of 52.

Het is allemaal erg moeilijk -O-
Ik ben sowieso geen fan van het NOK.

Het voortraject heb ik daar niet gehad dat heb ik in maastricht ziekenhuis gehad. En omdat daar een lange wachtlijst is voor die operaties ben ik naar veldhoven vewezen omdat ik die tijd niet had om te wachten.

Natraject heb ik wel bij het NOK gehad en dat was echt 10 keer niks. We hebben daar een map gekregen en einde van het traject zat er nog geen informatie in. Ik heb daar niks geleerd het scheelde dat we een gezellige groep hadden maar verder was het gewoon tijd verspilling. Maar het is verplicht anders kan zijn dat je alsnog de operatie rekening zult moeten betalen. Ik viel vanaf september ongeveer nog maar 1 kilo in de maand af of nog minder vanaf januari stond ik helemaal stil. En er werd gewoon niet op gereageerd. Dat was erg slecht. Tot dat ik zelf dacht ik ben het zat ik maak afspraak met de chirurg. Terwijl ik van mening ben dat hun tegen mij hadden kunnen zeggen misschien is het dit of dit ga naar de chirurg en laat slikfoto's maken.

En ik kon de allerlaatste keer niet komen. Iedereen heeft een beeldje gekregen en ik heb dus niks gekregen. Terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik de laatste keer niet kon hadden ze het best op kunnen sturen of het mij al kunnen geven toen ik er de laatste keer was. En het gaat me niet om het beeldje maar het gaat om het principe.
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:57:27 #94
164755 Mss
kutHOEr
pi_97885467
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:36 schreef -Bubseltje- het volgende:
Nok is nogal fan van een maagband, vroeger iig. Van een maagband zelf kan je ook aardig ziek worden, kantelen/ingroeien.

Maar je moet vooral naar je eigen gevoel luisteren! Dat is het belangrijkst. Ik was 23 wel een stuk zwaarder bmi was 50 of 52.

Het is allemaal erg moeilijk -O-
Ik vind het heel moeilijk, want er is inderdaad gesproken over kantelen enzo, maar er zijn gewoon totaal geen aantallen genoemd. Het is nogal een verschil of dat bij 10% of bij 90% van de mensen gebeurt. Daarom vind ik het zo moeilijk om een keuze te maken. Dus ik hoop dat zij het goed kunnen inschatten.
Ik vond dus het psychologische onderzoek wel heel erg tegenvallen. Het lijkt me juist een van de belangrijkste onderzoeken, en het was zooo oppervlakkig. Terwijl je dat júist moet aanpakken.
Maar hoe dan ook, er bestaat geen makkelijke oplossing voor dit probleem. Ik geloof alleen wel dat de meeste mensen die een operatie ondergaan achteraf blij zijn dat ze het gedaan hebben.
Aids.
  woensdag 8 juni 2011 @ 14:08:31 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_97885918
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:43 schreef Riann het volgende:

[..]

Ik ben sowieso geen fan van het NOK.

Het voortraject heb ik daar niet gehad dat heb ik in maastricht ziekenhuis gehad. En omdat daar een lange wachtlijst is voor die operaties ben ik naar veldhoven vewezen omdat ik die tijd niet had om te wachten.

Natraject heb ik wel bij het NOK gehad en dat was echt 10 keer niks. We hebben daar een map gekregen en einde van het traject zat er nog geen informatie in. Ik heb daar niks geleerd het scheelde dat we een gezellige groep hadden maar verder was het gewoon tijd verspilling. Maar het is verplicht anders kan zijn dat je alsnog de operatie rekening zult moeten betalen. Ik viel vanaf september ongeveer nog maar 1 kilo in de maand af of nog minder vanaf januari stond ik helemaal stil. En er werd gewoon niet op gereageerd. Dat was erg slecht. Tot dat ik zelf dacht ik ben het zat ik maak afspraak met de chirurg. Terwijl ik van mening ben dat hun tegen mij hadden kunnen zeggen misschien is het dit of dit ga naar de chirurg en laat slikfoto's maken.

En ik kon de allerlaatste keer niet komen. Iedereen heeft een beeldje gekregen en ik heb dus niks gekregen. Terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik de laatste keer niet kon hadden ze het best op kunnen sturen of het mij al kunnen geven toen ik er de laatste keer was. En het gaat me niet om het beeldje maar het gaat om het principe.
Misschien is het principe wel dat je het beeldje alleen krijgt als je alle bijeenkomsten aanwezig bent? In jouw geval zou ik gewoon nog een keer contact opnemen en ook duidelijk maken wat je dwars ligt. Met het alleen hier melden schiet je (helaas) niets op en ik vind dat je verhaal echt wel als klacht die kant op mag hoor!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_97897716
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:08 schreef Troel het volgende:

[..]

Misschien is het principe wel dat je het beeldje alleen krijgt als je alle bijeenkomsten aanwezig bent? In jouw geval zou ik gewoon nog een keer contact opnemen en ook duidelijk maken wat je dwars ligt. Met het alleen hier melden schiet je (helaas) niets op en ik vind dat je verhaal echt wel als klacht die kant op mag hoor!
Het beeldje kreeg iedereen die er de laatste keer aanwezig was ongeacht of je nu altijd aanwezig bent geweest. Maar ik ga er de moeite niet meer voor doen om te bellen.

