abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93667089
Ik loop nou al een aantal maanden met een verkoudheidsgevoel en nu blijkt dat er een eenzijdige poliep in m'n linker neusgaat zit, aldus de KNO arts.

Ik kreeg in eerste instantie (11 feb.) een spray (Avamys) mee om de ontsteking weg te halen en de poliep te laten verdwijnen. Dit bleek op 3 maart (gister) nog niet het gewenste effect te hebben gehad bij controle en dus stelde hij dat ie de poliep operatief wil gaan verwijderen. Hij gaf ook al aan dat het het beste onder algehele narcose kan, omdat ik weleens per ongeluk zou kunnen bewegen van rare geluiden ofzo.
Volgens de arts zit de poliep "gunstig" en zal de operatie nog geen half uurtje duren.

Ik heb daar nog eens even goed over nagedacht, maar ik ben als de dood voor een algehele narcose en zou dus (want het moet uiteindelijk toch gebeuren) een plaatselijk verdoving willen.
Nou moet ik donderdag eerst naar de Anesthesist om de operatie e.d. te bespreken.
Ik vroeg me af of er meerdere mensen hier zijn die dit onder plaatselijke verdoving hebben gedaan en zoja, op welke manier werd je neus verdoofd? Krijg je een prik? En voel je dan ook echt niks van je hele neus? Ik bedoel, het is mij eenzijdig. Dus zal de verdoving enkelt op dat neusgat spelen?

Bedankt alvast ;)
Hi, this is Mike Mareen
pi_93676666
Ik denk dat de KNO-arts vast een goede reden heeft waarom hij deze procedure onder algehele anesthesie wil uitvoeren. Ik zou met de anesthesioloog proberen te bespreken waar je bang voor bent en kijken of zo je zorgen wat afnemen.

Het verwijderen van poliepen wordt ook onder lokale verdoving gedaan, volgens mij komt dat dan neer op een verdovend middel (lidocaïne) op het slijmvlies aan te brengen, maar ik ben dan ook geen anesthesioloog of KNO-arts.

[ Bericht 15% gewijzigd door dotKoen op 05-03-2011 08:33:55 ]
pi_93676931
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 08:23 schreef dotKoen het volgende:
Ik denk dat de KNO-arts vast een goede reden heeft waarom hij deze procedure onder algehele anesthesie wil uitvoeren. Ik zou met de anesthesioloog proberen te bespreken waar je bang voor bent en kijken of zo je zorgen wat afnemen.

Het verwijderen van poliepen wordt ook onder lokale verdoving gedaan, volgens mij komt dat dan neer op een verdovend middel (lidocaïne) op het slijmvlies aan te brengen, maar ik ben dan ook geen anesthesioloog of KNO-arts.
De reden van de KNO arts is dat ie onder algehele narcose rustig z'n werk kan doen.
Ik kan heus wel een half uurtje stil liggen, dat is het probleem niet.
Ook heb ik gehoord dat men na een algehele narcose vaak nog een hele dag last heeft van sufheid en misselijkheid.

Op de KNO site staat overigens dat dit ook plaatselijk kan en ik neem aan dat ze me dit niet kunnen opdwingen.
Maar ik zal dit wel even bespreken donderdag.
Hi, this is Mike Mareen
pi_93677011
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 09:09 schreef mikemareen het volgende:

[..]

De reden van de KNO arts is dat ie onder algehele narcose rustig z'n werk kan doen.
Ik kan heus wel een half uurtje stil liggen, dat is het probleem niet.
Ook heb ik gehoord dat men na een algehele narcose vaak nog een hele dag last heeft van sufheid en misselijkheid.

Op de KNO site staat overigens dat dit ook plaatselijk kan en ik neem aan dat ze me dit niet kunnen opdwingen.
Maar ik zal dit wel even bespreken donderdag.
Uiteraard kan niemand kan je verplichten een behandeling te ondergaan.
pi_93754351
Heb je een ct scan gehad ook en bleken al je holtes dicht te zitten of gaat het puur en alleen om de poliep?

