1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Nmap scan report for *.cm-7-4c.dynamic.ziggo.nl (94.*.*.*) Host is up (0.034s latency). Not shown: 997 filtered ports PORT STATE SERVICE 21/tcp open ftp 80/tcp open http 8080/tcp open http-proxy Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 340.64 seconds |
Ik ken je configuratie niet, is het je thuisverbinding?quote:Op maandag 18 april 2011 09:14 schreef Dale. het volgende:
[..]
wtfik heb helemaal geen firewall
of wordt het gefilterd door de server?
Hmm het hoeft niet filtering te zijn lees ik netquote:
Ik zit nu op school, maar op me kamer werkte het ook niet en de server staat bij me ouders.quote:Op maandag 18 april 2011 09:15 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik ken je configuratie niet, is het je thuisverbinding?
Ok ik ga eens kijke, alleen dan moet ik even op de PC inlogge van me ouders alleen die slapen nogquote:Op maandag 18 april 2011 09:17 schreef wdn het volgende:
[..]
Hmm het hoeft niet filtering te zijn lees ik net
Kan ook zijn dat de CLIENT is geinstalleerd en niet de SERVER
http://www.linuxquestions(...)ts-in-ubuntu-451282/
ssh is 22.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:29 schreef Dale. het volgende:
Hmmmm rare is alleen dat ssh en telnet aanstaat op me server...(ik moet geen aparte poort openzette toch, gaat toch gewoon over 21?)
Poort 21 is ftp.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:29 schreef Dale. het volgende:
Hmmmm rare is alleen dat ssh en telnet aanstaat op me server...(ik moet geen aparte poort openzette toch, gaat toch gewoon over 21?)
Ja I know ik dacht ook sshquote:
Goede vraag: Ik wil gebruik maken van de computing power van andere pcs om berekeningen om te doen zonder hier Matlab en andere programma's op te installeren.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:23 schreef KomtTijd... het volgende:
Waarom niet gewoon een normale installatie doen?
De CLI kennen. Zou kijken naar een LPI certificaat oid.quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:49 schreef JoshuaL het volgende:
Wat zijn de dingen die je als Linux gebruiker eigenlijk moet kunnen? Ben al jaren Linux gebruiker en heb ooit Gentoo gedraaid. Nu draai ik Ubuntu maar wil graag wat bijleren.
De CLI ken ik redelijk dus die beter leren kennen is wel een goed idee. Ik ga ook eens kijken of een LPI certificaat wat is voor mij.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:42 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
De CLI kennen. Zou kijken naar een LPI certificaat oid.
Ervan uitgaande dat je datapartitie al gemount is,quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:20 schreef arj1o1 het volgende:
Complete noob hier, heb een bootable usb stick met ubuntu (64-bit). Het is me gelukt Matlab te installeren en hierin een aantal c-scripts te compilen (hoera). Probleem is nu dat ik gebruik van grote matrices welke niet in het geheugen passen...
Ik heb dus een swapfile nodig. Heb hier geen ruimte meer voor op de usb stick en wil deze graag aanmaken op de harddrive (geformatteerd door windows) (gemount als /media/DATA/).
Het is me eerder wel gelukt een swapdisk aan te maken van een nieuwe/andere usb stick maar het swappen ging ERG sloom. Vandaar dat ik nu een swapfile wil aanmaken.
Hoe maak ik een swapFILE aan op een gemounte drive (met mkswap/swapon)?
Super! Hij gaat nu als een treinquote:Op dinsdag 19 april 2011 23:49 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat je datapartitie al gemount is,
vanuit terminal:
sudo dd if=/dev/zero of=/media/DATA/swapfile bs=1M count=1024 <<<<<DIT GETAL VERVANGEN DOOR HET AANTAL MB'S DAT JE SWAPFILE MOET WORDEN
dan:
sudo chmod 600 /media/DATA/swapfile
dan:
sudo mkswap /media/DATA/swapfile
dan:
sudo swapon /media/DATA/swapfile
Aangezien je dit elke keer op een andere PC wilt uitvoeren, zul je dit elke keer opnieuw moeten doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |