abonnement Unibet Coolblue
pi_93620815
Zoals in de TT ben ik benieuwd naar ervaringen met waterontharders.

Ik zit zelf te denken om zo'n ding aan te schaffen maar naast de aanschafprijs van ca 1000 euro zal er bij mij het nodige aangepast moeten worden. De plaats waar ik er eventueel ruimte voor heb en de bestaande leidingloop maken dat er in de kruipruimte nog het nodige werk verricht moet worden, zal ook nog wel minimaal 500 euro kosten.

Op de sites van diverse leveranciers worden een groot aantal voordelen opgesomd die uiteraard gepaard gaan met de nodige jubelverhalen van mensen die een ontharder hebben aangeschaft.

Dus echte praktijkervaringen van K&W klussers zijn zeer welkom.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_93634180
Heb geen ervaringen met een wateronthardingsinstallatie, maar ik zou zeker eens advies gaan vragen bij het waterleidingbedrijf wat hun ervaringen zijn en wat ze adviseren. In mijn ogen zijn dat de deskundigen op watergebied en hebben ook geen finacieel voordeel bij hun advies
pi_93644208
waarom zou je je water ontharden?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 17:26:32 #4
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_93649091
Hoe hard is je kraanwater?
pi_93650046
Volgens het waterleiding bedrijf is de hardheid hier 8.3 DH en dat levert voor mij duidelijke verontreiniging van kranen, douchekop, waterkoker en wanden in de douchecabine op.

De waarde van 8.3 wordt door hen net niet meer zacht genoemd maar wel als "ideaal" gekarakteriseerd.
De ontharderverkopers spreken bij 8.3 over "zeer hard" water, ook geen verrassing gezien hun belangen.
Aan beide zijden een hoog "wij van WC-eend" gehalte dus.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  zaterdag 5 maart 2011 @ 22:13:51 #6
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_93704830
Je kan ook gewoon wat vaker schoonmaken :P
pi_93707699
de enige tip die ik je kan geven is om een echte waterontharder te nemen als je er eentje koopt en niet zo'n ding die met magneten werkt die je om je waterleiding doet. Maar dus echt eentje met onthardingszout. En dan heb je het inderaad over forse dingen :)
pi_93737975
heb ooit eens een offerte aangevraagd maar ik vond het veel te duur, had ik ook verteld tegen die verkoper, daarna niks meer van gehoord... :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')