abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93619756
Ik hoop dat iemand advies kan geven over een probleem van een vriendin van mij. Ik noem haar hier maar eventjes P.

P. is onlangs 18 geworden en heeft het al jaren niet naar haar zin thuis. P. is overigens een intelligente lieve meid die studeert aan de universiteit.

Vorige week is zij met al haar spullen vertrokken en woont nu bij een vriend. Ze is vertrokken op het moment dat haar moeder niet thuis was (vader woont niet thuis). Ze heeft haar spullen meegenomen en heeft een brief achtergelaten met de boodschap dat ze met rust gelaten wil worden, en de reden waarom ze is weggegaan.

Moeder heeft politie gebeld, maar P. is 18 jaar oud en dus volwassen. Verder had ze die brief achtergelaten en de politie kon dus niets doen.

Nu heeft haar moeder een privé-detective ingeschakeld, heeft P. gehoord van haar nichtje. P. heeft vandaag al een auto opvallend vak rondjes om de flat zien rijden.

Mijn vraag is nu, wat kun je doen als je door zo'n privé-detective wordt gevolgd, of maar het vermoeden hebt? De politie bellen lijkt me niet echt zinvol namelijk, maar je kan ook moeilijk op de beste man afstappen met de vraag wat hij aan het doen is.

Verder zal P. ook gewoon haar colleges moeten volgen en ook gewoon boodschappen willen doen. Binnen blijven is dus geen optie.

Samenvatting: Zie tt.
  Forum Admin donderdag 3 maart 2011 @ 23:19:31 #2
35723 crew  GGMM
pi_93619847
Naar hem toelopen en zeggen dat hij z'n werk niet goed doet.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_93619866
quote:
6s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:19 schreef GGMM het volgende:
pi_93619891
ik zou zeggen, bel gewoon politie, en zegt dat er iemand P zit stalken, en kentekens bij.

Of zegt dat ie drugsdealer is ofzo.
je kunt dat zo als een bedreiging opvatten.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_93619971
Tsja, als je een dergelijk bericht hoort en dan paar verdiepingen hoog in een flat zit, vallen dat soort dingen toch redelijk snel op, met zicht van bovenaf. Anders was het waarschijnlijk niet eens opgevallen.
pi_93620061
een privedetective wordt niet snel voor zulke doeleinden ingeschakeld, wat zou de reden daarvoor moeten zijn? Overigens gaat een prive detective geen rondjes lopen rijden langs een gebouw...die zet zijn auto op een vast punt waar hij goed overzicht heeft en zorgt dat hij niet gezien wordt.
pi_93620163
het kan dat haar moeder iemand heeft gevraagd om zo schaduwen. niet detective ofzo.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_93620230
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:32 schreef babipangang het volgende:
een privedetective wordt niet snel voor zulke doeleinden ingeschakeld, wat zou de reden daarvoor moeten zijn? Overigens gaat een prive detective geen rondjes lopen rijden langs een gebouw...die zet zijn auto op een vast punt waar hij goed overzicht heeft en zorgt dat hij niet gezien wordt.
Geloof me, haar moeder is daartoe in staat. En het nichtje ziet die moeder elke dag, dus weet wat het weggaan van P. veroorzaakt heeft.
pi_93620265
Als ze niets te verbergen heeft lijkt er mij niet veel aan de hand? :?
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  donderdag 3 maart 2011 @ 23:37:49 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93620303
Zorgen dat je het kenteken hebt, en gewoon bij de politie melden dat je gestalkt wordt...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_93620382
quote:
_O-
  donderdag 3 maart 2011 @ 23:41:53 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_93620504
quote:
Dat was ook mijn eerste gedachte... Rondjes om het huis rijden, wat is dat voor prutser :')

P. kan hem beter vertellen dat ie zich verdekt moet opstellen ^O^
  donderdag 3 maart 2011 @ 23:42:25 #13
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_93620528
lekker zijn gang laten gaan die man??
heeft ze toch geen last van?
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_93620549
quote:
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_93620619
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:37 schreef Leandra het volgende:
Zorgen dat je het kenteken hebt, en gewoon bij de politie melden dat je gestalkt wordt...
Ik zie het al helemaal voor me. Hellup, er rijdt een auto rondjes om mijn huis! :')
pi_93620900
quote:
Op donderdag 3 maart 2011 23:19 schreef GGMM het volgende:
Dit. Of hem gewoon confronteren en een grote bek opzetten.
''Altijd trek in een pilsje''
  donderdag 3 maart 2011 @ 23:53:34 #17
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_93621041
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:50 schreef broodjeeimetui het volgende:

[..]

U HEEFT 3 RONDJES OM MIJN FLAT GEREDEN, SCHAVUIT
Dalai Lama
pi_93621091
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:50 schreef broodjeeimetui het volgende:

[..]

