abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93607167
Hallo Fokkers^^

Na enige verhalen gelezen te hebben op dit forum over mensen met liefdesverdriet en relatie problemen dacht ik " kom laat ik ook een topic maken en kijken wat de gemiddelde lezer ervan vind". Dus vandaar dat ik dit nu aan het typen ben.

Voor ik me verhaal begin denk ik dat het handig is om te weten wie we zijn:

Ikzelf ben 20jaar, ben zelfverzekerd, en ben sinds mn 14e 9maanden vrijgezel geweest. Door mijn huidige thuis situatie ben ik lichtelijk depressief en zit ik dus vaak op mn kamer te niksen/computeren. verder heb ik een slaapstoornis waardoor ik dus gemiddeld tot 4-5uur wakker lig alhoewel dat beter gaat sinds 2 weken omdat ik aan de slaap pillen zit die wel enig sinds werken. Momenteel doe ik een Vavo opleiding, wat inhoud dat ik een deeltijd havo opleiding volg, dit omdat ik altijd graag piloot wilde worden en dat met vmbo niet te doen was.

Zij is een hbo student, ze woont sinds 4 maanden in amsterdam en heeft het daardoor erg druk.
Ze is altijd erg onzeker over zichzelf geweest zowel over haar uiterlijk als over haar eigen kunnen hoewel ze al een stuk zelfverzekerder is geworden sinds ze op hbo zit.
Verder is zijzelf ook 20 jaar, alleen heeft zij voor mij nooit een relatie gehad, ze is wel een scharrel geweest voor een of andere jongen maar dat is nooit verder gekomen dan orale sex.
Ze dacht nooit een vriendje te kunnen krijgen, totdat ik in dr leven kwam en interesse in haar toonde.

Het begon allemaal 3 a 4 weken geleden. ik zat op me kamer en was erg moe, ik had niet al te veel zin om iets te doen, de combinatie van 3-4uur slaap per avond en gezeik van ouders maakte me wat minder vrolijk. Maargoed zij belde me op en ze wilde graag dat ik langskwam, en ook al gaf ik aan even mn eigen ding te willen doen bleef ze aandringen. Goed ik dacht ach warom niet gezellig moet ik wel door de vriez kou heen op me scootertje maar dat is het wel waard.
Dus ik ging er meteen naartoe, kom bij haar huis aan drukte op de bel en ze deed open. gaf haar een knuffel en we bespraken onze dagen zoals we altijd deden wanneer we elkaar weer zagen.
een uurtje later gingen we naar haar kamer en praatte we verder gewoon gezellig over niet toedoenende dingen.
ik lag op bed en zij zat op me.
Zonder enige waarschuwing of aanduiding keek ze in een heel sip en na enig doorvragen van mij vertelde me waar ze mee zat. Ze vertelde me dat ze twijfelde over haar gevoelens voor mij en onze relatie. Na gevraagt te hebben hoelang ze daar al mee zat ziij ze dat ze het niet zeker wist, dat het mischien al wel een maand a anderhalfe maand zo voelde.

Lekker is dat, kom je naar je vriendin toe omdat zij dat graag wilde, door de kou, praat je gezellig met haar, geeeen eeen aanduiding dat ze met zo iets aan zou komen zetten en ik let altijd heeel erg op of ze niet ergens mee zit ofzo maar er was me niets opgevallen....
Maargoed daar zitten we dan ik liggend en zij boven op me als of ze me wilde vast drukken op bed...
Natuurlijk was ik geschokt, mijn lieve lieve vriendin, mijn steun degene aan wie ik alles vertel zonder uitzondering, is al meer dan een maand oneerlijk over haar gevoelens voor mij. daar zat ze dan bedroeft op me op zon manier dat ik niet opkon staan zonder haar letterlijk van me af te gooien... Ik werd zo boos dat ze mij dit aan deed... ik deed alles voor haar...
Boos ben ik opgesprongen. ze vroeg me schril " wat ga je doen?" 'WEG!!!!"
Vervolgens ben ik boos op me scooter gesprongen en plankgas naar huis gescheurt.

