abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93592857
Beste Fokkers,
Ik ben op zoek naar een officiele DVI naar HDMI adapter van ATi. Heb deze helaas niet standaard bij mijn HD4850.

Waarom deze? Omdat alleen met deze adapter je ook audio door kan sturen. Met een andere werkt dit helaas niet. Dus mijn vraag, wie heeft een ATi videokaart gekocht, uit de HD5000, HD4000 of HD3000 serie, en gebruikt deze adapter niet? Ik wil em graag overkopen!

Let op, het gaat om de grijze adapter. Revisie B. De zwarte adapter van de HD2000 serie werkt niet.

Alvast bedankt!

Ooh, I just felt my dick move!
pi_93592965
Heb nu een nieuwe HD5770 maar kan me niet herinneren datie er bij zit. even kijkens voor je.,
pi_93593020
Vreemd, zit alleen een VGA DVI ding bij
pi_93593278
Ja, dat had ik dus helaas ook :( En daar heb ik nu dus niks aan. Schijnbaar zit ie bij veel pakketten er niet standaard bij.

EDIT:
En veel videokaarten hebben nu al standaard een HDMI aansluiting erop zitten, dus geen converter nodig. Mijne heeft alleen 2x DVI

[ Bericht 25% gewijzigd door Digixz op 03-03-2011 15:17:12 ]
pi_93594608
ik ga even kijken. Ik heb kratten vol met hardware over van pc bouw projecten. Ik ga even kijken of ik nog ati adapters heb liggen.
pi_93594637
Ik ben benieuwd, iig alvast bedankt voor de moeite!
pi_93594973
Ik heb er 1 gevonden, en het is een ATi adapter.

nu ff de instellingen veranderen op de htpc om te kijken of er geluid uit de tv komt

Ik heb ook nog enkele (>5) HDMI pcie kaarten liggen die bij de ASUS M2A-VM HDMI mobo's zitten.

Weet alleen niet of die geluid doorgeven. Ik heb die kaarten nog nooit gebruikt
pi_93595342
Ja de adapter stuurt geluid mee :P

Vergelijkbaar zoals op bovenstaande pica. Dus zonder de 4 puntjes rondom het - links

De hdmi aansluiting is female.

Laat maar weten wat je er voor over hebt. Minimaal de kosten voor een envelop + zegel(s) offcourse ;)

De adapter die ik heb liggen is wel zwart. Je zegt dat die niet werkt?

Ik heb ook een gele ATi adapter liggen.

De gele heb ik zelf in gebruik, maar ik teste de zwarte net en die werkte op mijn graka (hd38xx) net zoals de gele ook gewoon werkt.

Waar kan ik de rev. zien? zie alleen een nummer: 6140063500G en het ATi logo op de zwarte adapter.

[ Bericht 24% gewijzigd door Re.active op 03-03-2011 16:13:34 ]
pi_93596943
sorry voor het topic kapen, maar heb jij misschien ook deze voor me liggen : [GEZ] VGA/DVI Adapter :@
pi_93597141
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:45 schreef apenkont het volgende:
sorry voor het topic kapen, maar heb jij misschien ook deze voor me liggen : [GEZ] VGA/DVI Adapter :@
van VGA -> DVI heb ik ze volgens mij niet meer liggen.

Ik zal zo even de kratten weer opentrekken maar ik meen de laatste paar laatst al weggegeven te hebben

edit: nee die heb ik niet meer. Maar als je een week of 2 geduld hebt zou je deze kunnen bestellen: http://www.dealextreme.co(...)r-dongle-m-to-f-8312

Via een nl shop kan het ook. Ze zijn volgens mij iets van ¤4,- vraag of het in een envelop verzonden kan worden en je hebt er 1 voor +/- ¤5,-

[ Bericht 20% gewijzigd door Re.active op 03-03-2011 16:58:48 ]
pi_93597473
DVI-D -> VGA of VGA ->DVI ik kan ze allebei wel gebruiken :@
heb namelijk alleen vga kabels liggen thuis, mijn videokaart heeft alleen dvi poorten.
maar mijn monitor heeft zowerl vga als dvi poort....

ik hoop dat je het nog snapt :p
pi_93597495
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:58 schreef apenkont het volgende:
DVI-D -> VGA of VGA ->DVI ik kan ze allebei wel gebruiken :@
heb namelijk alleen vga kabels liggen thuis, mijn videokaart heeft alleen dvi poorten.
maar mijn monitor heeft zowerl vga als dvi poort....

ik hoop dat je het nog snapt :p
DVI kabels heb ik wel

DVI-D (single link) zoals op het plaatje die kabel heb ik nu in mijn handen
pi_93597626
Oeh T_T heb volgens mij een DVI-D dual link nodig dan...
pi_93597645
ik zal wel even verder grabbelen :P
pi_93598025
Oeh ik snap het zelf allemaal ook ff niet meer zal proberen de huidige situatie uit te leggen.

*Videokaart met 2 DVI-I (dual) poorten ( zoals op jouw plaatje te zien is )

ik wil graag 2 monitoren aansluiten.
1 heeft zowel vga als dvi-i dual link poort.
de ander heeft geen poort, maar zit een vaste snoer (vga) aan.

nu zit aan mijn pc een monitor aangesloten via een vga kabel (aangesloten op vga poort monitor) met daarop een vga - DVI-A (?) adapter. (die werken blijkbaar ook op DVI-I dual poorten? )

nu wil ik dus mijn 2e monitor aansluiten...
dus heb ik denk ik nodig:
een dvi kabel met DVI-i dual link naar DVI-A / DVI-I dual poort
of een extra vga-Dvi-a adapter.

ik hoop dat we/ik het nu snappen 8)7
pi_93598993
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:04 schreef Re.active het volgende:
Ja de adapter stuurt geluid mee :P
[ afbeelding ]

Vergelijkbaar zoals op bovenstaande pica. Dus zonder de 4 puntjes rondom het - links

De hdmi aansluiting is female.

