abonnement Unibet Coolblue
pi_93593625
O, dit gaat met het meest bijblijven gok ik. Fobie ontwikkeld voor de tandarts nadat mijn verstandskies door de tandarts eruit is gesneden. Nu 10 dagen verder, kiespijn is weg en kan nog steeds niet op de andere kant kauwen, ik doe mijn best. Gelukkig wel van de pijnstillers af.

Jullie enige ervaring met het verwijderen en uitsnijden van verstandskiezen? Je hoort overal verschillende verhalen over hoe gruwelijk het wel niet kan zijn, of hoe makkelijk het wel niet is.
pi_93593962
Nee gelukkig niet. :D
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_93594968
2x2 getrokken, gingen alle 4 perfect en waren dus niet gesplinterd oid. 1e x wat vermoeid en beduusd 2-3 uurtjes op bed gelegen.. maar voor de rest piece of cake! :)

Beterschap
pi_93601373
Ik heb mijn eerste verstandskies anderhalf uur geleken laten trekken. Heb al een hele week niet kunnen slapen van de pijn, want er was een stuk kies afgebroken en dat gevoel werkte door in de helft van m'n mond.
Net dus spoedbehandeling gehad, bleek dattie getrokken moest worden. Ik helemaal stijf van de spanning in die stoel :') Heb het totaal niet op de tandarts. Maar na de verdoving voelde ik geen pijn. Wel brak er 3-4 keer een stuk kies af en moest er telkens bijgeboord worden om grip te creëren :P Maar het viel me alles mee. Alleen proef ik nu nog bloed in m'n mond :r Mag niet spoelen, lekker dan :')
  donderdag 3 maart 2011 @ 21:23:40 #5
259897 Sjef_Arie
Of gewoon Arie
pi_93611095
Eentje is door de tandarts getrokken terwijl ie helemaal mooi stond, ging erg makkelijk.
De tweede lag 90 graden gedraaid en stak maar met het puntje door het tandvlees.
Wel was ie al aan het wegrotten, deze is er door de kaakchirurg uitgeboord/gewrikt.
Ook dit is me achteraf best meegevallen, Heb er nu boven eentje die doorkomt. Ik was altijd best huiverig voor de tandarts maar dat is eigenlijk alleen maar minder geworden hierdoor.
Alleen de pijn na het trekken en het eten is wel even vervelend, maar duurde bij mij niet veel langer dan een week.
pi_93611412
2x2 eruit gesneden door de kaakchirurg. Eerste keer geen centje pijn (naja beetje maar echt verwaarloosbaar) en de 2e keer iets meer last gehad maar uiteindelijk viel het me 200% mee. De ingreep zelf duurde excl verdoving echt letterlijk 5 minuten.
  donderdag 3 maart 2011 @ 21:33:46 #7
333860 mieknok
het is mij, miek
pi_93611994
Toevallig gisteren gebeurd. Ik belde voor een afspraak, kon gelijk wegens uitval om 2 uur terecht. Heb geen tandarts of naaldenfobie dus maar gegaan ook :s) Tandarts kijkt, en zegt, die gaat eruit! (beetje erg enthousiast..) Kreeg gelijk 2 verdovingen, kon nog net mijn werk bellen dat ik niet meer zou komen en toen begon de verdoving te werken. Hij hakken, snijden, zagen, binnen kwartier was hij eruit.Hechtingkje erin, hoppa. Viel me erg mee. Nog terug gereden naar werk om pauzes over te nemen voor collega (storemanager helemaal verbaasd), voor de verdoving uitgewerkt was zat ik weer thuis. Savonds wel pijnlijk en dikkere wang, vandaag niet veel last meer, alleen lastig eten. Volgende week terug voor controle en om de hechting te laten verwijderen.