Na een dagje of twee boos te zijn op haar en niet te weten hier mee om te gaan kwam ik terecht op een website van een of andere psycholoog die vertelde hoe om te gaan met een twijfelende partner. Dat deed me beseffen dat ik haar ruimte moest geven. dat twijfel van haar niet een falen van mij is.
Het was gewoon nieuw voor mij.
Dus toen ben ik naar haar toe gegaan en heb ik gezegt dat we het uitgaan praten.
dus ik besprak het met haar terwijl we in de auto zaten, en we maakte wat afspraken.

zij vond dat ik (waarschijnlijk) omdat ik licht depressief ben te weinig doe. ze wil dat ik meer ga doen buiten haar om, ze maakte zich zorgen en had een hele slechte indruk over hoe depri ik nouw wel niet was.
Zij was onder de indruk dat ik niks deed en alleen maar leed onder de ruzies met me vader.
en ze was bezorgt over me. maar zo depressief was/ben ik niet. ik ben gewoon down door die slaapproblemen, broertje met hartproblemen die een donor moet, een vader die niet instaat is ook maar enigsinds redelijk te reageren. en slechte resulateten op school. ik ben 20 en doe nog steeds havo. oke met reden dat ik er langer over doe dan een gemiddelde maar toch volet het als falen.
Maargoed we kwamen tot de conclusie dat ik meer moest gaan leven, dat ik eens in de 6 weken naar haar in amsterdam kwam en dat zij als ze een keer het weekend niet kan langskomen door school of iets in die trant door de weeks langskwam.
Wat ik vergeten ben te vertellen is dat ik geen werk heb, door crisis moeilijk werkt te vinden voor een ongeschoolde 20er, nietzo dat ik bij appieheijn kan vakkenvullen(max leeftijd=18) en door mijn opleiding heb ik geen Studenten OV, die zij wel heeft. verder heb ik net weer een maand stufi die was stop gezet door een fout van ibgroep.

Enfin dat waren de afspraken, elkaar meer zien en gaan leven.
sindsdien ben ik egt dingen aan ht veranderen, heb al me school zaken op orde ben weer met vrienden gaan omgaan, benbij de huisarts langsgeweest om doorverwijzing naar een psycholoog te vragen(ook gekregen). kga komende week ook weer fitnissen etc etc.
Daarnaast ben ik de krokus vakantie met haar in amsterdam geweest maar dara vertel ik zometeen meer over.
Kortom ik hield me aan mijn deel van de afspraak.

Maar zij bleef maar dingen doen waar we ruzie over kregen. kleine dingen maar niet iets dat je moet doen.... Dus na een aantal dagen kregen we weer grote ruzie. ik boos omdat zij niks deed omde situatie te veranderen, alsof het mijn schuld allemaal is en zij er geen blaam aan heeft.

Dus opnieuw ruzie, hierin maak ik duidelijk dat ik op haar zal wachten en haar alle tijd geef die zij nodig heeft om haar gevoelens op een rij te krijgen maar dat ook zij moeite moet doen voor onze relatie, en dat ik het op die manier ook eens zat zal zijn.
Verder hadden we afgesproken dat ze geen domme dingen meer zou doen.

Dat ging weer een halfe week goed, zij kwam naar alkmaar en het was allemaal heel gezellig. wel was de sex minder, Nu ik er over na denk was de sex al een tijdje minder.
afgelope 2 maanden hebben we maar eens in de 3 weken sex gehad en ze had steeds kramp of iets in die trant, niet onverwacht want ze had altijd pijntjes na en tijdens de sex omdat ik wat te groot geschapen ben voor haar. Wat me dus opviel was dat ze minder vaak klaar kwam. normaal zit ze op de 5 a7 orgasmes en nu kreeg ik haar met heel veel moeite net op een 3e...

Zij had dat weekend een feest in een loods in amsterdam, ze wilde al heel lang een keer naar zon feest met haar huisgenootje. Dat feest is een typische Drugs feest waar meer mensen onder de xtc en cocaine zitten dan er nuchter rond lopen.
Nu heb ik niet egt poblemen met drugs zolang als je het maar een enkele keer doet.
Ik bood aan zal ik anders mee gaan? zij wilde namelijk graag een keer XTC proberen, netzoals ik een keer had gedaan toen ik 17 was. Maar dat wilde ze niet want ze wilde gewoon met haar huisgenootje gaan.... Dus na dat ze beloofde geen rare dingen te doen ging ze weer naar amsterdam en enkele dagen later was dat feest.
Ik ging die avond uit met een vriend van me( was overigens het weekend voor valentine, en op valentine hadden we 3 en een halfjaar) en we werden behoorlijk dronken. dus nadat ik hem naar huis gebracht had en hem flink wat keren over zn nek liet gaan ging ik naar huis, terwijl ik alweer nuchter was/werd.
Toen rond een uur of 8-9 kreeg ik een telefoontje van haar.... " Hey lief, feest was vet cool egt vet veel drugs mensen! maar heb zelf ook een pilletje genomen maakt niet uit toch haha nouw doeii ik ga naar bed!"
%^*^^*#%^^$%$%#%$# KUT WIJF!

ik was er egt klaar mee hoe kon dat domme kind denken dat ik het niet erg zou vinden als zij xtc nam op een feest met bijna geen mensen die niet onder invloed waren. dat terijl onze relatie al kut loopt en ze belooft geen stomme dingen te doen. Ook hadden we afgesproken haar eerste pil samen te doen zodat ik er bij was en niet op zon achterlijk feest.