Laat maar weten wat je er voor over hebt. Minimaal de kosten voor een envelop + zegel(s) offcourse ;)

De adapter die ik heb liggen is wel zwart. Je zegt dat die niet werkt?

Ik heb ook een gele ATi adapter liggen.

De gele heb ik zelf in gebruik, maar ik teste de zwarte net en die werkte op mijn graka (hd38xx) net zoals de gele ook gewoon werkt.

Waar kan ik de rev. zien? zie alleen een nummer: 6140063500G en het ATi logo op de zwarte adapter.

Hmm, ok, apart. Heb duidelijk gezien dat de zwarte voor de HD2XXX serie is. Maar nr klopt wel. De grijze heeft het nummer: 6140063500G. Je hebt deze getest met HD3XXX en het geluid werkt dan ook gewoon? Ik heb nu namelijk een andere DVI-HDMI adapter en dan zegt ie dat de HDMI audio 'not plugged in' is. Met jouw adapter zegt ie dus wel dat ie plugged in is?

Zie:

Sorry voor de voorzichtigheid, maar was er zo lang mee aant kloten, blijkt het gewoon aan zo'n klote adaptertje te liggen :(
pi_93599754
Heb je je hdmi audio controller wel aangezet in het BIOS?
pi_93600226
In BIOS van mn mobo bedoel je? Daar staat de HD Audio controller enabled. Maar dat is gewoon van de onboard sound op mn moederbord (P5B), die heeft toch verder niks met het geluid van de videokaart te maken?

HDMI audio controller kan ik niet vinden in het BIOS.
pi_93600653
Het zou niet uit moeten maken. HD audio is overigens wat anders dan audio over hdmi.

In mijn bios zijn het 2 opties die je kan enablen/disablen.

Maar hier kan ik dus kiezen over welke source audio gestuurd moet worden:

Wat bij mijn graka wel belangrijk was is dat je de dvi-hdmi connector wel op de juiste poort aansluit.

Mijn graka heeft 2x dvi maar alleen 2e (vanaf het moederbord af gezien) geeft audio door, de eerste alleen video
pi_93600930
Kweet dat het wat anders is, maar in mijn BIOS staat er niks over HDMI audio, vandaar.

Dus met de ATi adapter zegt ie dat ie 'Ready' is. En als je een andere niet-ATi adapter gebruikt, dan geeft ie aan dat hij 'Not plugged in' is?

Zo ja, dan wil ik em! ;)

EDIT: En ik heb beide poorten geprobeerd, werken allebei niet.
pi_93601444
de enige niet-ATi adapters die ik heb zijn dvi-d -> male hdmi, dus daarvan kan ik niet testen of er geluid uit komt. heb namelijk geen kabels met female connectors. Beide officiële ATi female hdmi adapters die ik vanmiddag getest heb werken en er komt geluid uit.

Als je je adres even in een pm zet zal ik m morgen op de post doen. heb je 'm zaterdag binnen.

¤1,- ?
pi_93601546
Ik geloof het wel, PM!
pi_93601548
heb je ook nog iets liggen voor mij ? :@ :@
pi_93608094
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:14 schreef apenkont het volgende:
Oeh ik snap het zelf allemaal ook ff niet meer zal proberen de huidige situatie uit te leggen.

*Videokaart met 2 DVI-I (dual) poorten ( zoals op jouw plaatje te zien is )

ik wil graag 2 monitoren aansluiten.
1 heeft zowel vga als dvi-i dual link poort.
de ander heeft geen poort, maar zit een vaste snoer (vga) aan.

nu zit aan mijn pc een monitor aangesloten via een vga kabel (aangesloten op vga poort monitor) met daarop een vga - DVI-A (?) adapter. (die werken blijkbaar ook op DVI-I dual poorten? )

nu wil ik dus mijn 2e monitor aansluiten...
dus heb ik denk ik nodig:
een dvi kabel met DVI-i dual link naar DVI-A / DVI-I dual poort
of een extra vga-Dvi-a adapter.

ik hoop dat we/ik het nu snappen 8)7
ff kijken of ik het nu ook nog snap 8)7 :P ...

Gezien je link naar je eigen topic heb je dit nodig. Maar hier zeg je dat je scherm 2 aansluitingen heeft en zowel analoog als digitaal aangesloten kan worden.

Dus dan heb je geen analoog naar digitaal maar gewoon een digitale video kabel nodig.
Je wilt nu je scherm wat zowel een dvi-i & vga aansluiting heeft aansluiten op een dvi-i aansluiting op je graka/mobo connector?

wat ik kan opmaken zo 123 is dat je je daar ook gewoon een dvi-d kabel voor kan gebruiken. de -d heeft alleen minder pinnetjes en kan dus minder doorgeven dan de -i kabel.
Het is alleen niet mogelijk om een DVI-A of DVI-I aan te sluiten op een DVI-D aansluiting maar andersom kan wel.

deze kabel heb ik hier liggen.

Ik wil de kabel best opsturen naar je. maar ik denk dat zo iets op dealextreme of een andere chinese shop goedkoper te krijgen is.
pi_93609379
Als je Ati een mail stuurt denk ik dat de kans aanwezig is dat ze hem gratis opsturen (heb ik zelf ooit bij Gigabyte voor een stekkertje gedaan en gelukt :))
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')