Ben 27, is de eerste verstandkies die eruit gegaan is. Hoop dat als de tijd komt de rest er ook zo makkelijk uit gaat.
pi_93615184
Heb je geen oplosbare hechting dan? :?
pi_93615193
2x2 kiezen laten trekken, beiden bij de kaakchirurg.
Het trekken zelf is niet pijnlijk dankzij de verdoving. Daarna wel beide keren een aantal dagen napijn gehad, lastig eten etc. En ik zag eruit alsof ik een rechts directe op mijn gezicht had gehad. Mooi, hoe zo'n blauwe plek in de loop der dagen verkleurt en afzakt naar je nek. :') Voorover buigen was die eerste week ook niet fijn ivm het bloed wat dan naar je gezicht (en de wondjes) stroomt (klopklopauwauw), dus nadat ik me de eerste keer moest ziekmelden voor mijn weekendbaantje heb ik de tweede keer preventief mijn diensten geruild.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:47:13 #10
333860 mieknok
het is mij, miek
pi_93617908
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:12 schreef heaven7 het volgende:
Heb je geen oplosbare hechting dan? :?
Eh nee, dat is de vraag die iedereen me stelt. Geen idee waarom niet, misschien heb ik een ouderwetse tandarts die graag nog gewone gebruikt en zelf wil kijken of het goed geheeld is ;)

(werkte vroeger bij een ouderwetse dierenarts die zweerde bij zijn oude hechtset... :P )
pi_93627591
Volgens mij heb ik mijn oplosbare hechting die opeens verdewenen is zonet uitgepoept
pi_93638181
Mijne is helemaal niet gehecht? Maar ook niet eruit gesneden, maar gewoon getrokken :P
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:02:12 #13
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_93639620
Mijn verstandskiezen zijn er alle vier in één keer uitgehaald bij de kaakchirurg, dat was speciaal op verzoek. Het was een drama, kaakchirurg met zijn knie op mijn borst en zo, twee co-assistenten erbij en een verpleegster. Blauwe wangen, kapotte mondhoeken en alles lekker opgezwollen, ik heb 3 weken niet gewerkt.
Mijn man moest 2 jaar geleden naar de kaakchirurg voor een verstandskies, daar zag je niets aan en die zat tot mijn stomme verbazing en ergernis 's middags alweer aan de borrelnoten.
Zo kan het dus ook.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_93639797
bij mij zijn er 3 uit, 2 gingen er redelijk simpel. De 3e (linksboven) ging inderdaad er slecht. De tandarts had zo diep gesneden dat hij in mijn neusholte was uitgekomen. Tenminste dat merkte ik pas snachts toen ik wakker werd met een kussen vol met bloed. als ik lucht in mijn wangen blies voelde ik het doorsijpelen naar mijn neus.. Ja erg prettige ervaring. Kon na 2 weken pas weer normaal eten.... 3 weken later kwam er nog een stukje oude kies uit mijn kaak zetten.
Ik heb bewust geen mobiele telefoon, want vrouwen willen altijd mannen die onbereikbaar zijn...
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:30:13 #15
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_93640908
Bij alle 4 heb ik precies 0.0% pijn/problemen/complicaties gehad. Mijn ervaring is dus dat het ontzettend meevalt. Het enige erge was het terugrijden naar huis. Ik moet 20 kilometer afleggen, maar mijn mond zat om de 2 minuten vol met bloed en kon het nergens kwijt. Verder was ik ook duizelig van de verdoving waardoor rijden eigenlijk ook niet zo veilig was.
Sisco Certified
pi_93647165
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:30 schreef FoolWithMokey het volgende:
Bij alle 4 heb ik precies 0.0% pijn/problemen/complicaties gehad. Mijn ervaring is dus dat het ontzettend meevalt. Het enige erge was het terugrijden naar huis. Ik moet 20 kilometer afleggen, maar mijn mond zat om de 2 minuten vol met bloed en kon het nergens kwijt. Verder was ik ook duizelig van de verdoving waardoor rijden eigenlijk ook niet zo veilig was.
Oja, er kwam inderdaad ontzettend veel bloed uit! :o Moest tien minuten zo'n gaasje in m'n mond houden na afloop, dat was echt goor toen ik het eruit haalde :') Hele avond en vanochtend toen ik wakker werd een bloedsmaak in m'n mond. Toch went dat redelijk snel :P
pi_93647473
Ohja, ik heb ook mn kussen ondergekwijld/bloed de eerste nacht :P
pi_93648905
Nee nog niet, schijn ze pas te krijgen op mijn 25e :{
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
pi_93650592
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:21 schreef Chocolate-chick het volgende:
Nee nog niet, schijn ze pas te krijgen op mijn 25e :{
Waarom zo laat?
pi_93650716
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:58 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Waarom zo laat?
geenidee, de orthodontist zei het a.d.h.v een foto van mijn gebit.
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
pi_93651420
Ik heb er in twee sessies drie uit laten snijden bij de kaakchirurg (1x2 en 1x1). De ondersten groeiden horizontaal tegen de kies ervoor aan en zaten nog onder het tandvlees en half in het kaakbot, dus om die te verwijderen moest het tandvlees worden weggehaald en met een boor wat kaakbot worden weggeboord om de kies vrij te leggen. Die wordt vervolgens, ook met behulp van een boor, gesplitst en de stukken kies worden dan uit het bloederige restant van je kaak gevist :P Voor mijn ene bovenste kies moest er ook wel gesneden worden, maar die kwam er daarna heel makkelijk en in één stuk uit (heb 'm bewaard 8-) ). De tweede keer had ik een andere kaakchirurg en die vond het niet nodig om de bovenste kies eruit te halen, dus die is toen blijven zitten.