Ben toen ook een paar dagen heel erg boos geweest en wilde niet met dr praten en eigenlijk alleen maar tegen haar schreeuwen en schelden. Toen besefte ze toch wel dat ze iets stoms had gedaan. maar geen sorry had ik niet moeten doen of iets in die trant maar opmerkingen als: Warom mag ik je niet vertellen over dat feest, had het vet naarme zin hoor.....

FLIKKER OP KUT WIJF !(excuses voor de vrouwen die zich nu beledigt voelen)

Achteraf bleek ze een bad trip gehad te hebben, ze werd heel onzeker en voelde zich vet kut endergelijke, wat natuurlijk logisch is want xtc is net als drank een stemmingsversterker... dus als je relatie kut loopt ga jij je nog 10x erger voelen. en daardoor wil ze natuurlijk niet nog eens met mij samen zoiets doen terwijl we dat al een maand of 2 eerder gepland hadden en het haar vet leuk leek....

Maargoed. toen weer ruzie gekregen en afgesproken dat ik in de krokus vakantie met haar in amsterdam zou zitten. het leek ons beide beter om samen aan onze relatie te werken dan een break te nemen en elkaar een tijd niet te zien...

Dus ik zat in amsterdam met haar. nadeel was zij wilde de woonkamer schilderen dus dag 2-3 en 4 was afplakken, schuren, schilderen, meubels herplaatsen etc...
dag 1 zijn we amsterdam doorgelopen en dat was erg gezellig al sneeuwde het wel vieze natte sneeuw.....

Maar geen een keer bedankt voor het schilderen of lief dat je me hielp. zelfs geen woord hele dagen staan schilderen en schuren enzo zonder dat ze tegen me sprak omdat ze het niet egt gepast vond omdat haar huisgenoot(met wie ze het toch dagelijks over dingen als sex enzo heeft) ook aanwezig was...,.

Heb toen we later die avond in bed lagen tegen haar gezegt:

" Als we nu niet aan de relatie gaan werken dan stel ik voor dat we toch die break nemen of uit elkaar gaan. Dit kan zo niet langer en ik doe al heel erg me best voor de relatie maar het moet van twee kanten komen, zowel van mij als van jouw!
Dus zeg het maar wat wil je? wil je het gaan proberen en elkaar wat vaker zien waar mogelijk, en kijken hoe het loopt? of wil je een break van elkaar en een periode geen contact. of durf je het niet uit te maken en hou je me aan het lijntje? als het dat is vertel het me dan ga ik vanavond nog naar huis en zijn we officieel uit elkaar"

" Nee ik wil niet weer een break(toen we 8 maanden samen waren hebben we een break gehad, maar na 3 dagen besefte ik dat ik een fout maakte en bij haar wilde zijn) en ik hou je egt niet aan het lijntje! laten we het proberen! ik zal vaker door de weeks langskomen als het in de weekende niet lukt en ik zal je meer aandacht geven."
Of iig daar kwam het op neer. Ook heb ik tegen haar gezegt ik wil een minstens een maand geen sex meer. Ik voel me smerig na de sex omdat jij er blijkbaar niet aantoe bent vanwege opgekropte gevoelens. Dat wilde ze liever niet maar ik gaf haar daar geen keus in.

Nu zijn we dus weer een week verder en het gaat nog erg moeilijk. ik heb nog steeds niet egt het idee dat ze er moeite voor doet al was ze wel door de weeks langsgekomen wat erg gezellig was.

Wat ik dus van jullie wil weten is: Wat vinden jullie, doe ik iets verkeerd? doet zij iets verkeerd?
Hoe kan ik het beste met de situatie omgaan? want ik vertrouw haar nu totaal niet meer. wat ik haar ook eerlijk heb verteld, en ookal begreep ze het eerst niet denk ik dat ze er nu wel begrip voor heeft.
Wat vinden jullie?
een break en elkaar 2-3 weken niet zien of spreken
Werken aan de relatie en dus eigenlijk zo doorgaan als het nu gaat?
Uitmaken en over haar heen komen omdat dit toch nergens naar toe gaat?