Ik ben onlangs ook geopereerd aan poliepen, had er meerdere. Dit is onder algehele narcose gedaan, zoals dat meestal gebeurd. Echter bij mij waren ook al meerdere jaren al mijn holtes ontstoken geweest en zijn er doorgangen geboord.

Ik ben wel onder algehele narcore geweest, kreeg ook een flike dosis morfine en dat je daarna nog de hele dag muf bent dat klopt. Wel moet je je beseffen dat de pijn veel erger is wanneer je niet onder narcose gaat en geloof mij, het is geen pretje. Ik moest ook blijven de hele dag en nacht en mocht de volgende middag weer naar huis. Verder is het allemaal geen pretje om te horen en te zien als ze die poliepen even uit je neus gaan zagen met een klein machientje dat 2 'kaakjes' heeft met scherpe puntjes die de poliep tot gort bijten.

Echter jouw beweegreden begrijp ik wel, ik ben bijna een week suf geweest van de morfine en ik heb best wel haaruitval gekregen na de narcose. Toch zou ik zelf, mocht ik weer onder zeil moeten weer kiezen voor algehele narcose al ga ik liever gewoon helemaal nooit meer onder het mes.
  maandag 7 maart 2011 @ 10:18:26 #6
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_93760296
vergis je niet,die locale verdoving die in je neus gespoten wordt,dat doet echt pijn...
pi_93796809
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 00:37 schreef Phantomesse het volgende:
Heb je een ct scan gehad ook en bleken al je holtes dicht te zitten of gaat het puur en alleen om de poliep?

Ik ben onlangs ook geopereerd aan poliepen, had er meerdere. Dit is onder algehele narcose gedaan, zoals dat meestal gebeurd. Echter bij mij waren ook al meerdere jaren al mijn holtes ontstoken geweest en zijn er doorgangen geboord.

Ik ben wel onder algehele narcore geweest, kreeg ook een flike dosis morfine en dat je daarna nog de hele dag muf bent dat klopt. Wel moet je je beseffen dat de pijn veel erger is wanneer je niet onder narcose gaat en geloof mij, het is geen pretje. Ik moest ook blijven de hele dag en nacht en mocht de volgende middag weer naar huis. Verder is het allemaal geen pretje om te horen en te zien als ze die poliepen even uit je neus gaan zagen met een klein machientje dat 2 'kaakjes' heeft met scherpe puntjes die de poliep tot gort bijten.

Echter jouw beweegreden begrijp ik wel, ik ben bijna een week suf geweest van de morfine en ik heb best wel haaruitval gekregen na de narcose. Toch zou ik zelf, mocht ik weer onder zeil moeten weer kiezen voor algehele narcose al ga ik liever gewoon helemaal nooit meer onder het mes.
Ik heb idd een CT scan gehad en daar werd een eenzijdige, volgens de arts een kleine, poliep vastgestelt in mijn linker-neusgat.
Verder waren erg geen (bij)holtes die ontstoken waren. Ik moet overigens ook zeggen dat nu ik weer van m'n verkoudheid af ben na een week, ik weer volledig vrij door m'n neus kan ademen (beiden kanten).
Ik gebruik nog wel avamys en nasonex. Ik ga deze week weer even naar de huisarts om me door te verwijzen naar een ander ziekenhuis. Wellicht kunnen ze me nog een ander soort spray / oplossing aanbieden. Want hell no, een operatie zie ik echt niet zitten (kleinzerig als ik ben ;) )