Wij hebben vanuit MMC waar ik geopereerd ben en meerdere die naar het NOK in eindhoven gingen een enquête moeten invullen van hoe we het natraject ervaren hebben. Daar hebben wij het allemaal eerlijk op ingevuld. Nu zijn ze in het MMC begreep ik bezig om zelf natrajecten te gaan verzorgen omdat er over het NOK nou niet echt positieve verhalen vandaan komen.
pi_97897869
O ja en ik weet denk ik al waar dat slijm overgeven van komt. Ik heb er opgelet en nagegaan wanneer ik er last van heb. Dat is met name als ik wat teveel drink terwijl ik vol zit. 'S morgens met innemen van de medicijnen heb ik nergens geen last van maar dat is op nuchtere maag. Maar het is vooral 's avonds dat ik er last van heb. Dus als ik mijn medicijnen inneem moet ik gewoon een half uur tot uur van te voren niet drinken. Dat is gewoon nog zo erg wennen voor mij. Ik heb eigenlijk bij de gastric bypass altijd wel nogal wat kunnen drinken ook voor en na het eten En vooral het laatste 3 kwart jaar dat ik savonds echt hele glazen dronk. En dat kan nu gewoon niet meer. Nu moet ik weer gaan leren om het drinken te gaan doseren.
  zondag 12 juni 2011 @ 23:50:02 #98
164755 Mss
kutHOEr
pi_98092845
Ik heb me toch eens wat meer verdiept in wat voor een operatie ik nou zou willen. De NOK deed vrij luchtig over de risico's van een maagband, maar ik denk bij nader inzien dat het toch niks voor mij is.
Ik dacht daarna dat ik een GBP wilde, maar ik vind de bijwerkingen daarvan ook niet zo prettig. Met name het gebrek aan vitamine-opname en daarbij haaruitval staat me heel erg tegen. Ook het feit dat ik zou moeten overstappen op een andere anticonceptie staat me zwaar tegen.
Ik ben me daarna toch eens gaan verdiepen in de sleeve, en ik denk ook dat dat wel het beste bij me past. Ik ben een volume eter. Ik heb geen eetbuien, ben ook geen emo-eter, maar heb gewoon echt véél honger altijd. Daarom ben ik ook huiverig om op de gangbare manier af te vallen. Die verstoorde stofwisseling houd je gewoon, dus ik ben bang dat ik vroeg of laat terug ga vallen. Ik wil juist van die volumineuze maaltijden af, maar wel op een manier dat het vol te houden is.
Als jullie me zo horen, denken jullie ook dat een sleeve wijs is?
Aids.
pi_98094047
overstappen op een andere anticonceptie???

Ik slik gewoon de microgynon 30 en hij werkt perfect
En vitamine-opname slik ik gewoon pilletjes voor maar dat zul je met elke operatie moeten. En haaruitval daar heeft niet iedereen last van. En je word echt niet kaal. Je krijgt je haar ook weer gewoon terug.

Sleeve is denk ik wel iets voor jou. Maar je kunt net als bij de GBP heel weinig eten en zul je ook vitamine pilletjes moeten slikken en zul je ook bloed moeten blijven prikken of je waardes goed blijven. Mijn waardes zijn tot nu altijd nog goed geweest met mijn GBP. Al ben ik nu benieuwd nu na die ring want ik eet op moment nog geen fruit want dat kan ik gewoon niet op. Ik eet op moment smorgens een schaaltje griesmeelpap smiddags iets van een beetje soep en 1 snee brood tussendoor een danoontje of een cracker en savonds halve kleine aardappel 1 kleine opscheplepel groente en een half stukje vlees. En later op de avond nog een klein danoontje en 1 of 2 crackers. En ik probeer ergens op de dag nog een gekookt eitje te plaatsen.
  maandag 13 juni 2011 @ 00:15:59 #100
164755 Mss
kutHOEr
pi_98094486
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 00:08 schreef Riann het volgende:
overstappen op een andere anticonceptie???

Ik slik gewoon de microgynon 30 en hij werkt perfect
En vitamine-opname slik ik gewoon pilletjes voor maar dat zul je met elke operatie moeten. En haaruitval daar heeft niet iedereen last van. En je word echt niet kaal. Je krijgt je haar ook weer gewoon terug.

Sleeve is denk ik wel iets voor jou. Maar je kunt net als bij de GBP heel weinig eten en zul je ook vitamine pilletjes moeten slikken en zul je ook bloed moeten blijven prikken of je waardes goed blijven. Mijn waardes zijn tot nu altijd nog goed geweest met mijn GBP. Al ben ik nu benieuwd nu na die ring want ik eet op moment nog geen fruit want dat kan ik gewoon niet op. Ik eet op moment smorgens een schaaltje griesmeelpap smiddags iets van een beetje soep en 1 snee brood tussendoor een danoontje of een cracker en savonds halve kleine aardappel 1 kleine opscheplepel groente en een half stukje vlees. En later op de avond nog een klein danoontje en 1 of 2 crackers. En ik probeer ergens op de dag nog een gekookt eitje te plaatsen.
Bij de voorlichting bij de NOK in Hilversum is ons verteld dat bij een GBP de anticonceptiepil niet meer betrouwbaar is! Wat raar dat jij hem gewoon kunt slikken!
Juist dat hele weinige kunnen eten lijkt me 'handig' voor mij. Ik heb het idee dat 'overeten' met een maagband makkelijker is. In ieder geval bedankt voor je advies!

Ik heb twee weken geleden bij mijn intake doorgegeven dat ik voor de maagband wil gaan, zou het verstandig zijn om door te geven dat ik me bedacht heb?
Aids.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')