Het klinkt allemaal vrij gruwelijk en dat is het ook wel, maar zelf merk je daar helemaal niets van. Door de verdoving voel je nauwelijks iets, alleen dat er vrij veel druk op je kaak wordt uitgeoefend en het getril van de boor, en je krijgt een doek over je hoofd heen dus je ziet er ook niets van. De hele operatie duurt ook niet langer dan 10 minuten. Alleen de dagen erna is het lastig met eten, ook voor een groot deel omdat ze je wang aan je kaak vasthechten :P Beide keren kreeg ik een recept mee voor Brufen Bruis 600 mg en dat hielp heel goed tegen de pijn. Paar dagen gebruikt en daarna was paracetamol ook wel voldoende.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_93663460
Ik heb geen verstandskiezen laten wegsnijden, maar wel andere tanden die in de weg stonden toen ik mijn beugel kreeg. Er zijn er toen 4 tegelijk uitgehaald. Ik heb eigenlijk van de ingreep op zich geen last gehad, maar van de pijn daarna wel. Het was niet gehecht dus het lag in feite bloot en toen de verdoving uitgewerkt was had ik enorm veel pijn. Maar ik heb dan ook nooit iets meegekregen van pijnstillers of dergelijke, dus mijn kaakchirurg was gewoon slecht. :')
pi_93665958
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:54 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik heb geen verstandskiezen laten wegsnijden, maar wel andere tanden die in de weg stonden toen ik mijn beugel kreeg. Er zijn er toen 4 tegelijk uitgehaald. Ik heb eigenlijk van de ingreep op zich geen last gehad, maar van de pijn daarna wel. Het was niet gehecht dus het lag in feite bloot en toen de verdoving uitgewerkt was had ik enorm veel pijn. Maar ik heb dan ook nooit iets meegekregen van pijnstillers of dergelijke, dus mijn kaakchirurg was gewoon slecht. :')
Tanden? Heb je nu geen gaten in je gebit dan? :P
pi_93676921
Ik heb er twee laten verwijderen, nog twee te gaan ( :'( :'( )

De eerste is eruit gesneden bij de kaakchirurg, want die was nog niet doorgekomen. Heb een of ander kalmeringspilletje gevraagd, omdat ik geen fan van tandartsen ben... kon ook niet meer lopen en was heel erg ver heen, mijn moeder is mee geweest en heeft me moeten dragen :P Daarna een week lang een vierkant hoofd gehad en mijn kaak was op slot gegaan, dus die kon amper open... dus vloeibaar eten met een rietje :o

De tweede is er bij de tandarts uit getrokken, die was al doorgekomen. Beetje wrikken, versplinteren en klaar. Helaas zonder verdoving, de tandarts vond dat die kies eruit moest en een paar minuten later was de verstandskies eruit. Maar... helemaal een last van gehad daarna!

De twee die nog te gaan zijn groeien horizontaal, de ondingen :(
pi_93680050
Sowieso vormen de onderste verstandskiezen altijd wel een probleem na het trekken/snijden omdat het onder nou eenmaal meer pijn doet dan boven.

Acht weken geleden was mijn verstandskies, linksonder, eruit gesneden. De kies lag bijna op z'n zij. Het enige probleem was het bloeden, het heeft twee dagen gebloed. Na drie dagen was de pijn weg en kom ik normaal eten aan de rechterkant. Na een week kon ik weer aan beide kanten eten.'

Twee weken geleden is rechtsonder eruit gesneden, deze lag helemaal op z'n zij. Jammer genoeg bleef het 5 dagen bloeden en is het gaan ontsteken, pas na tien dagen ging het beter!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')