Ik heb momenteel het plan om me van haar af te zonderen en mijn gevoelens voor haar af te zwakken, om vervolgens te kijken waar het schip strand. mijn gevoelens voor haar zullen voorlopig niet weg gaan want na 3 en half jaar houd ik gewoon onwijs veel van haar en zij ook van mij.
Maar ik denk dat omdat zij geen verdere ervaring heeft met relaties, ze niet weet hoe om te gaan met veranderende gevoelens... en dat maakt het moeilijk voor ons.
Nog een nadeel is dat ik totaal geen deel maak van hara leven in amsterdam. gezien ik geen ov heb kost het mij te veel van mijn maandelijks inkomen om daar vaak heen te gaan. en dat maakt het erg moeilijk.

Als we bij elkaar zijn is het namelijk hele gezellig en hebben we geen argumentaties of ruzies etc...

kortom: wat vinden jullie? zou het waarderen als de grappenmakers naar het forum deel gaan voor dat soort spam. Heeft iemand een soort gelijke ervaring?

mvg Max

ps: excuses voor het lange bericht. ik heb het zo volledig en compact mogelijk getypt ^^
pi_93608525
Vooral hoe je je relatie aanpakt, klinkt me bekend in de oren. Bij ons ging het na 1.5 maand proberen toch uit, maar wij woonde samen, dus als je veel bij elkaar bent, kan je er ook al sneller uit zijn. Bij mij was het zo dat ik me realiseerde dat ondanks dat hij erg zijn best deed, en ik dat ook echt zag, benoemde en becomplimenteerde daarover, niet meer zin in seks kreeg, de gevoelens werden niet beter/sterker. Daarom wilde ik hem niet langer aan het lijntje houden.
Deze manier van aanpakken geeft wel dat je allebei er al wat meer mee bezig bent, het geeft weinig schok voor de andere partij en minder kans op ruzie of problemen.

Hoop voor je dat het voor jullie beter afloopt, alhoewel ik op persoonlijke noot erbij moet zetten dat het erop lijkt dat jij ook voornamelijk bij haar bent omdat je het gewend bent. Ze is lief en leuk, maar ik lees niet echt dat je 'gek' op haar bent.
And the druids turn to stone...
pi_93610269
Ik zou zeggen ga iets leuks doen samen, weekendje weg ofzo.

Haar gevoelens zijn minder geworden door jouw gedrag en negatieve buien van de laatste tijd. Nu gedraag je je weer normaal en dat zal ze waarderen maar misschien moet je meer dan normaal doen en laten zien dat je nog steeds die jongen bent waar ze 3,5 jaar geleden verliefd op is geworden.

Een lange tijd met een partner die heel negatief in het leven staat vergeet je niet door 4 weken normaal gedrag en een geverfde kamer, maar misschien wel door 2 heel romantische daagjes in een mooi hotel
pi_93610333
snelle reactie ^^ 80 views al :)

maar ikzelf denk dat als we de zomerhalen we een goede kans hebben om eruit te komen, maar de vraag is of we de zomer uberhaupt halen!

Maar over wat je zegt:
quote:
Hoop voor je dat het voor jullie beter afloopt, alhoewel ik op persoonlijke noot erbij moet zetten dat het erop lijkt dat jij ook voornamelijk bij haar bent omdat je het gewend bent. Ze is lief en leuk, maar ik lees niet echt dat je 'gek' op haar bent
Natuurlijk ben ik niet gek op haar, na de afgelope periode is dat erg moeilijk. Ik was wel egt gek op haar voor het bovenstaande allemaal plaatsvond. ik weet uit ervaring hoe het is om uitelkaar te gaan terwijl je nog gek bent op die persoon. darom dat ik (zoals ik al zij) probeer mn gevoelens voor haar te verzwakken en daar ben ik ondertussen al een goede 2-3 weken mee bezig.

Ik hou heel veel van haar en zou alles doen om het weer leuk te laten zijn maar dat is helaas niet alleen aan mij...

Overigens wat ik nog vergat te vertellen:
toen ze vande week langskwam zijn we naar egmond aan zee gegaan(kortom het strand) en toen hebben we een strand wandeling gemaakt en zijn we het dorpje doorgelopen.
terwijl we over het strand liepen viel me op dat ze erg down overkwam als ze over dr wekelijkse dingen sprak, en na even met haar gesproken te hebben besloten we dat zij ook naar de huisarts gaat voor een doorverwijzing naar een psycholoog. ze is zelf ook down(als in een beetje depri), en of dat nouw door de gehele situatie komt of door stress van school weet ik niet. al zal het een combi van beiden zijn.