Dat kan een vrouw tegenover man niet doen. tenzij er een fokploeg in de buurt staat.

is de politie de beste mogelijk, maar maak eerst gewoon opname meerdere keren.
  Redactie Frontpage donderdag 3 maart 2011 @ 23:55:49 #19
4530 crew  Crazy Harry
pi_93621136
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:32 schreef babipangang het volgende:
Ligt een beetje aan de werkzaamheden natuurlijk. Hij kan bijvoorbeeld op zoek zijn naar een bepaald draadloos signaal waar die het sterkst is wanneer hij nog niet exact weet waar P. zich bevind.
Daarnaast kan het een beginnertje zijn of een vriend van de moeder die een vriendendienst verleent en dus gewoon een beginnersfout maakt.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_93622224
een 'prive-detective' :')

dat is gewoon een werkloze kneus die wat wil bijverdienen, dus er op afstappen en zeggen dat die op moet bokken

anders gewoon aangifte doen van stalken
  vrijdag 4 maart 2011 @ 00:18:37 #21
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_93622244
De politie is er niet om ruzies tussen moeders en dochters op te lossen. Er is geen misdrijf gepleegd; privédetective spelen is dat ook niet.

Een goed gesprek met de moeder is toch de beste optie.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 4 maart 2011 @ 00:24:05 #22
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_93622487
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 00:18 schreef JoPiDo het volgende:
een 'prive-detective' :')

dat is gewoon een werkloze kneus die wat wil bijverdienen, dus er op afstappen en zeggen dat die op moet bokken

anders gewoon aangifte doen van stalken
Op basis van wát dan? :')
pi_93622592
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 00:24 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Op basis van wát dan? :')
hinderlijk volgen is ook stalken
pi_93631767
Tegen de politie zeggen dat ze net een lijk in die kofferbak gedaan hebben.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_93632696
TS hebben jullie die privé-detective al gezien vanmorgen?

biedt hem dan effe koffie aan :D

echt ik zou het doen ! _O-
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:19:58 #26
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_93632950
TS, waarom ga jij de 'privédetective' niet gewoon schaduwen? :D
pi_93633329
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
TS hebben jullie die privé-detective al gezien vanmorgen?

biedt hem dan effe koffie aan :D

echt ik zou het doen ! _O-
Was ook mijn gedachte :')

"u zit hier nou al zo lang, hier heeft u een lekker bakje koffie.
Succes nog!"
Descending into the abyss.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:25:54 #28
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_93635396
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 00:26 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

hinderlijk volgen is ook stalken
'hinderlijk' is een breed begrip.
Als jij tegen de politie komt zeggen dat je last hebt van een auto die in de buurt rondrijdt lachen ze je vierkant uit. En terecht, imo. :')
  zaterdag 5 maart 2011 @ 06:50:39 #29
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_93676384
Toch begint dit steeds meer op een misdaad te lijken
Volgens mij is TS door de prive detective het zwijgen opgelegd.
Dalai Lama
pi_93699286
Of moeke heeft het topic ontdekt.
pi_93708232
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:17 schreef MeraViglioSa het volgende:
Of moeke heeft het topic ontdekt.
Dan is ze in ieder geval gestopt om die sukkel te betalen :P
pi_93772256
Wat is trouwens de zin ervan? Dochterlief d'r adres is al bekend, kennelijk.. Wat wil moeders nog meer weten, dat ze een kapitaal uitgeeft om een privé-detective achter haar aan te laten lopen?
pi_93776814
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:18 schreef Tomatensapje het volgende:
Ik hoop dat iemand advies kan geven over een probleem van een vriendin van mij. Ik noem haar hier maar eventjes P.

P. is onlangs 18 geworden en heeft het al jaren niet naar haar zin thuis. P. is overigens een intelligente lieve meid die studeert aan de universiteit.

Vorige week is zij met al haar spullen vertrokken en woont nu bij een vriend. Ze is vertrokken op het moment dat haar moeder niet thuis was (vader woont niet thuis). Ze heeft haar spullen meegenomen en heeft een brief achtergelaten met de boodschap dat ze met rust gelaten wil worden, en de reden waarom ze is weggegaan.

Moeder heeft politie gebeld, maar P. is 18 jaar oud en dus volwassen. Verder had ze die brief achtergelaten en de politie kon dus niets doen.

Nu heeft haar moeder een privé-detective ingeschakeld, heeft P. gehoord van haar nichtje. P. heeft vandaag al een auto opvallend vak rondjes om de flat zien rijden.

Mijn vraag is nu, wat kun je doen als je door zo'n privé-detective wordt gevolgd, of maar het vermoeden hebt? De politie bellen lijkt me niet echt zinvol namelijk, maar je kan ook moeilijk op de beste man afstappen met de vraag wat hij aan het doen is.

Verder zal P. ook gewoon haar colleges moeten volgen en ook gewoon boodschappen willen doen. Binnen blijven is dus geen optie.

Samenvatting: Zie tt.
kan je vriendin hard lopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')