abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:01:26 #1
313246 Ifartnakedd
Heeft een huisdier
pi_93614377
Het gaat dan over boskoopse hefbrug.

Dit:

Er kunnen alleen voertuigen daar oversteken van minder dan 4 meter hoogt. Dat was dus bij deze vrachtwagen niet het geval. De vrachtwagen moest dus 500 meter achteruit door een drukke/smalle straat. Bij de rotonde wordt zijn rijbewijs door de politie afgepakt(zie filmpje), vinden jullie dit terecht? Ik bedoel iedereen maak weleens fouten toch?

Hoe kan dit eigenlijk? Zijn er geen vaste routes waar een vrachtwagen chaffeur zich aan moet houden?
Moet ik mijn huisdier straffen omdat hij in zijn eigen water pist?
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:01:43 #2
313246 Ifartnakedd
Heeft een huisdier
pi_93614405
TT: te lage brug
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:14:26 #3
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_93615342
De maximale doorrijhoogte wordt aangegeven als je die weg inrijdt of op de route naar die brug toe (als het goed is tenminste). Die vrachtwagenchauffeur had hierop moeten letten (hij/zij wordt geacht te weten hoe hoog zijn/haar vrachtwagen is).

Fouten maken kan, maar op het filmpje is ook te zien dat deze chauffeur een aardige puinhoop van het verkeer op die weg en rotonde maakt.

Rijbewijs afpakken gaat misschien wat ver, maar dat de politie hier niet blij mee is vind ik begrijpelijk.
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
pi_93615448
Op steetview is een omleiding te zien voor vrachtauto's. Was deze er nog?

Grappig dat bijna een zelfde vrachtauto in streetview is te zien op die rotonde :D
You dream it, I live it.
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:24:38 #5
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_93616190
En waar in het filmpje zie je precies dat zn rijbewijs afgepakt wordt?
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:48:37 #6
313246 Ifartnakedd
Heeft een huisdier
pi_93618014
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:24 schreef Civilian het volgende:
En waar in het filmpje zie je precies dat zn rijbewijs afgepakt wordt?
Aan het einde wanneer je hij zijn vrachtwagen in de rotonde geparkeerd heeft. Misschien is dat in het filmpje niet te zien, maar in het echt was dat duidelijk te zien.
pi_93618089
Ik had het idee dat er halverwege al een agent reed
You dream it, I live it.
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:51:18 #8
313246 Ifartnakedd
Heeft een huisdier
pi_93618168
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:15 schreef Meddo het volgende:
Op steetview is een omleiding te zien voor vrachtauto's. Was deze er nog?

Grappig dat bijna een zelfde vrachtauto in streetview is te zien op die rotonde :D
Welke omleiding bedoel je precies? bij de hefbrug zijn er in ieder geval geen opleidingen.
pi_93618279
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:51 schreef Ifartnakedd het volgende:

[..]

Welke omleiding bedoel je precies? bij de hefbrug zijn er in ieder geval geen opleidingen.
Als je de rotonde op rijdt vanuit de andere richtingen :)
You dream it, I live it.
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:53:51 #10
313246 Ifartnakedd
Heeft een huisdier
pi_93618342
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:14 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
De maximale doorrijhoogte wordt aangegeven als je die weg inrijdt of op de route naar die brug toe (als het goed is tenminste). Die vrachtwagenchauffeur had hierop moeten letten (hij/zij wordt geacht te weten hoe hoog zijn/haar vrachtwagen is).

Fouten maken kan, maar op het filmpje is ook te zien dat deze chauffeur een aardige puinhoop van het verkeer op die weg en rotonde maakt.

Rijbewijs afpakken gaat misschien wat ver, maar dat de politie hier niet blij mee is vind ik begrijpelijk.
Het is toch heel menselijk dat je zo een bord over het hoofd ziet?
pi_93618420
http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,53.89,,1,8.23

http://maps.google.nl/map(...)bp=12,113.43,,1,3.34

quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:53 schreef Ifartnakedd het volgende:

[..]

Het is toch heel menselijk dat je zo een bord over het hoofd ziet?
niet als je beroepschauffeur bent
You dream it, I live it.
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:56:25 #12
313246 Ifartnakedd
Heeft een huisdier
pi_93618485
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:53 schreef Meddo het volgende:

[..]

Als je de rotonde op rijdt vanuit de andere richtingen :)
Ow nee dat was tijdelijk. Er gaan sowieso dagelijks tientallen zo niet honderden vrachtwagens over de hefbrug.
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:58:54 #13
313246 Ifartnakedd
Heeft een huisdier
pi_93618636
quote:
Die borden waren tijdelijk, er kunnen sowieso wel vrachtwagens over de hefbrug(lager dan 4 meter). Dus ergens moest waarschijnlijk een bord staan met : hefbrug < 4 hoogte.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 06:31:45 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93626522
Dat bord staat er ook, en ik weet toevallig uit ervaring dat 4.08 meter er onderdoor past :P

Owja, een jaartje of 4 - 5 geleden heeft een vrachtwaggel er nog 2 liggers uitgereden, toen is de brug zelfs een poosje dicht geweest, die was dus hoger als 4.08m O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_93626696
Kee, hij mist een bordje, kan gebeuren. Slordig, maar het kán.
Ook een beroepschauffeur is maar een mens en een mens maakt nou eenmaal fouten.

Ik vind wel dat hij het erg netjes oplost behalve dat parkeren op de rotonde maar dat zal wel in opdracht van die agent zijn geweest.