@broodjeappelstroop:
Zoals ik al aangaf is de financiele situatie ook moeilijk. maar ik zat wel al te kijken naar hotelletjes, dat was mijn oorspronkelijke valentines idee, maar door die situatie met dat loodsfeest enzo heb ik dat afgeblazen

[ Bericht 6% gewijzigd door iLegalized op 03-03-2011 21:16:13 ( nieuw comment erbij ^^) ]
pi_93613541
Misschien een korte samenvatting plaatsen voor de lezers die niet zoveel tijd hebben?

Het klinkt alsof de verhouding tussen jullie een beetje scheef is en jij afhankelijker bent van haar dan andersom. Ik denk dat je gevoel voor haar een beetje afzwakken in principe een goed idee is. Richt je heel erg op andere dingen, hobbies, activiteiten. Als je meer gaat sporten, wordt je slaapprobleem misschien ook gelijk minder! :) Dus meer een eigen leven krijgen, zoals je zelf al aangeeft.

Aangezien zij naar de psycholoog gaat, zal ze waarschijnlijk meer te verwerken hebben en jou en jouw steun meer nodig hebben :)

Ik denk dat het nog kans heeft. Maar dan moet jij vooral aan jezelf gaan werken, dus sporten, vaker vrolijk zijn en minder snel geïrriteerd of gekwetst raken door dingen. Sorry als dit niet fijn is om te horen, wil je niet aanvallen, en weet dat depressie+slaaptekort je op kan breken. Heb zelf meerdere keren in haar positie gestaan in relaties, en de enige manier waarop dat gelijk getrokken had kunnen worden, is als de jongen zelfverzekerder, vrolijker en minder afhankelijk wordt.
Raak en plezierig.
pi_93618253
ja maar daar ben ik darom ook mee bezig:P
Verder heb ikzelf al een doorverwijzing voor psycholoog en zij nog niet:P

Maar wat je zegt over dat ik zelfverzekerder vrolijker en minder afhankelijk moet worden..... tjah, zelfverzekert ben ik en vrolijk ook vaak genoeg, is alleen lastig om altijd vrolijk te zijn van wege me thuis situatie en vidn ook niet dat ik altijd vrolijk hoef te zijn:P en tjah kwa afhankelijkheid... ik breng gewoon graag me tijd met haar door, als ik dat niet wilde zou ik geen vriendin hebben nu.

Maar goed ziet er naar uit dat ik me geplande weg maar zal blijven afgaan. gevoelens blijven afzwakken en me niet meer met dr bezig houden. ik ga iig niet nog lang zitten wachten op deze manier ben het goed zat aan het worden.
pi_95616151
ik weet dat het topic ondertussen al op inactief is gezet en in archief is geplaatst maar ik wilde nog even een laatste berichtje hier plaatsen.

zij kwam na een tijdje naar me toe en ze zij dat ze het uit wilde maken, ik zij tegen haar laten we eerst een break nemen dan is het niet definitief en mocht na die break je gevoelniet terug zijn dan gaan we gewoon uitelkaar.
nadat we een break hadden genomen heb ik 2dagen lang liggen huilen en me kut voelen, dag 3 besloot ik me te focussen op andere dingen, ben met klasgenoten dingen gaan doen, ben gaan fitnissen etc, ben in 7 weken tijd 10 kilo kwijt geraakt.
maargoed na 4 dagen in de break belde zij me huilend op.
ze miste me en ze was in de war en snapte niet wat de break inhield etc dus ik legde uit wat wel en niet kon tijdens onze break etc.
dus aantal dagen niks van haar gehoord, ze had me verwijderd van facebook etc en ze belde me na nog eens 4 dagen weer op, ze wilde dat ik me facebook uitsluitend openbaar maakte voor directe vrienden ipv iedereen zoals hij ingestelkt stond,
dus ik blokkeerde haar account, ik wilde gewoon aardig en volwassen blijven en me waardigheid intacthouden voorzover die nog bestond.
diezelfde avond belde ze me op en hebben we 2 uur aan de telefoon gezeten en hebben we alle inzichten die we hadden aan elkaar vertelt etc.
de break continue's
vervolgens smste ze me 3dagen lang een paar keer.
toen liet ze niks meer van haar horen, dag 14 van de break besloot ik haar toch maar te bellen om te horen hoe het met haar ging,
en na nog een 3 en half uur gebeltte hebben(daar gingen de rest van me belminuten) besloten we de break te stoppen en met elkaar verder te gaan.

nu zijn we 2 weken verder, de break zou eigenlijk nu pas afgelopen zijn, en de twijfels zijn bij haar weg en we hebben dingen 180graden omgegooit en we gaan dingen anders doen! dus wie weet mischien hebben we toch nog een toekomst :)

mvg max
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')