Overigens vroeg ik me af of een poliep ook uit zichzelf kan slinken? Oftewel, heb ik echt een spray blijvend nodig cq. een operatie om dat ding weg te krijgen? Tenslotte is ie klein en eenzijdig.
Ik hoop t zo :)
Hi, this is Mike Mareen
pi_93796836
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 10:18 schreef scrub_nurse het volgende:
vergis je niet,die locale verdoving die in je neus gespoten wordt,dat doet echt pijn...
Dit helpt me inderdaad niet om me te laten opereren :P
Hi, this is Mike Mareen
  dinsdag 8 maart 2011 @ 07:16:22 #9
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_93803604
Nou, ik heb laatst m'n neusvleugels onder lokale verdoving laten verkleinen. Dacht ook wel van ach, ik blijf wel stilzitten.
Mijn hemel, nee dus.
Alleen die verdoving al :X (Ik kreeg cocaïne als verdoving. Yah, I know.) Damn, wat deed dat pijn. 3 stokjes met cocaïne op de puntjes in je neus geduwd krijgen.. Tranen springen weer in m'n ogen als ik eraan denk!

TS, ga gewoon voor de AA. Het is voorbij voor je het weet en dan ben je er ook gelijk vanaf. Tip v/d dag!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:51:31 #10
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_93822526
en dan moet je bedenken dat er nog een naald ingestoken wordt ook,op meerdere plekken. En eh je neusvleugels laten verkleinen onder cocaine verdoving?? Dan bedoel je niet je uitwendige neusvleugels maar je onderste neusschelp (concha) in je neus neem ik aan?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 18:02:55 #11
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_93823093
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:51 schreef scrub_nurse het volgende:
en dan moet je bedenken dat er nog een naald ingestoken wordt ook,op meerdere plekken. En eh je neusvleugels laten verkleinen onder cocaine verdoving?? Dan bedoel je niet je uitwendige neusvleugels maar je onderste neusschelp (concha) in je neus neem ik aan?
Typfoutje ;) Was nog vroeg
pi_93827984
Ik kreeg 3 watten gedrenkeerd in een coke oplossing in beide neusgaten geduwd voor de operatie, daarna nog een shot morfine en toen de narcose. Ze hebben me goed platgemaakt.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:23:41 #13
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_93830283
Ik heb neuspoliepen aan beide zijden laten verwijderen onder plaatselijke verdoving. Voelde niks van de operatie zelf, maar het was wel vervelend dat ik eerst iets van een meter aan watten gedrenkt in een verdovingsmiddel in mijn beide neusgaten gestopt kreeg. Daarna moest ik zo een half uur zitten totdat de stof ingewerkt was.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_93843191
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 07:16 schreef GotC het volgende:
Nou, ik heb laatst m'n neusvleugels onder lokale verdoving laten verkleinen. Dacht ook wel van ach, ik blijf wel stilzitten.
Mijn hemel, nee dus.
Alleen die verdoving al :X (Ik kreeg cocaïne als verdoving. Yah, I know.) Damn, wat deed dat pijn. 3 stokjes met cocaïne op de puntjes in je neus geduwd krijgen.. Tranen springen weer in m'n ogen als ik eraan denk!

TS, ga gewoon voor de AA. Het is voorbij voor je het weet en dan ben je er ook gelijk vanaf. Tip v/d dag!
Ik moet zeggen dat nu de verkoudheid voorbij is mijn neusgaten allebei weer goed functioneren.
Ik ga vrijdag weer naar de dokter en aan de telefoon zei hij al dat de spray een tijdje gebruiken geen kwaad kon. Zeker niet als het de poliep klein houdt en niet veel klachten met zich meebrengt.

Want echt, op een operatie zit ik echt niet te wachten + de kans dat de poliep weer terugkomt aannemelijk is.
bedankt voor de tips hoe dan ook ;)
Hi, this is Mike Mareen
pi_93845515
Als het niet echt nodig is, en je er geen last van hebt zou ik het ook niet doen als ik jou was. Weet nie heo het herstellen bij alleen poliepen gaat, want ik heb er ook nog boringen bij gehad en verwijderen van meer slijmvlies dan enkel de poliepen dus dat is wel iets intenser maar ik ben nu anderhalve maand verder en moet nog steeds elke dag spoelen en dat komt me intussen de strot wel een beetje uit. Was 1 weekje gestopt en hoppa gelijk een ontsteking, dus zit nu weer aan de antibiotica.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')