Ook ik zie totaal niet dat z'n rijbewijs ingenomen is, hij is ook weer redelijk snel van de rotonde af en een rbw innemen lijkt mij iets langer duren dan de tijd die hij daar staat.
Bovendien rijdt hij zijn wagen ook weer zelf van de rotonde af.

Mocht het wél waar zijn dat hij zijn rbw kwijt is vind ik dat veel te ver gaan.
pi_93631375
Meneer de chauffeur mist niet alleen een bordje, maar hij was ook nog eens te hoog beladen.

Je mag met een vrachtwagen namelijk zowieso NIET hoger zijn dan 4,00 meter! Jezelf in dit geval klem rijden, betekend dus dat je voor vertrek al een fout hebt gemaakt.
Vervolgens begaat meneer de chauffeur door zijn foutieve belading van het voertuig een art. 5 overtreding (veroorzaken van gevaar en/of hinder voor overige weggebruikers). Met een vrachtwagen een paar honderd meter achteruit rijden zorgt op die weg voor behoorlijke hinder. En de noodzaak van het achteruit rijden is verwijtbaar.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:52:10 #17
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_93639176
Tuurlijk kunnen chauffeurs fouten maken, maar ik vind het terecht dat ze hem in ieder geval even goed aanpakken. Is namelijk niet de enige vrachtwagenchauffeur die dat soort borden 'over het hoofd ziet'... Sta elke week wel eens stil voor de Velsertunnel omdat er zo nodig een te hoge vrachtwagen toch door moet rijden :r
Op een Solex, op een Solex, zit je als een miljonair.
Je hoeft alleen maar op te stappen en dan maar fietsen, zonder trappen.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:05:29 #18
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_93642452
Bij mij in de buurt is er een spoorbrug, die ongeveer 3,8 meter is. Het wordt heel duidelijk van tevoren aangegeven. En toch proberen zoveel vrachtwagenchauffeurs het, terwijl ze weten, dat het krap wordt. Zo vaak komen er vrachtwagens vast te zitten, of ze beschadigen hun eigen vrachtwagen en de brug. Eigenwijs noem ik dat.
Horrible Cunt!
pi_93647759
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:05 schreef tong_poh het volgende:
Bij mij in de buurt is er een spoorbrug, die ongeveer 3,8 meter is. Het wordt heel duidelijk van tevoren aangegeven. En toch proberen zoveel vrachtwagenchauffeurs het, terwijl ze weten, dat het krap wordt. Zo vaak komen er vrachtwagens vast te zitten, of ze beschadigen hun eigen vrachtwagen en de brug. Eigenwijs noem ik dat.
hier in Groningen zijn genoeg tunnels en bruggen waarvan de max. doorrijhoogte pas bij e tunnel word aangegeven; en dan hebben we ook nog een tunnel die lager is als dat op de borden staan. En dat scheelt min. 10cm..
beroepschauffeurs weten dat, alleen huurbussen/truckjes zitten vaak zat vast in die tunnel..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:48:14 #20
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_93652625
Beter dan het helemaal niet zien en de brug naar z'n mallemoer rijden zoals truckers vaak genoeg doen. Tevens kan hij aardig goed achteruit rijden. Ik heb er genoeg meegemaakt die zelfs met alleen een motorwagen geen bochtje achteruit kunnen rijden.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:14:19 #21
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_93653802
Stom dat hij het bordje mist maarja, fouten gebeuren nu eenmaal. Dat is menselijk. Dan is het met een vrachtwagen wat lastig oplossen dus moet je een stukje achteruit. Ik vind eigenlijk dat hij het nog goed oplost zonder al te veel gevaar.
Als de politie het ziet kan ik me voorstellen dat je wel een boete krijgt maar rbw kwijt vind ik wel heel erg in deze situatie.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_93662587
vind dat ie het nog wel aardig oplost.. zo lang staat ie er nou ook weer niet. beetje overdreven om 'm te straffen.
There are only 151 Pokémon.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 01:50:35 #23
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_93674515
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:40 schreef Eenskijken het volgende:
vind dat ie het nog wel aardig oplost.. zo lang staat ie er nou ook weer niet. beetje overdreven om 'm te straffen.
Nou toen ik begon met filmen stond hij al meer dan een half uur stil hoor.
Sisco Certified
pi_93674531
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:05 schreef tong_poh het volgende:
Bij mij in de buurt is er een spoorbrug, die ongeveer 3,8 meter is. Het wordt heel duidelijk vantevoren aangegeven.
Bij jou in de buurt. Jij kent die weg dus en weet na weet ik hoe vaak daarlangs rijden dat dat bordje er staat.
Maar iemand die er voor het eerst is? Zal dat niet moeilijker zijn?
Zeg eens eerlijk, als jij in onbekend gebied rijdt, hoe vaak heb jij wel eens een bordje gemist?
Nooit? Geloof ik niet.

Wil degene die nog NOOIT een bordje heeft gemist zich in dit topic melden aub?

En die ongeveer 3,8 meter slaat natuurlijk ook nergens op.
Van jou, het is tenslotte in jouw buurt en iedereen kent dat bordje, had ik exacte cijfers verwacht.
Is het 3,8 of ongeveer 3,8? Jij weet het toch?

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:05 schreef tong_poh het volgende:En toch proberen zoveel vrachtwagenchauffeurs het, terwijl ze weten, dat het krap wordt. Zo vaak komen er vrachtwagens vast te zitten, of ze beschadigen hun eigen vrachtwagen en de brug. Eigenwijs noem ik dat.
Ja, en dat doen ze allemaal expres, gewoon om te pesten. :)
pi_93674565
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 01:50 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Nou toen ik begon met filmen stond hij al meer dan een half uur stil hoor.
TS is een kloon van je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')