De reden van de KNO arts is dat ie onder algehele narcose rustig z'n werk kan doen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 08:23 schreef dotKoen het volgende:
Ik denk dat de KNO-arts vast een goede reden heeft waarom hij deze procedure onder algehele anesthesie wil uitvoeren. Ik zou met de anesthesioloog proberen te bespreken waar je bang voor bent en kijken of zo je zorgen wat afnemen.
Het verwijderen van poliepen wordt ook onder lokale verdoving gedaan, volgens mij komt dat dan neer op een verdovend middel (lidocaïne) op het slijmvlies aan te brengen, maar ik ben dan ook geen anesthesioloog of KNO-arts.
Uiteraard kan niemand kan je verplichten een behandeling te ondergaan.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 09:09 schreef mikemareen het volgende:
[..]
De reden van de KNO arts is dat ie onder algehele narcose rustig z'n werk kan doen.
Ik kan heus wel een half uurtje stil liggen, dat is het probleem niet.
Ook heb ik gehoord dat men na een algehele narcose vaak nog een hele dag last heeft van sufheid en misselijkheid.
Op de KNO site staat overigens dat dit ook plaatselijk kan en ik neem aan dat ze me dit niet kunnen opdwingen.
Maar ik zal dit wel even bespreken donderdag.
Ik heb idd een CT scan gehad en daar werd een eenzijdige, volgens de arts een kleine, poliep vastgestelt in mijn linker-neusgat.quote:Op maandag 7 maart 2011 00:37 schreef Phantomesse het volgende:
Heb je een ct scan gehad ook en bleken al je holtes dicht te zitten of gaat het puur en alleen om de poliep?
Ik ben onlangs ook geopereerd aan poliepen, had er meerdere. Dit is onder algehele narcose gedaan, zoals dat meestal gebeurd. Echter bij mij waren ook al meerdere jaren al mijn holtes ontstoken geweest en zijn er doorgangen geboord.
Ik ben wel onder algehele narcore geweest, kreeg ook een flike dosis morfine en dat je daarna nog de hele dag muf bent dat klopt. Wel moet je je beseffen dat de pijn veel erger is wanneer je niet onder narcose gaat en geloof mij, het is geen pretje. Ik moest ook blijven de hele dag en nacht en mocht de volgende middag weer naar huis. Verder is het allemaal geen pretje om te horen en te zien als ze die poliepen even uit je neus gaan zagen met een klein machientje dat 2 'kaakjes' heeft met scherpe puntjes die de poliep tot gort bijten.
Echter jouw beweegreden begrijp ik wel, ik ben bijna een week suf geweest van de morfine en ik heb best wel haaruitval gekregen na de narcose. Toch zou ik zelf, mocht ik weer onder zeil moeten weer kiezen voor algehele narcose al ga ik liever gewoon helemaal nooit meer onder het mes.
Dit helpt me inderdaad niet om me te laten opererenquote:Op maandag 7 maart 2011 10:18 schreef scrub_nurse het volgende:
vergis je niet,die locale verdoving die in je neus gespoten wordt,dat doet echt pijn...
Typfoutjequote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:51 schreef scrub_nurse het volgende:
en dan moet je bedenken dat er nog een naald ingestoken wordt ook,op meerdere plekken. En eh je neusvleugels laten verkleinen onder cocaine verdoving?? Dan bedoel je niet je uitwendige neusvleugels maar je onderste neusschelp (concha) in je neus neem ik aan?
Ik moet zeggen dat nu de verkoudheid voorbij is mijn neusgaten allebei weer goed functioneren.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 07:16 schreef GotC het volgende:
Nou, ik heb laatst m'n neusvleugels onder lokale verdoving laten verkleinen. Dacht ook wel van ach, ik blijf wel stilzitten.
Mijn hemel, nee dus.
Alleen die verdoving al(Ik kreeg cocaïne als verdoving. Yah, I know.) Damn, wat deed dat pijn. 3 stokjes met cocaïne op de puntjes in je neus geduwd krijgen.. Tranen springen weer in m'n ogen als ik eraan denk!
TS, ga gewoon voor de AA. Het is voorbij voor je het weet en dan ben je er ook gelijk vanaf. Tip v/d dag!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |